zx7r |
28-1-2006 21:29 |
Posts: 3868 |
hoezo een stuk frame weggeslepen?
|
|
|
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 21:34 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
hoezo een stuk frame weggeslepen?
Tja, wat zal ik zeggen ... het zat ff in de weg ...
|
|
een BF teller is sneller |
|
zx7r |
28-1-2006 21:35 |
Posts: 3868 |
|
|
|
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 21:39 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]
omdat je tank daar op moet
nee, gelukkig is het een donor frame ...
opmeten, zagen, deuken en beschadigen is g??n bezwaar
bij het uiteindelijke frame moet alles in ??n keer goed gaan
|
|
een BF teller is sneller |
|
zx7r |
28-1-2006 21:40 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
nee, gelukkig is het een donor frame ...
opmeten, zagen, deuken en beschadigen is g??n bezwaar
bij het uiteindelijke frame moet alles in ??n keer goed gaan
op die fiets
|
|
|
|
hondamt8 |
28-1-2006 21:52 |
Posts: 592 |
ik ben geen tsx fan, maar dat word een tsx met een dapper geluidje.... wel altijd zonder demper rijen he?
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Thomaz |
28-1-2006 21:52 |
Posts: 510 |
vet , zijn er punten die je weggeslpen heb omdat ut in de weg zat voor cb50 blok ?
|
|
|
|
hondamt8 |
28-1-2006 21:54 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thomaz
vet , zijn er punten die je weggeslpen heb omdat ut in de weg zat voor cb50 blok ?
lezen pik /
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Thomaz |
28-1-2006 21:55 |
Posts: 510 |
tja ik bedoelde meer de andere punten , dus niet die ene die weggeslpen is voor het blok er in te passen
|
|
|
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 21:58 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
ik ben geen tsx fan, maar dat word een tsx met een dapper geluidje.... wel altijd zonder demper rijen he?
Tja, ik heb nog nooit het geluid van een CB50 gehoord ...
komt iig een dikke pijp onder ... ongeveer 30mm met een eind demper
|
|
een BF teller is sneller |
|
hondamt8 |
28-1-2006 21:59 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thomaz
tja ik bedoelde meer de andere punten , dus niet die ene die weggeslpen is voor het blok er in te passen
op die manier, volgens mij heeft ie alleen die dikke buis weggeslepen.... kan ik mis hebben natuurlijk
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Hells Hobbit |
28-1-2006 22:07 |
Posts: 1793 |
hey, met het gekkenwerk dt chopper project zijn we met precies het zelfde bezig, maar dan een dt frame.
is eigenlijk het zelfde verhaal: dubbel wieg frame.
als je nog handige tips en truuks hebt hoor ik eht graag :P
wij hebben gewoon gekeken waar het dt tandwiel zat gemeten vanaf het frame, en dat precies het zelfde gezet bij het cb blokje.
+
dmv
=
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 28-1-2006 om 22:10 uur.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 22:11 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
hey, met het gekkenwerk dt chopper project zijn we met precies het zelfde bezig, maar dan een dt frame.
is eigenlijk het zelfde verhaal: dubbel wieg frame.
als je nog handige tips en truuks hebt hoor ik eht graag :P
wij hebben gewoon gekeken waar het dt tandwiel zat gemeten vanaf het frame, en dat precies het zelfde gezet bij het cb blokje.
Mijn idee was om voor en achter het blok twee platen te maken die aan de orginele bevestigingspunten komen van het blok, en vervolgens ook aan het frame
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
28-1-2006 22:13 |
Posts: 1793 |
haha ja precies!
( zie mijn edit )
gewoon lekker dikke plaat pakken, das sterk zat.
ik heb wel bij de aftap plug een stukje blok weg moeten slijpen omdat hij anders 3cm boven de horizontale frame buizen uitstak.
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 28-1-2006 om 22:15 uur.
|
|
|
|
HersenSpinsel |
28-1-2006 22:14 |
Posts: 2984 |
maar lopen je tandwielen dan wel in 1 lijn
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
Hells Hobbit |
28-1-2006 22:16 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
maar lopen je tandwielen dan wel in 1 lijn
meten is...
|
|
|
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 22:18 |
|
hondamt8 |
28-1-2006 22:20 |
Posts: 592 |
opzich wel leuke projecten.... 4 takt ownt
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 22:22 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
[...]
meten is...
wten ? ... maar hoe ga JIJ dat doen met de uitlaat ?
zelf maken ... andere aanpassen ..
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
28-1-2006 22:54 |
Posts: 1793 |
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.
die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.
dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.
MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.
|
|
|
|
hondamt8 |
28-1-2006 23:01 |
Posts: 592 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.
die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.
dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.
MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.
gewoon 1 stuk verwarmingspijp er onder lassen, tegendruk doet bij 4 takt toch niets dus daar hoef je het niet voor te doen
|
|
HONDA, THE POWER OF DREAMS |
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 23:03 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
nou, van wie ik dit blok kocht had nog een gare uitlaat liggen, heeft hij de bocht af gezaagd voor mij.
die bocht wil ik alleen wat langer hebben op het verticale stuk, zodat hij wat lager komt te liggen.
dat wordt gewoon stuk pijp er tussen lassen, dan het ding laten zandstralen en in hittebestendig zwart. dan is de bocht helaas niet chroom meer, maarja.
MB uitlaten schijnen er ook vrij makkelijk op te passen.
MB is tweetakt ... 'k liever een viertakt uitlaat ...
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 30mm wel goed komt voor een uitlaat pijp
of anders een 'snelle' viertakt uitlaat aanpassen, maar dat wordt mij te duur
|
|
een BF teller is sneller |
|
mb-gek |
28-1-2006 23:04 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
MB is tweetakt ... 'k liever een viertakt uitlaat ...
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat 30mm wel goed komt voor een uitlaat pijp
of anders een 'snelle' viertakt uitlaat aanpassen, maar dat wordt mij te duur
mb heeft geen expansie....
dus maakt geen reet uit
desnoods haal je de demper eruit of boor je een paar gaten extra
maar een mb cilinder staat veeel minder recht op om te kunnen passen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Uncle BLAM |
28-1-2006 23:06 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8
[...]
gewoon 1 stuk verwarmingspijp er onder lassen, tegendruk doet bij 4 takt toch niets dus daar hoef je het niet voor te doen
tegen druk teveel en je brommer gaat niet harder dan 40, b.v. bij een ori ... zit een buisje onder van ongeveer 22mm ...
dat lijkt mij de maat van een verwarmingsbuis, of ik moet me vergissen
te weinig/geen tegen druk bij een viertakt zorgt voor een hoog toerig blok
een beetje tegen druk heeft 'ie wel nodig
|
|
een BF teller is sneller |
|
Hells Hobbit |
28-1-2006 23:07 |
Posts: 1793 |
owoki, dan past een mb bocht misschien toch niet zo goed dan, is maar wat ik heb gehoord.
dan zou ik gewoon een cb50 uitlaat zoeken en daar de bocht af zagen en dan een weinig dempende demper op zetten.
zie mijn gallerij van mijn honda amigo voor een zelfgemaakte 4takt herrie uitlaat:
verwarmings buis waar ik een flens op heb gelast,
daarop een cross demper die zorg voor lekker diepe klappen.
best mooi geluidje,
en die vlammen doen het em!
|
|
|
|