kenny77 |
17-6-2012 19:52 |
Posts: 29286 |
Is vaker gedaan.
Zelfs met originele achterbrug, maar die vertrouw ik niet.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
17-6-2012 20:11 |
Posts: 8627 |
Wel even je topic titel aanpassen dan.
Mito 500 and still going up ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
kenny77 |
17-6-2012 20:21 |
Posts: 29286 |
Zo gauw het blok er is dan.
Wie weet verander ik nog 100x van gedachte, zoals gewoonlijk.
|
|
|
|
Frysk |
17-6-2012 22:48 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo gauw het blok er is dan.
Wie weet verander ik nog 100x van gedachte, zoals gewoonlijk.
Hoort er allemaal bij maakt het alleen maar mooier en unieker
|
|
giggitybyte |
|
BartHonda |
13-7-2012 12:39 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
kenny77 |
13-7-2012 12:53 |
Posts: 29286 |
Heb ik laatst gevraagd op MF voor een redelijk blok zonder uitlaten rond de 2500 euro.
Maarja dan zullen daar ongetwijfeld nog kosten bij komen als zo'n blok lang stil ligt.
Maar mijn vader vind het ook geen strak plan en ik vind het eigenlijk ook wel jammer om deze zomer al mijn geld uit te geven aan een motorblok. En dan weer geen geld te hebben om hem af te bouwen, ligt het nog een jaar in de schuur...
En ik wil eigenlijk ook de 500cc enduro klaar hebben. Dus waarschijnlijk wordt hij dit jaar "budget" gemaakt met een yamaha 2 cilinder blokje. Heb ik fijn wat geld over voor de 500cc, heb ik nog 2 rijdende motoren erbij.
RD500 blokje kan altijd nog misschien later, als ik bejaard en rijk ben
Stiekem ook nog gekeken voor een 4 takt blokje... waar gaat het heen...
aprilia rsv1000 blokje eronder lijkt me ook wel leuk, maar weet niet of dat zo'n goed idee is.
Zou ook jammer zijn als ik mezelf om een boom heen vouw met het ding, omdat iets afbreekt door te veel aan vermogen.
|
|
|
|
BartHonda |
13-7-2012 16:46 |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
13-7-2012 17:15 |
Posts: 8627 |
250 cc tweetakt rijdt aangenamer als 500 cc tweetakt, ik blijf er bij. Een 500 gaat gewoon met je op de loop.
Maar als je er toch voor gaat, volg ik je topic.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
kenny77 |
13-7-2012 17:35 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
tja, dat is aardig wat. Waarom dit allenmaal eigenlijk met een Mito? Ik zou eerlijk gezegt niet gaan overdrijven met een 1000cc ofzo. Dat word wel heeel erg overdreven. Als je dan tog zoveel geld uit zou geven, is het dan niet leuker om bijvoorbeeld een wat modernere Yamaha fiets te kopen, en daar een RD500 blok onder te hangen? Ik ben zelf niet zo van het combineren van merken.
Een mito is erg licht.
en ik vind het zitje van een mito evo wel mooi. (dus niet deze lompe wat op de foto staat)
er is niet echt een moderne motor wat ik mooi vind, vind deze mito nog te nieuw.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
250 cc tweetakt rijdt aangenamer als 500 cc tweetakt, ik blijf er bij. Een 500 gaat gewoon met je op de loop.
Maar als je er toch voor gaat, volg ik je topic.
Bedoel je van de enduro?
Heb je denk ik wel gelijk ik, weet ook nog niet of ik daarmee overweg kan, maarja ik zie wel.
Anders neer zetten , naar kijken en af en toe starten.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-7-2012 0:49 |
Posts: 8627 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Bedoel je van de enduro?
Heb je denk ik wel gelijk ik, weet ook nog niet of ik daarmee overweg kan, maarja ik zie wel.
Anders neer zetten , naar kijken en af en toe starten.
Hm ik heb een RG250 gehad en ik had toch echt geen behoefte aan meer vermogen.
Ik ga er daarbij van uit dat één crash er één te veel kan zijn.
Daarentegen, als je snel naar het walhalla wil, moet je een RG500 of RD500 kopen en daar altijd met het gas open mee rijden.
Alweer een nuanceloze redenering
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Aquamaniac |
14-7-2012 1:35 |
Posts: 882 |
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
Royal Club |
14-7-2012 2:16 |
Posts: 60390 |
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
grasmaaier89 |
14-7-2012 2:31 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen
Een langere kickstart van 2 meter erop zetten. Dat maakt t een stuk makkelijker denk.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Brommers en meer |
14-7-2012 8:44 |
Posts: 1966 |
of gewoon een electrice starter erop maken doen ze ook wel eens op die xt500'tjes
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Makrolon |
14-7-2012 9:55 |
Posts: 6733 |
T gaat allemaal om techniek van t kicken...
Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-7-2012 11:02 |
Posts: 8627 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen
Dat valt nogal mee op een meercilindermotor.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
T gaat allemaal om techniek van t kicken...
Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.
Een dik viertaktblok past gewoon nooit in dat kleine frame.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Makrolon |
14-7-2012 11:14 |
Posts: 6733 |
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-7-2012 11:23 |
Posts: 8627 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
BenjaminDG |
14-7-2012 11:33 |
Posts: 4605 |
RD350LC blok erin is het eenvoudigste omdat daar al kant en klare ombouwsets voor verkrijgbaar zijn.
Ik dacht dat in Engeland of Holland er wel bedrijven waren die dit leverden?
Of je maakt zelf de aanpassingen maar dat RD350 blok past nog kwa breedte in het frame.
Een 4 in lijn 4takt blok is te breed voor dat frame.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-7-2012 om 11:34 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Royal Club |
14-7-2012 13:40 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Dat valt nogal mee op een meercilindermotor.
[...]
Een dik viertaktblok past gewoon nooit in dat kleine frame.
Gaat kenny een meercilinder 500 onder zn crosser zetten dan?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-7-2012 16:27 |
Posts: 8627 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
Gaat kenny een meercilinder 500 onder zn crosser zetten dan?
Waar is dat topic ?
Ander oog op de knop 'toevoegen aan watchlist'
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Makrolon |
14-7-2012 18:47 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Dat zijn ca 600cc ééncilinders...viertakt, maar geen 'dikke' viertakt in mijn boekje.
Uh, gek veel grotere ééncylinder blokken ga je niet vinden.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Royal Club |
14-7-2012 18:52 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Uh, gek veel grotere ééncylinder blokken ga je niet vinden.
dr800 big
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Makrolon |
14-7-2012 18:54 |
|
kenny77 |
14-7-2012 19:54 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Hm ik heb een RG250 gehad en ik had toch echt geen behoefte aan meer vermogen.
Ik ga er daarbij van uit dat één crash er één te veel kan zijn.
Daarentegen, als je snel naar het walhalla wil, moet je een RG500 of RD500 kopen en daar altijd met het gas open mee rijden.
Alweer een nuanceloze redenering
Ah het is gewoon tof zo'n 4 cilinder blokje.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
http://vernieuwd.mar...&previousPage=lr
die erbij kopen voor het blokje
zal gezien de staat vast niet duur zijn
Ook gezien, maar wil graag een yamaha blokje.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen
Al aan gedacht.
vandaar het idee van een decompressie klep.
Op het asfalt zou misschien nog wel lukken, maar in de modder, na een paar uur crosser op een helling, nee dat is een ander verhaal.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
T gaat allemaal om techniek van t kicken...
Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.
Ook aan gedacht
Maar of dat fijn rijd?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
RD350LC blok erin is het eenvoudigste omdat daar al kant en klare ombouwsets voor verkrijgbaar zijn.
Ik dacht dat in Engeland of Holland er wel bedrijven waren die dit leverden?
Of je maakt zelf de aanpassingen maar dat RD350 blok past nog kwa breedte in het frame.
Een 4 in lijn 4takt blok is te breed voor dat frame.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-7-2012 om 11:34 uur.
Klopt die ombouw setjes zijn zo te koop, maar ik wil ze wel zelf maken.
|
|
|
|