Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Malaguti Fifty Full

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Malaguti Fifty Full
Geplaatst door pompower op 25-10-2011 20:39
Hits Deze gallery is 18019 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Malaguti Fifty (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw / 1984
Opgegeven max. vermogen 4 pk / 3 kW
Opgegeven max. snelheid 54 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
cilinder [Toon slechts deze afbeelding]
standaard [Toon slechts deze afbeelding]
nieuwe blok [Toon slechts deze afbeelding]
malaguti [Toon slechts deze afbeelding]
oude olie [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

JB1 28-10-2011 20:43 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
hier in ons dorp rijden oma`s op zo`n brommer.



Zo veel mensen wonen er nou ook weer niet in middelstum
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 28-10-2011 20:43 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
hier in ons dorp rijden oma`s op zo`n brommer.


http://www.youtube.com/watch?v=fXRCkL46BJY
dit soort zekers

 
www.basvanloenen.nl
bro123 28-10-2011 20:47 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=fXRCkL46BJY
dit soort zekers


nee.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
pompower 14-1-2012 10:29 Print reply

Posts: 1777
eindelijk, hij staat op kenteken, dus het opknappen kan beginnenn
 
www.basvanloenen.nl
pompower 23-4-2012 22:44 Print reply

Posts: 1777
krukas is er uit
 
www.basvanloenen.nl
Mr.Trololo 24-4-2012 10:19 Print reply

Posts: 194
hij lijkt qua frame wel een beetje op een puch z-one
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
pompower 24-4-2012 12:50 Print reply

Posts: 1777
ja daar heeft het ook wel iets van weg, maar het blok ken je der niet mee vergelijken
 
www.basvanloenen.nl
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-5-2012 18:25 Print reply

Posts: 8599
Is het deze die in de plomp heeft gelegen ?
Want deze is blijkbaar al gedemonteerd (geweest) ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pompower 11-5-2012 18:27 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Is het deze die in de plomp heeft gelegen ?
Want deze is blijkbaar al gedemonteerd (geweest) ?

dit is me reserve blok
 
www.basvanloenen.nl
pompower 31-5-2012 12:48 Print reply

Posts: 1777
de cilinder is er eindelijk vanaf!
zo vanmiddag ff poortmapje maken
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 19:44 Print reply

Posts: 886
Voordat ik je goed kan helpen heb ik wel nog een aantal gegeven nodig. Kan je van alle poorten met een schuifmaat de afstand van de bovenkant van de cilinder tot aan de bovenkant van de poorten opmeten? Daarnaast is het ook wel handig om te weten wat de boring, slag en drijfstang lengte is. Maar dit kan je gewoon op internet vinden (ik zal zelf wel eens voor je zoeken ).
 
pompower 1-6-2012 20:37 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Voordat ik je goed kan helpen heb ik wel nog een aantal gegeven nodig. Kan je van alle poorten met een schuifmaat de afstand van de bovenkant van de cilinder tot aan de bovenkant van de poorten opmeten? Daarnaast is het ook wel handig om te weten wat de boring, slag en drijfstang lengte is. Maar dit kan je gewoon op internet vinden (ik zal zelf wel eens voor je zoeken ).

de boring is 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 29
"zijpoortjes" beide 34
inlaatpoort: 35

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 1-6-2012 om 22:07 uur.
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 20:57 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

de boring is 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 30
"zijpoortjes" beide 35
inlaatpoort: 36


Oke mooi, je hebt wel heeeeeel accuraat gemeten het? Hoe beter je het meet, hoe beter het resultaat word.
 
pompower 1-6-2012 21:06 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Oke mooi, je hebt wel heeeeeel accuraat gemeten het? Hoe beter je het meet, hoe beter het resultaat word.

is op de mm noukeurig niet voldoende?
ik zat al met een spiegeltje te kloten bij de schuifmaat

maar "tot de bovenkant van de cilinder" mijn slag komt daar 1 mm onder, moet het echt de bovenkant van de cilinder zijn of het bdp van de slag?
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 22:02 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

is op de mm noukeurig niet voldoende?
ik zat al met een spiegeltje te kloten bij de schuifmaat

maar "tot de bovenkant van de cilinder" mijn slag komt daar 1 mm onder, moet het echt de bovenkant van de cilinder zijn of het bdp van de slag?

Op de mm is wel nouwkeurig genoeg, maar ik heb het zelf ook gehad dat ik er gewoon 1mm naast zit. Dat scheeld al weer een hoop in het uiteindelijke resultaat. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat je denk dat iets net niet kan, omdat het dan te extreem word, maar het uiteindelijk wel kan en tja, dan laat je pk'tjes liggen, en dat is zonde. Andersom zit je met het zelfde probleem. Als jij zegt ''men uitlaatpoort is 5mm breed, dan ze ik Hak aan beide kanten maar eens 10mm weg) Maar als dan blijkt dat de poort al 20mm breed is, tja, dan krijg je tog wel problemen. Om het maar even extreem te zeggen.

Goed dat je dat laatste op merkt. Dit het de Deck Height. Je moet de hoogte van de bovenkant van de poort tot aan de bovenkant van die cilinder meten. Daarna moet je je zuiger in het BDP zetten, en op de rand (daar waar de afstand het grootst is) meten hoeveel mm de zuiger onder de rand van de cilinder zit. De deckheight haal je uiteindelijk ook van de afstand van de bovenkant van de poort tot de bovenrand van de cilinder af als je de timingen gaat berekenen.
 
pompower 1-6-2012 22:08 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Op de mm is wel nouwkeurig genoeg, maar ik heb het zelf ook gehad dat ik er gewoon 1mm naast zit. Dat scheeld al weer een hoop in het uiteindelijke resultaat. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat je denk dat iets net niet kan, omdat het dan te extreem word, maar het uiteindelijk wel kan en tja, dan laat je pk'tjes liggen, en dat is zonde. Andersom zit je met het zelfde probleem. Als jij zegt ''men uitlaatpoort is 5mm breed, dan ze ik Hak aan beide kanten maar eens 10mm weg) Maar als dan blijkt dat de poort al 20mm breed is, tja, dan krijg je tog wel problemen. Om het maar even extreem te zeggen.

Goed dat je dat laatste op merkt. Dit het de Deck Height. Je moet de hoogte van de bovenkant van de poort tot aan de bovenkant van die cilinder meten. Daarna moet je je zuiger in het BDP zetten, en op de rand (daar waar de afstand het grootst is) meten hoeveel mm de zuiger onder de rand van de cilinder zit. De deckheight haal je uiteindelijk ook van de afstand van de bovenkant van de poort tot de bovenrand van de cilinder af als je de timingen gaat berekenen.

moeten ze er nu ook al af?
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 22:18 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

moeten ze er nu ook al af?

Om de juiste timingen te bereken is dat wel nodig ja.
 
pompower 1-6-2012 22:52 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Om de juiste timingen te bereken is dat wel nodig ja.

ok ik heb van de hoogte 1mm afgehaald
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 22:53 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ok ik heb van de hoogte 1mm afgehaald

Ah, je mag deze gewoon laten staan hoor. Deze kan je appart vermelden onder de naam ''Deck Height''. De formule voor het berekenen van de timing houd hier namelijk rekening mee. :p
 
pompower 1-6-2012 22:57 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ah, je mag deze gewoon laten staan hoor. Deze kan je appart vermelden onder de naam ''Deck Height''. De formule voor het berekenen van de timing houd hier namelijk rekening mee. :p

erm ik snap het niet meer sorry...
jij vroeg om de hoogtes van de poorten, het vanaf de cilinderof de deckheigt
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 23:05 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

erm ik snap het niet meer sorry...
jij vroeg om de hoogtes van de poorten, het vanaf de cilinderof de deckheigt

eerst gewoon vanaf de poorten tot de rand van de cilinder (ook dat stukje waar de zuiger dus niet komt) en dan meet je appart de deck-height. Deze is dus 1mm zoals je zegt :P. De formule om te timing te berekenen houd hier namelijk rekening mee. In de formule haald hij deze 1mm er af.
 
BartHonda 1-6-2012 23:18 Print reply

Posts: 886
De formule voor het berekenen van de timingen gaat als volgt (schrik niet ):

D=(180-Cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2

Waarvoor geld :

T= R+L+C-E

R= de slag gedeeld door 2
L= de drijfstang lengte (van midden big-end tot midden smal-end)
C= Deck Height
E= De afstand van toprand van de poort, tot de toprand van de cilinder.

Helaas weet ik de drijfstang lengte nog niet. Zal wel rond de 85~90 zitten . Dus ik gebruik nu even 85. (kan het zo gauw niet vinden op internet)

In jou geval geld:

Uitlaatpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-30)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-30))*2= 144.64 graden.

Spoelpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-25)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-25))*2= 109.47 graden.

Nu acht ik de kans groot dat jou die formule's niet zoveel intreseeren dus bij deze! :

http://www.puchmaxi.nl/puch_calculator.php



Edit: voor de blowdown geld dus (144.64/2)-(109.47/2)=17.6

Je cilindertje is dus vrij zielig als ik het zo bekijk. Ik ga nu slapen (morgen werken). Ik probeer je morgen avond wel wat verder te helpen. Ik denk dat je ciliner wel iets opgehoogd maag worden, je uitlaatpoort een stukkie de hoogte en breedte in mag, en daarna mag hij weer worden afgedraait voor een correcte squish en dergelijk. :

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 23:23 uur.
 
pompower 8-6-2012 11:49 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
De formule voor het berekenen van de timingen gaat als volgt (schrik niet ):

D=(180-Cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2

Waarvoor geld :

T= R+L+C-E

R= de slag gedeeld door 2
L= de drijfstang lengte (van midden big-end tot midden smal-end)
C= Deck Height
E= De afstand van toprand van de poort, tot de toprand van de cilinder.

Helaas weet ik de drijfstang lengte nog niet. Zal wel rond de 85~90 zitten . Dus ik gebruik nu even 85. (kan het zo gauw niet vinden op internet)

In jou geval geld:

Uitlaatpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-30)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-30))*2= 144.64 graden.

Spoelpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-25)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-25))*2= 109.47 graden.

Nu acht ik de kans groot dat jou die formule's niet zoveel intreseeren dus bij deze! :

http://www.puchmaxi.nl/puch_calculator.php



Edit: voor de blowdown geld dus (144.64/2)-(109.47/2)=17.6

Je cilindertje is dus vrij zielig als ik het zo bekijk. Ik ga nu slapen (morgen werken). Ik probeer je morgen avond wel wat verder te helpen. Ik denk dat je ciliner wel iets opgehoogd maag worden, je uitlaatpoort een stukkie de hoogte en breedte in mag, en daarna mag hij weer worden afgedraait voor een correcte squish en dergelijk. :

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 23:23 uur.

maar wat bereken je hiermee?
de ideale timingen of de timingen die hij nu heeft?
ik zou nog wel wat hulp kunnen gebruiken
 
www.basvanloenen.nl
kenny77 8-6-2012 14:24 Print reply

Posts: 29286
Wat voor timingen die hij nu heeft.
 
mx-jacob 8-6-2012 14:56 Print reply

Posts: 2938
Hahah wat een lelijk ding
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved