PraatPaal |
13-7-2006 14:32 |
Posts: 7977 |
hot ofzo?
|
|
|
|
Henk-88 |
13-7-2006 16:24 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
afbeelding
Zie daar ... de nieuwe vervroeger
Specs.
- Standaard : 12 graden voorontsteking; verlatend bij ongeveer 5000 rpm
- Vastgezet : 12 graden voorontsteking; meer toeren maar niet optimaal
- Vervroegend ( zie boven ) : stationair 10 graden voorontsteking;
traploos vervroegend naar max. 23 graden voorontsteking
I'm happy now
Dat was je eerder ook...
maar hoe rijdt 't nou?
of is 't alleen voorpret?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
14-7-2006 1:42 |
Posts: 1025 |
|
|
een BF teller is sneller |
|
Thomaz |
11-8-2006 22:52 |
Posts: 510 |
Heb je een filmpje ?
|
|
|
|
-simon- |
11-8-2006 22:56 |
Posts: 8211 |
hotje ma uitlaat vin ik niks.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
khaz |
1-10-2006 0:08 |
Posts: 1450 |
zeer hot!
als je er ooit weer vanaf wil..
|
|
HPI |w00t |
|
khaz |
12-2-2007 17:12 |
Posts: 1450 |
hoe staat het met dit project?
heb je er een filmpje van? echt chill ding!
|
|
HPI |w00t |
|
Henk-88 |
13-2-2007 22:51 |
Posts: 26703 |
Zit inmiddels snelle nokkenas in en er zit een min of meer getunede cilinderkop op.
De ontsteking is vervroegend geworden.
Veel afstelwerk atm.
Rijdt wel altijd
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Uncle BLAM |
19-2-2007 17:33 |
Posts: 1025 |
Ontstekings vervroeging zorgt ervoor dat de brommer lekker soepel rijdt en dat de top hoger is, meer koppel
zonder vervroeging houdt de brommer in op meerdere toerentallen en rijdt het niet echt fijn.
Cilinderkop kanalen aangepast en kop gevlakt voor een compressie vehouding van 1:11 i.p.v. 1:9,5
nu proberen de juiste afstelling te vinden, standaard kop met snelle nokkenas vertraagd de brommer en krijgt een lagere top omdat je in de 4e versnelling niet in het juiste toerengebied kunt komen ( net te weinig koppel/koppel ligt te hoog in de toeren )
met de aanpassingen aan de kop is het nu een kwestie van de juiste afstelling vinden om 'm in de 4e boven de 6000 rpm door te laten trekken ... een 5 bak zou dan wel handig zijn helaas moet ik het nu met 4 versn. doen ...
|
|
een BF teller is sneller |
|
Sypie_Honda |
19-2-2007 17:36 |
Posts: 13830 |
hey marcel, vet gemaakt hoor!
maare, past er geen MB 5-bak in?
enne, hoe ist eigenlijk met mijn CB50?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Uncle BLAM |
19-2-2007 17:54 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
hey marcel, vet gemaakt hoor!
maare, past er geen MB 5-bak in?
enne, hoe ist eigenlijk met mijn CB50?
Er zijn wel xr-50 blokken ( 4-takt ) waar een 5 bak in zit, dat past ook in een cb blok ( zelfde blok ) maar ik heb geen xr-50 blok/bak
jouw cb50j ligt nog steeds uit elkaar, op zoek naar onderdelen en dan netjes weer in elkaar
|
|
een BF teller is sneller |
|
fietsie |
19-2-2007 17:58 |
Posts: 1438 |
hot!
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
Mopar |
19-2-2007 18:04 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ontstekings vervroeging zorgt ervoor dat de brommer lekker soepel rijdt en dat de top hoger is, meer koppel
zonder vervroeging houdt de brommer in op meerdere toerentallen en rijdt het niet echt fijn.
Cilinderkop kanalen aangepast en kop gevlakt voor een compressie vehouding van 1:11 i.p.v. 1:9,5
nu proberen de juiste afstelling te vinden, standaard kop met snelle nokkenas vertraagd de brommer en krijgt een lagere top omdat je in de 4e versnelling niet in het juiste toerengebied kunt komen ( net te weinig koppel/koppel ligt te hoog in de toeren )
met de aanpassingen aan de kop is het nu een kwestie van de juiste afstelling vinden om 'm in de 4e boven de 6000 rpm door te laten trekken ... een 5 bak zou dan wel handig zijn helaas moet ik het nu met 4 versn. doen ...
4e versnelling op een gewoon CB blokje is idd een overdrive, zakt helemaal terug in de toeren.
Gewoon iets lichter vertanden wss.
Maar het kan ook aan mij liggen, maar volgens mij heeft een stanaard CB 1:12 compressie...
En wat is de lift en duration van je nokkenas ? Of vanaf welk toerental gaat hij ''werken'' ?
Weet ook zeker dat je nokkenasje goed getimed staat :-P
|
|
|
|
rik hulkenberg |
19-2-2007 18:05 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
hotje ma uitlaat vin ik niks.
lijkt net een verbogen mb uitlaat
|
|
|
|
fietsie |
19-2-2007 18:06 |
Posts: 1438 |
mb8 uitlaat volgens mij
maar toch is wel een vet ding
|
|
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM |
|
Henk-88 |
19-2-2007 18:10 |
|
Pauluzzz[Furia]Jovinx |
19-2-2007 18:28 |
Posts: 924 |
|
|
|
|
Henk-88 |
19-2-2007 18:30 |
|
Uncle BLAM |
19-2-2007 19:33 |
Posts: 1025 |
68 km/h met een 'trage' nokkenas en 54km/h met een 'snelle'nokkenas ...
daar moet iets niet kloppen
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
26-2-2007 0:34 |
Posts: 1025 |
Standaard nokkenas weer gemonteerd, dan kan er gelijk voor weer een tandje bij !
loopt nu weer lekker 65, maar ben nog aan het inrijden dus werkelijke top wil ik nog niet uit gaan testen ...
inrijden nieuwe zuiger en zuigerveren, ik had de boel laatst uit elkaar voor aanpassingen aan de kop en kop vlakken en gelijk maar nieuwe zuiger gemonteerd .. als je het doet doe het dan goed denk ik dan maar
ik denk dat voor een cb50 een snelle nokkenas pas intressant wordt met een 70cc ofzo
|
|
een BF teller is sneller |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-2-2007 0:38 |
Posts: 17929 |
heeel mooi gedaan, hotje
|
|
|
|
Kees de Jong |
26-2-2007 0:47 |
Posts: 1881 |
Echt mooi geworden! Fijne banden ook, ik heb dezelfde.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
oenoehoofd |
26-2-2007 0:49 |
|
XoReP |
26-2-2007 2:35 |
Posts: 546 |
4takt ownt
Hotje 4 sure
Dit bericht is gewijzigd door XoReP op 26-2-2007 om 2:35 uur.
|
|
|
|
renoeius |
26-2-2007 20:14 |
Posts: 6409 |
damn, dat zal best wel een lekker geluidje geven :P.
|
|
|
|