De 750r van mijn vader heeft een tijd stilgestaan en nu wouden we ermee rijden maar als je hem start loopt die gewoon. maar als je ook maar iets gas geeft slaat die meteen weer af.
als je dan een beetje met het gas en de choke speelt krijg je hem hoger in de toeren maar onder de 3/4k toeren slaat die weer af.
de bougie's zijn schoongemaakt en de benzine tank is gespoeld en zit schone brandstof in.
heeft iemand hier meer ervaring mee?
of is het het beste om gewoon een stuk ermee te gaan rijden in de hoop dat het beter word?
Carburateurs zullen wel verstopt zitten.
Eraf halen schoonmaken (mooiste als je dat ultrasoon kan laten doen) en dan weer opnieuw synchroon afstellen.
Dat zal al een hele verbetering zijn gok ik.
Edit: trouwens zo gekocht?
Anders is het ook geen slecht plan om meteen de olie en oliefilter te vernieuwen.
En hoe is de luchtfilter?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2012 om 18:51 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Carburateurs zullen wel verstopt zitten.
Eraf halen schoonmaken (mooiste als je dat ultrasoon kan laten doen)
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-7-2012 om 18:51 uur.
Ding is al jaren in het bezit van mijn pa, alleen word weinig gebruikt en heeft een dik half jaar stilgestaan in de schuur onder een hoeslaken.
Hij was daarvoor van zijn zus(mijn tante dus) en heeft hem voor 5 euro gekocht
Maar de bougie's zijn schoongemaakt en tank is ook weer schoon. Hij slaat ook meteen aan als je hem wilt starten, dus denk dat het niet heel ernstig is.
De eerst volgende stap wat we wouden doen is om even nieuwe benzine te halen en dan maar een paar keer heen en weer rijden bij huis en zien of er dan verschil in komt.
Of is dit onverstandig?
Edit: Luchtfilter was nog goed, wel even schoongeblazen met compressor. Zat vooral stof in, maarja dat heb je als aan een zandweg woont.
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 8-7-2012 om 20:10 uur.
carburateurs verstopt, kijken of vaccuumschuiven gescheurd zijn, brandstofpomp checken op functioneren, dat soort dingen doen, dan krijg je hem vast wel aan het pruttelen.
die bougies zijn trouwens veel te zwart, weet niet hoelang hij stilgestaan heeft, en of het een afgejaagd ding is maar houd het oliepijl maar goed in de gaten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
carburateurs verstopt, kijken of vaccuumschuiven gescheurd zijn, brandstofpomp checken op functioneren, dat soort dingen doen, dan krijg je hem vast wel aan het pruttelen.
die bougies zijn trouwens veel te zwart, weet dat die een half jaar heeft stilgestaan, en dat het geen afgejaagd ding is maar het oliepijl staat gewoon aan het maximum
daar krijg je geen kool van, en die kun je op de fotos duidelijk zien.
bij blauwe rook is het echt extreem erg, bij deze motor zul je wel een wolkje zwart/donkergrijze rook zien als je flink gas geeft, hebben heel veel yamaha's van die bouwjaren, zeker als ze bij of voorbij de 50.000 km komen.
zojuist even schone benzine erin gedaan en eventjes laten lopen. het leek alsof die even iets beter liep maar nog steeds bagger.
de steekvlammen en knetteringen kwamen er uit vliegen.
Toen heeft mijn vader besloten om een ''klein'' kuch blokkie om te rijden. ik er op de ns1 achteraan jagen.
CONCLUSIE:
-lager dan 2k toeren slaat die af.
-Als je hoog in de toeren rijd komt er een beste hoeveelheid rook en stank uit de uitlaat.
-Als je rustig rijd en je trekt de ''choke'' erop dan geeft die een bult gas uitzichzelf. erg gevoelig voor choke dus.
-en met de choke halverwege loopt die het beste als die warm is.
-Volgens mijn vaders beleving heeft die een stuk minder vermogen als eerder en is die ook een stuk minder fel.
En nu dan?
Net even een ultrasonische reiniger besteld op conrad. van een ''goed'' merk.niet dat aldi een slechte winkel is
Daar dan maar eens de carburauteurs mee schoonmaken en dan kijken of het beter word.
Zo als het nu lijkt is het blok gewoon gaar en gaat deze fiets waarschijnlijk in de verkoop.