Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - kenny's ketel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery kenny's ketel
Geplaatst door kenny77 op 19-7-2012 18:12
Hits Deze gallery is 25994 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha XJ600 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Nog niet op gelet. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Ring [Toon slechts deze afbeelding]
BFMM 2013 [Toon slechts deze afbeelding]
Alpen [Toon slechts deze afbeelding]
Spanje [Toon slechts deze afbeelding]
Costa Brava [Toon slechts deze afbeelding]
Meertje in Frankrijk [Toon slechts deze afbeelding]
+- 2700m [Toon slechts deze afbeelding]
Met de Mont Blanc [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 5 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 1-8-2012 17:13 Print reply

Posts: 29286
Klopt helemaal.

Ik ga denk ik dadelijk ook weer eens de kuip eraf plukken (en ook de knippers), ik krijg daardoor de draai in de stal niet goed.
Maar even tijdelijk een voorkapje erop beunen, totdat ik wat anders heb.
 
kenny77 3-8-2012 22:21 Print reply

Posts: 29286
Jaja moderne 4 takt is betrouwbaar, mijn reet!
Waarom valt hij dan even terug uit op een 80 weg in Duitsland?



Naja denk dat de reserve stand niet werkt van benzine kraan, morgen maar eens even koekeloeren wat het kan zijn.
Is het blok helemaal kapot, komt er mooi een suzuki GT750 blok onder van de winter.
Mooi oude 2takt, beter als die 4 takt meuk!

En wel weer wat aan de conditie gewerkt, mooi een uurtje gewandeld met de motor.
 
markRD 3-8-2012 22:27 Print reply

Posts: 1181
Niet afwachten of het blok kapot is!!
Gewoon dat Soesoekie blok eronder!!
 
kenny77 3-8-2012 22:47 Print reply

Posts: 29286
Haha eigenlijk wel ja
Had van de week eens een gt750 cilinder bakje er voor gehouden, lijkt best goed te passen.

Edit:
vandaag ook een ander lichtkapje, tellers en knipperlichten (voor) erop gebeund.
rijd direct een stuk leuker zonder die kuip, waarom weet ik ook niet.
Maar blijkbaar was de motor het niet eens met zijn nieuwe uiterlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-8-2012 om 22:51 uur.
 
kenny77 4-8-2012 21:19 Print reply

Posts: 29286
Hij blijkt toch niet kapot te zijn, maar gewoon slecht ontworpen.
Doordat er geen elektrisch benzine pomp op zit kan hij de laatste 3.5L niet uit de tank halen, laat dat nu precies de reserve zijn...

Beetje vaag


Maargoed vandaag een streepje erop geplakt, is hij al wat minder kaal.



(tankdop wordt nog gepolijst)


Is ook mooi de grote kras op het voorspatbord weg.
(ik liep van de week tegen een kruiwagen aan. )
 
BenjaminDG 4-8-2012 21:23 Print reply

Posts: 4605
Is bij mijn tank ook maar dat ligt aan de benzinekraan omdat die nogal redelijk ver in de tank doorsteekt.

Gewoon om de 100km gaan tanken.

Je ging toch niets veranderen

Nu je toch bezig bent kunnen er want andere aanpassingen komen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-8-2012 om 21:23 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 4-8-2012 21:45 Print reply

Posts: 29286
Bij mij zit de benzine kraan te laag, daardoor stroomt de benzine niet meer door.
Zit wel een of andere vacuüm pomp, maar blijkbaar redt die dat niet.

Ik kan wel makkelijk 200km ermee rijden!
Eerste tank had ik 280km gereden op 12L en er zou 17L in de tank passen. (al betwijfel ik dat)
Nu zag ik 232km en toen viel die dus uit, waarschijnlijk iets meer aan het gas gehangen, maar alsnog een stuk zuiniger dan de CB.

Ik zag gelijk de eerste 2 dagen dat ik hem had precies de zelfde bij mij in de buurt rijden, dat vind ik natuurlijk helemaal niks.
Moet een beetje apart zijn.

Ik ben nog aan het kijken voor chrome naked tellers en dan zet ik die erop en een ronde koplamp.
achter nog kleine knipperlichtjes net als voor, velgranden polijsten, rechts ook zo'n klein spiegeltje en meer doe ik er niet aan.
 
JB1 5-8-2012 8:43 Print reply

Posts: 14881
Heb je wat meer info over die teller?
Reageert ie snel? Is ie goed afleesbaar? Tot hoeveel toeren gaat ie? Heeft ie een temp meter?

