Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - honda ns50r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery honda ns50r
Geplaatst door pompower op 16-10-2011 22:00
Hits Deze gallery is 65085 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda NS50R (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wittig / 1997
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 150 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
BAM! [Toon slechts deze afbeelding]
blokje 80cc [Toon slechts deze afbeelding]
uitlaatje :D [Toon slechts deze afbeelding]
woooot goud tandwiel [Toon slechts deze afbeelding]
haha stickertje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 17-10-2011 23:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ow?
weet niet hoe lang het circuit is, maar als ze 120~130 km/h halen.
zou ik toch best een 320 oid remschijf erop willen hebben.

niet op de laatste plaats omdat het veel fijner rijd omdat je niet zo hard in de hendel hoeft te knijpen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-10-2011 om 23:19 uur.
Goede gesinterde blokken en een kleinere pomp doen exact hetzelfde. zolang remmen niet gaan faden zijn ze goed. circuit is uiteraard remmen-gas remmen-gas maar 320 mm, dat is de helft van een moderne sportmotor, beetje over the top vind ik persoonlijk. Mb voorrem heb ik daarom ook bewust origineel gelaten bij mijn MB, puur omdat ik nog onder het limiet zit hoe ik hem gebruik.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pompower 17-10-2011 23:23 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Staat trouwens in het reglement dat je met een 4 bak met 16mm carb mag rijden en met meer versnellingen met 12mm carb.
nsr is met beide bakken geleverd. (staat niet dat het nederlands moet zijn)
Dus de keuze is aan jou.

bedankt man dan hou ik dees gewoon denk
[...]

en 320mm schijf.


 
www.basvanloenen.nl
pompower 17-10-2011 23:25 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

voor die doeleinden heb je echt geen 320 mm schijf nodig

[...]

Woej, jij bent iemand die regelmatig op een circuit te vinden is ? dan heb je wel een erg verkeerde instelling, rijd maar eens op je eigen bakbeest en vervolgens op een moderne 600cc supersport, ik zeg niet dat het volledige verschil komt door het gewicht, maar in ieder geval het grootste deel.

Verder is een remschijf onafgeveerd gewicht, dat wil je sowieso zo laag mogelijk houden, Dat zou jij toch zeker moeten weten ?

gewicht komt wel goed hoor, ben namelijk 15 jaar en 40 kilo
 
www.basvanloenen.nl
pompower 17-10-2011 23:26 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ach 260mm zal wel voldoende zijn.
Zoeken naar gesinterde remblokken


 
www.basvanloenen.nl
Derbi-Olaf 17-10-2011 23:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

gewicht komt wel goed hoor, ben namelijk 15 jaar en 40 kilo

dan is het nog belangrijker een lichte brommer te hebben.


jij moet namelijk met jou gewicht de brommer gooien en smijten, dat gaat makkelijker als jij 60kg weegt en de brommer 40 dan als jij 40kg weegt en de brommer 60kg. Ook al blijft het totaal gewicht hetzelfde
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pompower 17-10-2011 23:27 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan is het nog belangrijker een lichte brommer te hebben.


jij moet namelijk met jou gewicht de brommer gooien en smijten, dat gaat makkelijker als jij 60kg weegt en de brommer 40 dan als jij 40kg weegt en de brommer 60kg. Ook al blijft het totaal gewicht hetzelfde

mmm dat wordt dus veel eten en stukken van me frame slijpen

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 17-10-2011 om 23:28 uur.
 
www.basvanloenen.nl
JB1 17-10-2011 23:28 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

mmm dat wordt dus veel eten en stukken van me frame slijpen

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 17-10-2011 om 23:28 uur.


Ik heb nog wel wat voor je
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 17-10-2011 23:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Goede gesinterde blokken en een kleinere pomp doen exact hetzelfde. zolang remmen niet gaan faden zijn ze goed. circuit is uiteraard remmen-gas remmen-gas maar 320 mm, dat is de helft van een moderne sportmotor, beetje over the top vind ik persoonlijk. Mb voorrem heb ik daarom ook bewust origineel gelaten bij mijn MB, puur omdat ik nog onder het limiet zit hoe ik hem gebruik.



Tsja toch ben ik blij dat ik de remkracht heb, heb hem een paar keer goed kunnen gebruiken.
Ik heb ook een kleinere rempomp op mijn nsr zitten, icm de 320mm schijf.
Wel dan de originele remblokken.

En de remklauw van een nsr heeft ook wat minder remkracht dan die wat op een motor zit.

Wel is het inderdaad waar dat ik mijn rem niet vol in moet trekken want dat begint het voorwiel te slippen.

Heb jij dan ook die speciale remblokken?
Anders moeten we eens een remtest doen.
jou mb tegen mijn nsr, hebben we meteen praktijk bewijs. :P
 
pompower 17-10-2011 23:35 Print reply

Posts: 1777
iemand nog leuke ideetjes voor deze racer??
 
www.basvanloenen.nl
Derbi-Olaf 17-10-2011 23:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Tsja toch ben ik blij dat ik de remkracht heb, heb hem een paar keer goed kunnen gebruiken.
Ik heb ook een kleinere rempomp op mijn nsr zitten, icm de 320mm schijf.
Wel dan de originele remblokken.

En de remklauw van een nsr heeft ook wat minder remkracht dan die wat op een motor zit.

Wel is het inderdaad waar dat ik mijn rem niet vol in moet trekken want dat begint het voorwiel te slippen.

Heb jij dan ook die speciale remblokken?
Anders moeten we eens een remtest doen.
jou mb tegen mijn nsr, hebben we meteen praktijk bewijs. :P

Heb zelfs nog immitatie blokjes waarmee tot nog toe alles goed ging. :p

Extra remkracht is idd altijd goed, maar 320 mm op een 50cc'tje vind ik persoonlijk gewoon over the top:P


Ik wil wel remtestje doen, ik weet iig dat ik bij 120 ongeveer met enkel de voorrem vol in te knijpen kan stoppen zonder faden o.i.d. en dat ik naarmate de snelheid lager word (rond de 80 ) minder hard moet gaan knijpen omdat het wiel anders slipt



btw, ben nu sinds 'ie opnieuw opgebouwd is wel overgestapt naar een MB8 klauw ook met nog steeds de originele blokken en pomp, enkel een stalen remleiding Heb dat nog niet echt beproefd dat setje
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 17-10-2011 23:40 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Heb zelfs nog immitatie blokjes waarmee tot nog toe alles goed ging. :p

Extra remkracht is idd altijd goed, maar 320 mm op een 50cc'tje vind ik persoonlijk gewoon over the top:P


Ik wil wel remtestje doen, ik weet iig dat ik bij 120 ongeveer met enkel de voorrem vol in te knijpen kan stoppen zonder faden o.i.d. en dat ik naarmate de snelheid lager word (rond de 80 ) minder hard moet gaan knijpen omdat het wiel anders slipt



btw, ben nu sinds 'ie opnieuw opgebouwd is wel overgestapt naar een MB8 klauw ook met nog steeds de originele blokken en pomp, enkel een stalen remleiding Heb dat nog niet echt beproefd dat setje


Jij remt gewoon niet voor een bocht, ik moet er sloom door heen.

Maar die remtest die staat!
Misschien kan je mij overtuigen of andersom.

 
BenjaminDG 17-10-2011 23:44 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

voor die doeleinden heb je echt geen 320 mm schijf nodig

[...]

Woej, jij bent iemand die regelmatig op een circuit te vinden is ? dan heb je wel een erg verkeerde instelling, rijd maar eens op je eigen bakbeest en vervolgens op een moderne 600cc supersport, ik zeg niet dat het volledige verschil komt door het gewicht, maar in ieder geval het grootste deel.

Verder is een remschijf onafgeveerd gewicht, dat wil je sowieso zo laag mogelijk houden, Dat zou jij toch zeker moeten weten ?


Nu haal jij mijn zin uit de context, ik heb het over 1 of 2 kg verschil. Of over de kleine dingen die een paar honderd gram wegen.

Droog gewicht tussen een moderne 600 of de gsxr 1100 is meer dan 50kg, dus gewicht kan ik al vergeten.

Ja 50kg verschil zal je zeker merken ja maar die paar kg ga je niet merken, tenzij jij echt op topniveau rijd.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2011 om 23:45 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 17-10-2011 23:45 Print reply

Posts: 14881
400 gram kun je al merken tijdens sturen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 17-10-2011 23:47 Print reply

Posts: 4605
Denk je dat de gemiddelde rijder dat gaat merken?

Ga jij dat merken of ga ik dat merken, njet.

Pas als je 100 keer op een bepaalde circuit hebt gereden en elke keer de perfect lijn rijd dan gaan die paar kg misschien invloed hebben, anders niet volgens mij.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 17-10-2011 23:48 Print reply

Posts: 1777
stalenn remleiding geeft i.i.g. ook al veel effect vind ik
 
www.basvanloenen.nl
Derbi-Olaf 17-10-2011 23:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Nu haal jij mijn zin uit de context, ik heb het over 1 of 2 kg verschil. Of over de kleine dingen die een paar honderd gram wegen.

Droog gewicht tussen een moderne 600 of de gsxr 1100 is meer dan 50kg, dus gewicht kan ik al vergeten.

Ja 50kg verschil zal je zeker merken ja maar die paar kg ga je niet merken, tenzij jij echt op topniveau rijd.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-10-2011 om 23:45 uur.

als je met vermogens van 14 en 15 pk zit, dan zul je andere alternatieven moeten vinden om sneller te zijn, en juist dan gaat gewicht weer een grote rol spelen. Ik ben iemand die meer iets heeft van alle kleine beetjes helpen, dus ook die 300 gram die je op een remschijf kan besparen. En ook de 200 gram die je met een lichter vliegwiel bespaard ,... (dat geet btw ook nog meer positief effect omdat je oscillerende massa kleiner is, net als bij remmen en wielen ,maar daar ging het inderdaad niet over)

Ik vind 1.5 of 2 kg best veel als je brommer totaal rond de 70 kg weegt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 17-10-2011 23:48 Print reply

Posts: 14881
Ik zal het heus wel merken, en MotoGP rijders rijden niet 100 rondjes om hetzelfde circuit in 1 weekend
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pompower 17-10-2011 23:50 Print reply

Posts: 1777
ik zal voor die carters trouwers de tuner van deze bike is gaan bellen voor uitleg enzo,
 
www.basvanloenen.nl
4takker 17-10-2011 23:51 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
iemand nog leuke ideetjes voor deze racer??



die lompe badkuip bij het grofvuil zetten
de beugel voor je tempsensor op dieet zetten
die 4 bouten aan de clipons/voorvork op de foto van je tempsensor een 4mm af zagen en glad maken.
de draadjes die onder je tank vandaan komen is op knopen.
misschien een plaat tussen het achterwiel en de teur maken zo dat er geen stenen je teur in geslingerd worden.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
pompower 17-10-2011 23:54 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]



die lompe badkuip bij het grofvuil zetten
de beugel voor je tempsensor op dieet zetten
die 4 bouten aan de clipons/voorvork op de foto van je tempsensor een 4mm af zagen en glad maken.
de draadjes die onder je tank vandaan komen is op knopen.
misschien een plaat tussen het achterwiel en de teur maken zo dat er geen stenen je teur in geslingerd worden.

zit al een kunstof plaatje voor, voorderest niet veel nuttigs
 
www.basvanloenen.nl
JB1 17-10-2011 23:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Tuurlijk



400 gram op de juiste plek merk je absoluut.
En als je je fiets goed kent en je veranderd wat, dan merk je dat echt goed.

Ga jij nou maar lopen neulen over zware maaltijden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 17-10-2011 23:56 Print reply

Posts: 14999


Idee voor een reclame thema kwestie bestikkering ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pompower 17-10-2011 23:57 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding

Idee voor een reclame thema kwestie bestikkering ?

lol of gewoon me rechterbeen afzagen, rem toch alleen voor :P
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 17-10-2011 23:58 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik zal het heus wel merken, en MotoGP rijders rijden niet 100 rondjes om hetzelfde circuit in 1 weekend


Ja vast

Derbij 90% hangt van de man af en wat hij met de motor kan doen, zelf gezien op het circuit van Zolder.

Sommige mensen kon ik bijhouden (in de bochten waar het vermogen niet zo'n grote rol speelt) die zowel oudere of moderne motoren hadden. Anderen vlogen mij voorbij.

Er reed zelfs een bejaarde mee een GSXR1100 van 1985-86 (eerste model) en die reed iedereen naar huis.

Dus in geval van brommerraces of sprint zeg ik dat die paar kg's of 10 gram misschien een rol spelen.

Bij zwaardere motoren, denk ik niet.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 17-10-2011 23:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

lol of gewoon me rechterbeen afzagen, rem toch alleen voor :P


Je moet wel beide remmen gebruiken want blablablabla remmen uber alles
Zware maaltijden zus zo
Supersport, oude meuk. blbabla
[/BenjaminDG]
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved