JB1 |
28-10-2011 20:43 |
|
pompower |
28-10-2011 20:43 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
bro123 |
28-10-2011 20:47 |
Posts: 901 |
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
pompower |
14-1-2012 10:29 |
Posts: 1777 |
eindelijk, hij staat op kenteken, dus het opknappen kan beginnenn
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pompower |
23-4-2012 22:44 |
Posts: 1777 |
krukas is er uit
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Mr.Trololo |
24-4-2012 10:19 |
Posts: 194 |
hij lijkt qua frame wel een beetje op een puch z-one
|
|
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote] |
|
pompower |
24-4-2012 12:50 |
Posts: 1777 |
ja daar heeft het ook wel iets van weg, maar het blok ken je der niet mee vergelijken
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-5-2012 18:25 |
Posts: 8593 |
Is het deze die in de plomp heeft gelegen ?
Want deze is blijkbaar al gedemonteerd (geweest) ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
pompower |
11-5-2012 18:27 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Is het deze die in de plomp heeft gelegen ?
Want deze is blijkbaar al gedemonteerd (geweest) ?
dit is me reserve blok
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
pompower |
31-5-2012 12:48 |
Posts: 1777 |
de cilinder is er eindelijk vanaf!
zo vanmiddag ff poortmapje maken
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 19:44 |
Posts: 886 |
Voordat ik je goed kan helpen heb ik wel nog een aantal gegeven nodig. Kan je van alle poorten met een schuifmaat de afstand van de bovenkant van de cilinder tot aan de bovenkant van de poorten opmeten? Daarnaast is het ook wel handig om te weten wat de boring, slag en drijfstang lengte is. Maar dit kan je gewoon op internet vinden (ik zal zelf wel eens voor je zoeken ).
|
|
|
|
pompower |
1-6-2012 20:37 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Voordat ik je goed kan helpen heb ik wel nog een aantal gegeven nodig. Kan je van alle poorten met een schuifmaat de afstand van de bovenkant van de cilinder tot aan de bovenkant van de poorten opmeten? Daarnaast is het ook wel handig om te weten wat de boring, slag en drijfstang lengte is. Maar dit kan je gewoon op internet vinden (ik zal zelf wel eens voor je zoeken ).
de boring is 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 29
"zijpoortjes" beide 34
inlaatpoort: 35
Dit bericht is gewijzigd door pompower op 1-6-2012 om 22:07 uur.
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 20:57 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
de boring is 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 30
"zijpoortjes" beide 35
inlaatpoort: 36
Oke mooi, je hebt wel heeeeeel accuraat gemeten het? Hoe beter je het meet, hoe beter het resultaat word.
|
|
|
|
pompower |
1-6-2012 21:06 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Oke mooi, je hebt wel heeeeeel accuraat gemeten het? Hoe beter je het meet, hoe beter het resultaat word.
is op de mm noukeurig niet voldoende?
ik zat al met een spiegeltje te kloten bij de schuifmaat
maar "tot de bovenkant van de cilinder" mijn slag komt daar 1 mm onder, moet het echt de bovenkant van de cilinder zijn of het bdp van de slag?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 22:02 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
is op de mm noukeurig niet voldoende?
ik zat al met een spiegeltje te kloten bij de schuifmaat
maar "tot de bovenkant van de cilinder" mijn slag komt daar 1 mm onder, moet het echt de bovenkant van de cilinder zijn of het bdp van de slag?
Op de mm is wel nouwkeurig genoeg, maar ik heb het zelf ook gehad dat ik er gewoon 1mm naast zit. Dat scheeld al weer een hoop in het uiteindelijke resultaat. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat je denk dat iets net niet kan, omdat het dan te extreem word, maar het uiteindelijk wel kan en tja, dan laat je pk'tjes liggen, en dat is zonde. Andersom zit je met het zelfde probleem. Als jij zegt ''men uitlaatpoort is 5mm breed, dan ze ik Hak aan beide kanten maar eens 10mm weg) Maar als dan blijkt dat de poort al 20mm breed is, tja, dan krijg je tog wel problemen. Om het maar even extreem te zeggen.
Goed dat je dat laatste op merkt. Dit het de Deck Height. Je moet de hoogte van de bovenkant van de poort tot aan de bovenkant van die cilinder meten. Daarna moet je je zuiger in het BDP zetten, en op de rand (daar waar de afstand het grootst is) meten hoeveel mm de zuiger onder de rand van de cilinder zit. De deckheight haal je uiteindelijk ook van de afstand van de bovenkant van de poort tot de bovenrand van de cilinder af als je de timingen gaat berekenen.
|
|
|
|
pompower |
1-6-2012 22:08 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Op de mm is wel nouwkeurig genoeg, maar ik heb het zelf ook gehad dat ik er gewoon 1mm naast zit. Dat scheeld al weer een hoop in het uiteindelijke resultaat. Zo kom je er bijvoorbeeld achter dat je denk dat iets net niet kan, omdat het dan te extreem word, maar het uiteindelijk wel kan en tja, dan laat je pk'tjes liggen, en dat is zonde. Andersom zit je met het zelfde probleem. Als jij zegt ''men uitlaatpoort is 5mm breed, dan ze ik Hak aan beide kanten maar eens 10mm weg) Maar als dan blijkt dat de poort al 20mm breed is, tja, dan krijg je tog wel problemen. Om het maar even extreem te zeggen.
Goed dat je dat laatste op merkt. Dit het de Deck Height. Je moet de hoogte van de bovenkant van de poort tot aan de bovenkant van die cilinder meten. Daarna moet je je zuiger in het BDP zetten, en op de rand (daar waar de afstand het grootst is) meten hoeveel mm de zuiger onder de rand van de cilinder zit. De deckheight haal je uiteindelijk ook van de afstand van de bovenkant van de poort tot de bovenrand van de cilinder af als je de timingen gaat berekenen.
moeten ze er nu ook al af?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 22:18 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
moeten ze er nu ook al af?
Om de juiste timingen te bereken is dat wel nodig ja.
|
|
|
|
pompower |
1-6-2012 22:52 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Om de juiste timingen te bereken is dat wel nodig ja.
ok ik heb van de hoogte 1mm afgehaald
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 22:53 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
ok ik heb van de hoogte 1mm afgehaald
Ah, je mag deze gewoon laten staan hoor. Deze kan je appart vermelden onder de naam ''Deck Height''. De formule voor het berekenen van de timing houd hier namelijk rekening mee. :p
|
|
|
|
pompower |
1-6-2012 22:57 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Ah, je mag deze gewoon laten staan hoor. Deze kan je appart vermelden onder de naam ''Deck Height''. De formule voor het berekenen van de timing houd hier namelijk rekening mee. :p
erm ik snap het niet meer sorry...
jij vroeg om de hoogtes van de poorten, het vanaf de cilinderof de deckheigt
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
1-6-2012 23:05 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
erm ik snap het niet meer sorry...
jij vroeg om de hoogtes van de poorten, het vanaf de cilinderof de deckheigt
eerst gewoon vanaf de poorten tot de rand van de cilinder (ook dat stukje waar de zuiger dus niet komt) en dan meet je appart de deck-height. Deze is dus 1mm zoals je zegt :P. De formule om te timing te berekenen houd hier namelijk rekening mee. In de formule haald hij deze 1mm er af.
|
|
|
|
BartHonda |
1-6-2012 23:18 |
Posts: 886 |
De formule voor het berekenen van de timingen gaat als volgt (schrik niet ):
D=(180-Cos((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T))*2
Waarvoor geld :
T= R+L+C-E
R= de slag gedeeld door 2
L= de drijfstang lengte (van midden big-end tot midden smal-end)
C= Deck Height
E= De afstand van toprand van de poort, tot de toprand van de cilinder.
Helaas weet ik de drijfstang lengte nog niet. Zal wel rond de 85~90 zitten . Dus ik gebruik nu even 85. (kan het zo gauw niet vinden op internet)
In jou geval geld:
Uitlaatpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-30)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-30))*2= 144.64 graden.
Spoelpoort Timing=
(180-Cos(((20.5+85+1-25)^2+20.5^2-85^2)/(2*20.5*(20.5+85+1-25))*2= 109.47 graden.
Nu acht ik de kans groot dat jou die formule's niet zoveel intreseeren dus bij deze! :
http://www.puchmaxi.nl/puch_calculator.php
Edit: voor de blowdown geld dus (144.64/2)-(109.47/2)=17.6
Je cilindertje is dus vrij zielig als ik het zo bekijk. Ik ga nu slapen (morgen werken). Ik probeer je morgen avond wel wat verder te helpen. Ik denk dat je ciliner wel iets opgehoogd maag worden, je uitlaatpoort een stukkie de hoogte en breedte in mag, en daarna mag hij weer worden afgedraait voor een correcte squish en dergelijk. :
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 23:23 uur.
|
|
|
|
pompower |
8-6-2012 11:49 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
8-6-2012 14:24 |
Posts: 29286 |
Wat voor timingen die hij nu heeft.
|
|
|
|
mx-jacob |
8-6-2012 14:56 |
Posts: 2938 |
Hahah wat een lelijk ding
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|