Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MBX95 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MBX95 Frysk
Geplaatst door Frysk op 17-9-2011 19:04
Hits Deze gallery is 25527 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Knipperlichtjes ingebouwd [Toon slechts deze afbeelding]
Laatste 2 dagen flink wat afgetourd :) [Toon slechts deze afbeelding]
Zeedijk [Toon slechts deze afbeelding]
Appelscha [Toon slechts deze afbeelding]
ook ergens in de stellingwerfen. [Toon slechts deze afbeelding]
Kuipje er even af [Toon slechts deze afbeelding]
Rempompje [Toon slechts deze afbeelding]
beetje halfwazige foto [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 19-9-2011 22:05 Print reply
Posts: 3376
een ns1 ontsteking is toch verreweg de beste ontsteking voor een honda brommer op die aftermarket hpi stroep na dan
 
mbx-genieter 19-9-2011 22:08 Print reply
Posts: 758
Als je de ns1 ontesteking gebruikt moet je wel zeker van zijn dat je vervroegings sensor die in het blok zit wel werkt heb dat dus ook al meegemaakt dat die kapot was en dan gaat die ook niet voorruit.
 
Frysk 19-9-2011 22:25 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Als je de ns1 ontesteking gebruikt moet je wel zeker van zijn dat je vervroegings sensor die in het blok zit wel werkt heb dat dus ook al meegemaakt dat die kapot was en dan gaat die ook niet voorruit.


Ik vermoed toch de cdi wat.. Denk dat sommige pennetjes op een andere plek zitten en dat hij daarom wat vreemd rijd.. Soldeerbout maar in de kabelboom zetten, evnt met aftakking naar mbx cdi stekkertje dat je ook nog eens kan switchen van blok (en ontsteking)
Vd week maar even naar mijn electromonteur (ikkejw)
 
giggitybyte
mbx-genieter 19-9-2011 22:33 Print reply
Posts: 758
keep us posted
 
Frysk 20-9-2011 21:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
keep us posted


NS1 pijp eronder gehangen, sproeier 100 erin gedopt en hij trekt nu als een beer, is een stuk stiller en het ziet er netjes uit. alleen bovenin smoort hij nog om het leven.. dus moet nog een grotere sproeier in.. (met ori luchtfilter )

Ook heb ik de inbouw knipperlichten erin zitten

En natuurlijk weer het albekende keihin kwaaltje.. hij stroomt over.
Carb eraf gehaald, schoon gemaakt, weer in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde ge-eikel.. dus hetzelfde verhaaltje opnieuw, nog overstromen Weer uit elkaar, alles in de WD40 en beetje 2t olie.. NOG OVERSTROMEN

kut carb.
 
giggitybyte
ikkejw 20-9-2011 22:00 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


NS1 pijp eronder gehangen, sproeier 100 erin gedopt en hij trekt nu als een beer, is een stuk stiller en het ziet er netjes uit. alleen bovenin smoort hij nog om het leven.. dus moet nog een grotere sproeier in.. (met ori luchtfilter )

Ook heb ik de inbouw knipperlichten erin zitten

En natuurlijk weer het albekende keihin kwaaltje.. hij stroomt over.
Carb eraf gehaald, schoon gemaakt, weer in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde ge-eikel.. dus hetzelfde verhaaltje opnieuw, nog overstromen Weer uit elkaar, alles in de WD40 en beetje 2t olie.. NOG OVERSTROMEN

kut carb.


vlotter scharnier pin dinges zit er recht in?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 20-9-2011 22:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


vlotter scharnier pin dinges zit er recht in?


jep, na 3 keer ben ik er toch wel zeker van dat dat goed zit
 
giggitybyte
ikkejw 20-9-2011 22:05 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


jep, na 3 keer ben ik er toch wel zeker van dat dat goed zit



hamer doet ook niks?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 20-9-2011 22:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



hamer doet ook niks?


nope, brommer optillen en laten vallen scheelt een halve minuut en dan begint hij direkt weer te zeiken... aan de carb valt niks te zien, alles zit goed, raketje gaat soepel en vlotter gaat ook soepel

 
giggitybyte
mbx-genieter 20-9-2011 22:17 Print reply
Posts: 758
Vlotter punt misschien uitgehard of versleten.
Probeer eens van een andere carb die niet overstroomt.
 
Frysk 20-9-2011 22:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Vlotter punt misschien uitgehard of versleten.
Probeer eens van een andere carb die niet overstroomt.


ja heb ik niet

En die kerel van die link die je me gaf reageerd spontaan niet meer.
Jammer want ik heb wel belang bij die carb.. moet er wel een spruitstuk en een vuller voor in het membraan bij hebben om hem helemaal NS1 achtig te laten lopen
 
giggitybyte
mbx-genieter 20-9-2011 22:28 Print reply
Posts: 758
Dat is iets voor peet om niet te reageren gewoon blijven proberen krijg je vanzelf iets terug van hem.
 
Frysk 20-9-2011 22:34 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Dat is iets voor peet om niet te reageren gewoon blijven proberen krijg je vanzelf iets terug van hem.


Dan nog maar een mailtje gestuurd
ben benieuwd, heb het carbje wel nodig want dit is ook niks zo

en stiekum ook weer een 54mm zuigertje met 2 veertjes van Woesner besteld

Maar eerst een aankomende week Kenny's cilinder erop doppen ben erg benieuwd

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 20-9-2011 om 22:41 uur.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-9-2011 22:50 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

En natuurlijk weer het albekende keihin kwaaltje.. hij stroomt over.
Carb eraf gehaald, schoon gemaakt, weer in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde ge-eikel.. dus hetzelfde verhaaltje opnieuw, nog overstromen Weer uit elkaar, alles in de WD40 en beetje 2t olie.. NOG OVERSTROMEN

kut carb.



Kun je me zeggen aub waar exact het er uit loopt bij jou...ik heb het ook en ik zie niet direct waar het er uit komt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 20-9-2011 22:50 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



Kun je me zeggen aub waar exact het er uit loopt bij jou...ik heb het ook en ik zie niet direct waar het er uit komt.


gewoon uit overloop slangetje, onderaan de carb.
 
giggitybyte
mbx-genieter 20-9-2011 22:54 Print reply
Posts: 758
Anders je vlotter een beetje bij stellen met een beetje warmte en een zwoele hand is dat goed te doen.
Of gewoon met een aansteker en een zware brandaris moet het ook wel lukken.
 
Frysk 20-9-2011 22:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Anders je vlotter een beetje bij stellen met een beetje warmte en een zwoele hand is dat goed te doen.
Of gewoon met een aansteker en een zware brandaris moet het ook wel lukken.


Aansteker en zware Brandaris is het standaard gereedschap he
maargoed, ik zal kijken of ik het kreng droog houden kan hopen dat Peet gau reageerd.
 
giggitybyte
Frysk 22-9-2011 15:22 Print reply

Posts: 34930

Uitlaatje moet nog even gespoten worden maar ziet er direkt goed uit


Kuipje met commandant gepoetst en dus alle mat-zwarte lak eraf gepoetst (blaar op vinger ), en zie je dat geelige ? Dat is het plastic onder de lak wat op meerdere plekker doorkomt.. misschien dat hij daarom matzwart gespoten is maar dan vind ik dit mooier


Knipperlichtjes


editje :
Met sproeier 115 loopt hij redelijk goed, maar doet nog een beetje vreemd en ik kan niet echt zeggen of ik nu een grotere of kleinere moet.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 22-9-2011 om 15:53 uur.
 
giggitybyte
mbx-genieter 22-9-2011 17:28 Print reply
Posts: 758
115 sproeier staat origineel in een 21mm keihin(ns1).
Een originele mbx 80 heeft sproeier 130 erin zitten.
Ik denk dat jij er een beetje tussenin moet gaan zitten 120max125 sproeier.
 
Frysk 22-9-2011 17:32 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
115 sproeier staat origineel in een 21mm keihin(ns1).
Een originele mbx 80 heeft sproeier 130 erin zitten.
Ik denk dat jij er een beetje tussenin moet gaan zitten 120max125 sproeier.


mhoa met 115 loopt ie opzich aardig mooi (zelfs het idee dat hij een beetje te rijk staat)

Zonet voor het eerst maar even schone benzine in m'n tank gegooid .. vertrouw zo'n oliepompje nooit helemaal terwijl hij wel gewoon werkt (brommer aan en slangetje van het spruitstuk afhalen en gas geven)
kwam gewoon olie uit.

En zo gauw mogelijk een NS1 carb erop, maar hoor nog niks van die Peet, spijtig

Edit : top blijkt dus 95 te wezen bij 9,5/10k
valt me wat tegen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 22-9-2011 om 17:43 uur.
 
giggitybyte
kenny77 23-9-2011 0:17 Print reply

Posts: 29286
NS1 uitlaat ziet er wel een stuk mooier uit.

wat voor twv heb je?
en hoe heb je de snelheid gemeten?

Als je het met gps hebt gemeten dan lijkt het me toch wel vrij aardig kloppen?

met nsr loopt ook niet zo hard, terwijl er wel een redelijk blokje onder zit.

met twv 15/43 - 112 km/h bij 11450 toeren
met twv 17/43 - 123 km/h bij 11450 toeren.
dat is dat met gps gemeten.

maar veel meer snelheid zit er bij mij ook niet in.
en die heeft (had) een 14 pk blokje.
origineel ns1 heeft toch rond de 10~11 pk?


Edit: oe 54mm zuiger.
maar goed dat ik er rekening mee had gehouden met de aux- poorten te maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-9-2011 om 0:21 uur.
 
Frysk 23-9-2011 8:54 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
NS1 uitlaat ziet er wel een stuk mooier uit.

wat voor twv heb je?
en hoe heb je de snelheid gemeten?

Als je het met gps hebt gemeten dan lijkt het me toch wel vrij aardig kloppen?

met nsr loopt ook niet zo hard, terwijl er wel een redelijk blokje onder zit.

met twv 15/43 - 112 km/h bij 11450 toeren
met twv 17/43 - 123 km/h bij 11450 toeren.
dat is dat met gps gemeten.

maar veel meer snelheid zit er bij mij ook niet in.
en die heeft (had) een 14 pk blokje.
origineel ns1 heeft toch rond de 10~11 pk?


Edit: oe 54mm zuiger.
maar goed dat ik er rekening mee had gehouden met de aux- poorten te maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-9-2011 om 0:21 uur.


Pijpje ziet er zeker goed uit
Op MBX teller, heb het idee dat hij aardig klopt als vergelijkt bij de zelfde snelheid op een gpr (98 bij 90 op mijn teller) natuurlijk wijkt het altijd wat af.

Twv is 15:38
Ori ns1 heeft 12pk maar ik heb ook nog een MBX carb.

Iemand ervaring met Woesner zuigers?

edit : tailpipe word nog van de NS1 pijp verwijderd, waarom ?
Het moet origineel lijken, NSR pijpje zit ook geen tailpipe op en er zit nu een plaatje tussen zodat de uitlaat iig hangt.
Misschien wel een chromen NSR demper erop zetten oid
Of deze demper alu-grijs spuiten en de demper mat-zwart.
Moet iig origineel achtig lijken

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-9-2011 om 9:31 uur.
 
giggitybyte
Gerard1793 23-9-2011 13:11 Print reply

Posts: 4006
Die knipperlichten zijn tof
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Frysk 23-9-2011 13:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Die knipperlichten zijn tof


Vond ik ook al
 
giggitybyte
Gerard1793 23-9-2011 14:35 Print reply

Posts: 4006
Aftermarket spul? Of origineel Honda van een ander type MBX?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved