Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
zet er even een net zadel op, dan is het een hot..
wat betreft de ontsteking van het nieuwe blok kun je misschien ook nieuwe type hpi kopen..
afbeelding
deze ontsteking had ik inderdaad ook in mijn gedachte! leek me een prima optie.
me vader heeft hem ook al in gebruik op zijn zundapp ks 50 watercooled (motorfietsje)
werkt prima en bevalt goed!
over het zadel het werkt idiaal. je kan er vanalles in dumpen wat je anders in je jas zou moeten stoppen.
het zadel is nu wel aan de binnenkant gestraald en gespoten zodat die roest ook weg was.
en er komt zeker niet een ander zadel op, ik vind het wel makkelijk zo.
over de velgjes heb ik nog andere voor liggen want als er straks een ander snel blokje onder komt te hangen moet ik wat steviger rijden vind ik. dus komt er een extra setje bij.
spaken vind ik bij deze wel mooi staan maar dat is mijn mening.
er komen nog nieuwe velgjes om gespaakt want mooi zijn ze niet meer:(
rvs spaken heb ik al liggen
voor na het stappen gebruik ik hem ook niet. ik rijd nooit met alcohol op!!
en om hem nou bij een discotheek of cafe neer te zetten vind ik een beetje riskant voor vernielingen enz. zal wel meevallen maar je weet maar nooit.
over de slag van de kreidler cilinder is inderdaad langer maar ik weet van me vader dat hij vroeger een kreidler cilinder op een puch maxi heeft gebouwd
en wist het volgende te vertellen.
je maakt simpelweg een ophoogplaatje van 9milimeter op de freesbank.
dan laat je de spoelkanalen mooi overlopen op die van de puch, je vergroot ze uiteraard ook.
en dan past de kreidlercilinder er zo op.
je moet wel de cilinder hebben met de 2/3 extra koelribben en de schuine inlaat. ookwel de kreidler RS50 motorfiets cilinder. maar omdat ik toch een membraan op het carter heb straks heb ik hier geen last van. maargoed extra informatie
voor de rest iedereen bedankt voor de leuke reacties
tot de volgende update!