Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - honda ns50r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery honda ns50r
Geplaatst door pompower op 16-10-2011 22:00
Hits Deze gallery is 64616 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda NS50R (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wittig / 1997
Opgegeven max. vermogen 18 pk / 13 kW
Opgegeven max. snelheid 150 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
rob jacobs racing [Toon slechts deze afbeelding]
nog een set ns1 wielen [Toon slechts deze afbeelding]
uilaat [Toon slechts deze afbeelding]
"ns1" frame [Toon slechts deze afbeelding]
plaatje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >

Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

pompower 1-6-2012 12:33 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Aha

Ja inderdaad jammer dat je aan veel regeltjes bent gebonden. :(


ja, vooral die 12mm carb is echt een strop
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 15:54 Print reply

Posts: 886
GVD, is kenny me weer voor! Ik heb die foto's ook al super lang op men PC staan. Ik dacht ook dat er maar 1 zo een cilinder was gemaakt voor die duitser zen NSR. Waarschijnlijk heeft hij er gewoon nog meer gemaakt voor de handel.

Het begint nu wel echt een heele bruute NSR te worden hoor! En nu wil ik je oude NSR achterband! Want zelfs bij droog weer begint hij nu te glijden.

Edit: Ik ben ook wel benieuwd naar informatie over die cilinder, als dat heel misschien zou kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 15:58 uur.
 
kenny77 1-6-2012 17:03 Print reply

Posts: 29286
Is dat het oude mb frame van honda fryslan?
 
BartHonda 1-6-2012 17:07 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is dat het oude mb frame van honda fryslan?

Als ik de foto in zijn profiel zo zie acht ik de kans heeeel erg groot. Maar volgendsmij heeft Bas alles in 1x gekocht, dus nu weten we wie we moeten spammen over die cilinder!

edit: Kenny, nu je dit toch lees. Bereken jij ook uitlaten? Ik ben me er al een tijdje in aan het verdiepen maar tot nu toe kom ik steeds verschillenden waardes tegen die gebruikt worden voor de totale lengte. Als ik de formule van Graham bell bekijk word er gezegt : L= (Timing * 42545) / RPM, Volgends Jenning is dit L= (timing * snelheid van het geluid) / rpm. Nu heb ik zijn formule ff omgerekent aangezien het in inch is, en dat komt ik uit op L=(Timing * 42418) (hij rekent dus met een uitlaat temperatuur van rond de 380 graden celsius. Op niek de Wildt zijn profiel zag ik weer wat informatie staan en omgerekent komt dit op L=(Timing * 41666) / RPM. Welke waarde/formule gebruik jij hier voor als ik vragen mag. Ik zal Niek nog wel ff een pm sturen omdat ik zijn waarde nogal laag vind in verhouding tot die van jennings en bell, ben wel benieuwd wat hier de reden voor is. En wat is nou eigenlijk een beetje een redelijke reeele temperatuur die een uitlaat word?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 17:17 uur.
 
Marcooow 1-6-2012 17:59 Print reply

Posts: 5713
vette cilinder, dat heeft zeker wel wat gekost
 
faster than a bullet!
kenny77 1-6-2012 18:03 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Als ik de foto in zijn profiel zo zie acht ik de kans heeeel erg groot. Maar volgendsmij heeft Bas alles in 1x gekocht, dus nu weten we wie we moeten spammen over die cilinder!

edit: Kenny, nu je dit toch lees. Bereken jij ook uitlaten? Ik ben me er al een tijdje in aan het verdiepen maar tot nu toe kom ik steeds verschillenden waardes tegen die gebruikt worden voor de totale lengte. Als ik de formule van Graham bell bekijk word er gezegt : L= (Timing * 42545) / RPM, Volgends Jenning is dit L= (timing * snelheid van het geluid) / rpm. Nu heb ik zijn formule ff omgerekent aangezien het in inch is, en dat komt ik uit op L=(Timing * 42418) (hij rekent dus met een uitlaat temperatuur van rond de 380 graden celsius. Op niek de Wildt zijn profiel zag ik weer wat informatie staan en omgerekent komt dit op L=(Timing * 41666) / RPM. Welke waarde/formule gebruik jij hier voor als ik vragen mag. Ik zal Niek nog wel ff een pm sturen omdat ik zijn waarde nogal laag vind in verhouding tot die van jennings en bell, ben wel benieuwd wat hier de reden voor is. En wat is nou eigenlijk een beetje een redelijke reeele temperatuur die een uitlaat word?

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 17:17 uur.


Kan je beter aan Niek vragen inderdaad, van uitlaten berekenen heb ik geen kaas van gegeten.
Meer als wat er op google te vinden is kan ik je niet vertellen.

Die Formules van de eerste 2 personen zijn inmiddels wel achterhaald, dus dat kan verklaren waarom er verschil tussen zit.

 
BartHonda 1-6-2012 18:12 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Kan je beter aan Niek vragen inderdaad, van uitlaten berekenen heb ik geen kaas van gegeten.
Meer als wat er op google te vinden is kan ik je niet vertellen.

Die Formules van de eerste 2 personen zijn inmiddels wel achterhaald, dus dat kan verklaren waarom er verschil tussen zit.


Oke helaas! Ja dat leek mij ook eigenlijk wel al, zijn ook stukken tekst van weer 40 jaar oud ofzo. Heb nog een aantal anderen stukken tekst er over gevonden, die moet ik nog doornemen. Ik wil binnekort namelijk opmaat uitlaten gaan lassen. (Moet wat te doen hebben in men vakantie. ) Het zal nog wel even duren, want ik moet eerst beschikken over redelijk correcte formules. Binnen een paar maandjes zullen de eerste foto's wel verschijnen hier op het forum.

edit: Oh nog even 1 vraagje. de exhaust port area is gewoon het oppervlakte van de uitlaatpoort tog? Weet jij toevallig of hier een redelijke formule voor is? Een perfecte ovaale poort komt ik daar wel uit, maar je zit natuurlijk met die ronde hoeken enzo. En om nu steeds alles met mm papier te moeten tellen is ook zo wat. En wat ik me ook aal een tijdje af vraag, waar komt nu dat ''echte breedte'' gebeuren vandaan. Dit kan je namelijk met allenmaal van die freeware calculators en excel sheets berekeken, maar wat is hier de gedachten achter? Als ik een poortmap maak en ik meet een breedte van bijvoorbeeld 32mm, waar slaat het dan op dat de echte breedte zogenaamt 28.53mm is? Die cilinder boeren zoals malossi enzo denken tog ook niet ''Laten we de poort 28.53mm breed maken?''. Ik vind het een beetje raar eigenlijk, Je meet een precies rond getal, en dan opeens krijg je een decimaal getal? Heb dit dan ook nog nooit gebruikt in een berekening of dergelijk, maar ik vind het een beetje vaag...

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 18:21 uur.
 
pompower 1-6-2012 19:24 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
GVD, is kenny me weer voor! Ik heb die foto's ook al super lang op men PC staan. Ik dacht ook dat er maar 1 zo een cilinder was gemaakt voor die duitser zen NSR. Waarschijnlijk heeft hij er gewoon nog meer gemaakt voor de handel.

Het begint nu wel echt een heele bruute NSR te worden hoor! En nu wil ik je oude NSR achterband! Want zelfs bij droog weer begint hij nu te glijden.

Edit: Ik ben ook wel benieuwd naar informatie over die cilinder, als dat heel misschien zou kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 15:58 uur.

bedankt!
je mag men achterband van me overkopen,
volgende week zaterdag rij ik in emmen dus als je daar bent kunnen we het regelen, ik weet niet of dit voor jou te ver is maar dat hoor ik wel.

aangezien jij al wat ervaring hebt met cilinder tuning, wou ik vragen of je me kunt helpen met de cilinder van mijn malaguti?
ik heb een poortmap gemaakt en die staat bij mijn malaguti gallery.

@kenny: jazeker zijn dit de onderdelen van honda fryslan,
kun jij mij mischien vertellen of deze remschijf achter orgineel is?

@marco
ik heb het hele setje(blok-cilinder-uitlaat-powerbox-insurts) gekocht voor 600 van Stefan Stoker, ik weet niet of hij bekend voorkomt maar hij zit ook diep in de honda tuning en rijd zelf in de sportlucht klasse.
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 19:34 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

bedankt!
je mag men achterband van me overkopen,
volgende week zaterdag rij ik in emmen dus als je daar bent kunnen we het regelen, ik weet niet of dit voor jou te ver is maar dat hoor ik wel.

aangezien jij al wat ervaring hebt met cilinder tuning, wou ik vragen of je me kunt helpen met de cilinder van mijn malaguti?
ik heb een poortmap gemaakt en die staat bij mijn malaguti gallery.
Quote:


Emmen gaat hem niet worden, dat is voor mij lekker aan de anderen kant van nederland. Ben jij eind van de maand op de zondag in berghem? Want ik wil eigenlijk de zondag wel gaan kijken hoe al die oude lui tekeer gaan op hun machiene's van vroeger. Prijs komen we wel uit denk ik. Tjatja, ervaring is een breed begrip, maar wat betreft verbrandingsmotoren ben ik nogal leergierug. Ik zal nu meteen naar je gallery gaan! Ik post daar wel hoe ik er over denk, en dan mogen de andere slimme mensen hier daar hun mening over geven.

en wtf is er met de opmaak van mijn post aan de hand?! Mocht er een mod zin hebben om het te edditen, doe gerust je ding.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 19:37 uur.
 
pompower 1-6-2012 19:38 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

bedankt!
je mag men achterband van me overkopen,
volgende week zaterdag rij ik in emmen dus als je daar bent kunnen we het regelen, ik weet niet of dit voor jou te ver is maar dat hoor ik wel.

aangezien jij al wat ervaring hebt met cilinder tuning, wou ik vragen of je me kunt helpen met de cilinder van mijn malaguti?
ik heb een poortmap gemaakt en die staat bij mijn malaguti gallery.
Quote:


Emmen gaat hem niet worden, dat is voor mij lekker aan de anderen kant van nederland. Ben jij eind van de maand op de zondag in berghem? Want ik wil eigenlijk de zondag wel gaan kijken hoe al die oude lui tekeer gaan op hun machiene's van vroeger. Prijs komen we wel uit denk ik. Tjatja, ervaring is een breed begrip, maar wat betreft verbrandingsmotoren ben ik nogal leergierug. Ik zal nu meteen naar je gallery gaan! Ik post daar wel hoe ik er over denk, en dan mogen de andere slimme mensen hier daar hun mening over geven.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 19:35 uur.

berghem wordt inderdaad mooi, barry veneman op zen oude kreidler
mooiste dag van het seizoen wordt dat

hoe staat het met je: mt/nsr racer?
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 20:29 Print reply

Posts: 886
Ah dus jij bent er de zondag ook? Heb je dan ook de NSR bij je? Kan ik al dat mooi's in het echte leven eens gaan bewonderen! Tja, mijn race cariere is voorlopig nog niet van start gegaan haha. heb nu wel vakantie (gelukkig!). Ga van het weekend verder graven zodat ik tegels kan leggen voor men tuin huis. (die zal er over niet al te lange tijd wel staan), en dan ga ik opzoek naar een mooi race project. Eind van de maand ga ik men pa eens laten zien hoe dat er allenmaal aan toe gaat. Ik denk dat ik ga proberen seizoen 2013 mee te doen. Weet ook niet hoe fanatiek ik mee doe. Het zal best wel kunnen dat ik maar een paar races mee ga rijden. Ik wil vooral gaan racen voor het tunen, om te leren, dingen te testen enzo. Ik ga binnekort proberen een opmaat pijp te lassen, maar ik zit (zoals je wrs al had gelezen) nog te klooten met de formule's. Als het een succes word, zal ik wel proberen het Van Loenen Racingteam te sponsoren met goedkope opmaat pijpjes.
 
pompower 1-6-2012 20:41 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Ah dus jij bent er de zondag ook? Heb je dan ook de NSR bij je? Kan ik al dat mooi's in het echte leven eens gaan bewonderen! Tja, mijn race cariere is voorlopig nog niet van start gegaan haha. heb nu wel vakantie (gelukkig!). Ga van het weekend verder graven zodat ik tegels kan leggen voor men tuin huis. (die zal er over niet al te lange tijd wel staan), en dan ga ik opzoek naar een mooi race project. Eind van de maand ga ik men pa eens laten zien hoe dat er allenmaal aan toe gaat. Ik denk dat ik ga proberen seizoen 2013 mee te doen. Weet ook niet hoe fanatiek ik mee doe. Het zal best wel kunnen dat ik maar een paar races mee ga rijden. Ik wil vooral gaan racen voor het tunen, om te leren, dingen te testen enzo. Ik ga binnekort proberen een opmaat pijp te lassen, maar ik zit (zoals je wrs al had gelezen) nog te klooten met de formule's. Als het een succes word, zal ik wel proberen het Van Loenen Racingteam te sponsoren met goedkope opmaat pijpjes.

jaah ik ben er met mijn nsr
het is inderdaad een heel groot leerprocess
toen ik dit seizoen begon wist ik het een en ander van brommers, maar nu ik een half seizoen meerrijd heb ik al zo veel geleerd!
en altijd krijg je tips en ideen van ervaren racers(die echt werken, geen ouwehoerenpraat)
al om maar 3 a 4 races mee te rijden is al hardstikke mooi.

goed idee van die opmaatpijpjes
zullen ook wel veel andere racers intresse in hebben als het werkt
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 20:47 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

jaah ik ben er met mijn nsr
het is inderdaad een heel groot leerprocess
toen ik dit seizoen begon wist ik het een en ander van brommers, maar nu ik een half seizoen meerrijd heb ik al zo veel geleerd!
en altijd krijg je tips en ideen van ervaren racers(die echt werken, geen ouwehoerenpraat)
al om maar 3 a 4 races mee te rijden is al hardstikke mooi.

goed idee van die opmaatpijpjes
zullen ook wel veel andere racers intresse in hebben als het werkt

Ah mooi, dan kan ik die cilinder in het echt zien. Ja dat is voor mij ook echt de reden dat ik wil mee rijden. Ik zie mezelf ook geen hele race carriere te wachten staan, maar het mooie aan een brommer vind ik dat je op ''redelijk'' betaalbare manier van alles kan testen mbv tuning. Als ik niet teveel rijd houd dat de kosten ook een beetje betaalbaar. Ja, als het werkt!! En hoe weet ik of het werkt? Door te testen! En waar kan je beter testen, dat op het circuit! ;b Ik zal er binnekort eerst een maken voor, of een maat van me zen zundapp, of voor mijn NSR. Het nadeel met mijn NSR is dat hij zo sloom is als het maar wezen kan, en ik hem niet teveel wil opvoeren mbt straat gebruik. Ben bang dat het niet echt heel erg de moeite waard is, maar het zal vast wel leuk staan.
 
pompower 1-6-2012 21:04 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ah mooi, dan kan ik die cilinder in het echt zien. Ja dat is voor mij ook echt de reden dat ik wil mee rijden. Ik zie mezelf ook geen hele race carriere te wachten staan, maar het mooie aan een brommer vind ik dat je op ''redelijk'' betaalbare manier van alles kan testen mbv tuning. Als ik niet teveel rijd houd dat de kosten ook een beetje betaalbaar. Ja, als het werkt!! En hoe weet ik of het werkt? Door te testen! En waar kan je beter testen, dat op het circuit! ;b Ik zal er binnekort eerst een maken voor, of een maat van me zen zundapp, of voor mijn NSR. Het nadeel met mijn NSR is dat hij zo sloom is als het maar wezen kan, en ik hem niet teveel wil opvoeren mbt straat gebruik. Ben bang dat het niet echt heel erg de moeite waard is, maar het zal vast wel leuk staan.

sommige mensen zeiden toen ik ging racen:
"dat moet je niet gaan doen als je niet weet hoe je moet tunen"
of:"dat gaat toch niet als je er niets van weet"
maar het mooie is dat het racen nou juist de ideale manier is om alles te leren over brommers en tuning. ik zou het zeker niet laten om het te proberen

is er geen ge2 cilinder te koop ergens op marktplaats?
zullen niet zo verschrikkelijk duur zijn en ook nog eens lekker snel.

 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 21:09 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

sommige mensen zeiden toen ik ging racen:
"dat moet je niet gaan doen als je niet weet hoe je moet tunen"
of:"dat gaat toch niet als je er niets van weet"
maar het mooie is dat het racen nou juist de ideale manier is om alles te leren over brommers en tuning. ik zou het zeker niet laten om het te proberen

is er geen ge2 cilinder te koop ergens op marktplaats?
zullen niet zo verschrikkelijk duur zijn en ook nog eens lekker snel.


Het enige nadeel is als je er nog weinig verstand van hebt, dat het nogel snel heel erg duur word. Stel je moet opmaat uitlaten laten berekeken en bouwen kost je dat gauw 150euro... Zelfde geld voor je cilinder, ze rekeken zo maar eens 100euro om hem te tunen. Hoe meer je zelf kan (of goedkoop kan regelen bij vrienden) des te beter betaalbaar het is.

Ge2 cilinders staan helaas niet tekoop. Ik zoek ze ook al tijden, maar helaas. :(


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 21:12 uur.
 
pompower 1-6-2012 21:11 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Het enige nadeel is als je er nog geen verstand van hebt, dat het nogel snel heel erg duur word. Stel je moet opmaat uitlaten laten berekeken en bouwen kost je dat gauw 150euro... Zelfde geld voor je cilinder, ze rekeken zo maar eens 100euro om hem te laten tunen.


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 21:09 uur.

maarja je leert het pas uit de praktijk.

is dat niet iest voor jou die ge2?
aangezien jij de slomere nl versie hebt
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 21:15 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

maarja je leert het pas uit de praktijk.

is dat niet iest voor jou die ge2?
aangezien jij de slomere nl versie hebt

Dat is ook weer zo. Sorry, ik had het verkeerd gelezen. Dacht dat je het over een GE2 cilinerKOP had. Die staat dan weer wel tekoop voor 25 euro (zo een snellere H1 kop zegmaar). Ik wil aan de eene kant wel een snelle cilinder er op. Hij loopt nu 75 ofzo. Maarja, ik moet er wel dagelijks op naar school enzo. Heb hier al een mooie Fast Arrow liggen met een reusachtige uitlaatpoort, 1 auxpoort (2e is nogsteeds niet geboord ) en een mooie boostpoort. Maar de zuiger is slecht dusja.

Er staat trouwens wel 1 Ge2 tekoop, maar die is opgeboord naar 60cc.... Echt dood zonde, kan dus niet voor SOBW. Die kost 95euro met nieuwe zuiger.

Edit: Wat loop ik nu weer te lullen dat ik er dagelijks mee naar school moet. Heb gvd 3 maanden vakantie !! Tijd om hem maar eens op te voeren.

Edit 2: GVD DIE CILINDER IS GEIL!!! Wat een pracht ding... Wees er zuinig op Mocht die ooit de verkoop in gaan omdat je iets NOG snellers weet te vinden... Ik houd me aanbevolen!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 21:19 uur.
 
pompower 1-6-2012 21:17 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Dat is ook weer zo. Sorry, ik had het verkeerd gelezen. Dacht dat je het over een GE2 cilinerKOP had. Die staat dan weer wel tekoop voor 25 euro (zo een snellere H1 kop zegmaar). Ik wil aan de eene kant wel een snelle cilinder er op. Hij loopt nu 75 ofzo. Maarja, ik moet er wel dagelijks op naar school enzo. Heb hier al een mooie Fast Arrow liggen met een reusachtige uitlaatpoort, 1 auxpoort (2e is nogsteeds niet geboord ) en een mooie boostpoort. Maar de zuiger is slecht dusja.

Er staat trouwens wel 1 Ge2 tekoop, maar die is opgeboord naar 60cc.... Echt dood zonde, kan dus niet voor SOBW. Die kost 95euro met nieuwe zuiger.

ik heb zelf geen ervaring met fast arrow, vergelijkbaar met athena?
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 1-6-2012 21:21 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ik heb zelf geen ervaring met fast arrow, vergelijkbaar met athena?

Ongeveer wel, het verschil is dat Fast Arrow 100% gietijzer is, en Athena aluminium met nikasil. Daarnaast is de afstand tussen de spoelpoorten en de uitlaatpoort bij athena groter. Het is bij een Fast Arrow dus haast onmogelijk om fluisterpoorten te boren. Maarja, hij liept toen die slecht getimed was al rond de 95km/u is mij verteld. Ik vermoed dat ik er wel 105~110 mee ga kunnen halen.
 
honda fryslan 1-6-2012 21:23 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Het enige nadeel is als je er nog weinig verstand van hebt, dat het nogel snel heel erg duur word. Stel je moet opmaat uitlaten laten berekeken en bouwen kost je dat gauw 150euro... Zelfde geld voor je cilinder, ze rekeken zo maar eens 100euro om hem te tunen. Hoe meer je zelf kan (of goedkoop kan regelen bij vrienden) des te beter betaalbaar het is.

Ge2 cilinders staan helaas niet tekoop. Ik zoek ze ook al tijden, maar helaas. :(


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 21:12 uur.


een goede opmaat kost wel meer dan 150 euro en het bewerken van blok en cilinder zal ook al snel meer dan 100 euro kosten wil je het echt goed hebben..


verder is het gewoon veel testwerk wil je zelf een uitlaat maken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
pompower 1-6-2012 21:25 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ongeveer wel, het verschil is dat Fast Arrow 100% gietijzer is, en Athena aluminium met nikasil. Daarnaast is de afstand tussen de spoelpoorten en de uitlaatpoort bij athena groter. Het is bij een Fast Arrow dus haast onmogelijk om fluisterpoorten te boren. Maarja, hij liept toen die slecht getimed was al rond de 95km/u is mij verteld. Ik vermoed dat ik er wel 105~110 mee ga kunnen halen.

cilinder staat erop,
ik doe maar 1 foto(naja de andere 5 waren wazig enzo)
maar ik denk dat je aan de poortmap veel meer hebt
 
www.basvanloenen.nl
mbx-genieter 1-6-2012 21:29 Print reply
Posts: 758
BartHonda je heb een pbtje
 
lytseleen 1-6-2012 21:36 Print reply

Posts: 1025
je kunt beter een berekening bij niek of bij luc foekema ofzo. daarna proberen met uitlaten maken en zelf veranderingen aanbrengen en testen.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BartHonda 1-6-2012 21:51 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

cilinder staat erop,
ik doe maar 1 foto(naja de andere 5 waren wazig enzo)
maar ik denk dat je aan de poortmap veel meer hebt

Ja echt wat een geil ding! Als die de verkoop in gaat houd in me aanbevolen. haha,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
BartHonda je heb een pbtje


En u heeft reactie.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
je kunt beter een berekening bij niek of bij luc foekema ofzo. daarna proberen met uitlaten maken en zelf veranderingen aanbrengen en testen.


Ik heb hier een hoop gevens met betrekking tot het berekenen van de uitlaten (ook van Niek zijn profiel vandaan). Ben dit allenmaal aan het vergelijken en probeer een beetje uit te zoeken wat goed zou zijn en wat niet. Daarna ga ik er een bouwen en testen of dat dit goed is. Het idee is er al heel lang en ben er ook al een vrij lange tijd mee bezig. Ik begrijp tot zo ver waar alle gegevens op berusten, en hieruit probeer ik waarde's te halen die reeel zijn. Zo kom ik in een aantal verschillen boeken en stukken tekst de zelfde formule's tegen alleen worden hier net wat anderen waardes gebruikt. Bijvoorbeeld voor de lengte van de pijp, de formule is en blijft steeds het zelfde alleen ben ik er achter gekomen dat er met verschillenden getallen worden gerekent. Door die getallen te ontcijferen ben ik er weer achter gekomen dat er word rekent met de snelheid van geluid bij diverse temperaturen (hier heb ik de formule's ook voor). Echter word er steeds net een andere temperatuur gebruikt (rond de 350~400 graden celcius). Uiteindelijk zal ik hier allenmaal wel uitkomen, maar het kost nu even iets meer tijd.

Het laten bereken van een pijp is indd zeer handig als uitgangs punt, maar hier leer ik echter weer een stuk minder van. Ik ben ook niet van plan een uitlaat te maken voor specifiek 1 brommer. Ik wil het zelf gewoon begrijpen dus vandaar. Tog bedankt voor de tip .

Ik heb onderanderen Niek ook aan een PB gestuurd met de vraag vanwaar de waarde die hij aanhoud voor het bereken van de totale lengte en stuk lager ligt als die van de mesten stukken tekst die ik op internet heb gevonden. Ik doe dit gewoon omdat ik het heel erg intresant vind en alles wil begrijpen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 1-6-2012 om 21:54 uur.
 
lytseleen 1-6-2012 21:55 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Ja echt wat een geil ding! Als die de verkoop in gaat houd in me aanbevolen. haha,

[...]


En u heeft reactie.

[...]


Ik heb hier een hoop gevens met betrekking tot het berekenen van de uitlaten (ook van Niek zijn profiel vandaan). Ben dit allenmaal aan het vergelijken en probeer een beetje uit te zoeken wat goed zou zijn en wat niet. Daarna ga ik er een bouwen en testen of dat dit goed is. Het idee is er al heel lang en ben er ook al een vrij lange tijd mee bezig. Ik begrijp tot zo ver waar alle gegevens op berusten, en hieruit probeer ik waarde's te halen die reeel zijn. Zo kom ik in een aantal verschillen boeken en stukken tekst de zelfde formule's tegen alleen worden hier net wat anderen waardes gebruikt. Bijvoorbeeld voor de lengte van de pijp, de formule is en blijft steeds het zelfde alleen ben ik er achter gekomen dat er met verschillenden getallen worden gerekent. Door die getallen te ontcijferen ben ik er weer achter gekomen dat er word rekent met de snelheid van geluid bij diverse temperaturen (hier heb ik de formule's ook voor). Echter word er steeds net een andere temperatuur gebruikt (rond de 350~400 graden celcius). Uiteindelijk zal ik hier allenmaal wel uitkomen, maar het kost nu even iets meer tijd.

Het laten bereken van een pijp is indd zeer handig als uitgangs punt, maar hier leer ik echter weer een stuk minder van. Ik ben ook niet van plan een uitlaat te maken voor specifiek 1 brommer. Ik wil het zelf gewoon begrijpen dus vandaar. Tog bedankt voor de tip .

dat is uiteraard niet wat ik bedoel met betrekking van het berekenen. tuurlijk kun je zelf wel een uitlaat berekenen maar voordat je in de buurt bent bij een uitlaat die luc of niek berekend ben je wel een end verder. wat ik bedoel is een uitlaat laten bereken om hier zelf mee te experimenteren wat er gebeurd als je bijvoorbeeld de achterste conus langer maakt enz.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved