Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - CB50 BLOK in TSX FRAME

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 686 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery CB50 BLOK in TSX FRAME
Geplaatst door Uncle BLAM op 28-1-2006 21:27
Hits Deze gallery is 23771 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki TS50X (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Onbekend / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 64 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Achter Beugel [Toon slechts deze afbeelding]
De platen ... [Toon slechts deze afbeelding]
blok positioneren [Toon slechts deze afbeelding]
een indruk van hoe het wordt [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Tombrom 23-4-2006 16:22 Print reply

Posts: 15925
wat is het voordeel van 4takt?
 
koosTSX 23-4-2006 16:31 Print reply

Posts: 705
Quote:
wat is het voordeel van 4takt?


bruut geluid, weinig slijtage, blok(cil) ziet er mooi uit, zuinig




trouwens vet dat je een cb blok in een tsx bouwt, maar hoe je tsx er verder uit ziet Wil je er een trial ofzo van maken?> (of hoe je dat ook noemt)

Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 23-4-2006 om 16:33 uur.
 
mb-gek 23-4-2006 16:32 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
wat is het voordeel van 4takt?

alles
4 takt is gewoon te dik voor woorden

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
chineesboer 23-4-2006 16:33 Print reply

Posts: 3676
4 takt heeft vet geluid, veel kracht, betrouwbaar, zuinig
 
Flybike 23-4-2006 16:34 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
4 takt heeft vet geluid, veel kracht, betrouwbaar, zuinig



Gwn ff ter info.

Is 2TAKT dan niet betrouwbaar? Of veel minder
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
koosTSX 23-4-2006 16:37 Print reply

Posts: 705
Quote:
Gwn ff ter info.

Is 2TAKT dan niet betrouwbaar? Of veel minder


slijt harder, meer toeren he. het is meestal wel sneller
 
Tombrom 23-4-2006 16:38 Print reply

Posts: 15925
en kracht hoe zit dat wat heeft meer kracht?
 
Frysk 23-4-2006 16:56 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
en kracht hoe zit dat wat heeft meer kracht?

viertakt heeft meer koppel
maar 2 takt trekt sneller op
 
giggitybyte
Henk-88 23-4-2006 17:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
en kracht hoe zit dat wat heeft meer kracht?



als ik even aanneem dat je met kracht 'koppel'(draaimoment in Nm) bedoelt dan is het in de regel zo dat een 4takt het meeste koppel bij een lager toerental tot z'n beschikking heeft. Het rijdt dus gewoon wat soepeler met 4takt; je hoeft hem niet zo in z'n toeren te jagen want hij trekt het allemaal wel met lage toeren.. Bij 2takt is het koppel het hoogst bij hogere toerentallen.

Bij een 4takt die 15.000 rpm draait, zal de koppelkromme wel iets op die van een 2takt lijken, gok ik zo.

In principe zal -bij gelijke cilinderinhoud- een 2takt meer vermogen (kW) hebben omdat die gewoon het dubbele aantal arbeidsslagen per tijdseenheid heeft.

Hieronder de vermogens- en koppelkromme van een 742cc twin 4takt.





Het verhaal kan veel uitgebreider en beter ??k wss
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 24-4-2006 23:11 Print reply

Posts: 1025
Hij loopt ...

alleen is de bougie ineens zwart

hij houdt ook een beetje in ... choke aan/uit maakt niet uit

.... maar hij doet 't in iedergeval
 
een BF teller is sneller
chineesboer 24-4-2006 23:15 Print reply

Posts: 3676
kleinere sproeier
 
jong 24-4-2006 23:17 Print reply

Posts: 1445
goed bezig
 
Bo0 24-4-2006 23:20 Print reply

Posts: 288
sow word wel een gaaf ding HOTJE!!
 
Uncle BLAM 25-4-2006 18:11 Print reply

Posts: 1025
Vandaag de verlichting aangesloten (12v lampen) en de spanning met lopende motor gemeten ...

bij ongeveer 2000 rpm geeft het cb blok 12,3v en m?t de lampen aangesloten ( spoel wordt dan belast en meestal daalt de spanning dan ) geeft 'ie 11,6v

Standaard hoort 'ie voor zover ik weet 6v af te geven ...
er zat iig wel een 6v accu op standaard

NOU JA, en er zit een aftakking op de spoel met een lagere spanning 7,8v
( misschien voor de verlichting op een cb ??? )

WIE WEET HIER MEER VAN !?

iig sluit ik gewoon weer een 12v spaningsregelaartje aan tussen de lampen en de spoel, zoals het ??k op m'n TSX zat met het orginele TSX blok, die had namelijk ook 12v bij 2000 rpm


 
een BF teller is sneller
Uncle BLAM 26-4-2006 14:40 Print reply

Posts: 1025
't licht doet het goed, zoals het hoort en niet te zwak ofzo
rijden wil wel ... maar alleen halfgas en m?t de choke en zonder luchtfilter ...
elke andere combinatie werkt niet

vandaag eerst maar 's op zoek naar een goed luchtfilter

toch nog 45km/h gehaald in z'n 3 met half gas en choke zonder luchtfilter, de 4 trok ?e ook bij 4000 rpm maar trok niet meer door

( nu 16mm mikuni TSX carb met 70 sproeier )


 
een BF teller is sneller
mb-gek 26-4-2006 14:43 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
't licht doet het goed, zoals het hoort en niet te zwak ofzo
rijden wil wel ... maar alleen halfgas en m?t de choke en zonder luchtfilter ...
elke andere combinatie werkt niet

vandaag eerst maar 's op zoek naar een goed luchtfilter

toch nog 45km/h gehaald in z'n 3 met half gas en choke zonder luchtfilter, de 4 trok ?e ook bij 4000 rpm maar trok niet meer door

( nu 16mm mikuni TSX carb met 70 sproeier )



is een 4 takt carb niet anders dan een 2 takt carb?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Frysk 26-4-2006 14:48 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

is een 4 takt carb niet anders dan een 2 takt carb?




zelfde
zit vaak genoeg een BING carb voor puch op SS50 vaak genoeg gezie n
 
giggitybyte
bart de scootergek 26-4-2006 14:50 Print reply

Posts: 8916
een 4-takt carb maakt vaak gebruik van een andere jetting, dus andere sproeierbuis, gasnaald, stationair sproeier en dat soort dingen.

in principe zijn ze hetzelfde, alleen hebben ze ander standaard spul erin zitten.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 26-4-2006 om 14:50 uur.
 
Honda RC-33
S1lv3r 26-4-2006 14:53 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
een 4-takt carb maakt vaak gebruik van een andere jetting, dus andere sproeierbuis, gasnaald, stationair sproeier en dat soort dingen.

in principe zijn ze hetzelfde, alleen hebben ze ander standaard spul erin zitten.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 26-4-2006 om 14:50 uur.


venturie is soms toch ook anders?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-4-2006 15:55 Print reply

Posts: 13700
een 2takt heeft bij de zelfde inhoud ongeveer 1,8 x zoveel vermogen dan een 4takt, maar een 4 takt heeft het vermogen veel nuttiger dan een 2 takt over meer toeren verdeeld en is niet echt een powerband in te zien
 
Henk-88 26-4-2006 16:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
een 2takt heeft bij de zelfde inhoud ongeveer 1,8 x zoveel vermogen dan een 4takt, maar een 4 takt heeft het vermogen veel nuttiger dan een 2 takt over meer toeren verdeeld en is niet echt een powerband in te zien



reken maar dat er een powerband is te zien bij een 4takt.. alleen die van een 2takt is w?l piekeriger ja
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-4-2006 16:14 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
en is niet echt een powerband in te zien



zeg ik dan dat het er niet is? ^-)
 
mulder 26-4-2006 16:58 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



reken maar dat er een powerband is te zien bij een 4takt.. alleen die van een 2takt is w?l piekeriger ja


powerband is niet te merken bij 4takt 50cc, tweetakt rijd 10x lekkerder, maar verchil moet erzijn.

Over die spanning, gooi er gewoon een tomos blokje op, heeft henk wel ervaring mee
 
Uncle BLAM 27-4-2006 0:49 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


Over die spanning, gooi er gewoon een tomos blokje op, heeft henk wel ervaring mee



idd, henk heeft goede ervaringen opgedaan met het tomos blokje, nadat ik 't voor 'm aangesloten had ...

maar ik had het zelf ??k al met het orginele blok in m'n brommer, ik had de 'draadboom' nog liggen ...

 
een BF teller is sneller
Hells Hobbit 27-4-2006 1:12 Print reply

Posts: 1793
goser, vertel me meer over jou spruitstuk!, hoe en wat enzo
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved