JB1 |
2-2-2012 17:32 |
Posts: 14881 |
Bah, viertakt.
Een complete nutteloze omwenteling van je krukas!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
mxbeunking |
2-2-2012 17:34 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
dr rijdt een 2takt voorop ofnie?
Kan het niet goed zien en is beetje herrie van alle kanten
Dit bericht is gewijzigd door Chiel1994 op 2-2-2012 om 17:32 uur.
klopt, en dan ook nog is een KTM 2 takt is helemaal mooi
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Chiel1994 |
2-2-2012 17:35 |
Posts: 628 |
ja sowieso 2 takt FTW jongens
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
grasmaaier89 |
2-2-2012 17:51 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]
filmpje (YouTube)
Nu laat je een sport zien waarbij het circuit constant veranderd en een plek waar het zelden voorkomt dat iemand 2 rondjes rijdt met dezelfde tijd.
Daarnaast wil ik de MX1 en 2 klasses wel eens gemengd tekeer zien gaan, want zover ik kan herinneren was er een tijd dat de 4-takt en 2-takt gewoon door elkaar heen reed
En als je een vergelijking maakt tussen 2takt en 4takt, dan moet je ook kijken naar een wegsport (of andere sporten), zoals de MotoGP. Daar reden ze tot 2001 met 2takt 500cc motoren met geweldige rondetijden. Het jaar daarop reden ze met 4takt, en werden de oude tijden compleet weggeblazen door de 1000cc motoren.
Je snapt dat 2takt wel een degelijk voordeel heeft over 4takt, maar 4takt weer net zo'n groot voordeel heeft over 2takt.
En het is ook belangrijk op wat voor ondergrond je rijdt, en wie de bestuurder is. Want een Valentino Rossi zal zeker te weten betere tijden neerzetten dan mij...
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mxbeunking |
2-2-2012 17:57 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Nu laat je een sport zien waarbij het circuit constant veranderd en een plek waar het zelden voorkomt dat iemand 2 rondjes rijdt met dezelfde tijd.
Daarnaast wil ik de MX1 en 2 klasses wel eens gemengd tekeer zien gaan, want zover ik kan herinneren was er een tijd dat de 4-takt en 2-takt gewoon door elkaar heen reed
En als je een vergelijking maakt tussen 2takt en 4takt, dan moet je ook kijken naar een wegsport (of andere sporten), zoals de MotoGP. Daar reden ze tot 2001 met 2takt 500cc motoren met geweldige rondetijden. Het jaar daarop reden ze met 4takt, en werden de oude tijden compleet weggeblazen door de 1000cc motoren.
Je snapt dat 2takt wel een degelijk voordeel heeft over 4takt, maar 4takt weer net zo'n groot voordeel heeft over 2takt.
En het is ook belangrijk op wat voor ondergrond je rijdt, en wie de bestuurder is. Want een Valentino Rossi zal zeker te weten betere tijden neerzetten dan mij...
ik heb het nu over motorcross, het licht er ook maar net aan hoe de rijder is en wat die durft..
bij de mx1 en mx2 rijdt 2 takt ook tussen 4takt, alleen zij er meer die 4 takt rijden.
mx2 is van 125 2t tot 250 4t
mx1 is van 250 2t tot 450 4t
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Chiel1994 |
2-2-2012 18:03 |
Posts: 628 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Nu laat je een sport zien waarbij het circuit constant veranderd en een plek waar het zelden voorkomt dat iemand 2 rondjes rijdt met dezelfde tijd.
Daarnaast wil ik de MX1 en 2 klasses wel eens gemengd tekeer zien gaan, want zover ik kan herinneren was er een tijd dat de 4-takt en 2-takt gewoon door elkaar heen reed
En als je een vergelijking maakt tussen 2takt en 4takt, dan moet je ook kijken naar een wegsport (of andere sporten), zoals de MotoGP. Daar reden ze tot 2001 met 2takt 500cc motoren met geweldige rondetijden. Het jaar daarop reden ze met 4takt, en werden de oude tijden compleet weggeblazen door de 1000cc motoren.
Je snapt dat 2takt wel een degelijk voordeel heeft over 4takt, maar 4takt weer net zo'n groot voordeel heeft over 2takt.
En het is ook belangrijk op wat voor ondergrond je rijdt, en wie de bestuurder is. Want een Valentino Rossi zal zeker te weten betere tijden neerzetten dan mij...
Ja tuurlijk, vind het eigenlijk ook appart dat er een gigantisch verschil tussen de cc's zit want zou dat nou echt het dubbele schelen in het vermogen? Daarbij ligt het inderdaad aan wat de rijder het fijst vindt.
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|
grasmaaier89 |
2-2-2012 18:20 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]
Ja tuurlijk, vind het eigenlijk ook appart dat er een gigantisch verschil tussen de cc's zit want zou dat nou echt het dubbele schelen in het vermogen? Daarbij ligt het inderdaad aan wat de rijder het fijst vindt.
pffff... euhm.
Hoe moet ik dit makkelijk uitleggen zonder dat er een discussie ontstaat ?
Ik zou zeggen, kijk eerst deze docu. Dat beschrijft grotendeels de overgang van 2takt naar 4takt in de 500cc/MotoGP klasse.
http://www.ultimatem...GP_Documentary_Video
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
fonsie2 |
2-2-2012 18:31 |
Posts: 468 |
is dat wel de goede video want hij laat volgens mij meer action stukkjes uit de 2 takt zien en geen 4 takt motogp ben trouwens ook groot fan van motogp
|
|
if it aint dutch it aint much |
|
grasmaaier89 |
2-2-2012 18:35 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
is dat wel de goede video want hij laat volgens mij meer action stukkjes uit de 2 takt zien en geen 4 takt motogp ben trouwens ook groot fan van motogp
Ik heb m gekeken, wel meerdere malen. En ze beschrijven de overgang van 2 takt naar 4 takt. Maar ff ontopic, 2takt is het enigste wat ik zal gaan rijden op 2 wielen
En Hot
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
lytseleen |
2-2-2012 19:11 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: melissa77
[...]
zal het onthouden
haha 2takt schilt inderdaad in onderhoud en etc.
maar 4takt rijdt toch iets sneller en dat zal we moeten in een klasse met bijna allemaal 4takt
als je een goede 2takt hebt is een 2takt met de helft minder cc's altijd nog sneller..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Derbi-Olaf |
2-2-2012 20:15 |
|
lytseleen |
2-2-2012 20:22 |
Posts: 1025 |
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
melissa77 |
12-2-2012 15:37 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]
Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar als je echt goed met een 2takt uit de voeten kan hou je ze echt wel bij.
ja je moet er wel mee kunnen worden indd.
Nou dan moet je best wel hard werken op zon baan hoor..
|
|
|
|
melissa77 |
12-2-2012 15:41 |
Posts: 34 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
als je een goede 2takt hebt is een 2takt met de helft minder cc's altijd nog sneller..
Njha ik ga er geen discussie over voeren
Uit eigen ervaring in de praktijk is 4takt beter voor de wedstrijden die WIJ rijden..
Maja zou best kunnen. maar ik bedoelde me eigen ervaring waar ik liever mee rij en wat beter is bij onse westrijden.
|
|
|
|
Wizard1894 |
12-2-2012 16:53 |
Posts: 695 |
Als ik voor het geluid moest kiezen zou ik 4 takt nemen.
|
|
|
|
Royal Club |
12-2-2012 16:58 |
Posts: 60390 |
Lekker boeiend wat jij zou kiezen.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Makrolon |
12-2-2012 18:03 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Lekker boeiend wat jij zou kiezen.
:')
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
BenjaminDG |
28-2-2012 19:47 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
als je een goede 2takt hebt is een 2takt met de helft minder cc's altijd nog sneller..
Die vergelijking gaat ook maar op voor bepaalde jaren of modellen.
Zo kan je een YamahaRD350LC niet meer vergelijken met een moderne 600.
Zelfs een begin jaren 90 600 zal de RD350 achter zich laten, met een Honda CB500S kon ik de RD ook goed bijhouden.
Maar goed ja een RD350 is ook niet echt een opgefokte 2takt
|
|
Vlaanderen vrij! |
|