Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Yamaha RD50MX & RD80LC2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Yamaha RD50MX & RD80LC2
Geplaatst door Mark300 op 14-1-2012 23:06
Hits Deze gallery is 8219 maal bekeken.

  Voertuig(en) bij deze gallery
Yamaha RD 50 MX
Yamaha RD80lc2

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
1 [Toon slechts deze afbeelding]
2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD80LC2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD80LC2 [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX [Toon slechts deze afbeelding]
RD50MX, RD80LC2 en me Honda MT5 :) [Toon slechts deze afbeelding]
RD weer terug, werkend en al. [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Tom96 8-4-2012 23:17 Print reply

Posts: 1719
dan heb ik ook nog een vraagje,
op mijn dtr, zat een 14mm Dellorto.
(is dit gewoon vervanging's of origineel?)
 
kenny77 8-4-2012 23:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
dan heb ik ook nog een vraagje,
op mijn dtr, zat een 14mm Dellorto.
(is dit gewoon vervanging's of origineel?)

niet origineel
 
Mark300 9-4-2012 12:08 Print reply
Posts: 440
Ik heb met me neus zitten kijken.
Ik vermoed dat er een Tekei opzit.

Aan de linkerkant van de carbu staat er een logo'tje met TK erop.
Rechts staat er een code: Y12P.


Die Y zal wel staan voor Yamaha, de 12 voor de grootte, en de P zal ik wel niet raden.

Volgende vraag:
Dit is toch wel de originele carbu?
Of is dit een immitatie?

Dus voor een grotere cilinder heb ik ook een andere carbu nodig?
Of zal dit net gaan met iets in de geest van een 70cc Airsal?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 9-4-2012 12:12 Print reply

Posts: 29286
Is inderdaad de originele teikei 12mm.

In principe zou je ook gewoon deze kunnen houden bij een 70cc, met een 16mm trekt hij alleen wat beter op.

(zo te zien heb je wel al een 16mm alu spruitstuk)
 
Mark300 9-4-2012 12:24 Print reply
Posts: 440
Kijk, toch leuk om te weten dat hij redelijk origineel is.
Spruitstuk zal ik t.z.t. eens loshalen, foto's maken en meten.

Dan doe ik het gewoon in stapjes, eerst een 70cc en daarna een 16mm carbu.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 9-4-2012 12:53 Print reply

Posts: 29286
Dat kan inderdaad prima.
 
dirktimmer 9-4-2012 14:04 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

niet origineel


op een dt50r van 87 tot 92 zit weldegelijk origineel een 14 dell'orto.
 
Mark300 9-4-2012 15:10 Print reply
Posts: 440
Kan waarschijnlijk aan een 18mm Spaco komen. Zelfde soort aansluitingen als deze Teikei.

Moet toch wel te doen zijn zometeen met een 70cc?
Op deze cilinder zal het wellicht lichtelijk overkill zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 9-4-2012 om 15:21 uur.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 9-4-2012 15:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


op een dt50r van 87 tot 92 zit weldegelijk origineel een 14 dell'orto.

Ow vaag, dacht dat yamaha daar zich niet mee bezig hielt.
Weer wat geleerd, altijd mooi.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Kan waarschijnlijk aan een 18mm Spaco komen. Zelfde soort aansluitingen als deze Teikei.

Moet toch wel te doen zijn zometeen met een 70cc?
Op deze cilinder zal het wellicht lichtelijk overkill zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Mark300 op 9-4-2012 om 15:21 uur.


Ja 18mm is wel prima.
 
dirktimmer 9-4-2012 22:31 Print reply

Posts: 1737
spaco heeft wel andere diameter dan de teikei
ik zou voor 16 of 20 mikuni gaan, daar kun je zonder gebeun mee op je originele luchtfilter blijven rijden.
 
Mark300 9-4-2012 22:37 Print reply
Posts: 440
Hoe bedoel je andere diameter?
Twijfels twijfels twijfels.
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
kenny77 9-4-2012 22:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Hoe bedoel je andere diameter?
Twijfels twijfels twijfels.

diameter waar je de carburateur op schuift, zijn wel grotere voor te krijgen, maar grote kans dat Dirk die wel heeft.

En de diameter van de luchtfilter rubber is anders
 
markRD 10-4-2012 9:28 Print reply

Posts: 1179
Ik zou inderdaad zoals dirk zegt voor een 16 mikuni gaan oid. Ik heb hier ook een 18mm spaco liggen en hij is ronduit waardeloos.
 
Tom96 10-4-2012 11:24 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


op een dt50r van 87 tot 92 zit weldegelijk origineel een 14 dell'orto.


Haha da's leuk om te weten.
dan was m'n Dtr helemaal origineel.
liep 65 teller. met 12-40 twv.
.
ik blijf het een mooi ding vinden de Dtr. wel de oude natuurlijk.
 
dirktimmer 10-4-2012 11:59 Print reply

Posts: 1737
origineel is 40 kmh en met moeite 45, dus niet helemaal origineel hoor

zie al dat je een cilinder met afgeronde ribben had, en zelfs een punten ontsteking, vanalles behalve origineel hehe

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 10-4-2012 om 12:01 uur.
 
Tom96 10-4-2012 12:47 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
origineel is 40 kmh en met moeite 45, dus niet helemaal origineel hoor

zie al dat je een cilinder met afgeronde ribben had, en zelfs een punten ontsteking, vanalles behalve origineel hehe

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 10-4-2012 om 12:01 uur.

Ok
wat voor cilinder is dat dan? gokje?
enne, dat van die ontsteking dat wist ik .
maar verder geen benul.
was mijn eerst brommer
 
dirktimmer 10-4-2012 13:15 Print reply

Posts: 1737
kan imitatie zijn, kan ook 2l4 zijn, van een dt50m of ty
maar meest waarschijnlijk imitatie


 
Mark300 10-6-2013 0:40 Print reply
Posts: 440
Eindelijk een middag de tijd gevonden om eraan te werken weer.

Wilde eigenlijk aan me CBR werken, maar afijn, pa wilde zelf de RD afstellen.

Zit nu een 60cc'tje van Dirk op, met een 50cc kop, originele 12mm Takei carbu met Dell'orto klein sproeier 86 erin. Zelf een krappe 50km gereden en Dirk had hem al eerder in gebruik gehad.

Loopt lekker, alleen de vlotter staat te krap nog, dus die moet nog eventjes aangepast worden.

Op de teller tikte ik de 60 aan, bwhoaaap vlotterbak leeg.
TWV is nog wel een tikje te zwaar.
Pa wilt er dolgraag een 16/18mm op, dit levert toch extra vermogen boven in op?
Zoja kan ik mooi deze tandwielverhouding houden hoop ik

Onderweg eventjes gestopt voor een paar foto'tjes en een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=eY25KTnoZzA
(is nog aan het verwerken)

Dus maar weer ff tijd vinden om de vlotter bij te stellen, vorige keer dat ik begonnen was met afstellen was half april
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved