Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda SS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda SS50
Geplaatst door janh95 op 21-7-2011 20:32
Hits Deze gallery is 7783 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda SS50 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 1977
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 80 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Mijn Honda SS50 [Toon slechts deze afbeelding]
Honda SS50 [Toon slechts deze afbeelding]
Honda SS50 op de aanhanger [Toon slechts deze afbeelding]
Honda SS50 op de aanhanger [Toon slechts deze afbeelding]
SS50 [Toon slechts deze afbeelding]
SS50 [Toon slechts deze afbeelding]
Uitlaat beunhaas eerste klas [Toon slechts deze afbeelding]
Blokje [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Maup 21-7-2011 20:34 Print reply

Posts: 4353
Leuk ding!
Heeft inderdaad wat aandacht nodig om hem in topstaat te krijgen, maar zo is hij ook al mooi.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
janh95 21-7-2011 20:37 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Leuk ding!
Heeft inderdaad wat aandacht nodig om hem in topstaat te krijgen, maar zo is hij ook al mooi.

Ja idd.
Maar aan de bekabeling is helaas wel wat geprutst door een van de vorige eigenaren.
En dit laag model uitlaat is niet origineel. want de kickstart en rempedaal komen er tegen aan.
Binnenkort hoog model uitlaat bestellen.
 
You can either agree with me or be wrong!
Maup 21-7-2011 20:41 Print reply

Posts: 4353
Hoog model uitlaat is behoorlijk duur volgens mij. Maar wel tof. Dat wil ik op die van mij (misschien) ook nog wel eens een keer.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
janh95 21-7-2011 20:42 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Hoog model uitlaat is behoorlijk duur volgens mij. Maar wel tof. Dat wil ik op die van mij (misschien) ook nog wel eens een keer.

Rond de 100 a 150 euro.
Maar goed dan moet je ook nog een hitteshild hebben en die zijn bijna niet te vinden en als ze te vinden zijn wel net zo duur als de uitlaat zelf
 
You can either agree with me or be wrong!
4takker 21-7-2011 20:50 Print reply

Posts: 2395
er zit nog 1 leuke maar aan die nieuwe hooge uitlaten het zijn alle maal reproduktie dingen die net niet passen. je moet bij het op hang punt boven het blok net het hoekje er af slijpen anders krijg je in verloop van tijd een mooie kuil in je koppelings carter van de uitlaat.

wat zit er oder het zadel aan de gaskabel? als je een beetje handig bent kan je met zoon kabel nog een mooie begrenzer maken.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
janh95 21-7-2011 21:07 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
er zit nog 1 leuke maar aan die nieuwe hooge uitlaten het zijn alle maal reproduktie dingen die net niet passen. je moet bij het op hang punt boven het blok net het hoekje er af slijpen anders krijg je in verloop van tijd een mooie kuil in je koppelings carter van de uitlaat.

wat zit er oder het zadel aan de gaskabel? als je een beetje handig bent kan je met zoon kabel nog een mooie begrenzer maken.

Het leuke is dat dat een begrenzer is.
als je hem helemaal dicht doet doet je gashendel het niet meer.
maar hij heeft een klein probleempje als je hem half dicht doet trekt je het gashendel zo open. dus ff zorgen dat die wat zwaarder gaat
 
You can either agree with me or be wrong!
mx-jacob 21-7-2011 21:08 Print reply

Posts: 2938
HOt voor deze mooie ss
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
janh95 21-7-2011 22:17 Print reply

Posts: 426
Zojuist een hoog model uitlaat bestelt
 
You can either agree with me or be wrong!
Paul de Salmiakbal 24-7-2011 1:17 Print reply

Posts: 5285
Imitatieblokje? Zie geen letters op koppelingsdeksel
 
4takker 24-7-2011 1:21 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Imitatieblokje? Zie geen letters op koppelingsdeksel


dat geen letters op de carters zecht nog niets. kijk maar naar een nieuw type blok. daar zit een stikertje op.

zo als ik heb blok je zie lijkt het gewoon een ss blokje. met een 12v ontstekings deksel.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
janh95 24-7-2011 1:23 Print reply

Posts: 426
Is idd geen imitatieblokje
Maar normaal staat er toch op de koppelingsdeksel wat voor olie er in gaat of zit ik er compleet naast?
 
You can either agree with me or be wrong!
4takker 24-7-2011 1:26 Print reply

Posts: 2395
er staat de hoeveelhijd olie op en waneer je dikke of dunne olie in het blok moet gieten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
janh95 24-7-2011 1:27 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
er staat de hoeveelhijd olie op en waneer je dikke of dunne olie in het blok moet gieten.

Ik geloof dat er gewoon 700 ml in gaat en 15-20w40.
 
You can either agree with me or be wrong!
Paul de Salmiakbal 24-7-2011 1:29 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


dat geen letters op de carters zecht nog niets. kijk maar naar een nieuw type blok. daar zit een stikertje op.

zo als ik heb blok je zie lijkt het gewoon een ss blokje. met een 12v ontstekings deksel.


Ja klopt, of er is alleen een ander deksel op gezet en de rest is nog ori :p
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ik geloof dat er gewoon 700 ml in gaat en 15-20w40.

Klopt ja, op het blokje staat over bij welke temp je welke olie erin moet gieten, maar dat was nog van uit het single grade olie tijdperk. Nu flikker je er gewoon 10w40 in en dan is het goed.
 
4takker 24-7-2011 1:32 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ik geloof dat er gewoon 700 ml in gaat en 15-20w40.


zo iets ja.

op een blokje wat niet ver van mijn bed verwijderd is staat 0.8L
boven de 15 grade sae 30
beneden de 15 grade sae 20
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
AlexSenda 24-7-2011 22:18 Print reply

Posts: 648
HoTJEEEEE
 
Marcooow 3-8-2011 23:30 Print reply

Posts: 5713
strak ding
 
faster than a bullet!
janh95 3-8-2011 23:32 Print reply

Posts: 426
Ik heb ondertussen de knipperverlichting eraf.
Morgen ff het probleem met de valse lucht oplossen en voor remschoentjes vervangen.
Uitzoeken waarom mijn koplamp niet brandt.
En dan bloaze met da ding!
 
You can either agree with me or be wrong!
Marcooow 3-8-2011 23:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
Ik heb ondertussen de knipperverlichting eraf.
Morgen ff het probleem met de valse lucht oplossen en voor remschoentjes vervangen.
Uitzoeken waarom mijn koplamp niet brandt.
En dan bloaze met da ding!


is zon ss nog beetje snel bij de 80 of?
 
faster than a bullet!
janh95 3-8-2011 23:37 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


is zon ss nog beetje snel bij de 80 of?

Ik heb niet echt op veel andere brommers gereden alleen op een flandria mini futura die 45/50 loopt en een peugeot 102 die 55-60 wou.
Maar ik vind dat hij aardig lekker doortrekt vooral de eerste 3 versnellingen.
Alleen heb er wel een 70cc op geloof ik. (cilinder nog niet los gehad staat wel 49cm³ afdruk op maar hij loopt aardig hard voor een 4 takt vind ik.
 
You can either agree with me or be wrong!
janh95 10-8-2011 21:36 Print reply

Posts: 426
vandaag vervangen voorspatbord voor een rood origineel voorspatbord en mijn lage uitlaat vervangen voor een sport pijpje.
klinkt nu wel bruut met zo'n sport pijpje.
Binnenkort komt er hoge uitlaat op.

Foto's volgen morgen.
 
You can either agree with me or be wrong!
janh95 12-8-2011 14:24 Print reply

Posts: 426
Nieuwe Foto's
 
You can either agree with me or be wrong!
4Stroke 12-8-2011 17:25 Print reply

Posts: 1687
Wat een mooi dingetje! Ziet er enorm goed uit.
1 vraagje.. Is dat een 50cc waarmee je de 80 haalt? Of is het een 70cc (met of zonder 50cc opdruk) en 50cc kop? :P
 
Trekt je scooter niet door? Bel een loodgieter
janh95 12-8-2011 18:08 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4Stroke
Wat een mooi dingetje! Ziet er enorm goed uit.
1 vraagje.. Is dat een 50cc waarmee je de 80 haalt? Of is het een 70cc (met of zonder 50cc opdruk) en 50cc kop? :P

Ik heb de cilnder en dergelijk nog niets losgehad, nog nergens voor nodig geweest. maar ik geloof niet dat er nog een 50cc onder zit aangezien hij vrij rap is. vergleken met een standaard ss50. verder wel 49cm³ opdruk en 50cc kop (5 bak kop geloof ik)
 
You can either agree with me or be wrong!
4Stroke 12-8-2011 18:10 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ik heb de cilnder en dergelijk nog niets losgehad, nog nergens voor nodig geweest. maar ik geloof niet dat er nog een 50cc onder zit aangezien hij vrij rap is. vergleken met een standaard ss50. verder wel 49cm³ opdruk en 50cc kop (5 bak kop geloof ik)


Ah oke, ja er bestaan uiteraard 70cc's met 49cc opdruk. Maar het maximum wat ik met mijn 50cc ss had behaald was ehm... geloof 70/75.. Heb toen zelf ook 70cc erop gezet en nu rijd ik soms ietsjes over de 90. En een 5bak kop? Zit daar dan verschil in vergelijking met de 4bak kop?
 
Trekt je scooter niet door? Bel een loodgieter

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved