Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - golf 3 2.0 GT autocross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery golf 3 2.0 GT autocross
Geplaatst door yamahadt1986 op 5-11-2011 17:50
Hits Deze gallery is 4076 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Volkswagen Golf III (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 1993
Opgegeven max. vermogen 115 pk / 85 kW
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
auto net gekocht voor 130 euro [Toon slechts deze afbeelding]
blok [Toon slechts deze afbeelding]
kilometerstand [Toon slechts deze afbeelding]
kilometers vervangen distributieriem en ... [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 10-11-2011 12:21 Print reply

Posts: 4605
Motorcarburateurs inbouwen lijkt me dan een betere optie, zal ook wat makkelijker zijn dan een turbo?


 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 10-11-2011 12:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Motorcarburateurs inbouwen lijkt me dan een betere optie, zal ook wat makkelijker zijn dan een turbo?



of gewoon snellere basis kopen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 10-11-2011 12:40 Print reply

Posts: 4605
Ja maar 4 dikke carbs staan wel stoer


 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-11-2011 12:47 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja maar 4 dikke carbs staan wel stoer





dt ziet toch geen hond, functionaliteit over uiterlijk... tis geen autoshow
 
yamahadt1986 10-11-2011 14:49 Print reply
Posts: 1713
goed de pktjes wat de auto orgineel heeft nu is 130pk.
ik wil hem zonder de turbo erop op de 180 pk krijgen!!

met daarmee andere nokken ass.
kop vlakken.
geslepen kleppen.
inlaat flowen en groter maken.
carberateurs erop (Webber)
k&n filter in de auto en mischien twister erop.

ik ga zowieso met sportvelgen rijden dan trekt die het net wat vlotter dan stalen velgen.
de BBSjes zijn trouwens te koop!! zijn helemaal gaaf. is een kwestie van de remroest die erop zit eraf poetsen.

ik heb nu ook twee beugels gekregen van een maat van me.
voor op de schokbrekers dat de auto wat sterker/stijver wordt.
dan heb ik nu achter en voor.
dakraam is dicht gepopnagelt en gekit met een alu 2mm plaat.
achterlichten zijn dicht gemaakt met aluminium plaatjes.

hele auto is leeg.
kuipstoel wordt binnenkort geregeld en 5 punts gordels.
en sportstuurtje.

we zijn ook bezig met een aluminium dashboard.
ik werk zelf bij een metaalbedrijf me lasersnijders dus mag dat gratis laten maken. is wel mooi.
de hele acherkant van de auto wordt ook dicht gemaakt waar radiateur komt enz.
dus achter de stoel komt ook een grote plaat alu te zitten met een achteruitkijk raampje erin.
zijramen worden of helemaal dicht. of plexiglas erin.

rolkooi wordt knaf goedgekeurt gemaakt en gelast.


gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
JB1 10-11-2011 14:52 Print reply

Posts: 14881
Hoeveel bouts en steek? ofzo zijn die velgen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
yamahadt1986 15-11-2011 19:26 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Hoeveel bouts en steek? ofzo zijn die velgen?


4 x 100
zijn nog mooi velgen als je ze goed schoonmaakt.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Raoul 15-11-2011 20:29 Print reply

Posts: 2997
even terzijde,

tdi bij golf 3 heeft of 90 of 110 pk, geen 130
Het is wel mogelijk de 110pk versie te chippen, dan gaat ie naar ongeveer 140 pk, maar deze golf ziet zo verkracht uit dat ik daar niet van uit ga...

jammer dat je bijna aan de andere kant van het land woont, die velgen had ik wel willen hebben

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 15-11-2011 om 20:30 uur.
 
Aprilia MX (H)
Leen 15-11-2011 20:31 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
even terzijde,

tdi bij golf 3 heeft of 90 of 110 pk, geen 130
Het is wel mogelijk de 110pk versie te chippen, dan gaat ie naar ongeveer 140 pk, maar deze golf ziet zo verkracht uit dat ik daar niet van uit ga...

jammer dat je bijna aan de andere kant van het land woont, die velgen had ik wel willen hebben

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 15-11-2011 om 20:30 uur.



ik zal je t nog zouter vertellen, het is heel geen diesel!
 
yamahadt1986 16-11-2011 19:14 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
even terzijde,

tdi bij golf 3 heeft of 90 of 110 pk, geen 130
Het is wel mogelijk de 110pk versie te chippen, dan gaat ie naar ongeveer 140 pk, maar deze golf ziet zo verkracht uit dat ik daar niet van uit ga...

jammer dat je bijna aan de andere kant van het land woont, die velgen had ik wel willen hebben

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 15-11-2011 om 20:30 uur.



gast het is geen diesel moet je eens goed uit je doppe kijken man.
dan had je deze domme reply niet neer hoeven zetten haaha maar geeft niet hoor vind hem wel grappig haaha!

heb vandaag een kuipstoel gekocht een andere voor 50 euro.
eentje van polyester met frampje erbij. uiteraard moet ik het framepje wel wat aanpassen om hem netjes op mijn manier en zit positie te maken maar dat wordt wel geregeld.

ohwja nog even over de velgjes:

ze zijn 15 inch met nog aardig wat profiel.
kun je nog wel een half jaartje mee rijden op de weg.
voor de rest niet verdroogde banden.

en de velgen zijn in prima staat zonder slag in de velg enz.
er zit gewoon geen beschadiging op ja echt mini dingetjes mischien maar niet dikke schrapers van stoepranden!!
alleen velgjes schoon maken met velgreiniger en het is netjes.

deze set wil ik 250 euro voor hebben en dat is een vaste prijs!

mvg peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 16-11-2011 om 19:17 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
JB1 16-11-2011 19:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


4 x 100
zijn nog mooi velgen als je ze goed schoonmaakt.



Ohw, ik heb 5 bouts
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 16-11-2011 19:17 Print reply

Posts: 14999
Haha, nja haal die turbo dan ook maar uit de gallerynaam...

Dacht zelf ook eerst dat het een TDI was tot ik het blok zag
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 16-11-2011 19:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Haha, nja haal die turbo dan ook maar uit de gallerynaam...

Dacht zelf ook eerst dat het een TDI was tot ik het blok zag



haaaha dat doe ik niet!
want er komt straks een turbotje op namelijk.
en een beetje auto kenner weer dat een golf 3 TDI geen 2.0 is maar een 1.9 motor heeft. met 90pk.

de 2.0 heb je met de volgende opties motorisch gehad:

2.0 8v monopoint inlaatsysteem wat ik dus heb.: volgens de fabriek 115pk maar blijkt 130pk in te zitten.
2.0 8v full injectie heeft ook 115pk volgens fabriek maar zit op 132pk.
2.0 16v full injectie. zit op de 135/140 pk.

dus het scheelt nog niet eens zo gek veel!

voordeel nadeel: dan weten jullie gelijk waarom ik een 8klepper heb!

8klepper heeft meer koppel dus idialer rijden met de cross.
is minder gevoelig kwa motorische dingetjes.
en mijne heeft geen full injectie dus waarom niet?
omdat dat nog meer electronica is. en het amper wat scheelt.

16klepper: hoogtoeriger dus onderin dood op de crossbaan dus toeren beuken. is mooi maar niet altijd handig.
en is een gevoeliger blokje.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 16-11-2011 21:33 Print reply

Posts: 14999
Zolang er geen turbo op staat hoeft dat ook niet in de titel te staan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Velthuis 16-11-2011 22:12 Print reply

Posts: 222
Heb er niet zo veel verstand van hoor, maar die turbo gaat toch ook pas z'n werk doen als je straks een beetje toeren maakt ... dus ik was wel voor een 16 klepper gegaan als je er een turbootje op wil bouwen ...
 
Derbi-Olaf 16-11-2011 22:14 Print reply

Posts: 14999
ik was gewoon voor een 1.9 TDI gegaan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Velthuis 16-11-2011 22:19 Print reply

Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ik was gewoon voor een 1.9 TDI gegaan


Haha, als je alleen voor koppel gaat, was dat nog de beste keuze geweest

 
JB1 16-11-2011 22:20 Print reply

Posts: 14881
Supercharger
Altijd boost
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Raoul 16-11-2011 22:25 Print reply

Posts: 2997
excuseer voor mijn domme reply, kon er natuurlijk niks aan doen als je turbo en blablabla in je gallery titel hebt

daarbij mag je je 130 pk vergeten, 116 heeft ie gewoon, tenzij de motor bewerkt is natuurlijk, en een 16v heeft als fabrieksopgave 150pk, daar klopt je verhaal wel, die zitten meestal wat hoger
 
Aprilia MX (H)
yamahadt1986 17-11-2011 10:04 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Zolang er geen turbo op staat hoeft dat ook niet in de titel te staan


ok prima jonge
maar stel ik maak een project aan hiervoor.
en er zit nu nog geen turbo op mag ik mijn projectnaam toch ook zo noemen zoals ik net had.
snap het probleem niet.
maar geeft niet hoor komt er toch wel haaha.

ik moet zeggen een tdi kun je best voor de cross doen.

ik zach dit seisoen op de crossbaan namelijk een seat ibiza uit 2007 op de baan.
was geloof ik ook een 1.9 diesel TI was bloedje snel dat ding.
dikke zwarte rookpluimen eruit.
is uiteindelijk in de finale gekomen en als 3de geeindigd.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Paultje Pils 17-11-2011 10:10 Print reply

Posts: 2110
Je zegt dat je met je turbo lekker gaat toerenbeuken enzo.

Maar die turbo doet zijn werk bij de diesel tussen 1800-3000 toeren ofzo?

Hoe wil je dit veranderen in je benzine blok? Weet niet of de turbodruk etc via ECU of ventieltje wordt geregeld?

Toerengebied waarin de turbo werkt, wordt toch ook bepaald door de grootte? Grotere turbo, werkt pas in hoger toerengebeid omdat hij meer volumedebiet nodig heeft om op te spoelen?

Kan helemaal mis zitten, maar ik probeer een beetje te redeneren
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi-Olaf 17-11-2011 12:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ok prima jonge
maar stel ik maak een project aan hiervoor.
en er zit nu nog geen turbo op mag ik mijn projectnaam toch ook zo noemen zoals ik net had.
snap het probleem niet.
maar geeft niet hoor komt er toch wel haaha.

ik moet zeggen een tdi kun je best voor de cross doen.

ik zach dit seisoen op de crossbaan namelijk een seat ibiza uit 2007 op de baan.
was geloof ik ook een 1.9 diesel TI was bloedje snel dat ding.
dikke zwarte rookpluimen eruit.
is uiteindelijk in de finale gekomen en als 3de geeindigd.

gr peter

goed dan, ga je hem volgens het suck-trough principe maken of bouw je hem om naar injectie?

editn dat wat ik zei van die tdi was ook geen grapje

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2011 om 12:49 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-11-2011 13:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


ok prima jonge
maar stel ik maak een project aan hiervoor.
en er zit nu nog geen turbo op mag ik mijn projectnaam toch ook zo noemen zoals ik net had.
snap het probleem niet.
maar geeft niet hoor komt er toch wel haaha.

ik moet zeggen een tdi kun je best voor de cross doen.

ik zach dit seisoen op de crossbaan namelijk een seat ibiza uit 2007 op de baan.
was geloof ik ook een 1.9 diesel TI was bloedje snel dat ding.
dikke zwarte rookpluimen eruit.
is uiteindelijk in de finale gekomen en als 3de geeindigd.

gr peter



je zach dit seisoen?
 
yamahadt1986 17-11-2011 15:05 Print reply
Posts: 1713
ja jij ook dan?
ik heb dit jaar helemaal niet mee gereden:( helaas.

die auto (de diesel waar ik het over had) reed alleen mee in de poldercrossen bij ons in de buurt niet bij de knaf of dac.

en over een turbo van een diesel is inderdaad laagtoerig! klopt helemaal.
maar mijn auto omdat het een 8kleppertje is. is die ook vrij laagtoerig.
mijn auto kan tot de 6k maar is het sterkst in het gebied van 2000t/m 4500.
vandaar de diesel turbo die ik er dan op wil gaan bouwen.

het wordt geen monopoint inlaatsysteem dan hoor met een turbo

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 17-11-2011 om 15:08 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-11-2011 15:11 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja jij ook dan?
ik heb dit jaar helemaal niet mee gereden:( helaas.

die auto (de diesel waar ik het over had) reed alleen mee in de poldercrossen bij ons in de buurt niet bij de knaf of dac.

en over een turbo van een diesel is inderdaad laagtoerig! klopt helemaal.
maar mijn auto omdat het een 8kleppertje is. is die ook vrij laagtoerig.
mijn auto kan tot de 6k maar is het sterkst in het gebied van 2000t/m 4500.
vandaar de diesel turbo die ik er dan op wil gaan bouwen.

het wordt geen monopoint inlaatsysteem dan hoor met een turbo

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 17-11-2011 om 15:08 uur.


je bent op de hoogte van het feit dat de turbo op een benzine 2x zo groot moet zijn als op een diesel met dezelfde inhoud?

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved