4takker |
6-7-2012 13:57 |
Posts: 2395 |
ik zou hem gelijk verkopen. wat een waardeloze graf blokken zitten daar onder zeg.
kan niet eens fatsoenlijk 80 rijden in de hoogste versnelling
als je een paar keer terug slag krijgt sloopt hij de startkoppeling en pulsgeven van de ontsteking.
en als hij eenmaal begint met te bokken tijdens het accelereren dan is het hele maal feest
heb zelf ook zoon zelfde bmw gehad binnen een jaar was ik al 3000+ euro krijt om hem fatsoenlijk te laten lopen en dat deed hij toen nog niet.
not dus
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
rubbert |
6-7-2012 13:58 |
Posts: 8825 |
leuke thumper, altijd hot
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Frysk |
6-7-2012 15:03 |
Posts: 34930 |
Hotje, zoeits lijkt me ook wel leuk al ben ik op dit moment stiekum aan het zoeken naar een Transalp, Africa twin of een Super Tenere
|
|
giggitybyte |
|
thedutchrockstar |
7-7-2012 13:16 |
Posts: 500 |
@4takker
Helaas kan ik me op dit moment in jou verhaal vinden,
de fiets is van mn droomfiets in mn nachtmerrie verandert,
Hoewel hij maar één probleem heeft is het niet vinden daarvan een mega ergernis.
Als hij rijdt is het wel een engeltje
@frysk die super tenere hoor ik alleen maar goeie dingen over (en een honda blijft natuurlijk een honda: onverwoestbaar)
|
|
2 wheel madness |
|
4takker |
7-7-2012 13:47 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thedutchrockstar
@4takker
Helaas kan ik me op dit moment in jou verhaal vinden,
de fiets is van mn droomfiets in mn nachtmerrie verandert,
Hoewel hij maar één probleem heeft is het niet vinden daarvan een mega ergernis.
Als hij rijdt is het wel een engeltje
wat voorn probleem heb je er dan mee?
slecht starten?
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
7-7-2012 14:24 |
Posts: 29286 |
Prima motor om wat mee rond te toeren.
|
|
|
|
4takker |
7-7-2012 15:16 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Prima motor om wat mee rond te toeren.
toeren niet. meer een beetje van die zand paadjes daar voelt zoon ding zit beter thuis. misschien in een stad lekker van stoplicht naar stoplicht knallen.
maar om er mee te toeren moet je ze veelte hoog in toeren houden om hem lekker te laten lopen.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
7-7-2012 15:27 |
Posts: 29286 |
80 wegen moet toch wel lukken?
|
|
|
|
thedutchrockstar |
7-7-2012 15:53 |
Posts: 500 |
Backfiring à misfiring, (hij klinkt in de uitlaat maar je voelt hem wel echt) Ik heb de VR en sparkplugs vervangen... heb er een nieuwe carb opgezet (mijn oude vrat pakkingen per 100km )
Als ik dus rij dan gaat ie opeens stotteren knallen en ploffen dan sta ik stil, moet ik even een paar minuten wachten, starten en dan gaat hij weer (wil ik eerder starten dan vergeet het maar, hij slaat over maar er gebeurt niks)
Ik vind trouwens dat hij prima 80 doet in zn 5 maar langzamer dan dat gaat ie niet
|
|
2 wheel madness |
|
Frysk |
7-7-2012 17:40 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
toeren niet. meer een beetje van die zand paadjes daar voelt zoon ding zit beter thuis. misschien in een stad lekker van stoplicht naar stoplicht knallen.
maar om er mee te toeren moet je ze veelte hoog in toeren houden om hem lekker te laten lopen.
geloof ik vrij weinig van, toeren doe je toch niet op de snelweg dus met 80 kun je echt wel fatsoenlijk omtoeren.
|
|
giggitybyte |
|
thedutchrockstar |
7-7-2012 18:28 |
Posts: 500 |
@frysk met de standaard tandwielverhouding is 80 rijden niet te doen in de hoogste (onder de 3k rpm bokt hij behoorlijk) en is het toeren jagen in de 4.
Daarom zie je in de fora dat een andere tandwiel verhouding (15-47 ipv 16-47) zéér vaak aangeraden word. Ook rijd hij dan veel lekkerder 50 in de derde.
|
|
2 wheel madness |
|
4takker |
7-7-2012 18:40 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thedutchrockstar
Backfiring à misfiring, (hij klinkt in de uitlaat maar je voelt hem wel echt) Ik heb de VR en sparkplugs vervangen... heb er een nieuwe carb opgezet (mijn oude vrat pakkingen per 100km )
Als ik dus rij dan gaat ie opeens stotteren knallen en ploffen dan sta ik stil, moet ik even een paar minuten wachten, starten en dan gaat hij weer (wil ik eerder starten dan vergeet het maar, hij slaat over maar er gebeurt niks)
pressies het zelfde wat ik had.
maak je carter waar de ontsteking achter zit maar is los een grote kans dat de start koppeling kapot is en je puls gever ook een klap mee heeft gekregen.
dat bokken en inhouden is de rede waarom ik mijn f650 funduro weg heb gedaan. ik heb het ding er 10 keer voor naar de dealer gebracht die konden er niets aan vinden. dan deden ze er wat aan maar het hielp niets. volgens mij is het gewoon een ontstekings kwestie dat de ontsteking stationair te veel vervroegt waar door je die terug slagen krijgt.
ik merkte destijds dat als ik in het ooste van het land reed dat hij beroerd liep en in het west bij zee beter. wat dat is geweest ik snap het nog niet. de afstelling van het mengsel was gewoon goed.
je kenteken is toevallig niet mt-50-yh of wel.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
thedutchrockstar |
9-7-2012 22:11 |
Posts: 500 |
Nee begint met MZ.
Dat verklaart het slechte starten ja! maar waarom stotert en komt hij dan tot stilstand? want zodra je rijdt is dat ding toch aan het "freewheelen"?
Maar ik ga morgen die kap er eens afhalen en kijken wat ik kan zien zonder het vliegwiel... weet jij toevalig ook een leuke site waar ik dat kan bestellen of deed jij dat via de dealer?
het spijt van de hoeveelheid vragen
|
|
2 wheel madness |
|
the mechanic |
9-7-2012 23:01 |
Posts: 59 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thedutchrockstar
Backfiring à misfiring, (hij klinkt in de uitlaat maar je voelt hem wel echt) Ik heb de VR en sparkplugs vervangen... heb er een nieuwe carb opgezet (mijn oude vrat pakkingen per 100km )
Als ik dus rij dan gaat ie opeens stotteren knallen en ploffen dan sta ik stil, moet ik even een paar minuten wachten, starten en dan gaat hij weer (wil ik eerder starten dan vergeet het maar, hij slaat over maar er gebeurt niks)
Ik vind trouwens dat hij prima 80 doet in zn 5 maar langzamer dan dat gaat ie niet
Heb ooit iets soortgelijks gehad met een yamaha twin bleek da de kabel van de pickupspoel te dicht langs de achterste cilinder liep daar was de kabel uitgedroogd en bij bepaalde omstandigheden sloeg ie dan af en toe door waardoor de cdi er niks meer van snapte en hij begon te retarden
Voordat ik dat had gevonden heb ik ook bij de startmotor e.d gezocht als je hem toch openhebt kijk dan goed de kabels na
Excuses voor het gebrek aan interpunctie typ dit op mijn mobiel
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-7-2012 23:28 |
Posts: 14999 |
Klinkt idd als pick-upprobleem. kan zowel in bekabeling als spoel zelf zitten. in dit geval verdenk ik eerder de pick-upspoel zelf
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
thedutchrockstar |
13-7-2012 13:24 |
Posts: 500 |
Pickupspoelen, dat klinkt inderdaad als de mogelijke oplossing...
Weet iemand hoe ik die het beste kan testen? Want visueel zagen ze er goed uit (dat zegt natuurlijk niets) maar een stator kost al snel 150 euro en als dat ook al niet het probleem is.
Maar daarbuiten is het wel een mooi excuus om ook weer eens de olie te vervangen
|
|
2 wheel madness |
|
Derbi-Olaf |
13-7-2012 20:06 |
Posts: 14999 |
wisselen is de enige 100% goede manier om ze te testen, doormeten wil niet echt. En als ze er waardes voor opgeven kunnen ze nog kapot zijn ook al kloppen de gemeten waardes.
Pick-upspoelen die kapot zijn willen koud vaak wel nog net hun werk doen, maar vanaf dat er ietwat temperatuur in het spel komt kappen ze ermee
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Mr.Trololo |
14-7-2012 12:03 |
Posts: 194 |
sorry hoor, maar ik vind het een beetje op een woutenmotor lijken ( qua model )
|
|
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote] |
|
thedutchrockstar |
21-7-2012 20:58 |
Posts: 500 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
sorry hoor, maar ik vind het een beetje op een woutenmotor lijken ( qua model )
Wat is er mis met een wouten motor?
|
|
2 wheel madness |
|
kenny77 |
31-7-2012 17:20 |
Posts: 29286 |
Ik blader net in een oud motor boekje en zie een rijtest van deze motor.
Interesse?
Dan kan ik hem wel even scannen.
|
|
|
|
thedutchrockstar |
31-7-2012 17:31 |
Posts: 500 |
Dat zou ik echt super stoer vinden!
|
|
2 wheel madness |
|
4takker |
31-7-2012 18:08 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
sorry hoor, maar ik vind het een beetje op een woutenmotor lijken ( qua model )
mag ik je uit de droom helpen het lijkt geen wouten motor het is het zelfde model als een wouten motor.
volgens mij zie je in flodder nog ergens een keer zoon zelfde ding voorbij komen als wouten motor.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
31-7-2012 18:09 |
|
thedutchrockstar |
31-7-2012 20:00 |
Posts: 500 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
mag ik je uit de droom helpen het lijkt geen wouten motor het is het zelfde model als een wouten motor.
volgens mij zie je in flodder nog ergens een keer zoon zelfde ding voorbij komen als wouten motor.
Ik dacht dat ze pas vanaf de GS als politie motor dienst deden
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ik zal hem dadelijk wel even scannen dan.
super ik zie hem wel komen
|
|
2 wheel madness |
|
kenny77 |
31-7-2012 20:01 |
Posts: 29286 |
Is net klaar met laden:
http://s754.photobuc...Kenny-77/BMW%20f650/
(zet ze wel van achter naar voren. dus even bij de laatste afbeelding beginnen)
Zijn 4 verschillende verhaaltjes.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 31-7-2012 om 20:01 uur.
|
|
|
|