grasmaaier89 |
26-10-2011 8:18 |
Posts: 14412 |
Je kan nu wel verwachten dat je velgen er verschrikkelijk bij vloeken he :p
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Makrolon |
26-10-2011 9:34 |
Posts: 6733 |
Neh, vind t toch niet mooi met die gietvelgen...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Paultje Pils |
26-10-2011 10:39 |
Posts: 2110 |
Die velgen doen me denken aan deze:
Vindt deze in ieder geval niet zo mooi. Spaakwielen was mooier geweest.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Drumsan |
26-10-2011 16:00 |
Posts: 1223 |
Dikke hot!!
zijn mooiere velgen idd maar dit is niet verkeerd
|
|
|
|
stevoo |
26-10-2011 17:26 |
Posts: 689 |
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
Makrolon |
26-10-2011 17:32 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.
nee.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
grasmaaier89 |
26-10-2011 17:41 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.
Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
rubbert |
26-10-2011 17:55 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.
Nja, je vangt een beetje veel wind, dus je moet wel wat trekken aan je stuur, en met regen heb je geen kuip om je te beschermen, maar vind het prima gaan hoor, hij is nu nog wat te licht vertand, en maakt dus wat te veel toeren vind ik, maar na 2 min. ben je daar wel aan gewend (wordt nog wel anders vertand hoor
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.
geen enkel probleem mee hoor
@makrolon:
Vind ze ook niet super vet, mja, het gaat om het rijden, en aangezien ik voor deze ongeveer evenveel heb voor betaald als voor een normale crosser, hoor je mij niet klagen
Komen misschien nog wel is spaakvelgjes in, maar voor het eerst vind ik dit prima, gewoon lekker raggen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
stevoo |
26-10-2011 17:58 |
Posts: 689 |
haah leuk al die tegen strijdige antwoorden . Maja is dat met alle 1 cillinder crossers/sm zo?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
rubbert |
26-10-2011 18:10 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
haah leuk al die tegen strijdige antwoorden . Maja is dat met alle 1 cillinder crossers/sm zo?
nja, een racer is wel wat comfortabeler qua wind en regen, en veel xr-en zijn zo vertand dat ze plankgas net 120 halen, dus rijdt het heel opgefokt
en als je er uren achter elkaar snelweg mee moet rijden zou ik het idd. niet doen, maar ik moet 3 kwartier naar school, en gaat prima
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
stevoo |
26-10-2011 20:17 |
Posts: 689 |
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
grasmaaier89 |
26-10-2011 20:22 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.
Omdat meneer Honda dat overbodig vond...
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
rubbert |
26-10-2011 20:23 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.
1. omdat je altijd zo hard gaat dat je geen tijd hebt om erop te kijken
2. omdat hij zo veel kracht heeft dat je hem nooit bovenin die toeren hoef te trekken (de originele)
3. scheelt gewicht
4. scheelt gezeur op de nokkenas, die al een probleempje is op de xr-en, waar de toerenteller aandrijving van de xl's wel op zit.
5.scheelt weer iets wat kapot gaat als je weer ergens onderuit schuift/ op klapt (als crosser)
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
26-10-2011 20:23 |
Posts: 1558 |
is ook vrij overbodig toch?
|
|
I Can Play With Madness |
|
stevoo |
26-10-2011 20:26 |
Posts: 689 |
Ja een beetje, maar vind wel mooi als ie er op zit
Zit nog echt te twijfelen wat voor motorfiets ik ga kopen.
Omdat ik een xr wel erg mooi vind, sowieso als er een sm van gemaakt is.
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
grasmaaier89 |
26-10-2011 20:36 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
Ja een beetje, maar vind wel mooi als ie er op zit
Zit nog echt te twijfelen wat voor motorfiets ik ga kopen.
Omdat ik een xr wel erg mooi vind, sowieso als er een sm van gemaakt is.
Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
stevoo |
26-10-2011 20:42 |
Posts: 689 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.
Nou onderhouden vind ik wel leuk hoor, heb werktuigbouw gedaan dus ben wel technisch. hoorde vooral dat ze idd vaak problemen hebben met de cilinderkop. dat de lagers daar uitgesleten waren door de nokkenas.
Wat zijn nog meer kwaaltjes van een xr dan?
|
|
MembraaNN beunhaas!! |
|
grasmaaier89 |
26-10-2011 21:52 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]
Nou onderhouden vind ik wel leuk hoor, heb werktuigbouw gedaan dus ben wel technisch. hoorde vooral dat ze idd vaak problemen hebben met de cilinderkop. dat de lagers daar uitgesleten waren door de nokkenas.
Wat zijn nog meer kwaaltjes van een xr dan?
Ik kan ze allemaal niet even opnoemen, maar in deze uitleg staat een hele zooi info!
http://www.motor-for...list_messages/132563
Met dank aan MartijnII natuurlijk!
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
rubbert |
26-10-2011 22:20 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.
dan heb jij er dus niet zo veel verstand van...
Ik heb een jaar lang met m'n xr gecrost, en het enige wat ik aan motor onderhoud gedaan heb is olie vervangen en kleppen stellen
(en een keer de nokkenas checken voor de zekerheid)
verder is er weinig wat onderhoud nodig heeft, om de 1000km olie, en 1500 klepjes piece of cake
Als hij gewoon technisch in orde is gebeurt er niks mee, als je een helemaal losgetrapt/slecht onderhouden ding hebt is dat natuurlijk een ander verhaal
btw. versnellingsbak wil ook nog wel is een probleem zijn bij deze dingen, staat ook onder zwakke punten in de hierboven geposte link
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-10-2011 0:45 |
Posts: 9841 |
wie zegt dat die gast die dat topic gemaakt heeft het allemaal bij het rechte eind heeft...
mss is de helft wel gewoon halfbakken bullshit. internet he.
|
|
Too cool for school! |
|
Derbi-Olaf |
27-10-2011 0:48 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
rubbert |
27-10-2011 0:54 |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-10-2011 1:27 |
Posts: 9841 |
juist. brons is denk ik nog altijd het mooiste materiaal voor dat lager. Gebrekkige smering trekt brons best. Zit nog steeds te tobben over hoe het machinaal moet gebeuren maar heb opeens beschikking over een nieuwe machine waar het misschien wel nauwkeurig genoeg mee kan.
|
|
Too cool for school! |
|
rubbert |
27-10-2011 12:47 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
juist. brons is denk ik nog altijd het mooiste materiaal voor dat lager. Gebrekkige smering trekt brons best. Zit nog steeds te tobben over hoe het machinaal moet gebeuren maar heb opeens beschikking over een nieuwe machine waar het misschien wel nauwkeurig genoeg mee kan.
Deze kop is ook met een soort boor gedaan, rechts op de foto zie je een gelast stuk, daar is een gat met diameter 10 ong. In gefreesd zodat er een booras in kon denk ik (heb het zelf niet gedaan, maar ga wel proberen het na te doen)
En dit gat is vervolgens weer dichtgelast
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Aprilia RX 50 2003 |
27-10-2011 13:01 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.
lijkt me nog wel mee vallen.
110 op m'n rx is ook nog wel te doen (met noppen)
maar zal idd niet zo comfortabel zijn als een racer
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|