Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda MBX95 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda MBX95 Frysk
Geplaatst door Frysk op 17-9-2011 19:04
Hits Deze gallery is 25522 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
In de Auto [Toon slechts deze afbeelding]
Uit de Auto [Toon slechts deze afbeelding]
Schoongemaakt [Toon slechts deze afbeelding]
kuipje schoongemaakt [Toon slechts deze afbeelding]
Tijdelijk pijpje [Toon slechts deze afbeelding]
totaal plaatje [Toon slechts deze afbeelding]
totaal plaatje 22-09-2011 [Toon slechts deze afbeelding]
Kuipje gepoetst [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 18-9-2011 21:48 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]



Een origineel mbx frame heeft 2 rechte buizen onder het blok doorlopen en bij een nsr lopen die 2 buizen taps naar elkaar toe.
Ik heb een beugel van een mbx aangepast aan het frame maar moet eerlijk zeggen dat het niet alles was omdat het onderkuipje niet mooi aansluit op de radiateur kap.
Daarom heb ik een ander frame opgebouwd en gekeurd met in mijn achterhoofd dat alles dan wel goed uitkomt.


Hmm,
dan wacht ik het radiateur kapje even af en kijk ik even hoe het dan uitkomt , maak dan zelf wel even een beugeltje.

Heb het NS1 blok eronder hangen, veel verschil merk ik eigenlijk niet met het MBX blok .. hoop dat het met een NS1 pijpje gauw veranderd (en carbje natuurlijk )

En nog wat dingetjes gedaan, groter voortandwiel en ding nog wat verder schoon gemaakt lijkt al een end beter.. Ook moet er even nieuwe lagers in het achterwiel aangezien er nogal wat ruimte op zit

Top is btw 80 , maar de uitlaat is ook lek, precies in de las van de voorbocht

edit : waar thinner al niet goed voor is.



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 21:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 21:55 uur.
 
giggitybyte
mbx-genieter 18-9-2011 21:56 Print reply
Posts: 758
Ziet er al een stuk aangenamer uit zo zat er de sticker ook nog onder.
Zie de mbx liever zo met een krasje/putje/scheurtje of een schaafplekje dan als het kapje zomaar klakkeloos is overgespoten met een of ander lijkend kleurtje uit de spuitbus.
 
Frysk 18-9-2011 22:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Ziet er al een stuk aangenamer uit zo zat er de sticker ook nog onder.
Zie de mbx liever zo met een krasje/putje/scheurtje of een schaafplekje dan als het kapje zomaar klakkeloos is overgespoten met een of ander lijkend kleurtje uit de spuitbus.


Inderdaad gebruikerskrasjes boeien me helemaal geen flikker, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien (de vorm van de stickers zat nog onder de lak)
vandaar dat ik er maar even met thinner overheen gegaan ben
Andere kant een beetje te veel dus er zit nu een wit plekje in de sticker maargoed je kunt niet alles hebben.


Trouwens, aangezien ik nogal wat scheuren in m'n kappen heb en ik zie dat je van een rode een regenboog MBX gemaakt hebt.. Heb je die rode kappen nog ? en in wat voor staat zijn die ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:02 uur.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-9-2011 22:07 Print reply

Posts: 8624
Hot...
En je bent blijkbaar in een manic mood, want al dat werk op één dag verzetten doet me even duizelen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
maerijn 18-9-2011 22:07 Print reply

Posts: 2455
Vette dubbele remschijf, werken ze allebei op 1 hendel?
 
Frysk 18-9-2011 22:11 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hot...
En je bent blijkbaar in een manic mood, want al dat werk op één dag verzetten doet me even duizelen.


Ja soms heb ik van die dagen, en als ik teveel doe en er wil iets niet dan kan het soms wel een hele tijd blijven liggen en kijk ik er niet naar om , heel vreemd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Vette dubbele remschijf, werken ze allebei op 1 hendel?


Nog niet, ik heb wel een remklauw die op m'n MTX zit (zit aan de andere kant en past) en nog een CBR rempomp met 2x stalen remleiding die erop moet komen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:11 uur.
 
giggitybyte
mbx-genieter 18-9-2011 22:30 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Inderdaad gebruikerskrasjes boeien me helemaal geen flikker, maar het moet er wel fatsoenlijk uitzien (de vorm van de stickers zat nog onder de lak)
vandaar dat ik er maar even met thinner overheen gegaan ben
Andere kant een beetje te veel dus er zit nu een wit plekje in de sticker maargoed je kunt niet alles hebben.


Trouwens, aangezien ik nogal wat scheuren in m'n kappen heb en ik zie dat je van een rode een regenboog MBX gemaakt hebt.. Heb je die rode kappen nog ? en in wat voor staat zijn die ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2011 om 22:02 uur.


Rode zijkappen liggen op zolder als een dubbele set (compleet met alle kuipen e.d).
Staat op mp een kerel in dussen die volgens de foto's nog wel een zwarte set heeft liggen zie link: http://link.marktplaats.nl/484950710
Aangezien er nog wel complete kappen te vinden zijn met een beetje speurwerk kan je ook eens mailen met brommerclassics die heeft op zijn onderdelen site verschillende setjes staan, maar ik ben niet bekend met deze winkel maar hier de link:www.brommerclassics.nl
Zelf verkoop ik niets wat nog in een goede bruikbare staat is voor mezelf aangezien het een beetje schaars word om echt materiaal te bemachtigen.
Je kan ook eens bij ruanna informeren (die is hier ook bekend), tevens kan je bij motoimport of de honda m-shop ook eens kijken.
 
maerijn 18-9-2011 22:35 Print reply

Posts: 2455
Aha ok, ik zie nu dat je nog een klauw mist. Als je werkend maakt, kun je daar wat extra foto's van maken en opschrijven hoe je het doet? Lijkt me vet om ook te doen
 
Frysk 18-9-2011 22:41 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Aha ok, ik zie nu dat je nog een klauw mist. Als je werkend maakt, kun je daar wat extra foto's van maken en opschrijven hoe je het doet? Lijkt me vet om ook te doen


is goed hoor
 
giggitybyte
Cas DT 18-9-2011 22:45 Print reply

Posts: 3131
Mbx, hot.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Frysk 19-9-2011 8:09 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Mbx, hot.


Danke shön!

@ kenny : hoeveel voetpakkings kan ik er het beste tussen doen ? (Ivm kop die in cil valt)
En MBX80 koppakking paste had je het over?

Ohja, heb m'n oliepompje ook aangesloten en hij werkt alleen blijft mn lampje branden dat er geen olie in zit terwijl hij zga vol zit.
 
giggitybyte
Gerard1793 19-9-2011 8:16 Print reply

Posts: 4006
Zit de vlotter in de olietank misschien vast?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-9-2011 9:12 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Zit de vlotter in de olietank misschien vast?


Gewoon er uit trekken en de buitenkant schoonmaken kan al volstaan om het ding terug te laten werken.
Rare dingen
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 19-9-2011 9:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Gewoon er uit trekken en de buitenkant schoonmaken kan al volstaan om het ding terug te laten werken.
Rare dingen


Joah zal wel niks voorstellen maargoed zal er vanavond maar even naar kijken.

 
giggitybyte
kenny77 19-9-2011 10:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk

@ kenny : hoeveel voetpakkings kan ik er het beste tussen doen ? (Ivm kop die in cil valt)
En MBX80 koppakking paste had je het over?

Ohja, heb m'n oliepompje ook aangesloten en hij werkt alleen blijft mn lampje branden dat er geen olie in zit terwijl hij zga vol zit.


Dat moet je even bekijken, zorgen dat je op een squish van 0.8mm uit komt.
Je moet inderdaad de originele koppakking er tussen doen, ten minste dat zei Olaf.


Loopt dat bewerkte cilinder'tje maar 80 km/h?
Dan zit er ergens wat goed mis.
Ding is met de juiste spullen zeker 14+ pk waard.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-9-2011 om 10:58 uur.
 
grasmaaier89 19-9-2011 11:26 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dat moet je even bekijken, zorgen dat je op een squish van 0.8mm uit komt.
Je moet inderdaad de originele koppakking er tussen doen, ten minste dat zei Olaf.


Loopt dat bewerkte cilinder'tje maar 80 km/h?
Dan zit er ergens wat goed mis.
Ding is met de juiste spullen zeker 14+ pk waard.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-9-2011 om 10:58 uur.


80km/h is toch net iets te weinig
Daar moet zeker 100km/h of meer uit te halen zijn (met een promaatje)
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 19-9-2011 14:17 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dat moet je even bekijken, zorgen dat je op een squish van 0.8mm uit komt.
Je moet inderdaad de originele koppakking er tussen doen, ten minste dat zei Olaf.


Loopt dat bewerkte cilinder'tje maar 80 km/h?
Dan zit er ergens wat goed mis.
Ding is met de juiste spullen zeker 14+ pk waard.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-9-2011 om 10:58 uur.


Haha nee joh, ori ns1 cil zit er nog op, wacht eerst op ns1 pijpje en dan de rest er op japanse cdi heb ik er al op maar heb het idee dat ik kracht onderin misloop.
 
giggitybyte
kenny77 19-9-2011 14:18 Print reply

Posts: 29286
Dan ben ik eens benieuwd met de ns1 uitlaat.
 
Frysk 19-9-2011 14:23 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan ben ik eens benieuwd met de ns1 uitlaat.


Ik ook, MBX pijp is zowiezo sloom + dat hij lek is in de voorbocht (wat vaak niet helpt )

 
giggitybyte
mbx-genieter 19-9-2011 18:14 Print reply
Posts: 758
Je bent al weer goed bezig met ander blok eronder.
Wel raar dat die maar 80km gaat dat deed mijn originele ge3g cilinder al en de ge3l cilinder deed daar nog 15km bovenop en heb de cilinders allebei gereden met een keihin 21mm, mps300cdi,mbx uitlaat en twv 16-36.
Nu is dat twv 17-36 en een aangepaste originele mbx uitlaat maakt max 10.500rpm in plaats van 8200@8500rpm.
 
Frysk 19-9-2011 20:47 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Je bent al weer goed bezig met ander blok eronder.
Wel raar dat die maar 80km gaat dat deed mijn originele ge3g cilinder al en de ge3l cilinder deed daar nog 15km bovenop en heb de cilinders allebei gereden met een keihin 21mm, mps300cdi,mbx uitlaat en twv 16-36.
Nu is dat twv 17-36 en een aangepaste originele mbx uitlaat maakt max 10.500rpm in plaats van 8200@8500rpm.


huh vaag..

mijn setup op dit moment :
NS1 cilinder
18mm keihin MBX
twv 15-38
omgelaste RM125 pijp (had ik nog liggen omdat de MBX80 pijp lek was)
NS1 ontsteking
POSH CDI

Resultaat :
top 100kph en een powerband van 9.5k tot 11k ... elke keer als ik overschakel moet ik de koppeling laten slippen anders duurt het een eeuwigheid voordat hij weer doortrekt .. dus ik heb niks aan deze pijp (liep wel als een kanon op m'n opgeboorde en getunde NS1 cilinder)


zal ff foto's uploaden


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-9-2011 om 21:07 uur.
 
giggitybyte
grasmaaier89 19-9-2011 21:12 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


huh vaag..

mijn setup op dit moment :
NS1 cilinder
18mm keihin MBX
twv 15-38
omgelaste RM125 pijp (had ik nog liggen omdat de MBX80 pijp lek was)
NS1 ontsteking
POSH CDI

Resultaat :
top 100kph en een powerband van 9.5k tot 11k ... elke keer als ik overschakel moet ik de koppeling laten slippen anders duurt het een eeuwigheid voordat hij weer doortrekt .. dus ik heb niks aan deze pijp (liep wel als een kanon op m'n opgeboorde en getunde NS1 cilinder)


zal ff foto's uploaden
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-9-2011 om 21:07 uur.



Daar moet dus wel een andere uitlaat op.
ga je een opmaatje regelen of op puur geluk alle uitlaten afgaan ?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 19-9-2011 21:17 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Daar moet dus wel een andere uitlaat op.
ga je een opmaatje regelen of op puur geluk alle uitlaten afgaan ?


hehehee het 2e eigenlijk

Maar ik vind het zo vaag dat ik amper vermogen heb in vergelijking met wat NS1 makkelijk doet ?


edit denk dat ik m'n zuigertje afgetrapt heb

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 19-9-2011 om 21:18 uur.
 
giggitybyte
mbx-genieter 19-9-2011 21:52 Print reply
Posts: 758
Heb je al geprobeerd met de originele mbx ontsteking die je dan vervroegd.
Misschien dat daar wel het probleem in zit.
 
Frysk 19-9-2011 21:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je al geprobeerd met de originele mbx ontsteking die je dan vervroegd.
Misschien dat daar wel het probleem in zit.


Ja dat zou ik ook nog kunnen proberen..

Ik heb nu die POSH CDI erop (klikte zo in MBX kabelboom) en de NS1 ontsteking heb ik gewoon kleur op kleur aangesloten maar ik weet niet of dat hetzelfde is bij MBX en NS1 ? (kleuren naar CDI toe)

anders ga ik eerst eens een NS1 CDI proberen... nog steeds geen vermogen dan een MBX ontsteking erop schroeven.
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved