Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-11-2011 19:13 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
En Hoeveel kilometer is dat ongeveer?
afhankelijk van hoe lomp je bent.
|
|
Too cool for school! |
|
Frysk |
15-11-2011 19:16 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
afhankelijk van hoe lomp je bent.
dan kan ik beter geen XR kopen
|
|
giggitybyte |
|
rubbert |
15-11-2011 19:30 |
|
Frysk |
15-11-2011 20:03 |
|
stevoo |
15-11-2011 21:08 |
Posts: 689 |
Haha oke
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Cas DT |
15-11-2011 21:11 |
Posts: 3131 |
Echt super vet ding! Hot
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
mx-jacob |
15-11-2011 21:12 |
Posts: 2938 |
wel verdiende hot echt netjes!!
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Royal Club |
15-11-2011 21:47 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Of je gaat even serieus op mijn reactie in
Friezen zijn een stel serieuze lui!
of heb je dat filmpje laatst niet gezien van dat gemaskerde groepje die wat te zeggen hadden over de newkids film?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-11-2011 21:48 |
Posts: 9841 |
als je gewoon goed voor zo'n ding zorgt gaat de zuiger zo lang mee als je wilt. Kwestie van oliefilm. Ik snap sowieso niet waarom zuigers ter sprake komen. Het is geen gare 2takt die continu volle toeren gaat en daarbij continu langs poorten gaat die de hele stabiliteit van de zuiger staan te verpesten...
|
|
Too cool for school! |
|
Frysk |
15-11-2011 21:51 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
Friezen zijn een stel serieuze lui!
of heb je dat filmpje laatst niet gezien van dat gemaskerde groepje die wat te zeggen hadden over de newkids film?
praat me er niet over .. ik ben ook voor een vrij Fryslân maar kom op, een groepje kinderen van 17/18 jaar ofzo met een zware stem vind ik wat schraal...
Evenals een slechte kopie van de Frije Fryske Grûn
|
|
giggitybyte |
|
Derbi-Olaf |
15-11-2011 21:52 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je gewoon goed voor zo'n ding zorgt gaat de zuiger zo lang mee als je wilt. Kwestie van oliefilm. Ik snap sowieso niet waarom zuigers ter sprake komen. Het is geen gare 2takt die continu volle toeren gaat en daarbij continu langs poorten gaat die de hele stabiliteit van de zuiger staan te verpesten...
wss omdat bij moderne hoogvermogende 4takten zuigertjes wel degelijk best preventief vervangen worden
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
15-11-2011 22:14 |
Posts: 4605 |
Bij crossers of enduro's bedoel je?
Want de zuigers van bv mijn gsxr of cb500 kunnen zeker 100.000km mee.
Zuigers zaten bij de gsxr na 50.000km nog goed binnen de tolerantie.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
stevoo |
15-11-2011 22:16 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bij crossers of enduro's bedoel je?
Want de zuigers van bv mijn gsxr of cb500 kunnen zeker 100.000km mee.
Zuigers zaten bij de gsxr na 50.000km nog goed binnen de tolerantie.
Denk dat die ook wat minder slijten als een 1 cillinder
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Makrolon |
15-11-2011 22:23 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bij crossers of enduro's bedoel je?
Want de zuigers van bv mijn gsxr of cb500 kunnen zeker 100.000km mee.
Zuigers zaten bij de gsxr na 50.000km nog goed binnen de tolerantie.
Hij had het over hoogvermogende moderne 4 takten
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
-simon- |
15-11-2011 22:33 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
wss omdat bij moderne hoogvermogende 4takten zuigertjes wel degelijk best preventief vervangen worden
als een 4t crosser oid ploft wordt je ook niet vrolijk
maar die zuigers zijn ook een stuk korter als bij een xr oid. en ze willen bij genoeg uren nog wel eens gaan scheuren. zeker bij prox en dat spul.
bij een wiseco,je piston,wossner en die merken is dit iets minder maar vooral iets later.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Derbi-Olaf |
15-11-2011 22:39 |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-11-2011 22:42 |
Posts: 9841 |
als je zuiger scheurt heb je een ander probleem wat waarschijnlijk niet in de zuiger zit.
Hoogvermogens 4takt is een ander verhaal, daar worden álle onderdelen zwaarder belast en zoals al gezegd werd zijn die zuigers een stuk minder hoog, wat een enorme invloed heeft op de stabiliteit die ik eerder noemde.
Een xr400 pompt geen vermogen. Toeren zijn de grootste belasting voor elke verbrandingsmotor, die draait een xr nooit zoveel... een 400 misschien wat meer dan een 600, maar daarentegen zijn de massa's weer lager.
Zo kan ik nog uren doorgaan, maar XR is gewoon teveel een pussymachine om als een highperformance crosser te rekenen qua onderhoud.
Zijn gewoon goede machines als je er lief voor bent en niet als een mongool mee loopt te kutten, maar dat geldt voor elke machine. Gewoon netjes je olie + filter verversen om te kijken hoe de boel er aan toe is en daarnaast lekker klepjes in de gaten houden of de zittingen niet aan het zakken zijn (wat wel meevalt omdat de klepveren ook niet superstrak zijn, wederom omdat die dingen toch geen helse toeren draaien)
Mijn xr hield ktm's bij en reed 1:25 tijdens die grappen terwijl zij toch 10km minder met een liter deden. Doet er nu niet toe, maar laat toch weer even zien dat oude xrretjes hun mannetje staan
|
|
Too cool for school! |
|
-simon- |
15-11-2011 22:43 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
inderdaad
en da's dus niet categorie CB500
Zuigers zijn korter om gewicht en wrijving te verminderen, wat daar tegenover staat is uiteraard een hogere slijtage
whaha idd die horen er dan iet bij nee.
vorig jaar bij de gp in lierop stonden de stands van wiseco en prox mooi naast elkaar. ma als je dan zo beide zuigers naast elkaar ziet dan ga je niet voor een prox maar betaal je 20 euro oid meer voor een wiseco of zuiger in die klasse.
alleen de afwerking al.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-11-2011 22:45 |
Posts: 6717 |
ik kan die kleine wielen alleen nog steeds niet mooi vinden. zeker voorop niet
deit: verder nette machine hoor
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-11-2011 om 22:45 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Derbi-Olaf |
15-11-2011 22:46 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
whaha idd die horen er dan iet bij nee.
vorig jaar bij de gp in lierop stonden de stands van wiseco en prox mooi naast elkaar. ma als je dan zo beide zuigers naast elkaar ziet dan ga je niet voor een prox maar betaal je 20 euro oid meer voor een wiseco of zuiger in die klasse.
alleen de afwerking al.
viertaktjes gooien wij altijd wiseco in!(en zelfs daar hebben we zuigers gehad die na 2 uur gescheurd waren)
2taktjes nogal eens pro-X als de klant snel geholpen moet zijn of het mag niks kosten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
15-11-2011 22:49 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
viertaktjes gooien wij altijd wiseco in!(en zelfs daar hebben we zuigers gehad die na 2 uur gescheurd waren)
2taktjes nogal eens pro-X als de klant snel geholpen moet zijn of het mag niks kosten
pech heb je toch ooit.
maar bij 4t heeft wiseco wel verschillende zuigermaten?
ik meen bij 2t dat wiseco voor nicasiel cilinders soms maar 1 zuigermaat heeft?
ik heb er bij mij nou een wossner in gezet. maar dat vond ik er ook goed uitzien iig. en tot nou toe (nog maar 1u) doet hij het goed, maar hoor er ook veel goede verhalen over.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Makrolon |
15-11-2011 22:56 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je zuiger scheurt heb je een ander probleem wat waarschijnlijk niet in de zuiger zit.
Hoogvermogens 4takt is een ander verhaal, daar worden álle onderdelen zwaarder belast en zoals al gezegd werd zijn die zuigers een stuk minder hoog, wat een enorme invloed heeft op de stabiliteit die ik eerder noemde.
Een xr400 pompt geen vermogen. Toeren zijn de grootste belasting voor elke verbrandingsmotor, die draait een xr nooit zoveel... een 400 misschien wat meer dan een 600, maar daarentegen zijn de massa's weer lager.
Zo kan ik nog uren doorgaan, maar XR is gewoon teveel een pussymachine om als een highperformance crosser te rekenen qua onderhoud.
Zijn gewoon goede machines als je er lief voor bent en niet als een mongool mee loopt te kutten, maar dat geldt voor elke machine. Gewoon netjes je olie + filter verversen om te kijken hoe de boel er aan toe is en daarnaast lekker klepjes in de gaten houden of de zittingen niet aan het zakken zijn (wat wel meevalt omdat de klepveren ook niet superstrak zijn, wederom omdat die dingen toch geen helse toeren draaien)
Mijn xr hield ktm's bij en reed 1:25 tijdens die grappen terwijl zij toch 10km minder met een liter deden. Doet er nu niet toe, maar laat toch weer even zien dat oude xrretjes hun mannetje staan
125jes zeker
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Derbi-Olaf |
15-11-2011 22:57 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
pech heb je toch ooit.
maar bij 4t heeft wiseco wel verschillende zuigermaten?
ik meen bij 2t dat wiseco voor nicasiel cilinders soms maar 1 zuigermaat heeft?
ik heb er bij mij nou een wossner in gezet. maar dat vond ik er ook goed uitzien iig. en tot nou toe (nog maar 1u) doet hij het goed, maar hoor er ook veel goede verhalen over.
Wossner zie ik zelf zelfs nog iets liever dan wiseco (is gewoon men gevoel, bij monteren etc) maar daar zijn de meningen over verdeeld
Wiseco's zijn idd vaak maar in 1 zuigermaat te krijgen bij die 2taktje wel kan je kiezen of je 1 of 2 zuigerveren wilt
(een normale nicaseal cilinder waar zuigers op tijd van vervangen zijn kan ook gewoon steeds dezelfde maat in trouwens)
hoe het bij die 4takten zit kwa zuigermaten durf ik niet echt te zeggen , volgens mij is het totaal type-afhankelijk of er al dan niet verschillende maten te krijgen zijn.
Edit: Pech heb je idd altijd, wij nemen in zo'n geval altijd contact met wiseco op en zuigertje wordt teruggestuurd voor onderzoek, wat ook wel weer vertrouwen geeft natuurlijk
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 15-11-2011 om 22:58 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Makrolon |
15-11-2011 22:59 |
Posts: 6733 |
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
rubbert |
15-11-2011 23:27 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
125jes zeker
125 2takt die 1:15 lopen, lijkt me redelijk optimistisch
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|