JB1 |
16-6-2011 21:13 |
Posts: 14881 |
Word ie ook gebruikt waar hij voor gebouwd is?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
jong |
16-6-2011 21:25 |
Posts: 1445 |
Sja, ik doe er mee rijden. Off-road is ie toch wel erg zwaar voor, af en toe een onverharde weg durf ik wel aan maar ik ga niet in het mulle zand rijden met dit gevaarte.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
16-6-2011 21:35 |
Posts: 13830 |
vet apparaat, hot!
heb zelf een xtz 660 tenere gehad, was overigens niet zo'n succes. dezen zijn volgens mij wel goed!
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Kurzel |
16-6-2011 21:35 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jong
Sja, ik doe er mee rijden. Off-road is ie toch wel erg zwaar voor, af en toe een onverharde weg durf ik wel aan maar ik ga niet in het mulle zand rijden met dit gevaarte.
weegt dit dingk nog dan?
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
jong |
16-6-2011 22:01 |
Posts: 1445 |
233kg
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-6-2011 22:08 |
Posts: 6718 |
maat van me reed er al op zo een over een crossbaantje (geen pittbike baantje hoor) voordat ie z'n rijbewijs binnen had. wil best
edit: dat was de 660 weet niet of er veel verschil tussen zit verder kwa gewicht
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-6-2011 om 22:09 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jong |
16-6-2011 22:11 |
Posts: 1445 |
de 660 weegt 170kg, scheelt behoorlijk.
|
|
|
|
Kurzel |
16-6-2011 22:11 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jong
233kg
Da's best flink ja
dan zou ik ook de zandpaden vermijden denk ik
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
jong |
16-6-2011 22:14 |
Posts: 1445 |
Mn gixxer was ook 230kg, maar dat zat een stuk lager en is wat makkelijker te houden. Dit ding heeft een schofthoogte van een paard.
|
|
|
|
Kurzel |
16-6-2011 22:18 |
|
jong |
16-6-2011 22:21 |
Posts: 1445 |
Hm, nee daar heb ik nooit echt last mee gehad. Ja, straatje keren was erg lastig met de gix.. Met de tenere gaat dat heel makkelijk. Enige lastige is om hem in de tuin om te draaien als ik er naast loop. Dan merk je pas hoe zwaar dit rotding is.
|
|
|
|
JB1 |
16-6-2011 22:22 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]
pfoeh dat zijn allemaal flinke jongens dan, ik vind de 185 kilo van mijn apparaat soms al veel, dat ik 'm korte bochten in moet trekken zegmaar
Van die 400 van je?
De mijne trek ik met een knie nog door de bochten heen.. :/
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Kurzel |
16-6-2011 22:27 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Van die 400 van je?
De mijne trek ik met een knie nog door de bochten heen.. :/
Afgelopen weekend in duitsland nog,
redelijk korte bergweggetjes, en ik haalde een auto in, net voor een bocht linksom naar boven toe.
Moest ik dus naar links de auto voorbij, en toen moest ik er rechts wel even aan trekken om weer op mijn eigen baan te komen
Verder is er heerlijk mee te spelen, maar ik zou er geen 50 kilo bijwillen
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
jong |
16-6-2011 22:33 |
|
BenjaminDG |
16-6-2011 22:39 |
Posts: 4605 |
Ja dat is wel waar dat je met de 'zware' jongens wel wat harder moet werken in de korte bochten of om je knie tegen de grond te krijgen.
Maar dat heeft ook een voordeel denk ik, die zijn stabieler in de grote bochten en blijven makkelijker in hun lijn lopen vindt ik.
Die nieuwere sport motoren met bijna evenveel pk als gewicht rijdt toch niet zo soepel in de bochten denk ik (veel te heftig).
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-6-2011 om 22:42 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Kurzel |
16-6-2011 22:40 |
|
BenjaminDG |
16-6-2011 22:42 |
Posts: 4605 |
Op papier zeker
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
joost125 |
16-6-2011 22:43 |
Posts: 448 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
vet apparaat, hot!
heb zelf een xtz 660 tenere gehad, was overigens niet zo'n succes. dezen zijn volgens mij wel goed!
Wat is daar mis mee dan? (zat er aan te denken om er een te kopen namelijk...)
OT: machtig mooi ding...maar zoals al uitvoerig besproken best zwaar
|
|
|
|
JB1 |
16-6-2011 22:44 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja dat is wel waar dat je met de 'zware' jongens wel wat harder moet werken in de korte bochten of om je knie tegen de grond te krijgen.
Maar dat heeft ook een voordeel denk ik, die zijn stabieler in de grote bochten en blijven makkelijker in hun lijn lopen vindt ik.
Die nieuwere sport motoren met bijna evenveel pk als gewicht rijdt toch niet zo soepel in de bochten denk ik (veel te heftig).
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-6-2011 om 22:42 uur.
Gelukkig heeft een motor ook maar 2 gasstanden en niet instelbare veren.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Kurzel |
16-6-2011 22:45 |
|
jong |
16-6-2011 23:15 |
Posts: 1445 |
Heb je goed hoor, in het geval van een ongeluk zou je alsnog aansprakelijk gesteld kunnen worden ook al zou jij niet de veroorzaker zijn.
|
|
|
|
BenjaminDG |
16-6-2011 23:17 |
Posts: 4605 |
Bwa als de papieren al kloppen gaan ze niet verder kijken hoor
Doen ze dat bij (25kw) motoren, het daadwerkelijke vermogen meten?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-6-2011 om 23:18 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
jong |
16-6-2011 23:22 |
Posts: 1445 |
Hangt van de ernst van het ongeval af (dooien en zo..) Met een beetje blik doen ze daar volgens mij niet moeilijk over nee. Reed zelf ook volvermogen in m'n 25kw tijd hoor.. GS500, woehoe.
|
|
|
|
zx7r |
1-9-2011 23:21 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja dat is wel waar dat je met de 'zware' jongens wel wat harder moet werken in de korte bochten of om je knie tegen de grond te krijgen.
Maar dat heeft ook een voordeel denk ik, die zijn stabieler in de grote bochten en blijven makkelijker in hun lijn lopen vindt ik.
Die nieuwere sport motoren met bijna evenveel pk als gewicht rijdt toch niet zo soepel in de bochten denk ik (veel te heftig).
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-6-2011 om 22:42 uur.
Gozer, je moet niet denken...
Als nieuwere fietsen minder soepel rijden... waarom zou Suzuki, Yamaha, Honda etc. dan geld in R&D steken voor deze fietsen. Waarom blijven ze dan niet gewoon '87 fietsen produceren.
In vrijwel alle gevallen zullen aanpassingen aan het frame, gewichtsverdeling, vering, en vermogensverdeling er op vooruit gaan. Of kan de bestuurder deze in bepaalde gevallen zelf instellen.
Blijf jij nou maar op je ouwe meuk oefenen gekke Belg..
|
|
|
|
jong |
1-9-2011 23:54 |
Posts: 1445 |
Hij heeft wel een punt. Een literfiets van 10 jaar terug is natuurlijk lang niet zo giftig als een literfiets van nu. Ze poepen steeds meer pk's uit en wegen steeds minder.
|
|
|
|