Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Luuk's clio rs sport

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Luuk's clio rs sport
Geplaatst door .luuk op 14-8-2011 21:15
Hits Deze gallery is 14717 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Renault Clio (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / 2001
Opgegeven max. vermogen 185 pk / 136 kW
Opgegeven max. snelheid 230 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
audio [Toon slechts deze afbeelding]
zijkant [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-9-2011 23:39 Print reply

Posts: 10835
je moet toch gewoon het vliegwiel blokkeren door een as van 6mm ergens in het carter te steken of iets dergelijks?
zo heb ik het eens gedaan bij een 2,0 16v.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Aquamaniac 23-9-2011 0:02 Print reply

Posts: 882
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
je moet toch gewoon het vliegwiel blokkeren door een as van 6mm ergens in het carter te steken of iets dergelijks?
zo heb ik het eens gedaan bij een 2,0 16v.



zoiets ja
alleen bij sommige renault motoren kan de blokeerpen ook in een balansgat van de krukas vallen en daar merk je geen verschil aan
behalve dat de nokkenas steun niet goed in de nokkenassen valt aan de achterzijde van de kop

en een halve tand verschil scheelt op deze motoren al gigantisch in goed of slecht lopen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
klopt inderdaad, echter het is ook mogenlijk om het te klaren, zonder dat de motor eruit hoeft., wel moet er een motorsteun los.

ben trouwens ook niet van plan om t zelf te doen hoor, dat laat ik over aan mensen die er verstand van hebben



heb het nagezocht en inderdaad volgens de boeken van Renault is het te doen met de motor erin.
weet dat wij op de zaak de motor er gewoon uit haalde was een stuk makkelijker.

wel verstandig dat je het laat doen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
.luuk 23-9-2011 14:12 Print reply

Posts: 1483
nouja, zodra we eraan beginnen, kunnen we altijd het blok er nog uithalen.

maar dat zien we dan wel.

ben er al wel vaak bij geweest, met een distributie vervangen, maar bij geen enkele zat alles zó dicht op elkaar gepropt. daarom wil ik er iemand bij met meer verstand van deze blokken.
 
koetjeboe91 23-9-2011 14:22 Print reply

Posts: 2096
als je eens aardig aan me vraag kijk in een auto programma hoe het moet waar je op moet letten enz.


Aanhaalmomenten - motor
Klepdeksel (-Set)

Bout(en) 13- 20- 22- 23, Trap 01 8 Nm
Bout(en) 1- 2- 3- 4- 5- 6- 7- 8- 9- 10- 11- 12- 14- 15- 16- 17- 18- 19- 21- 24, Trap 02 12 Nm
Bout(en) 13- 20- 22- 23, Trap 03 losdraaien
Bout(en) 13- 20- 22- 23, Trap 04 12 Nm
Nokkenaslagers
12 Nm
Inlaatnokkenaswiel
100 Nm Nieuwe schroef(en) gebruiken.
Uitlaatnokkenaswiel
Trap 01 30 Nm
Trap 02 86°
Nokkenasversteller
100 Nm
Distributiedeksel onder
M6 10 Nm
M8 18 Nm
Spanrol - Multi-riem/V-snaar
32 Nm
Spaninrichting Multi-riem/V-snaar
65 Nm
Geleiderol - Multi-riem/V-snaar
35 Nm
Spanrol - tandriem
Trap 01 7 Nm
Trap 02 28 Nm
Omkeerrol tandriem - nokkenasaandrijving
45 Nm
Cilinderkopbouten schachtlengte maximaal
117,7 mm
Cilinderkopbouten

Bout(en) 1 - 10, Trap 01 20 Nm
Bout(en) 1 - 10, Trap 02 20 Nm
Bout(en) 1 - 10, Trap 03 94 - 106°
Bout(en) 1 - 10, Trap 04 94 - 106°
Inlaatspruitstuk
22 - 25 Nm
Uitlaatspruitstuk
18 Nm
Bougies
25 - 30 Nm
Klopsensor
25 Nm
Poelie waterpomp
10 Nm
Koelvloeistofpomp
17 Nm
Krukas - centrale bout
Trap 01 20 Nm
Trap 02 120 - 150°
Koppelingsdrukplaat
20 Nm
Vliegwiel
50 - 55 Nm
Olie aftapplug(gen)
22 Nm
Oliecarter
12 - 15 Nm
Oliefilterhuis
10 - 14 Nm
Drijfstanglager
Trap 01 25 Nm Nieuwe schroef(en) gebruiken.
Trap 02 104 - 116°
Hoofdlager
Trap 01 20 Nm Nieuwe schroef(en) gebruiken.
Trap 02 58°- 66°
Motorhouder
Bout(en) 62 Nm
Moer(en) 44 Nm
Motorlagering
Bout(en) 62 Nm
Draaimomentsteun
62 Nm
Katalysator
met G-kat
Lambdasonde
45 Nm
Dynamo
boven 35 Nm
Onder 40 Nm
Startmotor
41 Nm
Aircocompressor
35 Nm
Houder - aircocompressor
63 Nm
Persleiding - aircocompressor
9 - 11 Nm
Stuurbekrachtigingspomp
32 Nm
Riemschijf - stuurbekrachtigingspomp
10 Nm

aandraaikoppels - onderstel voor
Stuurhuis
met servobesturing 50 Nm
zonder servobesturing 55 Nm
Wielnaaf /wiellagers voor
280 Nm
Spoorstangeinde aan fusee
37 Nm
Spoorstangeinde aan spoorstang
18 Nm

aandraaikoppels - rem
Remzadel vooras
40 Nm
Remzadel achteras
100 Nm
Remzadelsteun achteras
60 Nm
Remzadelsteun vooras
105 Nm
Remschijf achteras
175 Nm
Remschijf vooras
15 Nm
Ontluchtingsklep
9 Nm
Sensor - wieltoerental
8 Nm
Remleiding
17 Nm
Remslang
17 Nm

aandraaikoppels - overbrenging
Flensverbinding overbrenging met motor
30
Aandrijfas
25 Nm
Schroef olieafvoer - overbrenging
22

aandraaikoppels - onderstel achter
Wielnaaf /wiellagers achter
175 Nm


even een paar dingen alvast. zal meer via de inbox sturen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Pim DTR 5-10-2011 0:22 Print reply

Posts: 188
Prachtig, ik houd van franse auto's met rally-look

 
Een echte man, kickt zijn brommer an.
-PuchSjonnie- 19-10-2011 12:15 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Hier in de buurt komt een (oud) Nederlands kampioen rally vandaan, en raad eens waar die in rijd? Juist! Een Renault Clio! Dus zo slecht zal zo'n ding vast niet zijn.

wie zegt dat daar een renault motor inzit? kan ook wel een motor van een hele andere auto in hebben gezeten, kijk maar naar sommige volvos zitten ook vaak renault motoren in
 
Derbi-Olaf 19-10-2011 13:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
[...]

wie zegt dat daar een renault motor inzit? kan ook wel een motor van een hele andere auto in hebben gezeten, kijk maar naar sommige volvos zitten ook vaak renault motoren in

wie zegt er dat renault blokjes slecht zijn ?

ze durven zo nu en dan wel eens olie lekken, maarja dat doen de meeste wagens eigenlijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
.luuk 26-10-2011 14:28 Print reply

Posts: 1483
tja, zo'n blok krijgt natuurlijk wat meer op zn flikker, dan een 'gewoon' blok

maargoed, met wat meer onderhoud, moet dat ook geen probleem zijn.
 
Wizard1894 26-10-2011 18:11 Print reply

Posts: 695
Mooie clio! zuinig op zijn
 
Banaan 26-10-2011 18:15 Print reply

Posts: 5725
Leuk autootje, alleen jammer dat ze af en toe spontaan uit elkaar flikkeren!
 
pompower 26-10-2011 19:19 Print reply

Posts: 1777
leuk bakkie, alleen tis dat t een reneau is, hou ik gwoon niet van
 
www.basvanloenen.nl
.luuk 26-10-2011 20:00 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Leuk autootje, alleen jammer dat ze af en toe spontaan uit elkaar flikkeren!


Wat dan? voorbeeld?


@pompower, tja dat moet jij weten.
 
Marcooow 2-11-2011 16:15 Print reply

Posts: 5713
hotje

laatst bij zon 1tje ingezeten, met de 2 standaart pijpjes komt er al een mooi geluid uit, gaat wel voorruit zon clio`tje
 
faster than a bullet!
.luuk 8-11-2011 21:57 Print reply

Posts: 1483
ja, tot 3k valt t wel mee, maar daarboven trekt t als een beer

zit wel een aardige brul in deze demper, maar storend is het binnen zeker niet, en anders zetten we de muziek harder
 
maxisport 3-1-2012 23:59 Print reply

Posts: 4206
ik vind die uitlaat echt 10x niks
 
.luuk 11-1-2012 10:27 Print reply

Posts: 1483
no, ik vind zo'n ovale pijp mooier dan een ronde, komt miss nog een keer een wat kleinere onder.
maar het geluid is wel lekker, met rustig rijden niet te hard, maar wanneer je m doortrekt klink ie super

auto is onder tussen ook weer voorzien van een verse apk, dus die kan er weer even tegen
 
stephan777 11-1-2012 17:01 Print reply

Posts: 7259
Een ronde demper hoort onder een Jap.


Deze uitlaat staat goed onder je Renault.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-1-2012 17:07 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
no, ik vind zo'n ovale pijp mooier dan een ronde, komt miss nog een keer een wat kleinere onder.
maar het geluid is wel lekker, met rustig rijden niet te hard, maar wanneer je m doortrekt klink ie super

auto is onder tussen ook weer voorzien van een verse apk, dus die kan er weer even tegen


Jammergenoeg zegt een Apk mij niet alles over de technische toestand van een auto.
 
stephan777 11-1-2012 17:10 Print reply

Posts: 7259
Als je naar de spaanse polder rijd heb je ook een nieuwe apk.

Hoe je auto er ook aan toe is.
 
.luuk 11-1-2012 17:46 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Jammergenoeg zegt een Apk mij niet alles over de technische toestand van een auto.



Ondertussen zijn er namenlijk ook al een heel aantal onderdelen vervangen, vandaar
 
Heilige Antonius 11-2-2012 18:57 Print reply

Posts: 1202
leuk wagentje. Heb momenteel een 106 s16 te leen, maar dit zal nog wel wat sneller zijn
 
grasmaaier89 28-11-2012 21:09 Print reply

Posts: 14412
En heeft tie al "pats-boem-knal" gezegd?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
.luuk 28-11-2012 21:12 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
En heeft tie al "pats-boem-knal" gezegd?


Patsboemknal?
 
Cas DT 28-11-2012 21:19 Print reply

Posts: 3131
Betere foto's met de blauwe details erop?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
.luuk 28-11-2012 21:25 Print reply

Posts: 1483
nee helaash niet, liep net al te kutten met een bouwlamp buiten

zal morgen even betere maken
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved