Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MBX95 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MBX95 Frysk
Geplaatst door Frysk op 17-9-2011 19:04
Hits Deze gallery is 25540 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
In de Auto [Toon slechts deze afbeelding]
Uit de Auto [Toon slechts deze afbeelding]
Schoongemaakt [Toon slechts deze afbeelding]
kuipje schoongemaakt [Toon slechts deze afbeelding]
Tijdelijk pijpje [Toon slechts deze afbeelding]
totaal plaatje [Toon slechts deze afbeelding]
totaal plaatje 22-09-2011 [Toon slechts deze afbeelding]
Kuipje gepoetst [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-11-2011 11:33 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk


Dus kom ik op 95cc uit kan leuk lopen dacht ik zo




ff galerij titel veranderen
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 10-11-2011 11:45 Print reply

Posts: 29286
Jammer dat hij kapot is. :(

Enig idee waarom?
 
Frysk 10-11-2011 12:27 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Jammer dat hij kapot is. :(

Enig idee waarom?


Ik vermoed door m'n eigen domme fout dat de zuiger wat te ruim zat..
 
giggitybyte
kenny77 10-11-2011 13:11 Print reply

Posts: 29286
Ow dat is wel balen.
Maar daar had mijn mbx cilinder ook last van.
Trouwens als de cilinder nog na bewerkt moet worden, dan kan je hem wel weer even opsturen.

Of wordt hij al verder bewerkt?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-11-2011 om 13:13 uur.
 
Frysk 10-11-2011 15:46 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ow dat is wel balen.
Maar daar had mijn mbx cilinder ook last van.
Trouwens als de cilinder nog na bewerkt moet worden, dan kan je hem wel weer even opsturen.

Of wordt hij al verder bewerkt?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-11-2011 om 13:13 uur.


Word nog niet na bewerkt, heb er wel om gevraagd maar dat had hij niet aan tijd zei die, dus kan hem wel naar je toe sturen als ik hem volgende week over terug heb

want ik heb liever al dat hij meer dan 7500rpm maakt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-11-2011 om 15:46 uur.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 10-11-2011 15:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Word nog niet na bewerkt, heb er wel om gevraagd maar dat had hij niet aan tijd zei die, dus kan hem wel naar je toe sturen als ik hem volgende week over terug heb

want ik heb liever al dat hij meer dan 7500rpm maakt

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-11-2011 om 15:46 uur.

ga je dan terug met je omgelaste 125cc cross-pijp rijden ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 10-11-2011 16:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ga je dan terug met je omgelaste 125cc cross-pijp rijden ?


ja denk het wel

ga ff 3 pijpen proberen.

1 Techno pijpje die ik vandaag eindelijk binnen gekregen heb maar nu helemaal niet meer nodig heb (maar toch proberen)
1 ori NS1 pijpje die gewoon heerlijk koppel + stilte creërt
1 omgelaste crossmotor pijp wat een powerband geeft waar je een jeugdtrauma aan overhoud, daarom ook niet geschikt voor kleine kinderen.

Maar duurt nog een weekje of 2.. ben wel benieuwd
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 10-11-2011 16:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja denk het wel

ga ff 3 pijpen proberen.

1 Techno pijpje die ik vandaag eindelijk binnen gekregen heb maar nu helemaal niet meer nodig heb (maar toch proberen)
1 ori NS1 pijpje die gewoon heerlijk koppel + stilte creërt
1 omgelaste crossmotor pijp wat een powerband geeft waar je een jeugdtrauma aan overhoud, daarom ook niet geschikt voor kleine kinderen.

Maar duurt nog een weekje of 2.. ben wel benieuwd

denk dat dat 95 cc cilindertje heel mooi tot z'n recht kan komen met die pijp

wat was de powerband? 9.5 k tot 13000 ofzo ?:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 10-11-2011 16:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

denk dat dat 95 cc cilindertje heel mooi tot z'n recht kan komen met die pijp

wat was de powerband? 9.5 k tot 13000 ofzo ?:P


naja dat deed hij met de ori NS1 cilinder, heel erg korte powerband.
wat exact weet ik niet :P had geen toerenteller op m'n MTX toendetijd dus geen idee.

maar op m'n MTX ging het echt raaarr met dat ding

edit : ik praat alsof dit snel is, en jij hebt een nog veel neetere setup

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-11-2011 om 16:04 uur.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 10-11-2011 16:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


naja dat deed hij met de ori NS1 cilinder, heel erg korte powerband.
wat exact weet ik niet :P had geen toerenteller op m'n MTX toendetijd dus geen idee.

maar op m'n MTX ging het echt raaarr met dat ding

edit : ik praat alsof dit snel is, en jij hebt een nog veel neetere setup

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-11-2011 om 16:04 uur.

mijn Mb is dan ook gewoon gevaarlijk om op te rijden. Dit zal heerlijk sportief rijden straks!

Jammer dat je geen toerenteller had

nja korte powerband zal nu voor een heel groot deel gecompenseerd worden omdat je 95cc hebt, evenals je vermogen onderin
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 10-11-2011 16:34 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

mijn Mb is dan ook gewoon gevaarlijk om op te rijden. Dit zal heerlijk sportief rijden straks!

Jammer dat je geen toerenteller had

nja korte powerband zal nu voor een heel groot deel gecompenseerd worden omdat je 95cc hebt, evenals je vermogen onderin


ja inderdaad, denk dat het straks erg mooi rijd!

en persoonlijk denk ik dat de ori NS1 pijp hier ook weer het mooiste op loopt
 
giggitybyte
kenny77 10-11-2011 17:10 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Word nog niet na bewerkt, heb er wel om gevraagd maar dat had hij niet aan tijd zei die, dus kan hem wel naar je toe sturen als ik hem volgende week over terug heb

want ik heb liever al dat hij meer dan 7500rpm maakt




Maakt Jouke dan ook zo'n kopje als Olaf wat in de cilinder valt?
Anders moet je eerst even naar de spoelpoorten kijken, weet niet of de spoelpoort timingen gaan zaken.
Want dat kan ik niet aanpassen.
 
Frysk 10-11-2011 18:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Maakt Jouke dan ook zo'n kopje als Olaf wat in de cilinder valt?
Anders moet je eerst even naar de spoelpoorten kijken, weet niet of de spoelpoort timingen gaan zaken.
Want dat kan ik niet aanpassen.


nee gewoon een kopje wat overeenkomt met de boring en een beetje een betere vorm dan ori.

niets bijzonders verder
 
giggitybyte
kenny77 10-11-2011 18:12 Print reply

Posts: 29286
Ow, dan ben ik eens benieuwd wat de spoelpoorten gaan doen.

Ik wil verder niks opdringen natuurlijk, maar misschien handig om dat te bekijken voordat het kopje gedraaid gaat worden?
 
Frysk 10-11-2011 18:14 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ow, dan ben ik eens benieuwd wat de spoelpoorten gaan doen.

Ik wil verder niks opdringen natuurlijk, maar misschien handig om dat te bekijken voordat het kopje gedraaid gaat worden?


mhoa ik denk dat hij er wel naar kijkt, hij word geregeld eerste in Jubbega bij de automaten klasse (Honda Fryslân) die rijd voor Jouke.

Dus wat dat aangaat vertrouw ik hem er wel in :P

edit : en het ligt er trouwens al

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 10-11-2011 om 18:14 uur.
 
giggitybyte
kenny77 10-11-2011 18:22 Print reply

Posts: 29286
Ja dat weet ik, maar als je niet hebt aangegeven welk toerental je wilt gaan draaien zal hij er ook niet veel mee kunnen. :P

Zal wel los lopen denk ik.
 
Frysk 10-11-2011 18:27 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja dat weet ik, maar als je niet hebt aangegeven welk toerental je wilt gaan draaien zal hij er ook niet veel mee kunnen. :P

Zal wel los lopen denk ik.


jawell

ik zei hij moet ongeveer 11/12k maken, niet meer
liefst koppel wat behouden.

dus komt denk ik wel goed
 
giggitybyte
kenny77 10-11-2011 18:29 Print reply

Posts: 29286
Ow, dan zeker.
 
Frysk 10-11-2011 18:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ow, dan zeker.



jep,

en er komt een 5cm langere achterbrug in

NSR komt de lijn wat mooier uit en is hij wat minder achterwiel gevoelig
 
giggitybyte
JB1 10-11-2011 18:31 Print reply

Posts: 14881
Hahahaha, 5cm maar?
Ik ging direct voor 12
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 10-11-2011 18:31 Print reply

Posts: 29286
Scheelt dat zo'n stuk?
Nooit geweten!

Dan wil ik volgend jaar een mbx achterbrug in mijn nsr.
 
Frysk 10-11-2011 18:47 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Hahahaha, 5cm maar?
Ik ging direct voor 12


ja maaaar dat is lelijk die achterbrug is te lang voor een MT
alles wat ik aanpas moet net zo lijken of is het origineel
 
giggitybyte
honda fryslan 10-11-2011 20:36 Print reply

Posts: 1914
en nu de rotor wel even goed vastzetten om een teleurstelling net als met die andere cilinder te voorkomen
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Frysk 10-11-2011 21:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
en nu de rotor wel even goed vastzetten om een teleurstelling net als met die andere cilinder te voorkomen


Gewoon ori NS1 ontsteking

 
giggitybyte
kenny77 7-1-2012 16:44 Print reply

Posts: 29286
Ziet er netjes uit het cilinder'tje.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-1-2012 om 16:44 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved