Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda Cr 125 1996 RIWA

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 663 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda Cr 125 1996 RIWA
Geplaatst door j0ren op 14-7-2012 18:09
Hits Deze gallery is 44520 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart wit / 1996
Opgegeven max. vermogen 38 pk / 28 kW
Opgegeven max. snelheid 120 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina
huidige staat [Toon slechts deze afbeelding]
Fresh pics [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
nieuwe aanwinst [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 9 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina

Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

suzuki rm 8-9-2012 19:12 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Westerbork is een hele zachte baan dus dat verschil merk je wel ;D
Ik rij nu ook meteen 2x zo zuinig omdat ik zoveel grip heb


haha wat een onzin. 2x zo zuinig mee een schoepenband...

verder wel een nette motor voor zn leeftijd

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 8-9-2012 om 19:12 uur.
 
pompower 8-9-2012 19:18 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


haha wat een onzin. 2x zo zuinig mee een schoepenband...

verder wel een nette motor voor zn leeftijd

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 8-9-2012 om 19:12 uur.

2x is wel overdreven, maar wel degelijk zuinig,
als jij met een "gladdere" band gas staat te geven in de bagger,
en amper vooruit komt, moet je meer gas geven,
als je daarintegen wel grip hebt minder
 
www.basvanloenen.nl
j0ren 8-9-2012 19:27 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


haha wat een onzin. 2x zo zuinig mee een schoepenband...

verder wel een nette motor voor zn leeftijd

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 8-9-2012 om 19:12 uur.


Op hardere banen waar je meestal wel grip hebt is er indd bijna geen verschil.
Westerbork is zo enorm zacht dat als je ook maar iets te weinig profiel hebt je alleen maar toeren staat te janken en wheelspin hebt.
Ik reed laatst dus echt 2x zo lang op een tank benzine.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
suzuki rm 8-9-2012 19:33 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

2x is wel overdreven, maar wel degelijk zuinig,
als jij met een "gladdere" band gas staat te geven in de bagger,
en amper vooruit komt, moet je meer gas geven,
als je daarintegen wel grip hebt minder


Dat verschil is echt te verwaarlozen hoor. Met een nieuwe band ga je er ook echt niet minder gas om geven.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Op hardere banen waar je meestal wel grip hebt is er indd bijna geen verschil.
Westerbork is zo enorm zacht dat als je ook maar iets te weinig profiel hebt je alleen maar toeren staat te janken en wheelspin hebt.
Ik reed laatst dus echt 2x zo lang op een tank benzine.



Dat er verschil in verbruik is op een harde of zachte baan is ben ik wel met je eens. Ondervind ik zelf ook.
Maar ook met een nieuwe band moet de motor nog zwaar trekken door t zand. Dus zal qua verbruik elkaar niks maken, is mijn ervaring iig.
 
j0ren 8-9-2012 19:49 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


Dat verschil is echt te verwaarlozen hoor. Met een nieuwe band ga je er ook echt niet minder gas om geven.

[...]


Dat er verschil in verbruik is op een harde of zachte baan is ben ik wel met je eens. Ondervind ik zelf ook.
Maar ook met een nieuwe band moet de motor nog zwaar trekken door t zand. Dus zal qua verbruik elkaar niks maken, is mijn ervaring iig.


Toch rijd ik ong 2x zoveel op een tank, en ben er niet langzamer op gaan rijden hoor

Eind van de maand maar eens even nieuw zuigertje erin ploppen en meteen voorvork keering laten vervangen want word wel erg zacht nu
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
YAMAHA-Power 8-9-2012 19:54 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Toch rijd ik ong 2x zoveel op een tank, en ben er niet langzamer op gaan rijden hoor

Eind van de maand maar eens even nieuw zuigertje erin ploppen en meteen voorvork keering laten vervangen want word wel erg zacht nu

Dan moet je eens meer gas geven
 
j0ren 8-9-2012 19:56 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
[...]

Dan moet je eens meer gas geven


Work in progress
Heb nu precies 10x op de baan gereden, rij al sneller als een maat van mij op een nieuwere motor die al 25+ keer heeft gereden
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
der Chef 9-9-2012 13:09 Print reply

Posts: 3265
Hot, zelfde uitlaat en getunde cilinder als de mijne Ben stiekem ook nog op zoek naar een VHM kop maar die zijn voor dit model nogal lastig te vinden..
 
j0ren 9-9-2012 19:55 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Hot, zelfde uitlaat en getunde cilinder als de mijne Ben stiekem ook nog op zoek naar een VHM kop maar die zijn voor dit model nogal lastig te vinden..


Thanks! Kom keer westerbork rijden dan?

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-9-2012 om 19:56 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
j0ren 26-9-2012 20:16 Print reply

Posts: 1298
Vandaag dus cilinder los getrokken, zuiger heeft helaas beetje lopen eten van de uitlaatspijl. Paar kleine stukjes nicasil weg daar, maar denk dat ik dat gewoon even bij vijl en er niet meer naar omkijk.
Pluspunt is wel dat het blok nog super netjes is, cilinder zit nog op 53.93mm dus hoeft nog lang niet opnieuw genicasealed te worden.

Zuiger was wel aan vervanging toe, diameter bovenaan was nog maar 53.67mm. Onderaan nog wel voldoende.

Morgen even aan de crossboer vragen wat hij zou doen met het uitlaatspijltje, even laten honen en nieuwe zuiger halen

edit; nog iets leuks, nieuwe prox zuiger heeft een gat voor de inlaat, mijn zuiger nu niet. Meer powerrrr dus

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-9-2012 om 20:17 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 26-9-2012 22:09 Print reply

Posts: 2160
Hey, wat zijn de maten van jouw ''small end'' lager?
 
"Risico is extra leven"
j0ren 26-9-2012 22:38 Print reply

Posts: 1298
Zal morgen even voor je opmeten
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 26-9-2012 22:49 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Zal morgen even voor je opmeten


Alvast bedankt
 
"Risico is extra leven"
j0ren 27-9-2012 7:54 Print reply

Posts: 1298
15x19x17mm =)
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
NS1-Whisperer 27-9-2012 9:32 Print reply

Posts: 2160
Oke bedankt, maar dat past helaas niet op mijn krukasje
 
"Risico is extra leven"
Derbi-Olaf 29-9-2012 3:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Vandaag dus cilinder los getrokken, zuiger heeft helaas beetje lopen eten van de uitlaatspijl. Paar kleine stukjes nicasil weg daar, maar denk dat ik dat gewoon even bij vijl en er niet meer naar omkijk.
Pluspunt is wel dat het blok nog super netjes is, cilinder zit nog op 53.93mm dus hoeft nog lang niet opnieuw genicasealed te worden.

Zuiger was wel aan vervanging toe, diameter bovenaan was nog maar 53.67mm. Onderaan nog wel voldoende.

Morgen even aan de crossboer vragen wat hij zou doen met het uitlaatspijltje, even laten honen en nieuwe zuiger halen

edit; nog iets leuks, nieuwe prox zuiger heeft een gat voor de inlaat, mijn zuiger nu niet. Meer powerrrr dus

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-9-2012 om 20:17 uur.

maten lijken mij niet extreem


pro-x , olaf houd niet van pro-x :(
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
j0ren 29-9-2012 12:01 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

maten lijken mij niet extreem


pro-x , olaf houd niet van pro-x :(


Ik ook niet, maar is het enige wat de motorboer hier heeft liggen.

Vandaag naar crossbaan Zuidwolde, even lekker inrijden =)
Edit; baan dicht vanwege regen, dan maar gewoon hier in Westerbork

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 29-9-2012 om 12:08 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
j0ren 29-9-2012 19:30 Print reply

Posts: 1298

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
joopie135 2-10-2012 20:08 Print reply
Posts: 109
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
filmpje (YouTube)



gast probeer eens wat meer te gaan staan tijdens het rijden
 
j0ren 2-10-2012 20:14 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joopie135
[...]



gast probeer eens wat meer te gaan staan tijdens het rijden


Ik was aan het inrijden dus reed heel rustig. Normaal sta ik bijna alleen maar..
Was helaas de enige keer dat m'n pa heeft gefilmt :')
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
joopie135 2-10-2012 20:19 Print reply
Posts: 109
op het tempo dat wij rijden rijden wij altijd in. hoeft niet dus, alleen keer warm laten worden totaal af laten koelen en dan is het goed.
 
j0ren 2-10-2012 21:15 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joopie135
op het tempo dat wij rijden rijden wij altijd in. hoeft niet dus, alleen keer warm laten worden totaal af laten koelen en dan is het goed.


Had het idee dat de zuiger nog een beetje strak zat aan de onderkant, dus heb hem even 3x warm gereden en laten afkoelen voor de zekerheid.
Deze zaterdag weer lekker gassennn
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
YAMAHA-Power 14-10-2012 22:10 Print reply

Posts: 818
Zeer nette motor, houden zo
 
j0ren 14-10-2012 22:12 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
Zeer nette motor, houden zo


Was wel de bedoeling ja
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Cas DT 14-10-2012 22:15 Print reply

Posts: 3131
Precies die polijstpasta mocht ik laatst lenen van een collega
Spul werkt echt top.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved