pompower |
9-6-2012 20:17 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
Hahah wat een lelijk ding
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
midas |
29-6-2012 15:10 |
Posts: 1211 |
Het is wel een grappige brommer. Alleen je kan er niet zoveel mee...
|
|
|
|
pompower |
29-6-2012 15:18 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Het is wel een grappige brommer. Alleen je kan er niet zoveel mee...
wat bedoel je daarmee?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
midas |
29-6-2012 16:20 |
Posts: 1211 |
Er zijn waarschijnlijk weinig onderdelen van te vinden, en informatie over het motorblok, aangezien het een zeldzame brommer is. Het is ook geen schakel en heeft geen kenteken dus daarom kan je er niet zoveel mee. Je kan er alleen maar mee rijden op eigen op eigen terrein en het is niet eens een crosser ofzo. Vandaar
|
|
|
|
pompower |
29-6-2012 17:07 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Er zijn waarschijnlijk weinig onderdelen van te vinden, en informatie over het motorblok, aangezien het een zeldzame brommer is. Het is ook geen schakel en heeft geen kenteken dus daarom kan je er niet zoveel mee. Je kan er alleen maar mee rijden op eigen op eigen terrein en het is niet eens een crosser ofzo. Vandaar
hoezo eigen terrein? heeft kenteken joh
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
midas |
29-6-2012 19:41 |
Posts: 1211 |
naais, Dan is ie neutraal als vervoer
|
|
|
|
pompower |
22-7-2012 20:18 |
Posts: 1777 |
heb het een en ander uitgedoktert over tuning en snap er nu meer van,
deckheigt:
1mm
drijfstanglengte:
89mm
uitlaat timing:
143,98 graden
spoelpoort timing:
108,87 graden
blowdown:
(143,98/2)-(108.87/2)= 17.555 graden
btw dit kwam ik tegen op een ander forum:
De blowdown bereken je met de volgende formule:
(uitlaatpoort : 2) * (spoelpoort : 2) Vul daarbij dus de hoogte van de poorten in, in grades.
dit komt niet overeen met de formule van bart, iemand uitleg welke fout is of heb ik gewoon niet goed gekeken
nu heb ik ook gehoord dat je uitlaatpoort niet breder mag zijn dan de onderste zuigerflap
en dat de uitlaatpoort niet breder mag zijn dan 65% van je boring
als ik het zo bekijk mag mijn uitlaatpoort dus 2,5 mm breder.
klopt dit?
bedankt
Dit bericht is gewijzigd door pompower op 23-7-2012 om 10:12 uur.
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pompower |
23-7-2012 10:11 |
Posts: 1777 |
ook ff een o-ring erin laten frezen
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pompower |
24-7-2012 21:33 |
Posts: 1777 |
dus niemand kan me helpen
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
27-7-2012 17:14 |
Posts: 29286 |
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.
timingen: 150/116
blowdown: 17
Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)
Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )
Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.
Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)
Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.
|
|
|
|
pompower |
27-7-2012 19:46 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.
timingen: 150/116
blowdown: 17
Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)
Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )
Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.
Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)
Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.
bedankt kenny!
er zit een o-ring in dus het testen is geen probleem,
waarop heeft het verbreden van de uitlaatpoort invloed op? optrekken, piekvermogen,?
btw ik kom op 65% van de boring uit op 25.35mm, of doe ik hier iets fout
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
27-7-2012 21:41 |
Posts: 29286 |
verbreden geeft meer vermogen, zonder het toerental al te veel te verhogen. (dus over het hele gebied)
ja denk dat je wat verkeerd doet.
boring is 41mm?
41 x 0.65 = 26.65 en die moet je omrekenen naar de poortmap maat en die waarde is altijd groter.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2012 om 21:42 uur.
|
|
|
|
pompower |
27-7-2012 22:12 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
verbreden geeft meer vermogen, zonder het toerental al te veel te verhogen. (dus over het hele gebied)
ja denk dat je wat verkeerd doet.
boring is 41mm?
41 x 0.65 = 26.65 en die moet je omrekenen naar de poortmap maat en die waarde is altijd groter.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2012 om 21:42 uur.
boring is 39
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
27-7-2012 22:24 |
Posts: 29286 |
aha mijn fout.
dan klopt het inderdaad, maar de poortmap maat wordt dan 28mm.
|
|
|
|
pompower |
27-7-2012 22:26 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
aha mijn fout.
dan klopt het inderdaad, maar de poortmap maat wordt dan 28mm.
ok bedankt!
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Venlonaer |
30-8-2012 19:55 |
Posts: 2431 |
Mooi opgeknapt.
Maar doe eens een ander voorkapje
Teringlelijk kut ding
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
pompower |
30-8-2012 19:56 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Mooi opgeknapt.
Maar doe eens een ander voorkapje
Teringlelijk kut ding
ik had deze reacties precies verwacht
is wsl tijdelijk maar ik vind hem zelf wel mooi eigenlijk,
wat voor kapje heb jij op je rieju?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Venlonaer |
30-8-2012 19:59 |
Posts: 2431 |
Van een KTM EXC 2008-2011 enduro.
Maakt niet uit waar dat kapje op zit, is en blijft een lillek kut ding
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 19:59 uur.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
pompower |
30-8-2012 22:50 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Van een KTM EXC 2008-2011 enduro.
Maakt niet uit waar dat kapje op zit, is en blijft een lillek kut ding
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 19:59 uur.
mischien suggesties kwa koplampen? weet die namen niet zo
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Venlonaer |
30-8-2012 22:51 |
Posts: 2431 |
Vind origineel beste
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Venlonaer |
30-8-2012 22:52 |
Posts: 2431 |
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
pompower |
31-8-2012 19:26 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
JB1 |
16-10-2012 18:43 |
Posts: 14881 |
Een enkele ronde
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pompower |
16-10-2012 19:14 |
|
JB1 |
16-10-2012 19:15 |
|