Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 3
|
|
beetje stoffig en vettig.
|
|
|
nog steeds stoffig en vettig
|
|
|
knapt een end op , DUBBELE REMSCHIJF ! (ook rechter voorpoot met aansluiting)
|
|
|
met thinner, komt nog een sticker onderweg ook :P
|
|
|
powerband van 9.5k tot 11k ...*zucht*
|
|
|
*wacht geduldig op NS1 pijpje*
|
|
|
Met NS1 pijpje (moet nog opnieuw mat-zwart gespoten worden)
|
|
|
Mat zwart eraf gehaald
|
|
Pagina 1 van 3
|
Frysk |
18-9-2011 21:48 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]
Een origineel mbx frame heeft 2 rechte buizen onder het blok doorlopen en bij een nsr lopen die 2 buizen taps naar elkaar toe.
Ik heb een beugel van een mbx aangepast aan het frame maar moet eerlijk zeggen dat het niet alles was omdat het onderkuipje niet mooi aansluit op de radiateur kap.
Daarom heb ik een ander frame opgebouwd en gekeurd met in mijn achterhoofd dat alles dan wel goed uitkomt.
Hmm,
dan wacht ik het radiateur kapje even af en kijk ik even hoe het dan uitkomt , maak dan zelf wel even een beugeltje.
Heb het NS1 blok eronder hangen, veel verschil merk ik eigenlijk niet met het MBX blok .. hoop dat het met een NS1 pijpje gauw veranderd (en carbje natuurlijk )
En nog wat dingetjes gedaan, groter voortandwiel en ding nog wat verder schoon gemaakt lijkt al een end beter.. Ook moet er even nieuwe lagers in het achterwiel aangezien er nogal wat ruimte op zit
Top is btw 80 , maar de uitlaat is ook lek, precies in de las van de voorbocht
edit : waar thinner al niet goed voor is.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 21:55 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 21:55 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mbx-genieter |
18-9-2011 21:56 |
Posts: 758 |
Ziet er al een stuk aangenamer uit zo zat er de sticker ook nog onder.
Zie de mbx liever zo met een krasje/putje/scheurtje of een schaafplekje dan als het kapje zomaar klakkeloos is overgespoten met een of ander lijkend kleurtje uit de spuitbus.
|
|
|
|
Frysk |
18-9-2011 22:00 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Ziet er al een stuk aangenamer uit zo zat er de sticker ook nog onder.
Zie de mbx liever zo met een krasje/putje/scheurtje of een schaafplekje dan als het kapje zomaar klakkeloos is overgespoten met een of ander lijkend kleurtje uit de spuitbus.
Inderdaad gebruikerskrasjes boeien me helemaal geen flikker, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien (de vorm van de stickers zat nog onder de lak)
vandaar dat ik er maar even met thinner overheen gegaan ben
Andere kant een beetje te veel dus er zit nu een wit plekje in de sticker maargoed je kunt niet alles hebben.
Trouwens, aangezien ik nogal wat scheuren in m'n kappen heb en ik zie dat je van een rode een regenboog MBX gemaakt hebt.. Heb je die rode kappen nog ? en in wat voor staat zijn die ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:02 uur.
|
|
giggitybyte |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
18-9-2011 22:07 |
Posts: 8624 |
Hot...
En je bent blijkbaar in een manic mood, want al dat werk op één dag verzetten doet me even duizelen.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
maerijn |
18-9-2011 22:07 |
Posts: 2455 |
Vette dubbele remschijf, werken ze allebei op 1 hendel?
|
|
|
|
Frysk |
18-9-2011 22:11 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hot...
En je bent blijkbaar in een manic mood, want al dat werk op één dag verzetten doet me even duizelen.
Ja soms heb ik van die dagen, en als ik teveel doe en er wil iets niet dan kan het soms wel een hele tijd blijven liggen en kijk ik er niet naar om , heel vreemd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Vette dubbele remschijf, werken ze allebei op 1 hendel?
Nog niet, ik heb wel een remklauw die op m'n MTX zit (zit aan de andere kant en past) en nog een CBR rempomp met 2x stalen remleiding die erop moet komen
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:11 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mbx-genieter |
18-9-2011 22:30 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Inderdaad gebruikerskrasjes boeien me helemaal geen flikker, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien (de vorm van de stickers zat nog onder de lak)
vandaar dat ik er maar even met thinner overheen gegaan ben
Andere kant een beetje te veel dus er zit nu een wit plekje in de sticker maargoed je kunt niet alles hebben.
Trouwens, aangezien ik nogal wat scheuren in m'n kappen heb en ik zie dat je van een rode een regenboog MBX gemaakt hebt.. Heb je die rode kappen nog ? en in wat voor staat zijn die ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:02 uur.
Rode zijkappen liggen op zolder als een dubbele set (compleet met alle kuipen e.d).
Staat op mp een kerel in dussen die volgens de foto's nog wel een zwarte set heeft liggen zie link: http://link.marktplaats.nl/484950710
Aangezien er nog wel complete kappen te vinden zijn met een beetje speurwerk kan je ook eens mailen met brommerclassics die heeft op zijn onderdelen site verschillende setjes staan, maar ik ben niet bekend met deze winkel maar hier de link:www.brommerclassics.nl
Zelf verkoop ik niets wat nog in een goede bruikbare staat is voor mezelf aangezien het een beetje schaars word om echt materiaal te bemachtigen.
Je kan ook eens bij ruanna informeren (die is hier ook bekend), tevens kan je bij motoimport of de honda m-shop ook eens kijken.
|
|
|
|
maerijn |
18-9-2011 22:35 |
Posts: 2455 |
Aha ok, ik zie nu dat je nog een klauw mist. Als je werkend maakt, kun je daar wat extra foto's van maken en opschrijven hoe je het doet? Lijkt me vet om ook te doen
|
|
|
|
Frysk |
18-9-2011 22:41 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Aha ok, ik zie nu dat je nog een klauw mist. Als je werkend maakt, kun je daar wat extra foto's van maken en opschrijven hoe je het doet? Lijkt me vet om ook te doen
is goed hoor
|
|
giggitybyte |
|
Cas DT |
18-9-2011 22:45 |
Posts: 3131 |
Mbx, hot.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Frysk |
19-9-2011 8:09 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Mbx, hot.
Danke shön!
@ kenny : hoeveel voetpakkings kan ik er het beste tussen doen ? (Ivm kop die in cil valt)
En MBX80 koppakking paste had je het over?
Ohja, heb m'n oliepompje ook aangesloten en hij werkt alleen blijft mn lampje branden dat er geen olie in zit terwijl hij zga vol zit.
|
|
giggitybyte |
|
Gerard1793 |
19-9-2011 8:16 |
Posts: 4006 |
Zit de vlotter in de olietank misschien vast?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
19-9-2011 9:12 |
Posts: 8624 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Zit de vlotter in de olietank misschien vast?
Gewoon er uit trekken en de buitenkant schoonmaken kan al volstaan om het ding terug te laten werken.
Rare dingen
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Frysk |
19-9-2011 9:16 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Gewoon er uit trekken en de buitenkant schoonmaken kan al volstaan om het ding terug te laten werken.
Rare dingen
Joah zal wel niks voorstellen maargoed zal er vanavond maar even naar kijken.
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
19-9-2011 10:58 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
@ kenny : hoeveel voetpakkings kan ik er het beste tussen doen ? (Ivm kop die in cil valt)
En MBX80 koppakking paste had je het over?
Ohja, heb m'n oliepompje ook aangesloten en hij werkt alleen blijft mn lampje branden dat er geen olie in zit terwijl hij zga vol zit.
Dat moet je even bekijken, zorgen dat je op een squish van 0.8mm uit komt.
Je moet inderdaad de originele koppakking er tussen doen, ten minste dat zei Olaf.
Loopt dat bewerkte cilinder'tje maar 80 km/h?
Dan zit er ergens wat goed mis.
Ding is met de juiste spullen zeker 14+ pk waard.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-9-2011 om 10:58 uur.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
19-9-2011 11:26 |
|
Frysk |
19-9-2011 14:17 |
|
kenny77 |
19-9-2011 14:18 |
Posts: 29286 |
Dan ben ik eens benieuwd met de ns1 uitlaat.
|
|
|
|
Frysk |
19-9-2011 14:23 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan ben ik eens benieuwd met de ns1 uitlaat.
Ik ook, MBX pijp is zowiezo sloom + dat hij lek is in de voorbocht (wat vaak niet helpt )
|
|
giggitybyte |
|
mbx-genieter |
19-9-2011 18:14 |
Posts: 758 |
Je bent al weer goed bezig met ander blok eronder.
Wel raar dat die maar 80km gaat dat deed mijn originele ge3g cilinder al en de ge3l cilinder deed daar nog 15km bovenop en heb de cilinders allebei gereden met een keihin 21mm, mps300cdi,mbx uitlaat en twv 16-36.
Nu is dat twv 17-36 en een aangepaste originele mbx uitlaat maakt max 10.500rpm in plaats van 8200@8500rpm.
|
|
|
|
Frysk |
19-9-2011 20:47 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Je bent al weer goed bezig met ander blok eronder.
Wel raar dat die maar 80km gaat dat deed mijn originele ge3g cilinder al en de ge3l cilinder deed daar nog 15km bovenop en heb de cilinders allebei gereden met een keihin 21mm, mps300cdi,mbx uitlaat en twv 16-36.
Nu is dat twv 17-36 en een aangepaste originele mbx uitlaat maakt max 10.500rpm in plaats van 8200@8500rpm.
huh vaag..
mijn setup op dit moment :
NS1 cilinder
18mm keihin MBX
twv 15-38
omgelaste RM125 pijp (had ik nog liggen omdat de MBX80 pijp lek was)
NS1 ontsteking
POSH CDI
Resultaat :
top 100kph en een powerband van 9.5k tot 11k ... elke keer als ik overschakel moet ik de koppeling laten slippen anders duurt het een eeuwigheid voordat hij weer doortrekt .. dus ik heb niks aan deze pijp (liep wel als een kanon op m'n opgeboorde en getunde NS1 cilinder)
zal ff foto's uploaden
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-9-2011 om 21:07 uur.
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
19-9-2011 21:12 |
|
Frysk |
19-9-2011 21:17 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Daar moet dus wel een andere uitlaat op.
ga je een opmaatje regelen of op puur geluk alle uitlaten afgaan ?
hehehee het 2e eigenlijk
Maar ik vind het zo vaag dat ik amper vermogen heb in vergelijking met wat NS1 makkelijk doet ?
edit denk dat ik m'n zuigertje afgetrapt heb
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-9-2011 om 21:18 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mbx-genieter |
19-9-2011 21:52 |
Posts: 758 |
Heb je al geprobeerd met de originele mbx ontsteking die je dan vervroegd.
Misschien dat daar wel het probleem in zit.
|
|
|
|
Frysk |
19-9-2011 21:57 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je al geprobeerd met de originele mbx ontsteking die je dan vervroegd.
Misschien dat daar wel het probleem in zit.
Ja dat zou ik ook nog kunnen proberen..
Ik heb nu die POSH CDI erop (klikte zo in MBX kabelboom) en de NS1 ontsteking heb ik gewoon kleur op kleur aangesloten maar ik weet niet of dat hetzelfde is bij MBX en NS1 ? (kleuren naar CDI toe)
anders ga ik eerst eens een NS1 CDI proberen... nog steeds geen vermogen dan een MBX ontsteking erop schroeven.
|
|
giggitybyte |
|