Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - kenny's ketel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery kenny's ketel
Geplaatst door kenny77 op 19-7-2012 18:12
Hits Deze gallery is 25990 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha XJ600 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Nog niet op gelet. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Ring [Toon slechts deze afbeelding]
BFMM 2013 [Toon slechts deze afbeelding]
Alpen [Toon slechts deze afbeelding]
Spanje [Toon slechts deze afbeelding]
Costa Brava [Toon slechts deze afbeelding]
Meertje in Frankrijk [Toon slechts deze afbeelding]
+- 2700m [Toon slechts deze afbeelding]
Met de Mont Blanc [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 4 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 25-7-2012 22:20 Print reply

Posts: 4605
Bwa als je alles zelf doet zoals ik valt dat wel mee.

Mijn opvoerkosten zijn zo goed als 0, met tot nu toe al een redelijk goed resultaat

Maar zou deze ook zo laten tot je iets anders kunt kopen (nsr500?)



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-7-2012 om 22:23 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Kerry King 25-7-2012 22:20 Print reply

Posts: 5037
dikke hot

neem je deze ook mee naar de ardenne rit ???
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
kenny77 25-7-2012 22:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bwa als je alles zelf doen zoals ik.

Mijn opvoerkosten zijn zo goed als 0, met tot nu toe al een redelijk goed resultaat



Carburateurs waren redelijk prijzig?

Maar ik vind het wel best zo, niet te snel niet te langzaam.
hoe harder je kan des te sneller ben je je rijbewijs kwijt of plak je tegen een boom aan.

Ik ga wel experimenteren met de 2 taktjes, vind ik leuker.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kerry King
dikke hot

neem je deze ook mee naar de ardenne rit ???


Misschien, moet ik nog even kijken, ik rijd liever op de CB, maar deze is wel wat fijner voor zo'n afstand.
 
BenjaminDG 25-7-2012 22:29 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Carburateurs waren redelijk prijzig?

Maar ik vind het wel best zo, niet te snel niet te langzaam.
hoe harder je kan des te sneller ben je je rijbewijs kwijt of plak je tegen een boom aan.

Ik ga wel experimenteren met de 2 taktjes, vind ik leuker.

[...]


Misschien, moet ik nog even kijken, ik rijd liever op de CB, maar deze is wel wat fijner voor zo'n afstand.


Carbs wel ja, dat is ook de enige kost denk ik.

Maar vlakschuifcarbs horen op een circuitfiets dus reken ik dat niet persé bij extra opvoerkosten/werken
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 25-7-2012 22:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Die korte kosten geloof ik maar 4 tientjes per stuk, inderdaad niet veel.
Maar weet niet of die te veel herrie maken.

De andere kleuren zijn standaard.

[...]



zitten vlakschuifjes op, maar wel maar 28mm.
zo'n moderne motor is gewoon niet mijn ding.

Al ben ik er wel blij mee dat wel!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 22:15 uur.


Ze zijn ook zeker niet stil

O dat wist ik niet, ziet er wel netjes uit

 
giggitybyte
kenny77 25-7-2012 22:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Carbs wel ja, dat is ook de enige kost denk ik.

Maar vlakschuifcarbs horen op een circuitfiets dus reken ik dat niet persé bij extra opvoerkosten/werken


Beetje foetelen he.

Haha, nee vind het hartstikke knap en interessant wat je aan het doen bent.
Maar ik doe aan deze motor alleen het nodige, meer niet echt.
Zoals gezegd ik ben meer een 2 takt man.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ze zijn ook zeker niet stil

O dat wist ik niet, ziet er wel netjes uit



Hehe, nog maar eens over na denken dan.
heb toen ook zo'n bijna lege megaton op mijn cb'tje gehad, maar dat geluid was me toch net té.

(mensen keken een beetje kwaad. )
 
Frysk 25-7-2012 22:43 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Beetje foetelen he.

Haha, nee vind het hartstikke knap en interessant wat je aan het doen bent.
Maar ik doe aan deze motor alleen het nodige, meer niet echt.
Zoals gezegd ik ben meer een 2 takt man.

[...]


Hehe, nog maar eens over na denken dan.
heb toen ook zo'n bijna lege megaton op mijn cb'tje gehad, maar dat geluid was me toch net té.

(mensen keken een beetje kwaad. )


Vind ik ook, 2t rijd veel leuker, je beleeft meer plezier op een 2t met bijv 50pk dan op een viertakt met 60pk.

wil je echt een kick met viertakt dan haal je een motor met 100+ pk'sen dan nodig je jezelf echt uit om een boom te knuffelen.. iig dat gaat mij zo.
 
giggitybyte
kenny77 25-7-2012 22:44 Print reply

Posts: 29286
zo denk ik er ook over.

morgen trouwens weer even de Ardennen in duiken .

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 22:49 uur.
 
Frysk 25-7-2012 23:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zo denk ik er ook over.

morgen trouwens weer even de Ardennen in duiken .

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 22:49 uur.


Ik zal morgen weer m'n schip in duiken te zweten blegh jij mazzel.

wat ik nog vragen wou, nog last van die Smog gehad wat in het nieuws was?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-7-2012 om 23:19 uur.
 
giggitybyte
Royal Club 25-7-2012 23:21 Print reply

Posts: 60390
wie denk je dat de oorzaak was.. kenny die stiekem 1 of andere 2takt van 'm startte
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Gerard1793 25-7-2012 23:36 Print reply

Posts: 4006
Misschien wel leuk, mijn oom rijdt al jaren op een XJ900, zo'n model dus:


Toen hij een proefritje ging maken zou hij de motor van de stoep af rijden, omdat hij een kuiploze motor gewend was, rijdt 'ie zo de puntkuip aan poeier

Dus moest 'ie hem wel kopen. Voor een jaar of wat terug kwam ie bij ons, hij had zijn kuipwerk matzwart gespoten, of wij wel terpentine hadden om zijn koplamp weer schoon te maken :')

Tomtomhouder van een oud schroevendoosje met een stukje schuimrubber en twee latjes, past precies tussen de kuip. Werkt perfect.

Echt een toffe gozer, als je die verhalen soms ook hoort...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 26-7-2012 0:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Vind ik ook, 2t rijd veel leuker, je beleeft meer plezier op een 2t met bijv 50pk dan op een viertakt met 60pk.

wil je echt een kick met viertakt dan haal je een motor met 100+ pk'sen dan nodig je jezelf echt uit om een boom te knuffelen.. iig dat gaat mij zo.


Mehhh, de 400 rijd leuk hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 26-7-2012 0:48 Print reply

Posts: 60390
vergeleken met wat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 26-7-2012 0:49 Print reply

Posts: 14881
Mhm, idk. Gewoon in het algemeen.
Vind hem leuker rijden dan m'n 600.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 26-7-2012 2:59 Print reply

Posts: 60390
Ja, dan heb je t wel over iets
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
brommerfanaat 26-7-2012 3:02 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Ja, dan heb je t wel over iets


59278 posts... WOW
 
kenny77 26-7-2012 10:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]Ik zal morgen weer m'n schip in duiken te zweten blegh jij mazzel.

wat ik nog vragen wou, nog last van die Smog gehad wat in het nieuws was?



Mhh met deze temperaturen is dat niet fijn inderdaad.

Mhh ik heb niks ervan gehoord?
Ook niet geroken, maar ik heb de hele dag boven de schuurmachine gehangen roest van de uitlaten af te schuren, dus mijn neus zat sowieso aardig dicht.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wie denk je dat de oorzaak was.. kenny die stiekem 1 of andere 2takt van 'm startte


Haha.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Misschien wel leuk, mijn oom rijdt al jaren op een XJ900, zo'n model dus:
afbeelding

Toen hij een proefritje ging maken zou hij de motor van de stoep af rijden, omdat hij een kuiploze motor gewend was, rijdt 'ie zo de puntkuip aan poeier

Dus moest 'ie hem wel kopen. Voor een jaar of wat terug kwam ie bij ons, hij had zijn kuipwerk matzwart gespoten, of wij wel terpentine hadden om zijn koplamp weer schoon te maken :')

Tomtomhouder van een oud schroevendoosje met een stukje schuimrubber en twee latjes, past precies tussen de kuip. Werkt perfect.

Echt een toffe gozer, als je die verhalen soms ook hoort...


Leuk om te lezen.
Die is tenminste oldtimer.

 
kenny77 28-7-2012 20:29 Print reply

Posts: 29286
Toestraks even geprobeerd de carbs te synchroniseren.

Lukte in het begin niet goed, maar bleken de meters niet goed aangesloten.
(hebben we geleend, iemand anders had ook al met dit setje het geprobeerd maar lukte ook niet, maar vandaar dus.)

Toen ze goed aangesloten waren, was het eigenlijk binnen 5 min gepiept, viel me dus alles mee.

begin:




Is niet 100% perfect, maargoed resultaat is er wel al.
Van te voren als je in de vrij gas gaf, zakte het toerental te ver terug. ( onder de 1000 toeren)
Dat is nu niet meer, zakt meteen netjes terug naar het goede stationair toerental.

Dus weer wat geleerd.

Morgen eens even de ketting spanner controleren, schijnen wel eens vast te blijven hangen.

Dan nog een keer tijd maken om de kleppen te controleren.
Dan is het motorisch zo ver in orden denk ik.
 
midas 29-7-2012 7:59 Print reply

Posts: 1211
Wat houdt dat synchroniseren precies in? Ik ben nmlk wel nieuwsgierig

Dit bericht is gewijzigd door midas op 29-7-2012 om 8:01 uur.
 
alexdelangen 29-7-2012 10:08 Print reply

Posts: 109
Effe een dom vraagje tussendoor Hoe weet je of je een 2 of 4takt heb?
 
Regels zijn er om te breken
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-7-2012 10:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Wat houdt dat synchroniseren precies in? Ik ben nmlk wel nieuwsgierig

Dit bericht is gewijzigd door midas op 29-7-2012 om 8:01 uur.


zorgen dat elke carb op hetzelfde moment open gaat, wat dus eerst niet gebeurde waardoor elke cilinder iets anders doet en hij vooral onderin de toeren kut doet



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alexdelangen
Effe een dom vraagje tussendoor Hoe weet je of je een 2 of 4takt heb?



staat op de papieren

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-7-2012 om 10:11 uur.
 
Brommers en meer 29-7-2012 12:08 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alexdelangen
Effe een dom vraagje tussendoor Hoe weet je of je een 2 of 4takt heb?


kan je bijna vrijwel gelijk zien aan de cilinderkop en aan de uitlaat
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
kpotmake 29-7-2012 12:14 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alexdelangen
Effe een dom vraagje tussendoor Hoe weet je of je een 2 of 4takt heb?

2 takt doet hingdingding viertakt doet skebaap

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 29-7-2012 om 12:14 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
midas 1-8-2012 10:27 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alexdelangen
Effe een dom vraagje tussendoor Hoe weet je of je een 2 of 4takt heb?

Bij viertakt zit de uitlaat op de cilinderkop, bij tweetakt zit de uitlaat op de cilinder zelf, daar zie je het meestal aan.
 
BenjaminDG 1-8-2012 13:59 Print reply

Posts: 4605
Zoals thijSSe al zegt is het goed voor onderin en dan vooral stationair.

Kenny: wat zijn die regelknoppen onder de meters?

Smoorventielen voor een rustigere uitlezing?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 1-8-2012 om 14:00 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved