kenny77 |
21-7-2012 19:23 |
Posts: 29286 |
Ai, dat is niet fijn inderdaad.
Heb ook wel eens een foto gezien van een hand die er tussen is gekomen, daarom ben ik er een beetje bang voor.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
21-7-2012 19:25 |
Posts: 2160 |
spons aan een stokje maken
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Aprilia RX 50 2003 |
21-7-2012 19:29 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
spons aan een stokje maken
ik doe het altijd tussen de nijptang.
nu is het ook vrij spectaculair als die tussen je kettinge en tandwiel door wil
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
22-7-2012 18:29 |
Posts: 29286 |
Omdat het zo'n mooi weer was toen ik vanmorgen opstond, maar weer de kuip erop gebeund.
En een rondje wezen rijden.
|
|
|
|
pompower |
22-7-2012 19:00 |
Posts: 1777 |
jij was toch bang voor 4-takten?
PS: wel leuke fotos
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
22-7-2012 19:56 |
Posts: 2160 |
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat
|
|
"Risico is extra leven" |
|
brommerfanaat |
22-7-2012 20:19 |
|
Cas DT |
22-7-2012 20:24 |
Posts: 3131 |
Ziet er tof uit.
Mijn oom heeft er ook zo'n een, dingen maken veel kilometers.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
NS1-Whisperer |
22-7-2012 20:25 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]
Ben je ooit wel eens in Limburg geweest?
verder als arcen niet
|
|
"Risico is extra leven" |
|
brommerfanaat |
22-7-2012 20:49 |
Posts: 64 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]
verder als arcen niet
Bij Maastricht e.d. wordt het redelijk heuvelachtig.
|
|
|
|
JB1 |
22-7-2012 20:49 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat
In het zuiden heb je een paar drempels.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
brommerfanaat |
22-7-2012 20:51 |
Posts: 64 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
In het zuiden heb je een paar drempels.
Dat is precies wat ik net zei.
|
|
|
|
JB1 |
22-7-2012 20:59 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]
Dat is precies wat ik net zei.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
brommerfanaat |
22-7-2012 21:01 |
Posts: 64 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
afbeelding
Zeg jij altijd dingen die iemand anders al voor je bedacht heeft?? Geintje hoor, nu weer verder over deze motor.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
22-7-2012 21:02 |
Posts: 2160 |
ontopic
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
22-7-2012 22:15 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
jij was toch bang voor 4-takten?
PS: wel leuke fotos
Ik heb ook mijn ogen dicht gehad onder het rijden!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi landschap. waar is dat ongeveer? Nederland was toch plat
tussen Spa en Stavelot, België.
zuid-limburg heeft ook wel leuke bergjes, maar het nadeel is dat half nederland daar naar toe komt.
Dus zit je wat 30 km/h te rijden.
daarom rij ik naar belgie, ook mooier en een stuk rustiger.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ziet er tof uit.
Mijn oom heeft er ook zo'n een, dingen maken veel kilometers.
Ik ben benieuwd.
|
|
|
|
JB1 |
22-7-2012 22:19 |
Posts: 14881 |
Maar de wegen zijn echt ruk in belgië
En 30km/h is snel genoeg!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pompower |
22-7-2012 22:19 |
|
kenny77 |
22-7-2012 22:24 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Maar de wegen zijn echt ruk in belgië
En 30km/h is snel genoeg!
Sommige wel inderdaad, maarja kan je nog altijd harder rijden dan 30km/h.
|
|
|
|
kenny77 |
25-7-2012 19:20 |
Posts: 29286 |
Olie en oliefilter ook maar vervangen.
blok een beetje bijgespoten en de uitlaten.
De bochten zijn van rvs, maar ze moesten helemaal afgeschuurd worden en werden daardoor erg dof.
Dus maar zwart gespoten, had ik me ook een paar uur schuurwerk kunnen besparen.
Velgrandjes nog niet klaar, nog geen zin in gehad, moet ook nog iets van stickers op, maar nog even kijken wat. Want hij is nu wel erg kaal en net zo als al die 10 duizenden andere xj's...
Deze vind ik ook wel mooi, misschien dat ik hem daarop ga baseren.
Inmiddels een kleine 400 km ermee gereden en hij bevalt eigenlijk wel.
Alleen rond de 4000 toeren trilt hij best erg, dat is wel irritant, maar schijnt normaal te zijn.
Is ook nog super zuinig, 1:23, dus kan er 390 km op 1 tank worden gereden!
Het rijd allemaal wel soepel (te soepel, daardoor ook een beetje saai), maar je mist toch het karakter van de oldtimer. Het is meer als een moderne auto, het brengt je waar je wezen moet, maar je mist net dat beetje extra.
Op zich geen ramp, want het is maar een motor voor erbij natuurlijk.
Dempers moeten ook binnenkort vervangen worden, want ik irriteer me erg aan de stille zoef zoef geluid, dat is natuurlijk 3x niks...
(ze zijn ook rot, daar niet van)
Ben nog aan het twijfelen of een 4 in 1 of 2 megaton's erop zetten.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2012 om 19:22 uur.
|
|
|
|
Frysk |
25-7-2012 21:48 |
Posts: 34930 |
Die megaton dempers kosten ook 10x niks, 63,- nieuw volgens mij dat zijn brommerprijzen
Maar ziet er weer netjes uit, ook leuk gedaan om bepaalde kapjes op het blok een andere tint grijs te geven
|
|
giggitybyte |
|
BenjaminDG |
25-7-2012 22:03 |
Posts: 4605 |
Steek er maar eens vlakschuifcarburateurs op, dan krijg de motor wel wat meer karakter
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
25-7-2012 22:14 |
|
BenjaminDG |
25-7-2012 22:16 |
Posts: 4605 |
Dat zijn toch vacuum carburateurs met een vlinderklep of niet?
Vlakschuiven zijn type 2takt carburateurs.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
25-7-2012 22:19 |
Posts: 29286 |
Klopt.
Aha, naja sommige moddelen hebben ook gewoon een ronde gasschuif.
Maar ga er niks aan doen, kwa opvoeren, kost een hoop geld en 4 takt is niet mijn ding.
Heeft ook maar 2 kleppen per cilinder, dus echt veel vermogen zal er ook niet uit komen na verandering?
|
|
|
|