Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 3
|
|
Een aantal onderdelen alvast gedemonteerd.
|
|
|
Idem...
|
|
|
Oliepompje geplaatst; nog wel wat werk om de beide slangetjes aan te sluiten!
|
|
|
Tank in de primer en buddyseat opnieuw bekleed,,,NICE!
|
|
|
Gespoten tank en kappen er weer op!
|
|
|
Kapje aan de onderzijde kleurt er nu mooi bij!
|
|
|
Nu nog de verlichting en spatborden....
|
|
Pagina 1 van 3
|
jet_1980 |
15-3-2013 17:50 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
gewoon ori luchtfilter gebruiken jung
kan schelen als je hem erop monteert door het ding eerst in warm water te leggen. daarna snel monteren, dan is het rubber iets soepeler.
Heb ff een avatar toegevoegd...dan word ik niet meer 'jung' genoemd, hahah! (Neem aan dat dat 'jongen' betekent???)
Het lijkt sowieso alsof het tussenstuk van het ori filter niet lekker op de carb aansluit, net te kort is. Het is dus niet een kwestie van hem er niet lekker omheen krijgen, maar hij lijkt net te kort...
|
|
|
|
diedtsx |
15-3-2013 22:43 |
Posts: 48 |
mooi ding! En leuk dat je hem weer origineel maakt, alleen de stikkers nog.
|
|
|
|
jet_1980 |
16-3-2013 3:04 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: diedtsx
mooi ding! En leuk dat je hem weer origineel maakt, alleen de stikkers nog.
Dank je wel! Stickers volgen nog!
|
|
|
|
jet_1980 |
16-3-2013 3:19 |
Posts: 54 |
Heb het forum nog even doorgespit en volgens mij zal een grotere sproeier al heel wat uithalen. Dat zal ik gaan proberen. Of iemand een ander idee???
|
|
|
|
Brommers en meer |
16-3-2013 7:36 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Heb het forum nog even doorgespit en volgens mij zal een grotere sproeier al heel wat uithalen. Dat zal ik gaan proberen. Of iemand een ander idee???
Met deze is het miss een stuk gemakkelijker:
klik
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
jet_1980 |
16-3-2013 23:40 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
Met deze is het miss een stuk gemakkelijker:
klik
Wauw, wat een verhaal! Een aantal zaken begrijp ik wel, maar een heleboel weet ik echt (helaas) niks van. Wel superinteressant!
Dat over die powerband zegt me helemaal niks... Ik wist niet dat er nog zoveel komt kijken bij het afstellen van een (in dit geval) TS50X.
Maar goed...is dan ook de eerste schakelbrommer die ik opknap... Niet raar dus, dat ik van een aantal dingen nog nooit gehoord heb!
Maarrûh...je woont niet toevallig in de buurt van Dronten???
Of iemand anders? Dan kan ik het afkijken en leren voor mijn 2e projectje, een TSX uit 1984.
Ik zal je post i.i.g. goed doornemen en kijken hoever ik kom met het afstellen! BEDANKT!!!
|
|
|
|
jet_1980 |
19-3-2013 17:03 |
Posts: 54 |
Nou...heb de uitgebreide info nog eens doorgenomen en wordt allemaal duidelijker nu! Ik moet sowieso ff een reeks sproeiermaten hebben. Ook trekt hij ergens valse lucht waarschijnlijk.
Ga ermee aan de slag!
Wordt vervolgd...
|
|
|
|
ChielTZR |
19-3-2013 19:18 |
|
NS1-Whisperer |
19-3-2013 19:55 |
Posts: 2160 |
Gaat de goeie kant op, ben benieuwd naar het resultaat
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Brommers en meer |
20-3-2013 7:06 |
Posts: 1966 |
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
jet_1980 |
17-4-2013 1:56 |
Posts: 54 |
Ben ik weer!
Ben verder gegaan met de TSX en ben erachter dat-ie ws GEEN valse lucht trekt.
Het lijkt alsof hij na het warmdraaien verzuipt. Ook komt er opvallend veel rook (blauw/wit) uit de uitlaat.
Ik merk ook dat ik erg veel met de koppelingshandel moet spelen om vooruit te komen.
Suggesties???
Ik heb er i.i.g al meer op gereden gisteren dan eerst!!!
Merk alleen wel dat het schakelen niet je-van-het gaat; zal nog eens kijken bij het schakelmechanisme, linkerdeel van het blok.
Zit vooruitgang in! Letterlijk en figuurlijk! Ga er deze week weer mee verder...
Jet
Dit bericht is gewijzigd door jet_1980 op 17-4-2013 om 2:31 uur.
|
|
|
|
jet_1980 |
27-6-2013 21:04 |
Posts: 54 |
Hallo allemaal! Ben nog een aantal malen bezig geweest met de TSX, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb het idee dat er wat anders mis is. Wel teleurstellend, want had gehoopt de brommer volledig in orde te maken, maar zit ff vast...
Is er iemand in de buurt van Dronten, die zou kunnen helpen en kijken wat er aan de hand is??
Hoor het graag!
|
|
|
|
Brommers en meer |
27-6-2013 22:07 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
Hallo allemaal! Ben nog een aantal malen bezig geweest met de TSX, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb het idee dat er wat anders mis is. Wel teleurstellend, want had gehoopt de brommer volledig in orde te maken, maar zit ff vast...
Is er iemand in de buurt van Dronten, die zou kunnen helpen en kijken wat er aan de hand is??
Hoor het graag!
helaas, ik woon niet id buurt van Dronten...
Woon in Zwijndrecht, Zuid-Holland
Aan je vorige post te zien denk ik dat het tijd is voor een blok revisie (eens moet je eerste keer zijn) Je keerringen zijn waarschijnlijk op, daardoor houd de brommer je blokolie niet meer tegen waardoor die blokolie verbrand wat dus de blauw/witte rook veroorzaakt (weet dat bij mijn mt bij de eerste rit de straat ook helemaal blauw stond )
Ik denk dat je dit het beste met een user van BF of iemand anders die een hoop van motoren/brommer/tsx af weet moet doen.
Als je je blok toch open hebt zullen een paar verse lager ook geen verkeerde keus zijn. Meestal zijn die, als de keerringen kapot zijn ook wel aardig op...
hier een faq voor het reviceren van je blok: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/184
maar denk dat je dit het beste samen kunt doen, succes
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
suzuki-fan |
27-6-2013 23:11 |
|
jet_1980 |
29-6-2013 17:08 |
Posts: 54 |
Beiden bedankt voor de input! Zal het binnenkort doorlezen...
Jet
|
|
|
|
jet_1980 |
29-6-2013 17:29 |
Posts: 54 |
|
|
|
|
Brommers en meer |
29-6-2013 20:53 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jet_1980
[...]
Kan het zijn dat ik daarom maar 1 rondje europ kan rijden en dat hij daarna problemen geeft? Bij gasgeven echt zo'n BWOAAP-geluid.
dat komt omdat die dan warm is en de carburateur dan afgesteld moet worden
Ook al ben je wat ouder, op dit forum en de praktijk leert gewoon een kwestie van veel lezen en sleutelen
hier een faq om je carb af te stellen: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
zal ik wel doen na de revisie omdat er nu namelijk 2 factoren een rol spelen.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
jet_1980 |
9-7-2013 0:54 |
Posts: 54 |
Zo...daar ben ik weer.
Ik ben er inmiddels achter dat mijn blok lek is en dat ik daardoor nauwelijks vermogen heb...
De vorige eigenaar heeft ws het blok gespleten met een schroevendraaier...das niet de lekkerste manier... Hierdoor is een gat ontstaan, echter zat deze volgepropt met vloeibare pakking o.i.d.... Ach ja, zo kan het ook!
Ik heb inmiddels een tweedehands blokje op de kop getikt en deze is nu bijna klaar om gemonteerd te worden...SPANNEND!!!
To be continued....
|
|
|
|
Brommers en meer |
9-7-2013 7:38 |
Posts: 1966 |
Oke, ben benieuwd
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
NS1-Whisperer |
9-7-2013 13:09 |
Posts: 2160 |
Goed bezig
|
|
"Risico is extra leven" |
|
jet_1980 |
10-8-2013 19:14 |
|
Brommers en meer |
11-8-2013 7:53 |
Posts: 1966 |
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
jet_1980 |
16-8-2013 23:50 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
Mooi, met behulp van die faq die ik je gegeven heb komt dit denk ik helemaal goed
Dat denk ik ook wel, ja!
|
|
|
|
jet_1980 |
27-10-2013 18:28 |
Posts: 54 |
Zo, ben ik weer na lange tijd!!
Ik ben afgelopen week eindelijk weer verder gegaan met de TSX
en heb hem nu EINDELIJK volledig aan de praat!
Het blok dat ik er nu onder heb is helemaal in orde en lekt gelukkig niet. Ook de brommer zo goed als afgesteld, nog heel iets bijstellen, maar rijdt super!!
Foto's volgen...
Jet
|
|
|
|
jet_1980 |
27-10-2013 18:45 |
Posts: 54 |
Foto geplaatst!
Jet
|
|
|
|