Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - yamaha yz80 1979

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery yamaha yz80 1979
Geplaatst door yamahadt1986 op 25-7-2011 15:13
Hits Deze gallery is 3503 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Yamaha YZ80 (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Wit / 1979
Opgegeven max. vermogen 12 pk / 9 kW
Opgegeven max. snelheid 110 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
andere kant yz80 blokje [Toon slechts deze afbeelding]
losse onderdeeltjes [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 25-7-2011 15:45 Print reply

Posts: 29286
Leuk dinge'tje.

Zo'n rijwiel gedeelte moet ik ook nog eens een keer kopen en een ac kx80.
Wel veel succes met het zoeken van het koppelingshuis, deze koppeling heeft namelijk een andere vertanding. :(

Volgens mij past een normale koppeling er ook in (icm het juiste krukastandwiel) maar dan rijd het wel voor geen meter meer.

16 pk ga je niet redden met de originele setup, deze uitlaat begrensd de boel namelijk enorm.
 
yamahadt1986 25-7-2011 15:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk dinge'tje.

Zo'n rijwiel gedeelte moet ik ook nog eens een keer kopen en een ac kx80.
Wel veel succes met het zoeken van het koppelingshuis, deze koppeling heeft namelijk een andere vertanding. :(

Volgens mij past een normale koppeling er ook in (icm het juiste krukastandwiel) maar dan rijd het wel voor geen meter meer.

16 pk ga je niet redden met de originele setup, deze uitlaat begrensd de boel namelijk enorm.



ja koppelingshuis schijnt moeilijk te vinden zijn.
maar daarom dacht ik inderdaad om er dan een gewone in te zetten!
maar hoezo zou dat niet goed rijden dan?
langzamer zou hij er toch niet om lopen

heb de cilinder er net ook afgetrokken en ziet er prima uit.
goeie zuiger nog! wiseco en er zitten carbon membraanklepjes in!

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-7-2011 15:52 Print reply

Posts: 29286
Deze koppeling wat er nu in zit, heeft een zwaardere vertanding, dus als je een normaal koppelingshuis erin zet, dan zijn de versnellingen veel te licht.
 
yamahadt1986 25-7-2011 15:57 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Deze koppeling wat er nu in zit, heeft een zwaardere vertanding, dus als je een normaal koppelingshuis erin zet, dan zijn de versnellingen veel te licht.


ja op die manier.
opzich is dat denk ik niet super erg want dan vertand ik hem wel wat zwaarder haaha!
ik zie wel even want van prox kun je volgensmij ook nieuwe koppelingshuisen kopen.
en mischien heeft dirk timmer wel wat liggen voor me als die terug is van vakantie.

mischien kan ik een andere huis ook wel op dat tandwiel klinken dan is alles nog hetzelfde kwa overbrenging.
want alleen het huis is stuk niet het tandwiel

komt vast wel weer heel heb jij niet toevallig wat liggen dan?

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-7-2011 16:04 Print reply

Posts: 29286
Dan moet een ander huis erop klinken ook wel gaan, ze hebben de zelfde aansluiting.

moet je alleen zo'n 5 plaats huis zien te vinden.

die van een 1981 en volgende yz80 hebben een ander huis.

4 plaats huis erop akn misschien ook nog, maar dan gaat hij misschien slippen.
(maargoed echt kilometers zal je toch niet met het ding maken neem ik aan)
 
yamahadt1986 25-7-2011 16:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan moet een ander huis erop klinken ook wel gaan, ze hebben de zelfde aansluiting.

moet je alleen zo'n 5 plaats huis zien te vinden.

die van een 1981 en volgende yz80 hebben een ander huis.

4 plaats huis erop akn misschien ook nog, maar dan gaat hij misschien slippen.
(maargoed echt kilometers zal je toch niet met het ding maken neem ik aan)



oke idiaal die heb ik nog wel liggen

nouw kilometers niet maar wel crossbanen hahaa.

want in nederland heb je wel van die klasieke crossmotordagen ofzoiets.
bij ons in rutte ook op de crossbaan.
en leek me dan wel leuk om met dat ding over de baan te gaan!
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-7-2011 16:15 Print reply

Posts: 29286
Maar helaas is dat niet voor 80cc, als ik het goed heb. :(
 
Marcooow 25-7-2011 17:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar helaas is dat niet voor 80cc, als ik het goed heb. :(


misschien willen ze je dan matsen, of bij de 50cc in of bij de 125cc klasse
maar dat zou peter eigenlijk keer na moeten vragen want ik heb ook nog geen 80cc gezien laatst in de hoeve bij oldtimercross
 
faster than a bullet!
yamahadt1986 25-7-2011 17:33 Print reply
Posts: 1713
ja ga ik wel eens navragen.
lijkt me toch wel eens lagge om voor de fun mee te doen.
want verder kan ik er straks ook helemaal niks mee.
vandaar!

maar in rutte bij ons 15km vandaan was ik ditjaar geweest bij een oldtimercross. maar daar zag ik vanalles rijden.
ook zelfbouw spul
zoals de een 80cc zundapp die ze zelf op hadden gebouwd.
zelf gemaakt frame met een watergekoelde 80cc blok eronder en noem maar op.
maar of die in een klasse mee gereden heeft weet ik niet.
mischien hadden ze er toen een apparte klasse voor gemaakt daar.
want heb daar toen ook een yz80 uit 1982 gezien die meegedaan had.

maargoed zien we dan wel.

ik heb net mijn balhooflagers eruit gehaald en vervangen.
want die waren goed gaar
voor de rest voorvorkpoten zijn zometeen gepolijst.
en wieltje gepoetst.
achterwiel gaat er zometeen uit en wordt het frame tochmaar gespoten om kleine plekjes weg te werken.

dan komt de voorvork en het voorwiel er weer in.
heb net hendels bestelt met handvaten en snelgas.
morgen zal ik de achterwiellagertjes vervangen en kan het achterwieltje er ook weer in.

dan is het rollende frame klaar.
ohwja moet nieuwe voetstepjes hebben
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
antonhonda 25-7-2011 19:14 Print reply

Posts: 3616
hoe hard gaat zon blok nou echt ?
en hoe trekt het op ? echt snel of netzo als am6 met 50 snel ?

had ook een yz80 blok voor mn dt of dtr maar een goed bod gekregen en toch maar verkocht
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
kenny77 25-7-2011 19:19 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
hoe hard gaat zon blok nou echt ?
en hoe trekt het op ? echt snel of netzo als am6 met 50 snel ?

had ook een yz80 blok voor mn dt of dtr maar een goed bod gekregen en toch maar verkocht

Sneller als een am6 met 50cc...
Met een stuk meer trekkracht in de lag toeren

Ik had 118 km/h op de tomtom gereden wel met een andere uitlaat, de originele uitlaat is poep en begrensd.

Deed wel lang erover om op die snelheid te komen, heb het ook maar 1 keer gedaan, omdat ik er niet van houd om een blokje zo lang nutteloos te laten werken.

Normaal was 100 km/h op een korte afstand goed te doen.
ik was geflitst (van voor) toen ik de eerste versnelling door liet gaan.

Is wel het mooiste blok dat je onder je dt kunt hebben.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-7-2011 om 19:20 uur.
 
antonhonda 25-7-2011 20:00 Print reply

Posts: 3616
oke
mooi snel spul dus

maar zadel is niet orgineel ? toch en sticker sets zijn nog te koop rood wit

zou die nog mooier van worden
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
yamahadt1986 25-7-2011 20:45 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
oke
mooi snel spul dus

maar zadel is niet orgineel ? toch en sticker sets zijn nog te koop rood wit

zou die nog mooier van worden



zeker leuk snel spul.

zadeltje is wel orgineel alleen het zadelovertrekje niet.
dus daar komt nog een nieuwe voor.
ik ben hem nu nog aan het opknappen dus hij is zoals je hier ziet nog niet helemaal klaar.
ik heb vandaag het frame gespoten de voorvorkpoten gepolijst.
morgen ga ik het achterwielnaaf spuiten en nieuwe wiellagers erin doen.

dan ga ik bezig met het blokje om te gaan kijken wat ik ga reviseren enz. en spuiten.

kappen en tank worden nog geschuurd en gespoten.
ben er alleen nog niet helemaal over uit wat voor kleur die wordt.
geel of wit/rood.

hij komt oficieel uit america deze en was eerst geel. is later wit gespoten.

stickers komen er zeker wel op te zitten als alles klaar is.
eerst wil ik het frame in orde hebben en het blok.
tank en kappen kunnen daarna wel
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
recardekan 25-7-2011 20:47 Print reply

Posts: 55
Ik heb ook nog zo'n blokje staan Eigenlijk s reviseren en onder de DT gooien
 
yamahadt1986 25-7-2011 21:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: recardekan
Ik heb ook nog zo'n blokje staan Eigenlijk s reviseren en onder de DT gooien



verkoop je het blokje ook?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
DT50mans 30-7-2011 22:18 Print reply
Posts: 3
gaaf om me te crossen,

hoe was je van plan die naaf te doen dan? spaken er uit?

heb ik nu wel met mijn DT50 (2004) maar k weet hoe ik opnieuw moet spaken.
verder leuk hoe snel je er mee aan de gang gaat
 
Toch zou ik het de volgende keer anders proberen...
yamahadt1986 21-8-2011 3:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50mans
gaaf om me te crossen,

hoe was je van plan die naaf te doen dan? spaken er uit?

heb ik nu wel met mijn DT50 (2004) maar k weet hoe ik opnieuw moet spaken.
verder leuk hoe snel je er mee aan de gang gaat


die naaf heb ik er niet uit gehaald want de naaf was al mooi zwart maar op een paar plekjes na niet.

dus heb ik alle spaken afgeplakt en de rest en toen gespoten maar stel alles was lelijk dan had ik hem inderdaad uitmekaar gehaald.

ik kan ne wiel wel opnieuw spaken voor je

www.pmtuning.nl me website

vcor de rest is dit het project van de crosser http://www.brommerfo...cts/detail_main/1660

veel kijk plezier nog.

voor de rest moet ik de carterdeksel nog dichtlassen.
ontsteking is gemonteerd.
vooremkabel is aangesloten, achterrem bedaal moet ik nog een bus voor draaien want is nogal uitgelubbert dus trap je anders alles krom:(

gaskabel moet ik er ook nog opmaken en nog een nieuw twin air filter voor in de filterbox kopen.
uitlaat moet gespoten worden en is al gestraald.
en uiteraard de rest gewoon monteren.
en afstellen de yz80.
als dat klaar is dan haal ik het kapwerk en de tank eraf en ga ik alles mooi schuren en wordt het gespoten! zoals het nu lijkt wordt de kleurenstelling wit met rood.
maar mischien ook wel geel.
uiteraard komen de orginele stickers er ook gewoon op onder de blanke lak.

dan is die mooi klaar.
en ga ik voor later nog opzoek naar nieuw voetstepjes orginele koppelingshendel en stuur.
en uitlaatdemper.

foto's komen waarschijnlijk morgen nog bij het project

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 21-8-2011 om 3:38 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
smefke 30-8-2011 18:05 Print reply
Posts: 507
zkkr mooj ding ja,
en schrok me ff lam america dat kan tog niet je bedoelt zkkr amerika. haha anders 5min van me af:P

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved