haha wat een onzin. 2x zo zuinig mee een schoepenband...
verder wel een nette motor voor zn leeftijd
Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 8-9-2012 om 19:12 uur.
2x is wel overdreven, maar wel degelijk zuinig,
als jij met een "gladdere" band gas staat te geven in de bagger,
en amper vooruit komt, moet je meer gas geven,
als je daarintegen wel grip hebt minder
haha wat een onzin. 2x zo zuinig mee een schoepenband...
verder wel een nette motor voor zn leeftijd
Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 8-9-2012 om 19:12 uur.
Op hardere banen waar je meestal wel grip hebt is er indd bijna geen verschil.
Westerbork is zo enorm zacht dat als je ook maar iets te weinig profiel hebt je alleen maar toeren staat te janken en wheelspin hebt.
Ik reed laatst dus echt 2x zo lang op een tank benzine.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
2x is wel overdreven, maar wel degelijk zuinig,
als jij met een "gladdere" band gas staat te geven in de bagger,
en amper vooruit komt, moet je meer gas geven,
als je daarintegen wel grip hebt minder
Dat verschil is echt te verwaarlozen hoor. Met een nieuwe band ga je er ook echt niet minder gas om geven.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Op hardere banen waar je meestal wel grip hebt is er indd bijna geen verschil.
Westerbork is zo enorm zacht dat als je ook maar iets te weinig profiel hebt je alleen maar toeren staat te janken en wheelspin hebt.
Ik reed laatst dus echt 2x zo lang op een tank benzine.
Dat er verschil in verbruik is op een harde of zachte baan is ben ik wel met je eens. Ondervind ik zelf ook.
Maar ook met een nieuwe band moet de motor nog zwaar trekken door t zand. Dus zal qua verbruik elkaar niks maken, is mijn ervaring iig.
Dat verschil is echt te verwaarlozen hoor. Met een nieuwe band ga je er ook echt niet minder gas om geven.
[...]
Dat er verschil in verbruik is op een harde of zachte baan is ben ik wel met je eens. Ondervind ik zelf ook.
Maar ook met een nieuwe band moet de motor nog zwaar trekken door t zand. Dus zal qua verbruik elkaar niks maken, is mijn ervaring iig.
Toch rijd ik ong 2x zoveel op een tank, en ben er niet langzamer op gaan rijden hoor
Eind van de maand maar eens even nieuw zuigertje erin ploppen en meteen voorvork keering laten vervangen want word wel erg zacht nu
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Hot, zelfde uitlaat en getunde cilinder als de mijne Ben stiekem ook nog op zoek naar een VHM kop maar die zijn voor dit model nogal lastig te vinden..
Quote:Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Hot, zelfde uitlaat en getunde cilinder als de mijne Ben stiekem ook nog op zoek naar een VHM kop maar die zijn voor dit model nogal lastig te vinden..
Thanks! Kom keer westerbork rijden dan?
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-9-2012 om 19:56 uur.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Vandaag dus cilinder los getrokken, zuiger heeft helaas beetje lopen eten van de uitlaatspijl. Paar kleine stukjes nicasil weg daar, maar denk dat ik dat gewoon even bij vijl en er niet meer naar omkijk.
Pluspunt is wel dat het blok nog super netjes is, cilinder zit nog op 53.93mm dus hoeft nog lang niet opnieuw genicasealed te worden.
Zuiger was wel aan vervanging toe, diameter bovenaan was nog maar 53.67mm. Onderaan nog wel voldoende.
Morgen even aan de crossboer vragen wat hij zou doen met het uitlaatspijltje, even laten honen en nieuwe zuiger halen
edit; nog iets leuks, nieuwe prox zuiger heeft een gat voor de inlaat, mijn zuiger nu niet. Meer powerrrr dus
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-9-2012 om 20:17 uur.
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Quote:Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Vandaag dus cilinder los getrokken, zuiger heeft helaas beetje lopen eten van de uitlaatspijl. Paar kleine stukjes nicasil weg daar, maar denk dat ik dat gewoon even bij vijl en er niet meer naar omkijk.
Pluspunt is wel dat het blok nog super netjes is, cilinder zit nog op 53.93mm dus hoeft nog lang niet opnieuw genicasealed te worden.
Zuiger was wel aan vervanging toe, diameter bovenaan was nog maar 53.67mm. Onderaan nog wel voldoende.
Morgen even aan de crossboer vragen wat hij zou doen met het uitlaatspijltje, even laten honen en nieuwe zuiger halen
edit; nog iets leuks, nieuwe prox zuiger heeft een gat voor de inlaat, mijn zuiger nu niet. Meer powerrrr dus
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-9-2012 om 20:17 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: joopie135
op het tempo dat wij rijden rijden wij altijd in. hoeft niet dus, alleen keer warm laten worden totaal af laten koelen en dan is het goed.
Had het idee dat de zuiger nog een beetje strak zat aan de onderkant, dus heb hem even 3x warm gereden en laten afkoelen voor de zekerheid.
Deze zaterdag weer lekker gassennn
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel