mx-jacob |
4-10-2011 19:30 |
 Posts: 2938 |
volvo .... HOT
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
4-10-2011 20:39 |
 Posts: 13700 |
Hot, zoiets kan ik ook wel voor dagelijks rijden.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
4-10-2011 20:45 |
 Posts: 14999 |
leuke bakken, maar voor het vermogen wat ze hebben gaan ze nooit echt goed vooruit :P (zware apparaten)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Paultje Pils |
4-10-2011 22:12 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
leuke bakken, maar voor het vermogen wat ze hebben gaan ze nooit echt goed vooruit :P (zware apparaten)
Ik kan je zeggen, dit ding loopt als een malle hoor, snelste auto waar ik ooit in gereden heb. Ik zal binnenkorg eens een filmpje maken.
Tot de 3500 toeren is het inderdaad een trage bak, daarna is het feest
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Derbi-Olaf |
4-10-2011 22:16 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Ik kan je zeggen, dit ding loopt als een malle hoor, snelste auto waar ik ooit in gereden heb. Ik zal binnenkorg eens een filmpje maken.
Tot de 3500 toeren is het inderdaad een trage bak, daarna is het feest
heb wel met die apparaten gereden hoor, zeg ook niet dat het slecht gaat , maar als je dan in andere wagens rijd met hetzelfde vermogen en minder gewicht,...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mx-jacob |
4-10-2011 22:20 |
 Posts: 2938 |
ik zit te kijken naar een volvo 240/740/940 iemand tips wat ik het best kan kopen? btw ik ben 18
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Frysk |
4-10-2011 22:30 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Ik kan je zeggen, dit ding loopt als een malle hoor, snelste auto waar ik ooit in gereden heb. Ik zal binnenkorg eens een filmpje maken.
Tot de 3500 toeren is het inderdaad een trage bak, daarna is het feest
bij mijn diesel is het juist na 3500 toeren wat afgelopen
Maargoed, Volvo maakt geen slome auto's
Ook geen supersnelle sportbakken maargoed ze komen goed genoeg mee in het verkeer en daarbuiten
|
|
giggitybyte |
|
stephan777 |
4-10-2011 22:53 |
 Posts: 7259 |
Klopt.
Ik had laatst een ford s maxx in onderhoud met een 2,5 liter geblazen volvo motor.
Het is een zware auto maar ze zijn nog best pittig.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
4-10-2011 22:54 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
maar als je dan in andere wagens rijd met hetzelfde vermogen en minder gewicht,...
Je zegt het zelf al, gewicht maakt veel uit bij acceleratie. Naarmate het harder gaat, gaat het minder uitmaken.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
4-10-2011 22:59 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Je zegt het zelf al, gewicht maakt veel uit bij acceleratie. Naarmate het harder gaat, gaat het minder uitmaken.
klopt, en dat vind ik jammer, ook bij bochtenwerk, maarja op de autosnelweg merk je er niet veel van :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Makrolon |
5-10-2011 0:38 |
 Posts: 6733 |
doe je mistlichten uit
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-10-2011 0:43 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
ik zit te kijken naar een volvo 240/740/940 iemand tips wat ik het best kan kopen? btw ik ben 18
Een 240 of 740 oldtimer, en dan op Lpg duwen.
Een 940 is niet erg goedkoop rijden wat betreft wegenbelasting en verbruik.
|
|
|
|
Paultje Pils |
5-10-2011 10:13 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Een 240 of 740 oldtimer, en dan op Lpg duwen.
Een 940 is niet erg goedkoop rijden wat betreft wegenbelasting en verbruik.
Tussen een 240 en een 740 zou ik lekker 740 rijden. Groter, en maar luxe etc.
Of je bent baas, en koopt een 960
En je vervolgens scheel betalen een vaste lasten..
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Frysk |
5-10-2011 12:05 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
doe je mistlichten uit
Op een foto staat het wel mooi vind ik  , in het echt de mistlampen aan is iritant.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Een 240 of 740 oldtimer, en dan op Lpg duwen.
Een 940 is niet erg goedkoop rijden wat betreft wegenbelasting en verbruik.
blablablablabla DIESEL.
Die ouwe diesels kun je zo goed als alles in gooien en het loopt.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 12:06 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Frisian Nightmare |
5-10-2011 13:12 |
 Posts: 930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Op een foto staat het wel mooi vind ik , in het echt de mistlampen aan is iritant.
[...]
blablablablabla DIESEL.
Die ouwe diesels kun je zo goed als alles in gooien en het loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 12:06 uur.
Je weet zelf ook wel dat oldtimer diesels veel duurder in aanschaf zijn.
Maar als prijs niet belangrijk is, inderdaad voor diesel gaan.
|
|
Ea sil ús Fryske grûn en folk wer frij wêze. Oant dan sil ik yn it fjochtsjen foarop gean mei myn striid bile read fan it Hollanners bloed! |
|
Frysk |
5-10-2011 13:19 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frisian Nightmare
[...]
Je weet zelf ook wel dat oldtimer diesels veel duurder in aanschaf zijn.
Maar als prijs niet belangrijk is, inderdaad voor diesel gaan.
Kan altijd uit op lange termijn.
Gaat meer km's mee, kan goedkopere brandstof in plus dat het tof gehalte x100 is ivm zwarte rook.
|
|
giggitybyte |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-10-2011 13:37 |
 Posts: 13700 |
- Diesel is duurder in aanschaf
- Prijs benzine-diesel scheelt ook niet heel veel meer
- Diesel loopt hoe een tractor en is niet vooruit te branden, en oudere turbo diesels zijn al helemaal gewild in aanschaf.
- Een keer je dieselpomp kapot of je verstuivers wegbrengen en je weet ook wat het kost.
Heb ook niks met lpg, maar met een goede installatie gaat het vrij goed en Lpg kost geen drol tegenover diesel.
|
|
|
|
Frysk |
5-10-2011 13:54 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
- Diesel is duurder in aanschaf duidelijk waar
- Prijs benzine-diesel scheelt ook niet heel veel meer daar hebben ze rode diesel of slaolie voor uitgevonden, opvoeren van een brommertje mag ook niet toch?
- Diesel loopt hoe een tractor en is niet vooruit te branden, en oudere turbo diesels zijn al helemaal gewild in aanschaf.klopt, maar daartegen trekken ze eigenlijk elke kar wel, ongeacht wat je erop gooit
- Een keer je dieselpomp kapot of je verstuivers wegbrengen en je weet ook wat het kost.klopt, is duur maar een gasinstallatie aanschaffen en (laten) installeren is ook niet goedkoop
Heb ook niks met lpg, maar met een goede installatie gaat het vrij goed en Lpg kost geen drol tegenover diesel.
en niet te vergeten hoeveel zuiniger een diesel in vergelijking met een benzine en al helemaal tegenover LPG is
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 13:55 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Derbi-Olaf |
5-10-2011 14:15 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
- Diesel is duurder in aanschaf
- Prijs benzine-diesel scheelt ook niet heel veel meer
- Diesel loopt hoe een tractor en is niet vooruit te branden, en oudere turbo diesels zijn al helemaal gewild in aanschaf.
- Een keer je dieselpomp kapot of je verstuivers wegbrengen en je weet ook wat het kost.
Heb ook niks met lpg, maar met een goede installatie gaat het vrij goed en Lpg kost geen drol tegenover diesel.
trax, ik daag je uit, mijn 1.9 JTD tegen jou Bmw  :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-10-2011 14:30 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 5-10-2011 om 13:55 uur.
Zodra je aangehouden wordt, en er zit rode diesel in je tank bega je een economisch delict. De boetes erop zijn zo fors dat je het niet wilt riskeren. Buiten dat kunnen ze aanwezigheid van rode diesel over langere termijn aantonen dus met een keer tanken laat je sporen na. Tenminste dat zijn verhalen die rond gaan.
http://www.autoweek..../read.php?19,3546753
Een conventionele gas installatie erin duwen is ook niet bepaald moeilijk mocht je zelf handig zijn, je moet alleen even tijdelijk gekeurde spullen kunnen lenen voor de keuring. Zo blijft het ook goed betaalbaar.
De meeste die goedkoop willen rijden kiezen toch overduidelijk voor Lpg. Buiten dat loopt oldtimer benzine motor een stuk soepeler tegenover een diesel van dezelfde tijd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
trax, ik daag je uit, mijn 1.9 JTD tegen jou Bmw :P
Bmw loopt de eerstkomende tijd nog niet, heb andere prioriteiten. Weet niet of je project hebt gevolgd, maar zit ook genoeg potentie in.
http://i54.tinypic.com/4iorpc.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 5-10-2011 om 14:39 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
5-10-2011 14:37 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Zodra je aangehouden wordt, en er zit rode diesel in je tank bega je een economisch delict. De boetes erop zijn zo fors dat je het niet wilt riskeren (minimaal 226 euro). Buiten dat kunnen ze aanwezigheid van rode diesel over langere termijn aantonen dus met een keer tanken laat je sporen na.
Een conventionele gas installatie erin duwen is ook niet bepaald moeilijk mocht je zelf handig zijn, je moet alleen even tijdelijk gekeurde spullen kunnen lenen voor de keuring. Zo blijft het ook goed betaalbaar.
De meeste die goedkoop willen rijden kiezen toch overduidelijk voor Lpg. Buiten dat loopt oldtimer benzine motor een stuk soepeler tegenover een diesel van dezelfde tijd.
[...]
Bmw loopt de eerstkomende tijd nog niet, heb andere prioriteiten. Weet niet of je project hebt gevolgd, maar zit ook genoeg potentie in.
http://i54.tinypic.com/4iorpc.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 5-10-2011 om 14:35 uur.
heb project zeker gevolgt! allemaal zeer netjes en idd veel potentie
weet niet of je weet hoe het met mijn dieseltje staat, maar daar zit ook potentie in
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-10-2011 om 14:37 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Frysk |
5-10-2011 14:51 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Zodra je aangehouden wordt, en er zit rode diesel in je tank bega je een economisch delict. De boetes erop zijn zo fors dat je het niet wilt riskeren. Buiten dat kunnen ze aanwezigheid van rode diesel over langere termijn aantonen dus met een keer tanken laat je sporen na. Tenminste dat zijn verhalen die rond gaan.
http://www.autoweek..../read.php?19,3546753
Een conventionele gas installatie erin duwen is ook niet bepaald moeilijk mocht je zelf handig zijn, je moet alleen even tijdelijk gekeurde spullen kunnen lenen voor de keuring. Zo blijft het ook goed betaalbaar.
De meeste die goedkoop willen rijden kiezen toch overduidelijk voor Lpg. Buiten dat loopt oldtimer benzine motor een stuk soepeler tegenover een diesel van dezelfde tijd.
[...]
Bmw loopt de eerstkomende tijd nog niet, heb andere prioriteiten. Weet niet of je project hebt gevolgd, maar zit ook genoeg potentie in.
http://i54.tinypic.com/4iorpc.jpg
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 5-10-2011 om 14:39 uur.
Niet te bang zijn  , risico kun je gewoon riskeren  kost wel een flinke bats geld als je aangehouden word maar het kan ook dik uit als je genoeg rijd, en toevallig rijd ik veel
|
|
giggitybyte |
|
Derbi-Olaf |
5-10-2011 15:00 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mx-jacob |
5-10-2011 17:45 |
 Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Een 240 of 740 oldtimer, en dan op Lpg duwen.
Een 940 is niet erg goedkoop rijden wat betreft wegenbelasting en verbruik.
oke ja ik zat het meest te denken aan aan een 740, een 240 is wel mooi maar ook wel wat ouder.... dus eerder problemen? ja ik denk dat ik wel een oldtimer moet nemen anders gaat het wel duur worden verzekering is gloof ik ook al een 80 E in de maand
Kunnen deze auto's goed tegen lpg? mijn vader had een caddilac coupe de ville uit 72' maar die motoren schijnen harder te slijten op lpg....
verschillen alleen wel erg van prijs...
http://link.marktplaats.nl/488632949
op lpg ziet er erg netjes uit...
http://link.marktplaats.nl/479670526
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 5-10-2011 om 17:54 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-10-2011 18:31 |
 Posts: 13700 |
Neem nu maar gewoon een oldtimer. Scheeltje alleen aan wegenbelasting al 500-600 per jaar. En een oldtimer kost maar 80 euro verzekering per jaar.
Lpg erop duwen en je lacht je ook kapot met verbruik. Motoren kunnen het goed hebben.
|
|
|
|