Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Elsinore CR 125 restauratie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Elsinore CR 125 restauratie
Geplaatst door Ronald125cc op 14-9-2011 0:13
Hits Deze gallery is 20076 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 1980
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Aankoop 1 [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina

Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kpotmake 14-10-2013 21:31 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


ook RVS kan wegrotten, gooi het maar eens in een bad met geconcentreerd salpeterzuur, dan is je frame zo weg.

Je kan beter een stalen frame hebben, rotten dan misschien eerder (zonder goede coating) maar zijn vele male degelijker dan rvs of aluminium frames

wat een onzin wordt er hier weer allemaal verteld zeg
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 14-10-2013 21:32 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


omdat de lassen daar beter op hechten dan op aluminium


afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

faalhaas, die eerste foto met het doorgebroken frame is een stalen frame dus je spreekt jezelf ontzettend tegen

staal kan net zo goed scheuren als aluminium, het een is niet 'beter' als het ander maar ze hebben zo zijn eigen voordelen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Aprilia RX 50 2003 14-10-2013 21:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

wat een onzin wordt er hier weer allemaal verteld zeg


feit is wel dat een alu frame veel logger moet zijn om dezelfde sterkte te halen als een stalen frame.

zodat het eindresultaat amper lichter wordt. met als extra nadeel dat je een stuk bredere/loggere machine hebt, danwel minder ruimte om te sleutelen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ronald125cc 14-10-2013 21:39 Print reply

Posts: 1259
Jongens doe dit even ergens anders of zo

Kunnen de bovenstaande onnozele posts ook verwijderd worden?

Dit gaat over een Honda Elsinore...

Danku

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 14-10-2013 om 21:41 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Aprilia RX 50 2003 14-10-2013 21:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
Jongens doe dit even ergens anders ofzo


goed punt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ronald125cc 15-12-2013 22:15 Print reply

Posts: 1259
Even een kleine update:
Wat is er nu gebeurd nadat we 2 jaar verder zijn:
Eigenlijk niet heel veel om het zo maar te zeggen.
Het is moeilijk om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Het ene onderdeel is super makkelijk te vinden bijvoorbeeld bij cmsnl,
het andere onderdeel is nergens te vinden alsof het nooit bestaan heeft. Echter vaak na lang zoeken en heel veel geduld vind je dan weer een onderdeel. Dat maakt de speurtocht leuk
Ook is Cmsnl een mooie site voor onderdelen, maar aan de andere kant sommige delen zijn (te) duur gezien de waarde die ze aan mijn restauratie toevoegen.

Ik zal nu eens stuk voor stuk foto's plaatsen van wat ik allemaal verzameld heb, hopelijk vinden jullie het mooi.
Het zal in de loop van de week gepost worden
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 15-12-2013 22:25 Print reply

Posts: 29286
Zeker leuk om te zien!

Maar waarom koop je eigenlijk zoveel nieuw?
Kost toch klauwen met geld?

Waren de oude onderdelen echt niet meer te gebruiken of nooit gehad?
En niet 2de hands te vinden?
 
Crossmotort gek 15-12-2013 22:31 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
Even een kleine update:
Wat is er nu gebeurd nadat we 2 jaar verder zijn:
Eigenlijk niet heel veel om het zo maar te zeggen.
Het is moeilijk om alle onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Het ene onderdeel is super makkelijk te vinden bijvoorbeeld bij cmsnl,
het andere onderdeel is nergens te vinden alsof het nooit bestaan heeft. Echter vaak na lang zoeken en heel veel geduld vind je dan weer een onderdeel. Dat maakt de speurtocht leuk
Ook is Cmsnl een mooie site voor onderdelen, maar aan de andere kant sommige delen zijn (te) duur gezien de waarde die ze aan mijn restauratie toevoegen.

Ik zal nu eens stuk voor stuk foto's plaatsen van wat ik allemaal verzameld heb, hopelijk vinden jullie het mooi.
Het zal in de loop van de week gepost worden

ja cmsnl had ik ook al gezien,
mooie site, maar dat je er aan durft te beginnen een motor die nog ouder is dan de fiets van me opa op te knappen
 
85cc op m'n achterwiel
Ronald125cc 15-12-2013 22:38 Print reply

Posts: 1259
Dankjewel.;

Ik koop zoveel nieuwe delen omdat het echt een crossmotor is.
Daarmee wil ik zeggen: na vele jaren crossen is zo'n motor toch echt wel versleten het ene is dit van afgebroken of ingesleten, verbeunt ga zo maar door. echter er zijn veel: imitatie delen te krijgen, alleen dat vind ik soms wel zo lelijk omdat het van verre weg op origineel lijkt.
Ook met gebruikte delen is het oppassen geblazen fotos en teksten maken het vaak mooier dan dat het werkelijk is
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 15-12-2013 22:43 Print reply

Posts: 29286
Ja klopt inderdaad dat veel verbeund is. :P
Voor mijn "81 cr80 zijn er 3 gebruikt om 1 goede te maken.

Al zijn er hier en daar op beurzen toch nog wel goede gebruikte spullen te koop voor niet te veel geld. Maar dan moet je er maar net tegen aan lopen, dat wel.


 
kenny77 15-12-2013 23:07 Print reply

Posts: 29286
Mooie spullen!
Bijna zonde om hem dadelijk nog te gebruiken. :P
 
Ronald125cc 15-12-2013 23:12 Print reply

Posts: 1259
Ik ben eigenlijk niet op beurzen geweest voor mijn onderdelen, voornamelijk ebay en heeel veel sites doorzoeken.
maar op beurzen zullen de onderdelen ook wel zo goed als op zijn?

Nee Kenny het is ik wil er eigenlijk niet meer mee gaan rijden als hij klaar is. ik weet hij is gemaakt op te rijden maar daar word deze te mooi voor

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 15-12-2013 om 23:14 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 15-12-2013 23:15 Print reply

Posts: 29286
Valt eigenlijk wel mee! Ze liggen er niet bij de bosjes dat niet.
Maar nog wel een paar keer een sloper gezien en blok onderdelen links en rechts.

Maar dan moet je er maar toevallig tegen aan lopen. Meestal is het zo als je het zoekt vindt je het niet. En als je het niet verwacht ligt het er. :P

Maar wel erg gaaf al die nos spullen.
 
Ronald125cc 22-12-2013 23:29 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Valt eigenlijk wel mee! Ze liggen er niet bij de bosjes dat niet.
Maar nog wel een paar keer een sloper gezien en blok onderdelen links en rechts.

Maar dan moet je er maar toevallig tegen aan lopen. Meestal is het zo als je het zoekt vindt je het niet. En als je het niet verwacht ligt het er. :P

Maar wel erg gaaf al die nos spullen.


Dat heb ik ook wel ervaren, vind je eindelijk een onderdeel. Tijden na gezocht, kom je het ineens overal tegen

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
bobboiten 23-12-2013 21:36 Print reply

Posts: 2771
Ik vindt het juist zonde om niet op zo'n mooie machine te gaan rijden. Wat wil je er dan mee doen? laten roesten in vrede zodat over 25 jaar de volgende weer opnieuw kan beginnen terwijl er nooit op gereden is?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Marcooow 24-12-2013 19:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Ik vindt het juist zonde om niet op zo'n mooie machine te gaan rijden. Wat wil je er dan mee doen? laten roesten in vrede zodat over 25 jaar de volgende weer opnieuw kan beginnen terwijl er nooit op gereden is?


zon ding moet je dan na restauratie ook niet buiten neer zetten knuppel, ding zet je mooi droog en warm, is die over 25 jaar gewoon nog goed hoor, niks geroest
 
faster than a bullet!
NS1-Whisperer 24-12-2013 20:25 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


zon ding moet je dan na restauratie ook niet buiten neer zetten knuppel, ding zet je mooi droog en warm, is die over 25 jaar gewoon nog goed hoor, niks geroest


Zelfs als je zo'n ding 25 jaar laat stilstaan in een verwarmde berging moet je wel het een en ander doen.
Je kunt hem dan niet gewoon met 800cc motorolie (of hoeveel erin hoort) laten staan. Plus dat je zuigerveren dan 25 jaar onder spanning zonder smering staan.... Etc etc..

Als die naar 25 jaar weer moeten lopen zoals die nu doet. Moet je iets zorgvuldiger het ding wegzetten als dat je hem "gewoon wegzet"

No offense verder hoor
 
"Risico is extra leven"
Ronald125cc 1-1-2014 23:02 Print reply

Posts: 1259
Inmiddels weer wat onderdelen gevonden,

Namelijk:
Nos Buddy
Nos onstekings spoel
Nos uitlaat flens
Nos voetsteunlinks
Nos schokbreker onderdelen
Nos secundairee as versnellingsbak

Ook ben ik iemand tegen gekomen die een compleet nieuwe versnellingsbak in losse onderdelen heeft.
toen ik het bedrag horde schrok ik nogal
ook jammer dat je het niet ziet, misschien dat ik het in een later stadium nog koop.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
ChielTZR 2-1-2014 12:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
Inmiddels weer wat onderdelen gevonden,

Namelijk:
Nos Buddy
Nos onstekings spoel
Nos uitlaat flens
Nos voetsteunlinks
Nos schokbreker onderdelen
Nos secundairee as versnellingsbak

Ook ben ik iemand tegen gekomen die een compleet nieuwe versnellingsbak in losse onderdelen heeft.
toen ik het bedrag horde schrok ik nogal
ook jammer dat je het niet ziet, misschien dat ik het in een later stadium nog koop.


Is je versnellingsbak die je nu hebt kaput dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved