Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
honda ns50r |
Geplaatst door |
pompower op 16-10-2011 22:00 |
Hits |
Deze gallery is 65144 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda NS50R (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Wittig / 1997 |
Opgegeven max. vermogen |
18 pk / 13 kW |
Opgegeven max. snelheid |
150 km/h |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 5 van 11
|
|
tesselaar
|
|
|
asdfasdfasf
|
|
|
27
|
|
|
because i dont want to count the rpm myself
|
|
|
mooi
|
|
Pagina 5 van 11
|
Pagina 10 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
lytseleen |
1-6-2012 21:57 |
Posts: 1025 |
ik heb zelf ook een opmaat gemaakt maar of deze nou goed echt goed presteert weet ik niet. ik zou nog op de testbank maar ivm politie en rijbewijs in name is dat er toen niet van gekomen.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
honda fryslan |
1-6-2012 22:02 |
Posts: 1914 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
dat is uiteraard niet wat ik bedoel met betrekking van het berekenen. tuurlijk kun je zelf wel een uitlaat berekenen maar voordat je in de buurt bent bij een uitlaat die luc of niek berekend ben je wel een end verder. wat ik bedoel is een uitlaat laten bereken om hier zelf mee te experimenteren wat er gebeurd als je bijvoorbeeld de achterste conus langer maakt enz.
je noemt luc foekema en niek de wildt nu wel in één adem maar dit lijkt mij niet echt een gelijkwaardige vergelijking..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
lytseleen |
1-6-2012 22:05 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]
je noemt luc foekema en niek de wildt nu wel in één adem maar dit lijkt mij niet echt een gelijkwaardige vergelijking..
het is maar een voorbeeld..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
honda fryslan |
1-6-2012 22:10 |
Posts: 1914 |
duidelijk..
maar wil je een goede uitlaat dan is pieter schmidt toch één van de beste opties denk ik.. (kost wat maar dan heb je ook wat)
luc foekema is er volgens mij mee gestopt..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BartHonda |
1-6-2012 22:12 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
ik heb zelf ook een opmaat gemaakt maar of deze nou goed echt goed presteert weet ik niet. ik zou nog op de testbank maar ivm politie en rijbewijs in name is dat er toen niet van gekomen.
Ik snap wat je bedoeld hoor, maar ik denk dat het ook wel mogelijk is om met men eigen berekening een uitlaat te maken, en dan te experimenteren wat er gebeurt als ik de lengte varieer, hoeken van de connusen verander, de diameters verander etc. Uiteraard moet ik dit ook ondervinden en testen, maar ik denk eerlijk gezegt niet dat ik daarvoor persee een foekema pijp nodig heb. Ik snap wel dat dit een goede basis is hoor. Maar ik denk dat ik me er vorlopig eerst nog eens op stort en ga kijken wat voor resultaat ik krijgt. Ik zal natuurlijk later alteid nog eens de overweging kunnen maken om een pijp dat laten bereken.
|
|
|
|
BartHonda |
1-6-2012 22:15 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
duidelijk..
maar wil je een goede uitlaat dan is pieter schmidt toch één van de beste opties denk ik.. (kost wat maar dan heb je ook wat)
luc foekema is er volgens mij mee gestopt..
Hey, dat is toevallig. Ik moet binnekort tog bij hem langs. Een vriend van me zijn cilinderkop moet namelijk worden afgedraait (zen squish is nogal zielug en zen compressie is echt prut ). Leuk dat je dat zegt, dan zal ik geleik eens een goed gesprek met hem gaan voeren over opmaat pijpen. (en jaja, ik snap ook wel dat hij niet zomaar zijn formule's vrij geeft )
|
|
|
|
kenny77 |
2-6-2012 17:47 |
Posts: 29286 |
Ziet er leuk uit die cilinder van binnen!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
edit: Oh nog even 1 vraagje. de exhaust port area is gewoon het oppervlakte van de uitlaatpoort tog? Weet jij toevallig of hier een redelijke formule voor is? Een perfecte ovaale poort komt ik daar wel uit, maar je zit natuurlijk met die ronde hoeken enzo. En om nu steeds alles met mm papier te moeten tellen is ook zo wat. En wat ik me ook aal een tijdje af vraag, waar komt nu dat ''echte breedte'' gebeuren vandaan. Dit kan je namelijk met allenmaal van die freeware calculators en excel sheets berekeken, maar wat is hier de gedachten achter? Als ik een poortmap maak en ik meet een breedte van bijvoorbeeld 32mm, waar slaat het dan op dat de echte breedte zogenaamt 28.53mm is? Die cilinder boeren zoals malossi enzo denken tog ook niet ''Laten we de poort 28.53mm breed maken?''. Ik vind het een beetje raar eigenlijk, Je meet een precies rond getal, en dan opeens krijg je een decimaal getal? Heb dit dan ook nog nooit gebruikt in een berekening of dergelijk, maar ik vind het een beetje vaag...
Volgens mij is het met mm papier als enigste
correct te meten, met formules, je hebt eigenlijk nooit een perfecte vorm uitlaatpoort daarvoor.
Over dat echte breedte is dit:
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
2-6-2012 18:18 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
duidelijk..
maar wil je een goede uitlaat dan is pieter schmidt toch één van de beste opties denk ik.. (kost wat maar dan heb je ook wat)
luc foekema is er volgens mij mee gestopt..
Ik heb een Pieter Schmidt uitlaat en ik ben dik te vrede mee.
Super mooie uitlaat.
|
|
|
|
BartHonda |
2-6-2012 19:13 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 10 van 10
|
|