Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Mito 350

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Mito 350
Geplaatst door kenny77 op 17-3-2012 13:55
Hits Deze gallery is 8095 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Cagiva Mito (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1991
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 17-6-2012 19:52 Print reply

Posts: 29286
Is vaker gedaan.
Zelfs met originele achterbrug, maar die vertrouw ik niet.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2012 20:11 Print reply

Posts: 8627
Wel even je topic titel aanpassen dan.

Mito 500 and still going up ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 17-6-2012 20:21 Print reply

Posts: 29286
Zo gauw het blok er is dan.
Wie weet verander ik nog 100x van gedachte, zoals gewoonlijk.
 
Frysk 17-6-2012 22:48 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo gauw het blok er is dan.
Wie weet verander ik nog 100x van gedachte, zoals gewoonlijk.


Hoort er allemaal bij maakt het alleen maar mooier en unieker
 
giggitybyte
BartHonda 13-7-2012 12:39 Print reply

Posts: 886
Wat kosten die RD500 blokjes nou als ik vragen mag?

Hier nog wat inspiratie :

 
kenny77 13-7-2012 12:53 Print reply

Posts: 29286
Heb ik laatst gevraagd op MF voor een redelijk blok zonder uitlaten rond de 2500 euro.
Maarja dan zullen daar ongetwijfeld nog kosten bij komen als zo'n blok lang stil ligt.

Maar mijn vader vind het ook geen strak plan en ik vind het eigenlijk ook wel jammer om deze zomer al mijn geld uit te geven aan een motorblok. En dan weer geen geld te hebben om hem af te bouwen, ligt het nog een jaar in de schuur...

En ik wil eigenlijk ook de 500cc enduro klaar hebben. Dus waarschijnlijk wordt hij dit jaar "budget" gemaakt met een yamaha 2 cilinder blokje. Heb ik fijn wat geld over voor de 500cc, heb ik nog 2 rijdende motoren erbij.
RD500 blokje kan altijd nog misschien later, als ik bejaard en rijk ben

Stiekem ook nog gekeken voor een 4 takt blokje... waar gaat het heen...
aprilia rsv1000 blokje eronder lijkt me ook wel leuk, maar weet niet of dat zo'n goed idee is.
Zou ook jammer zijn als ik mezelf om een boom heen vouw met het ding, omdat iets afbreekt door te veel aan vermogen.
 
BartHonda 13-7-2012 16:46 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb ik laatst gevraagd op MF voor een redelijk blok zonder uitlaten rond de 2500 euro.
Maarja dan zullen daar ongetwijfeld nog kosten bij komen als zo'n blok lang stil ligt.

Maar mijn vader vind het ook geen strak plan en ik vind het eigenlijk ook wel jammer om deze zomer al mijn geld uit te geven aan een motorblok. En dan weer geen geld te hebben om hem af te bouwen, ligt het nog een jaar in de schuur...

En ik wil eigenlijk ook de 500cc enduro klaar hebben. Dus waarschijnlijk wordt hij dit jaar "budget" gemaakt met een yamaha 2 cilinder blokje. Heb ik fijn wat geld over voor de 500cc, heb ik nog 2 rijdende motoren erbij.
RD500 blokje kan altijd nog misschien later, als ik bejaard en rijk ben

Stiekem ook nog gekeken voor een 4 takt blokje... waar gaat het heen...
aprilia rsv1000 blokje eronder lijkt me ook wel leuk, maar weet niet of dat zo'n goed idee is.
Zou ook jammer zijn als ik mezelf om een boom heen vouw met het ding, omdat iets afbreekt door te veel aan vermogen.


tja, dat is aardig wat. Waarom dit allenmaal eigenlijk met een Mito? Ik zou eerlijk gezegt niet gaan overdrijven met een 1000cc ofzo. Dat word wel heeel erg overdreven. Als je dan tog zoveel geld uit zou geven, is het dan niet leuker om bijvoorbeeld een wat modernere Yamaha fiets te kopen, en daar een RD500 blok onder te hangen? Ik ben zelf niet zo van het combineren van merken.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-7-2012 17:15 Print reply

Posts: 8627
250 cc tweetakt rijdt aangenamer als 500 cc tweetakt, ik blijf er bij. Een 500 gaat gewoon met je op de loop.
Maar als je er toch voor gaat, volg ik je topic.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 13-7-2012 17:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


tja, dat is aardig wat. Waarom dit allenmaal eigenlijk met een Mito? Ik zou eerlijk gezegt niet gaan overdrijven met een 1000cc ofzo. Dat word wel heeel erg overdreven. Als je dan tog zoveel geld uit zou geven, is het dan niet leuker om bijvoorbeeld een wat modernere Yamaha fiets te kopen, en daar een RD500 blok onder te hangen? Ik ben zelf niet zo van het combineren van merken.

Een mito is erg licht.
en ik vind het zitje van een mito evo wel mooi. (dus niet deze lompe wat op de foto staat)
er is niet echt een moderne motor wat ik mooi vind, vind deze mito nog te nieuw.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
250 cc tweetakt rijdt aangenamer als 500 cc tweetakt, ik blijf er bij. Een 500 gaat gewoon met je op de loop.
Maar als je er toch voor gaat, volg ik je topic.

Bedoel je van de enduro?
Heb je denk ik wel gelijk ik, weet ook nog niet of ik daarmee overweg kan, maarja ik zie wel.
Anders neer zetten , naar kijken en af en toe starten.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2012 0:49 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77

[...]

Bedoel je van de enduro?
Heb je denk ik wel gelijk ik, weet ook nog niet of ik daarmee overweg kan, maarja ik zie wel.
Anders neer zetten , naar kijken en af en toe starten.



Hm ik heb een RG250 gehad en ik had toch echt geen behoefte aan meer vermogen.
Ik ga er daarbij van uit dat één crash er één te veel kan zijn.
Daarentegen, als je snel naar het walhalla wil, moet je een RG500 of RD500 kopen en daar altijd met het gas open mee rijden.

Alweer een nuanceloze redenering
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aquamaniac 14-7-2012 1:35 Print reply

Posts: 882
http://vernieuwd.mar...&previousPage=lr


die erbij kopen voor het blokje
zal gezien de staat vast niet duur zijn
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Royal Club 14-7-2012 2:16 Print reply

Posts: 60390
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 14-7-2012 2:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen



Een langere kickstart van 2 meter erop zetten. Dat maakt t een stuk makkelijker denk.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Brommers en meer 14-7-2012 8:44 Print reply

Posts: 1966
of gewoon een electrice starter erop maken doen ze ook wel eens op die xt500'tjes
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Makrolon 14-7-2012 9:55 Print reply

Posts: 6733
T gaat allemaal om techniek van t kicken...


Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.
 
KTM 525 EXC Supermoto
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2012 11:02 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen


Dat valt nogal mee op een meercilindermotor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
T gaat allemaal om techniek van t kicken...


Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.


Een dik viertaktblok past gewoon nooit in dat kleine frame.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Makrolon 14-7-2012 11:14 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat valt nogal mee op een meercilindermotor.

[...]


Een dik viertaktblok past gewoon nooit in dat kleine frame.

Hoe hebben hun het dan gedaan?

http://www.youtube.com/watch?v=BrcvaAzKBLQ

En hij?

http://www.youtube.com/watch?v=iAfKfjrCiAc


 
KTM 525 EXC Supermoto
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2012 11:23 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Hoe hebben hun het dan gedaan?

http://www.youtube.com/watch?v=BrcvaAzKBLQ

En hij?

http://www.youtube.com/watch?v=iAfKfjrCiAc





Dat zijn ca 600cc ééncilinders...viertakt, maar geen 'dikke' viertakt in mijn boekje.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BenjaminDG 14-7-2012 11:33 Print reply

Posts: 4605
RD350LC blok erin is het eenvoudigste omdat daar al kant en klare ombouwsets voor verkrijgbaar zijn.

Ik dacht dat in Engeland of Holland er wel bedrijven waren die dit leverden?

Of je maakt zelf de aanpassingen maar dat RD350 blok past nog kwa breedte in het frame.

Een 4 in lijn 4takt blok is te breed voor dat frame.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-7-2012 om 11:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 14-7-2012 13:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dat valt nogal mee op een meercilindermotor.

[...]


Een dik viertaktblok past gewoon nooit in dat kleine frame.


Gaat kenny een meercilinder 500 onder zn crosser zetten dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2012 16:27 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Gaat kenny een meercilinder 500 onder zn crosser zetten dan?


Waar is dat topic ?

Ander oog op de knop 'toevoegen aan watchlist'

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Makrolon 14-7-2012 18:47 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



Dat zijn ca 600cc ééncilinders...viertakt, maar geen 'dikke' viertakt in mijn boekje.

Uh, gek veel grotere ééncylinder blokken ga je niet vinden.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Royal Club 14-7-2012 18:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Uh, gek veel grotere ééncylinder blokken ga je niet vinden.


dr800 big
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Makrolon 14-7-2012 18:54 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dr800 big

Ja, alleen een 600 lc4 oid heeft meer pk
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 14-7-2012 19:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Hm ik heb een RG250 gehad en ik had toch echt geen behoefte aan meer vermogen.
Ik ga er daarbij van uit dat één crash er één te veel kan zijn.
Daarentegen, als je snel naar het walhalla wil, moet je een RG500 of RD500 kopen en daar altijd met het gas open mee rijden.

Alweer een nuanceloze redenering

Ah het is gewoon tof zo'n 4 cilinder blokje.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
http://vernieuwd.mar...&previousPage=lr


die erbij kopen voor het blokje
zal gezien de staat vast niet duur zijn



Ook gezien, maar wil graag een yamaha blokje.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Kenny, niet om het 1 of ander, maar al die verhalen hier boven over vermogen en snelheid enzo is heel leuk, maar hoe ga jij in godsnaam ooit een 5002takt crosser aan krijgen? je bent kleiner dan ik en je weegt ook nog eens de helft ofzo.. Dalijk ga je staan stampen en zie je heel vrolijk kenny vliegen


Al aan gedacht.

vandaar het idee van een decompressie klep.




Op het asfalt zou misschien nog wel lukken, maar in de modder, na een paar uur crosser op een helling, nee dat is een ander verhaal.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
T gaat allemaal om techniek van t kicken...


Zeg kenny, waarom gooi je hier geen 500 1 cylinder 2t blokje onder? cr500, kx500 oid? Of, een dik 1 cylinder 4t blok.



Ook aan gedacht


Maar of dat fijn rijd?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
RD350LC blok erin is het eenvoudigste omdat daar al kant en klare ombouwsets voor verkrijgbaar zijn.

Ik dacht dat in Engeland of Holland er wel bedrijven waren die dit leverden?

Of je maakt zelf de aanpassingen maar dat RD350 blok past nog kwa breedte in het frame.

Een 4 in lijn 4takt blok is te breed voor dat frame.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-7-2012 om 11:34 uur.



Klopt die ombouw setjes zijn zo te koop, maar ik wil ze wel zelf maken.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved