Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Malaguti Fifty Full

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 536 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Malaguti Fifty Full
Geplaatst door pompower op 25-10-2011 20:39
Hits Deze gallery is 18066 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Malaguti Fifty (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw / 1984
Opgegeven max. vermogen 4 pk / 3 kW
Opgegeven max. snelheid 54 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
dit is em dan [Toon slechts deze afbeelding]
zeldzaaaaam [Toon slechts deze afbeelding]
zo mischien gaat ie worden [Toon slechts deze afbeelding]
blokje [Toon slechts deze afbeelding]
nieuw shopje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina

Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

pompower 9-6-2012 20:17 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
Hahah wat een lelijk ding


 
www.basvanloenen.nl
midas 29-6-2012 15:10 Print reply

Posts: 1211
Het is wel een grappige brommer. Alleen je kan er niet zoveel mee...
 
pompower 29-6-2012 15:18 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Het is wel een grappige brommer. Alleen je kan er niet zoveel mee...

wat bedoel je daarmee?
 
www.basvanloenen.nl
midas 29-6-2012 16:20 Print reply

Posts: 1211
Er zijn waarschijnlijk weinig onderdelen van te vinden, en informatie over het motorblok, aangezien het een zeldzame brommer is. Het is ook geen schakel en heeft geen kenteken dus daarom kan je er niet zoveel mee. Je kan er alleen maar mee rijden op eigen op eigen terrein en het is niet eens een crosser ofzo. Vandaar
 
pompower 29-6-2012 17:07 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Er zijn waarschijnlijk weinig onderdelen van te vinden, en informatie over het motorblok, aangezien het een zeldzame brommer is. Het is ook geen schakel en heeft geen kenteken dus daarom kan je er niet zoveel mee. Je kan er alleen maar mee rijden op eigen op eigen terrein en het is niet eens een crosser ofzo. Vandaar

hoezo eigen terrein? heeft kenteken joh
 
www.basvanloenen.nl
midas 29-6-2012 19:41 Print reply

Posts: 1211
naais, Dan is ie neutraal als vervoer
 
pompower 22-7-2012 20:18 Print reply

Posts: 1777
heb het een en ander uitgedoktert over tuning en snap er nu meer van,
deckheigt:
1mm

drijfstanglengte:
89mm

uitlaat timing:
143,98 graden

spoelpoort timing:
108,87 graden

blowdown:
(143,98/2)-(108.87/2)= 17.555 graden

btw dit kwam ik tegen op een ander forum:

De blowdown bereken je met de volgende formule:
(uitlaatpoort : 2) * (spoelpoort : 2) Vul daarbij dus de hoogte van de poorten in, in grades.
dit komt niet overeen met de formule van bart, iemand uitleg welke fout is of heb ik gewoon niet goed gekeken

nu heb ik ook gehoord dat je uitlaatpoort niet breder mag zijn dan de onderste zuigerflap
en dat de uitlaatpoort niet breder mag zijn dan 65% van je boring
als ik het zo bekijk mag mijn uitlaatpoort dus 2,5 mm breder.
klopt dit?
bedankt

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 23-7-2012 om 10:12 uur.
 
www.basvanloenen.nl
pompower 23-7-2012 10:11 Print reply

Posts: 1777
ook ff een o-ring erin laten frezen
 
www.basvanloenen.nl
pompower 24-7-2012 21:33 Print reply

Posts: 1777
dus niemand kan me helpen
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 27-7-2012 17:14 Print reply

Posts: 29286
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.

timingen: 150/116
blowdown: 17

Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)

Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )

Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.

Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)

Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.
 
pompower 27-7-2012 19:46 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.

timingen: 150/116
blowdown: 17

Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)

Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )

Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.

Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)

Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.

bedankt kenny!
er zit een o-ring in dus het testen is geen probleem,
waarop heeft het verbreden van de uitlaatpoort invloed op? optrekken, piekvermogen,?
btw ik kom op 65% van de boring uit op 25.35mm, of doe ik hier iets fout
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 27-7-2012 21:41 Print reply

Posts: 29286
verbreden geeft meer vermogen, zonder het toerental al te veel te verhogen. (dus over het hele gebied)

ja denk dat je wat verkeerd doet.

boring is 41mm?

41 x 0.65 = 26.65 en die moet je omrekenen naar de poortmap maat en die waarde is altijd groter.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2012 om 21:42 uur.
 
pompower 27-7-2012 22:12 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
verbreden geeft meer vermogen, zonder het toerental al te veel te verhogen. (dus over het hele gebied)

ja denk dat je wat verkeerd doet.

boring is 41mm?

41 x 0.65 = 26.65 en die moet je omrekenen naar de poortmap maat en die waarde is altijd groter.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-7-2012 om 21:42 uur.

boring is 39
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 27-7-2012 22:24 Print reply

Posts: 29286
aha mijn fout.

dan klopt het inderdaad, maar de poortmap maat wordt dan 28mm.
 
pompower 27-7-2012 22:26 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
aha mijn fout.

dan klopt het inderdaad, maar de poortmap maat wordt dan 28mm.

ok bedankt!
 
www.basvanloenen.nl
Venlonaer 30-8-2012 19:55 Print reply

Posts: 2431
Mooi opgeknapt.
Maar doe eens een ander voorkapje
Teringlelijk kut ding
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
pompower 30-8-2012 19:56 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Mooi opgeknapt.
Maar doe eens een ander voorkapje
Teringlelijk kut ding

ik had deze reacties precies verwacht
is wsl tijdelijk maar ik vind hem zelf wel mooi eigenlijk,
wat voor kapje heb jij op je rieju?
 
www.basvanloenen.nl
Venlonaer 30-8-2012 19:59 Print reply

Posts: 2431
Van een KTM EXC 2008-2011 enduro.
Maakt niet uit waar dat kapje op zit, is en blijft een lillek kut ding

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 19:59 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
pompower 30-8-2012 22:50 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Van een KTM EXC 2008-2011 enduro.
Maakt niet uit waar dat kapje op zit, is en blijft een lillek kut ding

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 19:59 uur.

mischien suggesties kwa koplampen? weet die namen niet zo
 
www.basvanloenen.nl
Venlonaer 30-8-2012 22:51 Print reply

Posts: 2431
Vind origineel beste
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Venlonaer 30-8-2012 22:52 Print reply

Posts: 2431
Gewoon zoiets
http://www.bikez.com...omos_flexer_2006.php

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 22:52 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
pompower 31-8-2012 19:26 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Gewoon zoiets
http://www.bikez.com...omos_flexer_2006.php

Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 30-8-2012 om 22:52 uur.

neh, dan is ie ook zo kaal
 
www.basvanloenen.nl
JB1 16-10-2012 18:43 Print reply

Posts: 14881
Een enkele ronde
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 16-10-2012 19:14 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Een enkele ronde

is ook wel mooi, maar dan wel zon grote van een oude cb ofzo
 
www.basvanloenen.nl
JB1 16-10-2012 19:15 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

is ook wel mooi, maar dan wel zon grote van een oude cb ofzo


Die bedoel ik ook
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved