Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Elsinore CR 125 restauratie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1263 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Elsinore CR 125 restauratie
Geplaatst door Ronald125cc op 14-9-2011 0:13
Hits Deze gallery is 19895 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 1980
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
alle motorblok lagertjes & keerringen. [Toon slechts deze afbeelding]
Wauw nieuw cilindertje! [Toon slechts deze afbeelding]
cilinderkopje die bij de set hoort [Toon slechts deze afbeelding]
Pakketje! (is ook al weer retour) [Toon slechts deze afbeelding]
La Sleeves [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mxbeunking 15-9-2011 9:07 Print reply

Posts: 2305
misschien is dit wat voor je http://cgi.ebay.nl/G...;hash=item256590c19c
 
Draaiwerk nodig? = PB
Ronald125cc 25-9-2011 22:54 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
misschien is dit wat voor je http://cgi.ebay.nl/G...;hash=item256590c19c



Ik ben al met iemand anders bezig, toch bedankt
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Derbi-Olaf 25-9-2011 22:56 Print reply

Posts: 14999
Cilinderbus niet eruitboren! Maar de cilinder heet maken en eruitpersen

anders ga je wss je passing verneuken, of je cilinderbus moet een grotere buitendiameter dan origineel hebben.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ronald125cc 25-9-2011 23:00 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Cilinderbus niet eruitboren! Maar de cilinder heet maken en eruitpersen

anders ga je wss je passing verneuken, of je cilinderbus moet een grotere buitendiameter dan origineel hebben.



Daarom juist, cilinder heeft een grotere passing, ik dacht eerst ook dat het een kwestie van om persen was
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Derbi-Olaf 25-9-2011 23:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]



Daarom juist, cilinder heeft een grotere passing, ik dacht eerst ook dat het een kwestie van om persen was

dus de bus is groter dan de oude bus ? of juist kleiner?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ronald125cc 25-9-2011 23:32 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dus de bus is groter dan de oude bus ? of juist kleiner?


De bus is groter dan de originele bus.

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 25-9-2011 om 23:37 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Derbi-Olaf 25-9-2011 23:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


De bus is groter dan de originele bus.

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 25-9-2011 om 23:37 uur.

en met wat voor passing wou je hem erinzetten ? denk eigenlijk dat je de cilinder best laat boren en vervolgens opspant in de draaibank om die "kraag" aan te passne

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 26-9-2011 0:14 Print reply

Posts: 29286
Het begin is alvast super.
 
Ronald125cc 27-9-2011 20:58 Print reply

Posts: 1259
Hmm wat een tegenslag
de bus in de cilinder persen feestje laat ik overgaan,
aangezien ze de draad einden boven op de cilinder van m8 naar m12 opgetapet hebben, komt de bus haleverwege in het draadeinde,
je kunt het dichtlassen en doen, maar is alemamaal veel te veel werk,de bus moet ook nog uitgeboord worden namelijk..
ik kon mijn bus retour sturen, dus ik ga op zoek naar eengoede cilinder .. weet iemand er nog 1 te liggen ? (het moet exact van een 1980 model zijn .

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 27-9-2011 om 20:59 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
mx-jacob 27-9-2011 21:06 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
Hmm wat een tegenslag
de bus in de cilinder persen feestje laat ik overgaan,
aangezien ze de draad einden boven op de cilinder van m8 naar m12 opgetapet hebben, komt de bus haleverwege in het draadeinde,
je kunt het dichtlassen en doen, maar is alemamaal veel te veel werk,de bus moet ook nog uitgeboord worden namelijk..
ik kon mijn bus retour sturen, dus ik ga op zoek naar eengoede cilinder .. weet iemand er nog 1 te liggen ? (het moet exact van een 1980 model zijn .

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 27-9-2011 om 20:59 uur.



deze:

http://www.wimrensentuning.nl/
http://www.vmx-service.eu/
ATM cylinder technics - techniek@atmoirschot.nl

dit zou je kunnen proberen.


Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 27-9-2011 om 21:06 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Ronald125cc 27-9-2011 21:31 Print reply

Posts: 1259
Heel erg bedankt, vmx had ik al geprobeerd, dan WR maar een porberen!
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 27-9-2011 22:10 Print reply

Posts: 29286
Is het niet een idee om de huidige cilinder te Ferro-sealen?
eventueel nog iets op te boren, krijg je een big bore elsinore, is ook niet verkeert.

Kost wel wat dat wel, maar dan heb je ook wat.
 
Ronald125cc 27-9-2011 22:39 Print reply

Posts: 1259
haha joah , maar hij maar deze cilinder gaat met pensioen ben ik bang, er mist een stuk uit de onderkant van de originele bus, een prox bus is veel breder en dus kom je weer in mijn oude verhaal terecht.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 27-9-2011 22:43 Print reply

Posts: 29286
ow vandaar.
naja altijd nog leuk om de cilinder op je nachtkastje te zetten.
 
Ronald125cc 1-10-2011 23:34 Print reply

Posts: 1259
soow weer een update qua aankopen:
een goede set cilinder en kop gekocht voor grof geld,
kan de oudecilinder en kop met m12 draadeinden bij het oud ijzer...
ook zijn al mijn bloklagers en keringen binnegekomen uit de USA..
en omdat er een nieuw ciindertje is gekomen is de cilinderbus weer retour gegaan..

Qua reparatie/ opknappen door tijdgebrek weinig gedaan..
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 1-10-2011 23:36 Print reply

Posts: 29286
Doneer mij die oude cilinder dan maar als je hem toch weg gooit.

Maar wel fijn de "nieuwe" cilinder.
 
Ronald125cc 1-10-2011 23:40 Print reply

Posts: 1259
Haha, ik wou even lijken hoe snel er iemand begon te happen ,wel aardig snel dus...
maar cilindertje gat mooi op mijn nacht kastje


Hopelijk volgendeweek prox bestelling binnen en dan krukasje persen en nieuw big-end monteren.
dan maar eens carter +cil en cil kop stralen
lagers dr uit en nieuw persen
blok spuiten
en inelkaar zetten
(ik denk dat we dan ook al weer een maand verder zijn..)

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 1-10-2011 om 23:44 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 1-10-2011 23:43 Print reply

Posts: 29286
Hehe, had het ook niet anders verwacht.

Schiet allemaal wel mooi op!
Volgens mij kan hij dit jaar nog af zijn als je zo door gaat, ipv de eerder genoemde 2 jaar.
 
JB1 1-10-2011 23:43 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
Haha, ik wou even lijken hoe snel er iemand begon te happen ,wel aardig snel dus...
maar cilindertje gat mooi op mijn nacht kastje


Hopelijk volgendeweek prox bestelling binnen en dan krukaasje persen en nieuw big-end monteren


Kijk maar uit, straks staat jouw nachtkastje in Kenny's slaapkamer
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ronald125cc 1-10-2011 23:51 Print reply

Posts: 1259
qua vorderingen schiet het wel op, ik ben er stiekem elke avond tot in de late uurtjes er mee bezig.. en bedenk vaak hoe het nog mooier en beter kan..

ik denk wel dat ik met kenny zijn nachtkasje ruilen wil
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
kenny77 1-10-2011 23:53 Print reply

Posts: 29286
hehe.

maar het gebeurt zo te zien wel allemaal tiptop, wordt volgens mij echt wel mooi als hij af is.
 
Ronald125cc 11-10-2011 20:53 Print reply

Posts: 1259
jaah ik wil alles gewoon perfect hebben! hoop er nog lang op te mogen passen
Weer leuk spul binnenbekregen het bigend lager &/pen en shims staan er niet op , krukasje word klaargemaakt.
wacht op de nieuwe originele onderdelen, en dan gaat de cilinder weg voor honen en stralen.

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 11-10-2011 om 20:55 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
lytseleen 12-10-2011 10:12 Print reply

Posts: 1025
weer een duur pakketje..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
arjensik 20-1-2013 20:00 Print reply

Posts: 552
ej broer wanneer maak deze hotje nu eens af?
 
The rider should never be the slowest part on the bike
j0ren 20-1-2013 20:05 Print reply

Posts: 1298
Oef deze nog niet tegengekomen. Heel erg heet!
Elsinore is echt een droom motor
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved