Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - CB50 BLOK in TSX FRAME

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery CB50 BLOK in TSX FRAME
Geplaatst door Uncle BLAM op 28-1-2006 21:27
Hits Deze gallery is 23764 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Suzuki TS50X (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Onbekend / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 64 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Foto weer gevonden :D [Toon slechts deze afbeelding]
Tja .. [Toon slechts deze afbeelding]
Bovenlangs uitlaat [Toon slechts deze afbeelding]
RVS demper in de maak [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

zx7r 28-1-2006 21:29 Print reply

Posts: 3868
hoezo een stuk frame weggeslepen?
 
Uncle BLAM 28-1-2006 21:34 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
hoezo een stuk frame weggeslepen?


Tja, wat zal ik zeggen ... het zat ff in de weg ...
 
een BF teller is sneller
zx7r 28-1-2006 21:35 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Tja, wat zal ik zeggen ... het zat ff in de weg ...

omdat je tank daar op moet
 
Uncle BLAM 28-1-2006 21:39 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

omdat je tank daar op moet


nee, gelukkig is het een donor frame ...
opmeten, zagen, deuken en beschadigen is g??n bezwaar
bij het uiteindelijke frame moet alles in ??n keer goed gaan
 
een BF teller is sneller
zx7r 28-1-2006 21:40 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


nee, gelukkig is het een donor frame ...
opmeten, zagen, deuken en beschadigen is g??n bezwaar
bij het uiteindelijke frame moet alles in ??n keer goed gaan

op die fiets
 
hondamt8 28-1-2006 21:52 Print reply

Posts: 592
ik ben geen tsx fan, maar dat word een tsx met een dapper geluidje.... wel altijd zonder demper rijen he?
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Thomaz 28-1-2006 21:52 Print reply

Posts: 510
vet , zijn er punten die je weggeslpen heb omdat ut in de weg zat voor cb50 blok ?
 
hondamt8 28-1-2006 21:54 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thomaz
vet , zijn er punten die je weggeslpen heb omdat ut in de weg zat voor cb50 blok ?




lezen pik /
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Thomaz 28-1-2006 21:55 Print reply

Posts: 510
tja ik bedoelde meer de andere punten , dus niet die ene die weggeslpen is voor het blok er in te passen
 
Uncle BLAM 28-1-2006 21:58 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
ik ben geen tsx fan, maar dat word een tsx met een dapper geluidje.... wel altijd zonder demper rijen he?


Tja, ik heb nog nooit het geluid van een CB50 gehoord ...
komt iig een dikke pijp onder ... ongeveer 30mm met een eind demper
 
een BF teller is sneller
hondamt8 28-1-2006 21:59 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thomaz
tja ik bedoelde meer de andere punten , dus niet die ene die weggeslpen is voor het blok er in te passen



op die manier, volgens mij heeft ie alleen die dikke buis weggeslepen.... kan ik mis hebben natuurlijk

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Hells Hobbit 28-1-2006 22:07 Print reply

Posts: 1793
hey, met het gekkenwerk dt chopper project zijn we met precies het zelfde bezig, maar dan een dt frame.

is eigenlijk het zelfde verhaal: dubbel wieg frame.
als je nog handige tips en truuks hebt hoor ik eht graag :P

wij hebben gewoon gekeken waar het dt tandwiel zat gemeten vanaf het frame, en dat precies het zelfde gezet bij het cb blokje.





+



dmv



=



Dit bericht is gewijzigd door fseend op 28-1-2006 om 22:10 uur.
 
Uncle BLAM 28-1-2006 22:11 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
hey, met het gekkenwerk dt chopper project zijn we met precies het zelfde bezig, maar dan een dt frame.

is eigenlijk het zelfde verhaal: dubbel wieg frame.
als je nog handige tips en truuks hebt hoor ik eht graag :P

wij hebben gewoon gekeken waar het dt tandwiel zat gemeten vanaf het frame, en dat precies het zelfde gezet bij het cb blokje.


Mijn idee was om voor en achter het blok twee platen te maken die aan de orginele bevestigingspunten komen van het blok, en vervolgens ook aan het frame
 
een BF teller is sneller
Hells Hobbit 28-1-2006 22:13 Print reply

Posts: 1793
haha ja precies!

( zie mijn edit )

gewoon lekker dikke plaat pakken, das sterk zat.
ik heb wel bij de aftap plug een stukje blok weg moeten slijpen omdat hij anders 3cm boven de horizontale frame buizen uitstak.



Dit bericht is gewijzigd door fseend op 28-1-2006 om 22:15 uur.
 
HersenSpinsel 28-1-2006 22:14 Print reply

Posts: 2984
maar lopen je tandwielen dan wel in 1 lijn
 
HPT www.derbi-club.com!
Hells Hobbit 28-1-2006 22:16 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
maar lopen je tandwielen dan wel in 1 lijn


meten is...

 
Uncle BLAM 28-1-2006 22:18 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
maar lopen je tandwielen dan wel in 1 lijn


Als je het goed doet w?l
 
een BF teller is sneller
hondamt8 28-1-2006 22:20 Print reply

Posts: 592
opzich wel leuke projecten.... 4 takt ownt
 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Uncle BLAM 28-1-2006 22:22 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
[...]


meten is...



wten ? ... maar hoe ga JIJ dat doen met de uitlaat ?
zelf maken ... andere aanpassen ..
 
een BF teller is sneller
Hells Hobbit 28-1-2006 22:54 Print reply

Posts: 1793
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.

die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.

dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.

MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.
 
hondamt8 28-1-2006 23:01 Print reply

Posts: 592
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.

die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.

dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.

MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.



gewoon 1 stuk verwarmingspijp er onder lassen, tegendruk doet bij 4 takt toch niets dus daar hoef je het niet voor te doen

 
HONDA, THE POWER OF DREAMS
Uncle BLAM 28-1-2006 23:03 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.

die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.

dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.

MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.


MB is tweetakt ... 'k liever een viertakt uitlaat ...
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 30mm wel goed komt voor een uitlaat pijp
of anders een 'snelle' viertakt uitlaat aanpassen, maar dat wordt mij te duur

 
een BF teller is sneller
mb-gek 28-1-2006 23:04 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


MB is tweetakt ... 'k liever een viertakt uitlaat ...
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 30mm wel goed komt voor een uitlaat pijp
of anders een 'snelle' viertakt uitlaat aanpassen, maar dat wordt mij te duur


mb heeft geen expansie....
dus maakt geen reet uit
desnoods haal je de demper eruit of boor je een paar gaten extra
maar een mb cilinder staat veeel minder recht op om te kunnen passen

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Uncle BLAM 28-1-2006 23:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]



gewoon 1 stuk verwarmingspijp er onder lassen, tegendruk doet bij 4 takt toch niets dus daar hoef je het niet voor te doen



tegen druk teveel en je brommer gaat niet harder dan 40, b.v. bij een ori ... zit een buisje onder van ongeveer 22mm ...
dat lijkt mij de maat van een verwarmingsbuis, of ik moet me vergissen

te weinig/geen tegen druk bij een viertakt zorgt voor een hoog toerig blok
een beetje tegen druk heeft 'ie wel nodig
 
een BF teller is sneller
Hells Hobbit 28-1-2006 23:07 Print reply

Posts: 1793
owoki, dan past een mb bocht misschien toch niet zo goed dan, is maar wat ik heb gehoord.

dan zou ik gewoon een cb50 uitlaat zoeken en daar de bocht af zagen en dan een weinig dempende demper op zetten.

zie mijn gallerij van mijn honda amigo voor een zelfgemaakte 4takt herrie uitlaat:

verwarmings buis waar ik een flens op heb gelast,
daarop een cross demper die zorg voor lekker diepe klappen.

best mooi geluidje,
en die vlammen doen het em!
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved