Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - XR600SM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1262 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery XR600SM
Geplaatst door rubbert op 26-10-2011 0:17
Hits Deze gallery is 5148 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda XR600 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / 1995
Opgegeven max. vermogen 45 pk / 33 kW
Opgegeven max. snelheid 150 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
XR [Toon slechts deze afbeelding]
XR [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

grasmaaier89 26-10-2011 8:18 Print reply

Posts: 14412
Je kan nu wel verwachten dat je velgen er verschrikkelijk bij vloeken he :p
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Makrolon 26-10-2011 9:34 Print reply

Posts: 6733
Neh, vind t toch niet mooi met die gietvelgen...
 
KTM 525 EXC Supermoto
Paultje Pils 26-10-2011 10:39 Print reply

Posts: 2110
Die velgen doen me denken aan deze:



Vindt deze in ieder geval niet zo mooi. Spaakwielen was mooier geweest.
 
If you can't dodge it, ram it.
Drumsan 26-10-2011 16:00 Print reply

Posts: 1223
Dikke hot!!

zijn mooiere velgen idd maar dit is niet verkeerd
 
stevoo 26-10-2011 17:26 Print reply

Posts: 689
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.

 
MembraaNN beunhaas!!
Makrolon 26-10-2011 17:32 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.


nee.
 
KTM 525 EXC Supermoto
grasmaaier89 26-10-2011 17:41 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.



Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rubbert 26-10-2011 17:55 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
rijd zo iets nou een beetje op de snelweg? want ik ben ook beetje aant kijken naar een Xr 400 of 600.




Nja, je vangt een beetje veel wind, dus je moet wel wat trekken aan je stuur, en met regen heb je geen kuip om je te beschermen, maar vind het prima gaan hoor, hij is nu nog wat te licht vertand, en maakt dus wat te veel toeren vind ik, maar na 2 min. ben je daar wel aan gewend (wordt nog wel anders vertand hoor



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.




geen enkel probleem mee hoor


@makrolon:
Vind ze ook niet super vet, mja, het gaat om het rijden, en aangezien ik voor deze ongeveer evenveel heb voor betaald als voor een normale crosser, hoor je mij niet klagen
Komen misschien nog wel is spaakvelgjes in, maar voor het eerst vind ik dit prima, gewoon lekker raggen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
stevoo 26-10-2011 17:58 Print reply

Posts: 689
haah leuk al die tegen strijdige antwoorden . Maja is dat met alle 1 cillinder crossers/sm zo?
 
MembraaNN beunhaas!!
rubbert 26-10-2011 18:10 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
haah leuk al die tegen strijdige antwoorden . Maja is dat met alle 1 cillinder crossers/sm zo?



nja, een racer is wel wat comfortabeler qua wind en regen, en veel xr-en zijn zo vertand dat ze plankgas net 120 halen, dus rijdt het heel opgefokt

en als je er uren achter elkaar snelweg mee moet rijden zou ik het idd. niet doen, maar ik moet 3 kwartier naar school, en gaat prima
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
stevoo 26-10-2011 20:17 Print reply

Posts: 689
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.
 
MembraaNN beunhaas!!
grasmaaier89 26-10-2011 20:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.


Omdat meneer Honda dat overbodig vond...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rubbert 26-10-2011 20:23 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
oke, mooi. en waarom zitten er nooit toeren tellers op die Xr serie.



1. omdat je altijd zo hard gaat dat je geen tijd hebt om erop te kijken
2. omdat hij zo veel kracht heeft dat je hem nooit bovenin die toeren hoef te trekken (de originele)
3. scheelt gewicht
4. scheelt gezeur op de nokkenas, die al een probleempje is op de xr-en, waar de toerenteller aandrijving van de xl's wel op zit.
5.scheelt weer iets wat kapot gaat als je weer ergens onderuit schuift/ op klapt (als crosser)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
RikDT50MX - Nieuws Poster 26-10-2011 20:23 Print reply

Posts: 1558
is ook vrij overbodig toch?
 
I Can Play With Madness
stevoo 26-10-2011 20:26 Print reply

Posts: 689
Ja een beetje, maar vind wel mooi als ie er op zit
Zit nog echt te twijfelen wat voor motorfiets ik ga kopen.
Omdat ik een xr wel erg mooi vind, sowieso als er een sm van gemaakt is.
 
MembraaNN beunhaas!!
grasmaaier89 26-10-2011 20:36 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
Ja een beetje, maar vind wel mooi als ie er op zit
Zit nog echt te twijfelen wat voor motorfiets ik ga kopen.
Omdat ik een xr wel erg mooi vind, sowieso als er een sm van gemaakt is.


Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
stevoo 26-10-2011 20:42 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.


Nou onderhouden vind ik wel leuk hoor, heb werktuigbouw gedaan dus ben wel technisch. hoorde vooral dat ze idd vaak problemen hebben met de cilinderkop. dat de lagers daar uitgesleten waren door de nokkenas.
Wat zijn nog meer kwaaltjes van een xr dan?
 
MembraaNN beunhaas!!
grasmaaier89 26-10-2011 21:52 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


Nou onderhouden vind ik wel leuk hoor, heb werktuigbouw gedaan dus ben wel technisch. hoorde vooral dat ze idd vaak problemen hebben met de cilinderkop. dat de lagers daar uitgesleten waren door de nokkenas.
Wat zijn nog meer kwaaltjes van een xr dan?


Ik kan ze allemaal niet even opnoemen, maar in deze uitleg staat een hele zooi info!
http://www.motor-for...list_messages/132563

Met dank aan MartijnII natuurlijk!
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
rubbert 26-10-2011 22:20 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Je moet een XR niet mooi vinden, je moet verstand hebben van een XR en dan kan je overwegen er één aan te schaffen.
Deze motorfietsen houden wel heel graag van onderhoud, dus ik hoop dat jij er ook een voorstander van bent.



dan heb jij er dus niet zo veel verstand van...

Ik heb een jaar lang met m'n xr gecrost, en het enige wat ik aan motor onderhoud gedaan heb is olie vervangen en kleppen stellen
(en een keer de nokkenas checken voor de zekerheid)

verder is er weinig wat onderhoud nodig heeft, om de 1000km olie, en 1500 klepjes piece of cake

Als hij gewoon technisch in orde is gebeurt er niks mee, als je een helemaal losgetrapt/slecht onderhouden ding hebt is dat natuurlijk een ander verhaal

btw. versnellingsbak wil ook nog wel is een probleem zijn bij deze dingen, staat ook onder zwakke punten in de hierboven geposte link
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-10-2011 0:45 Print reply

Posts: 9841
wie zegt dat die gast die dat topic gemaakt heeft het allemaal bij het rechte eind heeft...
mss is de helft wel gewoon halfbakken bullshit. internet he.

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 27-10-2011 0:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
wie zegt dat die gast die dat topic gemaakt heeft het allemaal bij het rechte eind heeft...
mss is de helft wel gewoon halfbakken bullshit. internet he.


Altijd je bronnen chekken dus!

Gezien ik de bron in levende lijven heb gezien op een BM ga ik er vanuit dat het bullshit is!

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-10-2011 om 0:49 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
rubbert 27-10-2011 0:54 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
wie zegt dat die gast die dat topic gemaakt heeft het allemaal bij het rechte eind heeft...
mss is de helft wel gewoon halfbakken bullshit. internet he.



ja, das altijd de vraag...

btw. hier zit dus een kop op met een gefixt lager:





Draait nog altijd prima, gaat binnenkort even los voor een kijkoperatie om ff te checken hoe het met de slijtage van het bronzen lagerschaaltje zit

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 27-10-2011 om 0:57 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-10-2011 1:27 Print reply

Posts: 9841
juist. brons is denk ik nog altijd het mooiste materiaal voor dat lager. Gebrekkige smering trekt brons best. Zit nog steeds te tobben over hoe het machinaal moet gebeuren maar heb opeens beschikking over een nieuwe machine waar het misschien wel nauwkeurig genoeg mee kan.

 
Too cool for school!
rubbert 27-10-2011 12:47 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
juist. brons is denk ik nog altijd het mooiste materiaal voor dat lager. Gebrekkige smering trekt brons best. Zit nog steeds te tobben over hoe het machinaal moet gebeuren maar heb opeens beschikking over een nieuwe machine waar het misschien wel nauwkeurig genoeg mee kan.



Deze kop is ook met een soort boor gedaan, rechts op de foto zie je een gelast stuk, daar is een gat met diameter 10 ong. In gefreesd zodat er een booras in kon denk ik (heb het zelf niet gedaan, maar ga wel proberen het na te doen)
En dit gat is vervolgens weer dichtgelast
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Aprilia RX 50 2003 27-10-2011 13:01 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Alles boven de 100km/h is niet meer leuk op een XR. Alleen maar vechten met dat ding om m in één rechte lijn te kunnen houden.



lijkt me nog wel mee vallen.
110 op m'n rx is ook nog wel te doen (met noppen)
maar zal idd niet zo comfortabel zijn als een racer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved