Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - kenny's ketel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery kenny's ketel
Geplaatst door kenny77 op 19-7-2012 18:12
Hits Deze gallery is 25973 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha XJ600 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Nog niet op gelet. / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Ring [Toon slechts deze afbeelding]
BFMM 2013 [Toon slechts deze afbeelding]
Alpen [Toon slechts deze afbeelding]
Spanje [Toon slechts deze afbeelding]
Costa Brava [Toon slechts deze afbeelding]
Meertje in Frankrijk [Toon slechts deze afbeelding]
+- 2700m [Toon slechts deze afbeelding]
Met de Mont Blanc [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 3 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 21-7-2012 19:23 Print reply

Posts: 29286
Ai, dat is niet fijn inderdaad.

Heb ook wel eens een foto gezien van een hand die er tussen is gekomen, daarom ben ik er een beetje bang voor.
 
NS1-Whisperer 21-7-2012 19:25 Print reply

Posts: 2160
spons aan een stokje maken
 
"Risico is extra leven"
Aprilia RX 50 2003 21-7-2012 19:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
spons aan een stokje maken


ik doe het altijd tussen de nijptang.

nu is het ook vrij spectaculair als die tussen je kettinge en tandwiel door wil
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 22-7-2012 18:29 Print reply

Posts: 29286
Omdat het zo'n mooi weer was toen ik vanmorgen opstond, maar weer de kuip erop gebeund.
En een rondje wezen rijden.




 
pompower 22-7-2012 19:00 Print reply

Posts: 1777
jij was toch bang voor 4-takten?

PS: wel leuke fotos
 
www.basvanloenen.nl
NS1-Whisperer 22-7-2012 19:56 Print reply

Posts: 2160
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat
 
"Risico is extra leven"
brommerfanaat 22-7-2012 20:19 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat


Ben je ooit wel eens in Limburg geweest?
 
Cas DT 22-7-2012 20:24 Print reply

Posts: 3131
Ziet er tof uit.
Mijn oom heeft er ook zo'n een, dingen maken veel kilometers.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 22-7-2012 20:25 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


Ben je ooit wel eens in Limburg geweest?


verder als arcen niet
 
"Risico is extra leven"
brommerfanaat 22-7-2012 20:49 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


verder als arcen niet


Bij Maastricht e.d. wordt het redelijk heuvelachtig.
 
JB1 22-7-2012 20:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat


In het zuiden heb je een paar drempels.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
brommerfanaat 22-7-2012 20:51 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


In het zuiden heb je een paar drempels.


Dat is precies wat ik net zei.
 
JB1 22-7-2012 20:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


Dat is precies wat ik net zei.



 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
brommerfanaat 22-7-2012 21:01 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


afbeelding


Zeg jij altijd dingen die iemand anders al voor je bedacht heeft?? Geintje hoor, nu weer verder over deze motor.
 
NS1-Whisperer 22-7-2012 21:02 Print reply

Posts: 2160

ontopic
 
"Risico is extra leven"
kenny77 22-7-2012 22:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
jij was toch bang voor 4-takten?

PS: wel leuke fotos

Ik heb ook mijn ogen dicht gehad onder het rijden!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat

tussen Spa en Stavelot, België.
zuid-limburg heeft ook wel leuke bergjes, maar het nadeel is dat half nederland daar naar toe komt.
Dus zit je wat 30 km/h te rijden.

daarom rij ik naar belgie, ook mooier en een stuk rustiger.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ziet er tof uit.
Mijn oom heeft er ook zo'n een, dingen maken veel kilometers.


Ik ben benieuwd.


 
JB1 22-7-2012 22:19 Print reply

Posts: 14881
Maar de wegen zijn echt ruk in belgië

En 30km/h is snel genoeg!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 22-7-2012 22:19 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
jij was toch bang voor 4-takten?

PS: wel leuke fotos


Ik heb ook mijn ogen dicht gehad onder het rijden!



kwoot
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 22-7-2012 22:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Maar de wegen zijn echt ruk in belgië

En 30km/h is snel genoeg!

Sommige wel inderdaad, maarja kan je nog altijd harder rijden dan 30km/h.
 
kenny77 25-7-2012 19:20 Print reply

Posts: 29286
Olie en oliefilter ook maar vervangen.
blok een beetje bijgespoten en de uitlaten.
De bochten zijn van rvs, maar ze moesten helemaal afgeschuurd worden en werden daardoor erg dof.
Dus maar zwart gespoten, had ik me ook een paar uur schuurwerk kunnen besparen.









Velgrandjes nog niet klaar, nog geen zin in gehad, moet ook nog iets van stickers op, maar nog even kijken wat. Want hij is nu wel erg kaal en net zo als al die 10 duizenden andere xj's...

Deze vind ik ook wel mooi, misschien dat ik hem daarop ga baseren.




Inmiddels een kleine 400 km ermee gereden en hij bevalt eigenlijk wel.
Alleen rond de 4000 toeren trilt hij best erg, dat is wel irritant, maar schijnt normaal te zijn.

Is ook nog super zuinig, 1:23, dus kan er 390 km op 1 tank worden gereden!

Het rijd allemaal wel soepel (te soepel, daardoor ook een beetje saai), maar je mist toch het karakter van de oldtimer. Het is meer als een moderne auto, het brengt je waar je wezen moet, maar je mist net dat beetje extra.

Op zich geen ramp, want het is maar een motor voor erbij natuurlijk.

Dempers moeten ook binnenkort vervangen worden, want ik irriteer me erg aan de stille zoef zoef geluid, dat is natuurlijk 3x niks...
(ze zijn ook rot, daar niet van)

Ben nog aan het twijfelen of een 4 in 1 of 2 megaton's erop zetten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 19:22 uur.
 
Frysk 25-7-2012 21:48 Print reply

Posts: 34930
Die megaton dempers kosten ook 10x niks, 63,- nieuw volgens mij dat zijn brommerprijzen

Maar ziet er weer netjes uit, ook leuk gedaan om bepaalde kapjes op het blok een andere tint grijs te geven
 
giggitybyte
BenjaminDG 25-7-2012 22:03 Print reply

Posts: 4605
Steek er maar eens vlakschuifcarburateurs op, dan krijg de motor wel wat meer karakter


 
Vlaanderen vrij!
kenny77 25-7-2012 22:14 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Die megaton dempers kosten ook 10x niks, 63,- nieuw volgens mij dat zijn brommerprijzen

Maar ziet er weer netjes uit, ook leuk gedaan om bepaalde kapjes op het blok een andere tint grijs te geven

Die korte kosten geloof ik maar 4 tientjes per stuk, inderdaad niet veel.
Maar weet niet of die te veel herrie maken.

De andere kleuren zijn standaard.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Steek er maar eens vlakschuifcarburateurs op, dan krijg de motor wel wat meer karakter





zitten vlakschuifjes op, maar wel maar 28mm.
zo'n moderne motor is gewoon niet mijn ding.

Al ben ik er wel blij mee dat wel!

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 22:15 uur.
 
BenjaminDG 25-7-2012 22:16 Print reply

Posts: 4605
Dat zijn toch vacuum carburateurs met een vlinderklep of niet?

Vlakschuiven zijn type 2takt carburateurs.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 25-7-2012 22:19 Print reply

Posts: 29286
Klopt.

Aha, naja sommige moddelen hebben ook gewoon een ronde gasschuif.
Maar ga er niks aan doen, kwa opvoeren, kost een hoop geld en 4 takt is niet mijn ding.
Heeft ook maar 2 kleppen per cilinder, dus echt veel vermogen zal er ook niet uit komen na verandering?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved