kenny77 |
17-10-2011 20:20 |
Posts: 29286 |
Ja andere carters had je sowieso moeten hebben.
Maar een 4 ,5, 6, bak dat past gewoon in de originele carters.
Als membraan zou ik dan of originele nsr of een of andere derbi membraan kiezen.
cr85 is dan te groot.
Zoals het uit de fabriek komt.
Maar mail ze even, zij kunnen je het precies vertellen.
|
|
|
|
pompower |
17-10-2011 20:26 |
Posts: 1777 |
ik heb volgens mij de orgineele 6-bak hier nog liggen, als ik die erin stop is het weer origineel tog?
maar waarom een andere carter?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-10-2011 20:32 |
Posts: 29286 |
aangezien een 80 cilinder veel grotere spoelkanalen in de cilinder heeft zitten, die buiten de 50cc cilinder komen.
dit zijn 50cc carters met 80 cilinder adruk erop getekend.
Als je dacht dat je de 50 cilinder op je huidig blok kon zetten dan heb je het mis.
|
|
|
|
pompower |
17-10-2011 20:36 |
Posts: 1777 |
maar me carter is 50 cc toch? (ge2)
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-10-2011 20:38 |
Posts: 29286 |
Ja en de carters zijn aangepast voor een 80 cilinder, net als mijn blok.
draai de cilinder er maar of en leg de 50 cilinder ernaast, dan zie je het meteen.
|
|
|
|
pompower |
17-10-2011 20:39 |
Posts: 1777 |
ok zal morge wel ff kijken
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-10-2011 20:41 |
Posts: 29286 |
zo is dat bij mij ook.
bovenstaande zijn allebei 50cc carters.
links hebben we aangepast voor 80cc en rechts is standaard 50.
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
17-10-2011 21:07 |
Posts: 1832 |
Je kan ook een 50cc KRAD cilinder erop doen. Maar het is een beetje onbekende cilinder kwa prestaties. Maar het is wel een mooie cilinder van alu met nikasil wand.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
kenny77 |
17-10-2011 21:09 |
Posts: 29286 |
Dan zijn de spoelkanalen wel erg groot en wordt de carterdruk ook laag voor een 50cc.
Voor de sobw zou ik dat niet aanraden .
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
17-10-2011 21:12 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan zijn de spoelkanalen wel erg groot en wordt de carterdruk ook laag voor een 50cc.
Voor de sobw zou ik dat niet aanraden .
Heb je gelijk in maar als hij geen ander blok wil halen is het een oplossing.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
De Schout |
17-10-2011 21:20 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
ik heb volgens mij de orgineele 6-bak hier nog liggen, als ik die erin stop is het weer origineel tog?
maar waarom een andere carter?
een nsr is in nl goedgekeurd met een 4-bak. dat zou betekenen dat je met een 4-bak moet rijden in de sport klasse.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Racekip No.1 |
17-10-2011 21:20 |
Posts: 10 |
Super mooi ding dit!
|
|
|
|
pompower |
17-10-2011 22:26 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zo is dat bij mij ook.
afbeelding
bovenstaande zijn allebei 50cc carters.
links hebben we aangepast voor 80cc en rechts is standaard 50.
hoe duur is een 4-baks 50cc carter dan?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Racekip No.1
Super mooi ding dit!
thx
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-10-2011 22:43 |
Posts: 29286 |
zijn gewoon ge2 carters, zijn ook niet specifiek 4 bak carters.
in die carters passen zowel 4 als 5 als 6 bakken.
carters kunnen van een nsr50,mbx50,mtx-sh50 zijn.
die zijn het zelfde op kleine details na.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2011 om 22:44 uur.
|
|
|
|
pompower |
17-10-2011 22:45 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zijn gewoon ge2 carters, zijn ook niet specifiek 4 bak carters.
in die carters passen zowel 4 als 5 als 6 bakken.
carters kunnen van een nsr50,mbx50,mtx-sh50 zijn.
die zijn het zelfde op kleine details na.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2011 om 22:44 uur.
maar de carters moeten wel orgineel zijn
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
17-10-2011 22:48 |
Posts: 29286 |
dan pak je nsr50 carters enigste verschil is het bloknummer en het blokje waar het nummer opstaat is iets langer.
maar verder gewoon gelijk aan de mtx en mbx.
|
|
|
|
BenjaminDG |
17-10-2011 22:49 |
Posts: 4605 |
Ik zou ook nog een stalen remleiding monteren
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2011 om 22:50 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
17-10-2011 22:55 |
Posts: 29286 |
Staat trouwens in het reglement dat je met een 4 bak met 16mm carb mag rijden en met meer versnellingen met 12mm carb.
nsr is met beide bakken geleverd. (staat niet dat het nederlands moet zijn)
Dus de keuze is aan jou.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik zou ook nog een stalen remleiding monteren
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2011 om 22:50 uur.
en 320mm schijf.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-10-2011 23:04 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
17-10-2011 23:06 |
Posts: 29286 |
Voor die 1.5 kg heb ik toch liever een goede rem.
|
|
|
|
BenjaminDG |
17-10-2011 23:08 |
Posts: 4605 |
Ik zie altijd iedereen klagen of gewicht maar wat als je net je middag eten op hebt? Dan zit je weeral al een kilo erbij
Of je hebt een pak dat 2 kg meer weegt dan een ander pak of je bent nogal mollig?
Ik kan verstaan dat ze bij brommers er nogal op kijken maar toch.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
17-10-2011 23:13 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Voor die 1.5 kg heb ik toch liever een goede rem.
voor die doeleinden heb je echt geen 320 mm schijf nodig
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik zie altijd iedereen klagen of gewicht maar wat als je net je middag eten op hebt? Dan zit je weeral al een kilo erbij
Of je hebt een pak dat 2 kg meer weegt dan een ander pak of je bent nogal mollig?
Ik kan verstaan dat ze bij brommers er nogal op kijken maar toch.
Woej, jij bent iemand die regelmatig op een circuit te vinden is ? dan heb je wel een erg verkeerde instelling, rijd maar eens op je eigen bakbeest en vervolgens op een moderne 600cc supersport, ik zeg niet dat het volledige verschil komt door het gewicht, maar in ieder geval het grootste deel.
Verder is een remschijf onafgeveerd gewicht, dat wil je sowieso zo laag mogelijk houden, Dat zou jij toch zeker moeten weten ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
17-10-2011 23:19 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
voor die doeleinden heb je echt geen 320 mm schijf nodig
Ow?
weet niet hoe lang het circuit is, maar als ze 120~130 km/h halen.
zou ik toch best een 320 oid remschijf erop willen hebben.
niet op de laatste plaats omdat het veel fijner rijd omdat je niet zo hard in de hendel hoeft te knijpen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2011 om 23:19 uur.
|
|
|
|
JB1 |
17-10-2011 23:20 |
Posts: 14881 |
Ach 260mm zal wel voldoende zijn.
Zoeken naar gesinterde remblokken
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pompower |
17-10-2011 23:22 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik zou ook nog een stalen remleiding monteren
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2011 om 22:50 uur.
al gedaan
|
|
www.basvanloenen.nl |
|