Hells Hobbit |
28-1-2006 23:10 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
tegen druk teveel en je brommer gaat niet harder dan 40, b.v. bij een ori ... zit een buisje onder van ongeveer 22mm ...
dat lijkt mij de maat van een verwarmingsbuis, of ik moet me vergissen
te weinig/geen tegen druk bij een viertakt zorgt voor een hoog toerig blok
een beetje tegen druk heeft 'ie wel nodig
verwarmings buis is idd 22mm.
in mijn cb bocht zit inderdaad een dunnere buis, heel vaag , maar die gaat er uit als ik hem open slijp, want die buis zit er los in, wss afgebroken bij het uiteinde en rammelt dus.
|
|
|
|
HersenSpinsel |
1-2-2006 14:02 |
Posts: 2984 |
wel lelijk dat er straks 2 merken op je brommer staan :P maar ik denk dat het een heel vet geluid gaat maken, loopt zoiets nou hard?
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
Uncle BLAM |
1-2-2006 16:18 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
wel lelijk dat er straks 2 merken op je brommer staan :P maar ik denk dat het een heel vet geluid gaat maken, loopt zoiets nou hard?
Nee, maar in italie rijdt er ??n rond die 95km/h gaat bij 10.500 rpm ...
dus het k?n wel hard, met de goede uitlaat (maakt een hoop uit) en
een dikke carb ...
??k is standaard het vliegwiel begrenst met een soort mechanische ontstekings verlater,
dus hoe meer toeren hoe later de onsteking ! ( tot er een gat in je zuiger zit )
maar dat kun je gewoon vast zetten door b.v. met een puntje vast te lassen ( beter wel de veertjes laten zitten )
|
|
een BF teller is sneller |
|
Uncle BLAM |
1-2-2006 16:25 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
wel lelijk dat er straks 2 merken op je brommer staan :P maar ik denk dat het een heel vet geluid gaat maken, loopt zoiets nou hard?
Twee merken !?
misschien wordt het wel een honda TSX ...
ik zie nergens suzuki in het frame gegrafeert ...
|
|
een BF teller is sneller |
|
Remco RS |
1-2-2006 16:27 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Nee, maar in italie rijdt er ??n rond die 95km/h gaat bij 10.500 rpm ...
dus het k?n wel hard, met de goede uitlaat (maakt een hoop uit) en
een dikke carb ...
??k is standaard het vliegwiel begrenst met een soort mechanische ontstekings verlater,
dus hoe meer toeren hoe later de onsteking ! ( tot er een gat in je zuiger zit )
maar dat kun je gewoon vast zetten door b.v. met een puntje vast te lassen ( beter wel de veertjes laten zitten )
een viertakt brommer die 10.500rpm maakt lijkt me vrij sterk..
heb je foto's of een link? ben wel benieuwd wat dat dan voor iets is
|
|
|
|
Dikke Dennes |
1-2-2006 16:29 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
[...]
verwarmings buis is idd 22mm.
in mijn cb bocht zit inderdaad een dunnere buis, heel vaag , maar die gaat er uit als ik hem open slijp, want die buis zit er los in, wss afgebroken bij het uiteinde en rammelt dus.
Ja, in mijn CB uitlaat zat ook een pijp los...
Dit bericht is gewijzigd door Dennisss op 1-2-2006 om 16:32 uur.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Henk-88 |
1-2-2006 16:47 |
|
Joostvdw |
1-2-2006 16:58 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Nee, maar in italie rijdt er ??n rond die 95km/h gaat bij 10.500 rpm ...
dus het k?n wel hard, met de goede uitlaat (maakt een hoop uit) en
een dikke carb ...
??k is standaard het vliegwiel begrenst met een soort mechanische ontstekings verlater,
dus hoe meer toeren hoe later de onsteking ! ( tot er een gat in je zuiger zit )
maar dat kun je gewoon vast zetten door b.v. met een puntje vast te lassen ( beter wel de veertjes laten zitten )
ontsteking kan je ook vast zetten door gaten boren door je vliegwiel heen, draad in tappen en met boutjes het mechaniek vast zetten, dan kan het ook nog los!
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Hells Hobbit |
1-2-2006 17:09 |
Posts: 1793 |
bij mijn honda 4t is het vast gesoldeerd, wel hard soldeer ofc.
en dat die 50cc 10.000k loopt kan goed dennes, een cb 350/400f haalt dat al beina, dus een 50cc red dat wel.
|
|
|
|
HersenSpinsel |
1-2-2006 17:10 |
Posts: 2984 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
bij mijn honda 4t is het vast gesoldeerd, wel hard soldeer ofc.
en dat die 50cc 10.000k loopt kan goed dennes, een cb 350/400f haalt dat al beina, dus een 50cc red dat wel.
10000k = 10000000 toeren.. lijkt mij onmogelijk :P
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
Hells Hobbit |
1-2-2006 17:30 |
Posts: 1793 |
10k idd :P
mijn fout,
maar d?t is wel mogelijk
k weet niet hoeveel toeren een race motor draait? R1tje ofzo, maar dat zal ook behoorlijk wat zijn.
maar 2 merken hoeft niet, wij plamuren het gewoon weg, en spuiten de zijkapjes grijs, zoals ze ooit waren.
past bij jou de carburateur er wel gewoon op?
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 1-2-2006 om 17:34 uur.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
1-2-2006 17:55 |
|
Uncle BLAM |
1-2-2006 17:59 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
10k idd :P
mijn fout,
maar d?t is wel mogelijk
k weet niet hoeveel toeren een race motor draait? R1tje ofzo, maar dat zal ook behoorlijk wat zijn.
maar 2 merken hoeft niet, wij plamuren het gewoon weg, en spuiten de zijkapjes grijs, zoals ze ooit waren.
past bij jou de carburateur er wel gewoon op?
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 1-2-2006 om 17:34 uur.
ben ik nog niet aan toe ... ik moet zelf nog een spruitstuk maken,
ik denk dat dat wel goed komt ( achter het blok ruimte genoeg iig )
|
|
een BF teller is sneller |
|
westcoastnewbie |
1-2-2006 18:00 |
Posts: 284 |
Was ook mijn eerste plan maar ik denk dat flikken het verschil tussen 2 en viertakt wel zouden merken .
Mooi zo !
|
|
|
|
Hells Hobbit |
1-2-2006 18:00 |
Posts: 1793 |
had dat maar eerder gezegd ik heb ons spruitstuk kapot gezaagd :P
mja
wij hebben gewoon waterleiding bus ( k hoop dat het geen gietijzer is want dat valt niet te lassen ) daar dan ff flenzen op lassen en mooi lucht dicht maken met soldeer.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
1-2-2006 18:02 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Was ook mijn eerste plan maar ik denk dat flikken het verschil tussen 2 en viertakt wel zouden merken .
Mooi zo !
tuurlijk merken ze dat,
de vraag is alleen of ze zeker weten dat er geen honda tsx 4t bestaat
|
|
|
|
westcoastnewbie |
1-2-2006 18:20 |
Posts: 284 |
Mja maar ben een ongeval ben je wel niet echt verzekerd ,opgevoerd ook niet maar dit gaat opvallen denk ik ...
|
|
|
|
Uncle BLAM |
2-2-2006 0:09 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Mja maar ben een ongeval ben je wel niet echt verzekerd ,opgevoerd ook niet maar dit gaat opvallen denk ik ...
waarom niet ?
als de brommer gewoon standaard 45km/h gaat ...
waar zit volgens jou het probleem ?
|
|
een BF teller is sneller |
|
stefvosje |
2-2-2006 0:14 |
Posts: 116 |
zie t er goed uit
|
|
instrumentmaker in opleiding |
|
psychopatje |
2-2-2006 0:15 |
Posts: 5621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stefvosje
zie t er goed uit
|
|
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!! |
|
jakob |
5-2-2006 19:27 |
Posts: 32 |
zeer leuk projectje maar die lassen kunnen wel stukken beter!!
|
|
|
|
westcoastnewbie |
5-2-2006 19:34 |
Posts: 284 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
waarom niet ?
als de brommer gewoon standaard 45km/h gaat ...
waar zit volgens jou het probleem ?
Als ze na een ongeval ontdekken dat er een honda blok in een suzuki frame zit kan de verzekering zich terugtrekken.
|
|
|
|
Joostvdw |
5-2-2006 19:37 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jakob
zeer leuk projectje maar die lassen kunnen wel stukken beter!!
lassen? wat ben jij voor grapjas, hij last er juist niks aan...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Henk-88 |
9-2-2006 16:25 |
|
Ollie |
9-2-2006 16:41 |
Posts: 2468 |
Mijn std. Cb met vastgezette ontsteking en ontgrense pijp draaide toch mooi 9500 toeren, zelfs bijna 10
Was een echte jankert hoor, zelfs een keer 85 op het tellertje gereden en plat erop, nou pff dan beleef je wat hoor
Liep normaal 60/65.
|
|
|
|