Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - XR600SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery XR600SM
Geplaatst door rubbert op 26-10-2011 0:17
Hits Deze gallery is 5348 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda XR600 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / 1995
Opgegeven max. vermogen 45 pk / 33 kW
Opgegeven max. snelheid 150 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
XR [Toon slechts deze afbeelding]
XR [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 27-10-2011 14:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
juist. brons is denk ik nog altijd het mooiste materiaal voor dat lager. Gebrekkige smering trekt brons best. Zit nog steeds te tobben over hoe het machinaal moet gebeuren maar heb opeens beschikking over een nieuwe machine waar het misschien wel nauwkeurig genoeg mee kan.



Heeft dat eigelijk een voordeel tegen over de standaard passing in de cilinderkop zelf? Kwa slijtage/smering bedoel ik dan.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-10-2011 om 14:11 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 27-10-2011 14:46 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Heeft dat eigelijk een voordeel tegen over de standaard passing in de cilinderkop zelf? Kwa slijtage/smering bedoel ik dan.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-10-2011 om 14:11 uur.


Brons is heel glad, staal op brons vreet zga niet met olie erbij. Staal op staal of staal op alu wel
 
giggitybyte
rubbert 27-10-2011 18:00 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Brons is heel glad, staal op brons vreet zga niet met olie erbij. Staal op staal of staal op alu wel


+ dat als deze versleten is je in een half uurtje een nieuwe gedraaid hebt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-10-2011 18:42 Print reply

Posts: 9841
het probleem is gewoon dat er te weinig smering op dat lager is omdat het maar een beetje gesmeerd wordt door het reservoirtje naast de nokkenas (waar rubbert het over heeft dat er gelast is). Olie gaat daar de nokkenas in, verliest grootste deel van het volume op de eerste twee nokken, gaat verder de nokkenas in en hoopt zich nog een beetje op op het eind, waardoor de vierde nok nog een beetje gesmeerd wordt, maar de derde nok en het middelste lager te weinig op sommige momenten.
Denk aan koude start etc etc.

Brons kan wat dat betreft meer klappen hebben zonder te beschadigen door zelfsmerende eigenschappen.
Lagermateriaal gebruiken zou waarschijnlijk ook geen goede optie zijn, std is het alu, dat is helemaal but. Mss zit er std een coating op maar de praktijk laat zien dat standaard iig niet werkt.

Heb zelf al zitten denken over andere olieaanvoer enzo. Te weinig tijd om er mee bezig te zijn.

 
Too cool for school!
kenny77 16-1-2012 23:13 Print reply

Posts: 29286
zo'n velg randjes moet ik ook hebben.
 
rubbert 16-1-2012 23:14 Print reply

Posts: 8825
je mag m'n oude velgjes wel kopen?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
kenny77 16-1-2012 23:15 Print reply

Posts: 29286
nee bedankt.
 
rubbert 16-1-2012 23:21 Print reply

Posts: 8825
als je genoeg biedt mag je deze ook wel kopen, de mijne rijdt voorlopig toch niet, en dan sowieso niet op sm velgjes

Maar ik denk dat je er weinig aan hebt, aangezien ze alleen voor honda's zijn (cr/crf/xr) hebben een andere hoeveelheid spaken als het goed is

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-1-2012 om 23:21 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
kenny77 16-1-2012 23:25 Print reply

Posts: 29286
ik moet goudkleurige hebben
en daarbij ik heb het geld er toch niet voor.

ben benieuwd hoe het staat ivm de gietwielen.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved