Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
CB50 BLOK in TSX FRAME |
Geplaatst door |
Uncle BLAM op 28-1-2006 21:27 |
Hits |
Deze gallery is 23772 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Suzuki TS50X (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Onbekend / Niet opgegeven |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
64 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 2
|
|
hier moet 'ie dan maar aan blijven hangen ...
|
|
|
De platen zijn klaar aan ??n kant, nu maar weer aan het meten
|
|
|
kijken hoe het blok erin komt te iggen ... en w??r meten
|
|
|
hij hangt !, nu de andere voorplaat maken ...
|
|
Pagina 2 van 2
|
Pagina 3 van 8
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Uncle BLAM |
9-2-2006 18:25 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Mijn std. Cb met vastgezette ontsteking en ontgrense pijp draaide toch mooi 9500 toeren, zelfs bijna 10
Was een echte jankert hoor, zelfs een keer 85 op het tellertje gereden en plat erop, nou pff dan beleef je wat hoor
Liep normaal 60/65.
misschien iets voor een racer ?
wat voor carb heb je daarvoor nodig, maat bedoel ik
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
23-2-2006 0:14 |
Posts: 1025 |
Op het moment heb ik de halve brommer uit elkaar liggen ...
mooi moment om teflon op de achterbrug te monteren !
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
23-2-2006 0:17 |
Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 1:40 |
Posts: 1025 |
Lang niks gebeurt ... maar eindelijk de laastste week weer wat opgeschoten >>> dus tijd voor een update ( ach ja ... toch maar wel )
NOU JA ZEG ... computer zit te kutten ! g??n foto's vandaag
in het kort :
Tank gespoten in frame kleur ( zilvergrijs )
Voorspatbord ( laag spatbord trial ) ??k in dezelfde kleur
... en morgen gaat het blok in het frame om de uitlaat pas te maken
ik heb uiteindelijk gekozen voor een snelle mb uitlaat, hetzij met hier en daar wat aanpassingen om het geheel pas te maken
ondertussen ??k het blok gepoetst en een zijkapje van het blok, en de klepdeksel gepolijst
als de comp weer doet wat IK wil kun je de foto's ter illustratie onder deze tekst bekijken ...
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
19-4-2006 1:56 |
Posts: 1793 |
mooi gelukt met dat blok ,
kom je ook goed uit met de tank etc?
hier een fototje van hoe het met het contra project is afgelopen:
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-4-2006 om 1:56 uur.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 1:56 |
Posts: 1025 |
Het probleempje viel mee gelukkig ...
hier alsnog een paar foto's
Waarschijnlijk rijdt 'ie eind van de week/begin volgende week
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
19-4-2006 1:59 |
Posts: 1793 |
waarom heb je de onderkant van je tank afgeplakt?
voor de uitlaat zou je trouwens eens voor een xl uitlaat kunnen kijken, die is al meteen bovenlangs en geschikt voor deze blokken
|
|
|
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 1:59 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
mooi gelukt met dat blok ,
kom je ook goed uit met de tank etc?
hier een fototje van hoe het met het contra project is afgelopen:
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-4-2006 om 1:56 uur.
Met het blok en de tank ( en de afstand ertussen ) zit het wel goed AIGHT !
als ik jouw blokkie zo zie, denk ik dat je maar es moet gaan polijsten, het is cker de moeite waard !
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
19-4-2006 2:03 |
Posts: 1793 |
haha ja, maar we gaan het "honda" weg plamuren, dus dat wordt spuiten, maar het midden blok gaan we wel polijsten, en de cillinder(kop) glasparelen. dus dan meteen even nieuwe zuigerveertjes en koppelings platen monteren
polijsten is bij jou erg strak trouwens
alleen, ik als ik zo naar de foto van me frame kijk vraag ik me heel sterk af of de kickstarter daar ooit langs komt...
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 19-4-2006 om 2:03 uur.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 2:03 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
waarom heb je de onderkant van je tank afgeplakt?
voor de uitlaat zou je trouwens eens voor een xl uitlaat kunnen kijken, die is al meteen bovenlangs en geschikt voor deze blokken
als voorlopige optie heb ik een snelle mb uitlaat, maar eigenlijk wou ik zelf een uitlaat maken van roestvaststaal maar dat viel in eerste instantie erg duur uit kwa materialen ... ben nog opzoek naar een goedkoop adresje
de onderkant van de tank is afgeplakt om dat ik 'm van de onderkant zwart wil laten ( de orginele kleur die erop zat )
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
19-4-2006 2:06 |
Posts: 1793 |
uitlaat onderlangs op een crosser...
't zou verboden moeten worden
|
|
|
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 2:07 |
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 2:12 |
|
Henk-88 |
19-4-2006 4:14 |
Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
19-4-2006 14:52 |
Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
20-4-2006 12:08 |
Posts: 1025 |
... en toen was het weer stil ...
de verf droogt te traag, wss gaat het blok vandaag pas in het frame ...
|
|
een BF teller is sneller |
|
mulder |
20-4-2006 12:11 |
Posts: 13701 |
goed bezig Marcel, toevallig nog van dat teflon over?
|
|
|
|
Uncle BLAM |
20-4-2006 12:30 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
goed bezig Marcel, toevallig nog van dat teflon over?
nee niet over, maar ik weet waar een zaakje zit waar je 't kan krijgen voor 20 eu per kilo ...
alleen ??n probleem, ik weet niet meer hoe die zaak heet
als je de grobo kent ? het zit daar ??n of twee straten achter ( 't zit daar ??k als je de grobo niet kent )
|
|
een BF teller is sneller |
|
mcdronkz |
20-4-2006 12:31 |
Posts: 32777 |
Vet hoor, als ik het goed zie wordt er aan je uiteindelijke frame niks weggeslepen/gelast ?
|
|
|
|
mulder |
20-4-2006 12:32 |
Posts: 13701 |
ken de grobo wel, eindje fietsen.
Twee straten erachter? ken ik niet:p
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
20-4-2006 12:54 |
Posts: 8678 |
Even voor de 4takt goeroe's die denken dat hoge toeren met een CB blokje niet mogelijk is, of denken dat 4t niet snel is:
CB's zijn de ultime toerenjankers van honda. Korte slag, staande cilinder met bovenliggende nokkenstok. De Std. CB50F gaat vanuit de fabriek 95, en toerenteller gaat in het rood bij de 11.000 geloof ik...En rood wil niet zeggen dat ie daar niet komen kan hoor
Mijn CB loopt met CB50j teller dik de teller uit...Maar dat is helaas alleen nog op de toerenteller:P(geschat denk ik zo'n 12.000, dat is met enkel snelle nokkestok en vast vliegwiel op het moment.). Ik heb alle onderdelen om er een CB50F blokje van te bouwen. Dus dat die word binnekort ook gebouwt. Eens kijken of hij voorruit komt.
Oohja, nog complimenten op je brommert. Ik wou het zelfde ook gaan doen met MTX o.t. frame. Ik heb van die brommer eigenlijk alles gedaan...behalve dat blok erin bouwen...Blok is nu verkocht...dus zal wel ff voort duren voor ik daar weer iets mee doe. Ik wil eigenlijk gewoon een 80blok, voor het geluid(langere slag) en het vermogen. Paste best gemakkelijk in m'n frame...Kon het best op de zelfde manier als jou oplossen.
Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 20-4-2006 om 12:57 uur.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
20-4-2006 13:41 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje
Even voor de 4takt goeroe's die denken dat hoge toeren met een CB blokje niet mogelijk is, of denken dat 4t niet snel is:
CB's zijn de ultime toerenjankers van honda. Korte slag, staande cilinder met bovenliggende nokkenstok. De Std. CB50F gaat vanuit de fabriek 95, en toerenteller gaat in het rood bij de 11.000 geloof ik...En rood wil niet zeggen dat ie daar niet komen kan hoor
Mijn CB loopt met CB50j teller dik de teller uit...Maar dat is helaas alleen nog op de toerenteller:P(geschat denk ik zo'n 12.000, dat is met enkel snelle nokkestok en vast vliegwiel op het moment.). Ik heb alle onderdelen om er een CB50F blokje van te bouwen. Dus dat die word binnekort ook gebouwt. Eens kijken of hij voorruit komt.
Oohja, nog complimenten op je brommert. Ik wou het zelfde ook gaan doen met MTX o.t. frame. Ik heb van die brommer eigenlijk alles gedaan...behalve dat blok erin bouwen...Blok is nu verkocht...dus zal wel ff voort duren voor ik daar weer iets mee doe. Ik wil eigenlijk gewoon een 80blok, voor het geluid(langere slag) en het vermogen. Paste best gemakkelijk in m'n frame...Kon het best op de zelfde manier als jou oplossen.
Dit bericht is gewijzigd door Pistonpen Paultje op 20-4-2006 om 12:57 uur.
Op een CB50 blok, ook op vele andere honda 4-takt blokken, zit een onstekings VERLATER
dus de onsteking komt boven de 6000 rpm steeds later !
een vorm van begrenzing om vele toeren draaien tegen te gaan
Deze zogenaamde begrenzer kun je vast zetten en de onsteking blijft op hetzelfde moment staan waardoor je hard kan
Maar beter nog !, als je dit systeem weet om te draaien zodat 't gaat VERVROEGEN boven de 6000 rpm is het mogelijk om 15000 rpm te draaien, en het blokje gaat ??k gemakkelijker/soepeler draaien boven de 6000 rpm
Dat rest slechts nog de vraag : 'hoe hard wil je gaan ?'
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
20-4-2006 13:53 |
|
Uncle BLAM |
20-4-2006 18:00 |
Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
Ollie |
23-4-2006 16:19 |
Posts: 2468 |
Ik reed toen btw. met een 20mikuni...
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 8
|
|