(Zoek er nog 1 voor op de CBR )
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 5-8-2012 10:01 Print reply

Posts: 29286
Ik vind hem stationair en in de vrij het nooit zo mooi doen.
Als je rijd opzich wel wel, tenminste op de nsr.
(ik moet nu nog een kabeltje aansluiten want hij doet nu alleen nog stationair meten)

zitten 2 aansluiten voor temperaturen op (ik had hem gekocht voor het 2 cilinder project) maar je kan er ook lambasonde senor op aansluiten die hij kan aflezen.
Je kan beide temperaturen te gelijk aflezen.

verder kan je nog de volt van de accu ermee aflezen en de tijd.

toerenteller is wel duidelijk en boven de cijfers zit een balk die de toeren extra aangeeft die is in te stellen van tussen de 0 en 19 duizend toeren.
Zitten 2 waarschuwings- lampjes op voor als de temperatuur te hoog wordt en een lampje als shiftlight.

verder op het eind van dit filmpje zie je wat hij doet.
http://www.youtube.com/watch?v=5hqPZsTVdZU

Het is wel een kleine teller dat wel en best duur. (voor wat je krijgt)
Zou ik eerder wat geld bij leggen en dan kijken voor zo´n teller wat Keiji op zijn tzr had.
Is veel mooier en veel meer functies.
 
midas 15-8-2012 20:55 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hij blijkt toch niet kapot te zijn, maar gewoon slecht ontworpen.
Doordat er geen elektrisch benzine pomp op zit kan hij de laatste 3.5L niet uit de tank halen, laat dat nu precies de reserve zijn...

Beetje vaag


Maargoed vandaag een streepje erop geplakt, is hij al wat minder kaal.
afbeelding
afbeelding
afbeelding
(tankdop wordt nog gepolijst)
afbeelding

Is ook mooi de grote kras op het voorspatbord weg.
(ik liep van de week tegen een kruiwagen aan. )

Dat ziet er al een stuk beter uit

 
Frysk 15-8-2012 22:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hij blijkt toch niet kapot te zijn, maar gewoon slecht ontworpen.
Doordat er geen elektrisch benzine pomp op zit kan hij de laatste 3.5L niet uit de tank halen, laat dat nu precies de reserve zijn...

Beetje vaag


Maargoed vandaag een streepje erop geplakt, is hij al wat minder kaal.
afbeelding
afbeelding
afbeelding
(tankdop wordt nog gepolijst)
afbeelding

Is ook mooi de grote kras op het voorspatbord weg.
(ik liep van de week tegen een kruiwagen aan. )


zal bij mij dan ook wel zo zijn, ik heb dan een vacuumkraantje maargoed

Doe je trouwens ook nog wat aan het voorkapje? (misschien mooie ronde koplamp ?)

edit : *zucht* waarom lees ik nooit alles rustig aandachtig door


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-8-2012 om 22:21 uur.
 
giggitybyte
kenny77 29-8-2012 14:33 Print reply

Posts: 29286
Vandaag de klep speling maar eens gecontroleerd.



2 inlaten en 2 uitlaten staan 3 honderste te ruim, de rest valt binnen de waardes.
Of dit het klepperen is wat ik hoor? Geen idee.
Ketting staat nog goed op spanning, dus de ketting spanner maar fijn laten zitten.

Ik heb nog ongeveer 2000 km ermee gereden en het olieverbruik is nihil (en dan lekt hij ook nog een beetje).
Dus alles gaat maar weer mooi in mekaar.

Een kennis van mijn neef wilde hem kopen voor een mooi prijsje, ik weet niet of het serieus is. Maar misschien dat hij binnenkort wel verkocht wordt.

Ik kom namelijk vermogen te kort. Ook zou hij beter mogen remmen en als je voluit door een lange bocht gaat begint het stuur wat te zwabberen. Dus mocht hij verkocht worden leg ik wat geld bij en zou ik wel willen kijken voor een iets moderne 750cc, lijkt me perfect.
Uiteraard zonder kuip.

Maargoed gaat het niet door, blijf ik er lekker kilometers mee maken.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
edit : *zucht* waarom lees ik nooit alles rustig aandachtig door




 
BenjaminDG 29-8-2012 14:37 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Vandaag de klep speling maar eens gecontroleerd.

afbeelding

2 inlaten en 2 uitlaten staan 3 honderste te ruim, de rest valt binnen de waardes.
Of dit het klepperen is wat ik hoor? Geen idee.
Ketting staat nog goed op spanning, dus de ketting spanner maar fijn laten zitten.

Ik heb nog ongeveer 2000 km ermee gereden en het olieverbruik is nihil (en dan lekt hij ook nog een beetje).
Dus alles gaat maar weer mooi in mekaar.

Een kennis van mijn neef wilde hem kopen voor een mooi prijsje, ik weet niet of het serieus is. Maar misschien dat hij binnenkort wel verkocht wordt.

Ik kom namelijk vermogen te kort. Ook zou hij beter mogen remmen en als je voluit door een lange bocht gaat begint het stuur wat te zwabberen. Dus mocht hij verkocht worden leg ik wat geld bij en zou ik wel willen kijken voor een iets moderne 750cc, lijkt me perfect.
Uiteraard zonder kuip.

Maargoed gaat het niet door, blijf ik er lekker kilometers mee maken.



[...]





Te ruimte klepspeling kan wel rammelen maar of 0.03 rammelen gaat geven?

Ach ja te ruim is te ruim hé
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 29-8-2012 14:42 Print reply

Posts: 29286
Ja ik denk het ook niet, vraag me af wat het dan is, maarja zolang hij het doet, doet hij het.


 
kpotmake 29-8-2012 18:20 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Vandaag de klep speling maar eens gecontroleerd.

afbeelding

2 inlaten en 2 uitlaten staan 3 honderste te ruim, de rest valt binnen de waardes.
Of dit het klepperen is wat ik hoor? Geen idee.
Ketting staat nog goed op spanning, dus de ketting spanner maar fijn laten zitten.

Ik heb nog ongeveer 2000 km ermee gereden en het olieverbruik is nihil (en dan lekt hij ook nog een beetje).
Dus alles gaat maar weer mooi in mekaar.

Een kennis van mijn neef wilde hem kopen voor een mooi prijsje, ik weet niet of het serieus is. Maar misschien dat hij binnenkort wel verkocht wordt.

Ik kom namelijk vermogen te kort. Ook zou hij beter mogen remmen en als je voluit door een lange bocht gaat begint het stuur wat te zwabberen. Dus mocht hij verkocht worden leg ik wat geld bij en zou ik wel willen kijken voor een iets moderne 750cc, lijkt me perfect.
Uiteraard zonder kuip.

Maargoed gaat het niet door, blijf ik er lekker kilometers mee maken.



[...]




zit hier nog een tussenketting in?

die gaan ook vaak rammelen

dat is een ketting die de primaire versnellingsbak as aandrijft

soms is het met tandwielen (zoals brommers) en soms met kettingen, en die gaan wel eens rammelen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
NS1-Whisperer 29-8-2012 19:23 Print reply

Posts: 2160
klitteband-jack motor van tv
 
"Risico is extra leven"
kenny77 29-8-2012 19:24 Print reply

Posts: 29286
nog een foto'tje van dinsdag.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

zit hier nog een tussenketting in?

die gaan ook vaak rammelen

dat is een ketting die de primaire versnellingsbak as aandrijft

soms is het met tandwielen (zoals brommers) en soms met kettingen, en die gaan wel eens rammelen


Zou ik zo niet weten , denk van wel.
Maar het is niet echt rammelen maar meer zachtjes tikken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
klitteband-jack motor van tv


Geloof dat dat een 900 is.

maar de 600 versie zie je ook echt overal.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-8-2012 om 19:25 uur.
 
BenjaminDG 29-8-2012 19:42 Print reply

Posts: 4605
Sleuren met dan ding, om alle problemen op te lossen geef je toch de moed op

Distubutie ketting of geleiders zullen waarschijnlijk versleten zijn.

Spanner misschien ook.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 29-8-2012 19:44 Print reply

Posts: 29286
nee dat klinkt anders, dat heeft mijn cb350 namelijk.

dit klinkt echt als de kleppen, maarja het stoort me voor de rest niet, dus mooi laten zitten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-8-2012 om 19:44 uur.
 
kpotmake 29-8-2012 22:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nee dat klinkt anders, dat heeft mijn cb350 namelijk.

dit klinkt echt als de kleppen, maarja het stoort me voor de rest niet, dus mooi laten zitten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-8-2012 om 19:44 uur.

dat is deel van de charme van een wat oudere motor, hier en daar wat mysterieuze, onverklaarbare rammeltjes en tikjes

vooral niks aan doen dus!
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 5-10-2012 14:47 Print reply

Posts: 29286
Eindelijk xj600N klokjes gevonden.

 
Frysk 5-10-2012 16:36 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Eindelijk xj600N klokjes gevonden.
afbeelding


kijk dat zal direkt netjes ogen!

edit : mooi werk kleppen stellen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2012 om 16:37 uur.
 
giggitybyte
kenny77 5-10-2012 16:42 Print reply

Posts: 29286
Ja denkt het ook wel, niet meer zo budget voorkant. :P

Niet dus.
 
kenny77 10-10-2012 19:21 Print reply

Posts: 29286
Foto's van de klokjes:




Was net te laat voor zonsondergang. :(
Misschien morgen even nieuwe maken.
 
Cas DT 10-10-2012 19:28 Print reply

Posts: 3131
Ziet er leuk uit!
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved