Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Honda cr125 |
Geplaatst door |
MaXi-PuCh op 3-6-2011 16:13 |
Hits |
Deze gallery is 24032 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda CR125 (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Rood / 1990 |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
Niet opgegeven |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 6 van 6
|
|
na nieuwe zuiger, pakkingset, uitlaat&zijkappen zwart
|
|
|
athena
|
|
|
|
|
|
moeten er ook nog op..
|
|
Pagina 6 van 6
|
Pagina 4 van 7
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
tuono50 |
13-6-2011 22:32 |
Posts: 301 |
Gaaf ding!
Als ik toch is de ruimte had thuis dan wist ik het wel.
Vorig jaar heb ik een keer op een 125cc kawa crosser gereden. Heel klein stukje maar, kavelpad op en neer, maar dat was wel even leuk!
Veel plezier hiermee.
|
|
surf the asphalt |
|
Dvgate |
14-6-2011 19:28 |
Posts: 148 |
Owkeej. Das wel leuk dan. Je kan je filtertje gewoon in een beetje schone benzine schoonmaken. Paar keer spoelen met schone en dan uitwringen , is ie alvast wel superschoon. En die blauwe filterolie is ook niet alles hoor , na een tijdje wordt het wat harder en lijkt ie schoon maar das niet. Als je per jaar een filter koopt kan je m makkelijk 6 keer met benzine schoonmaken. En als je m gewoon goed afspoelt met sop en goed laat drogen. Gaat ie nog langer mee en met benzine kan je wel weer gelijk ermee rijden. Ik had die filterolie ook. Nou echt heel je handen blauw van de zooi en t is superdik Haha
|
|
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit. |
|
der Chef |
14-6-2011 19:34 |
Posts: 3265 |
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?
|
|
|
|
JB1 |
14-6-2011 20:05 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?
Duh, Das vet man
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
14-6-2011 21:09 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dvgate
Owkeej. Das wel leuk dan. Je kan je filtertje gewoon in een beetje schone benzine schoonmaken. Paar keer spoelen met schone en dan uitwringen , is ie alvast wel superschoon. En die blauwe filterolie is ook niet alles hoor , na een tijdje wordt het wat harder en lijkt ie schoon maar das niet. Als je per jaar een filter koopt kan je m makkelijk 6 keer met benzine schoonmaken. En als je m gewoon goed afspoelt met sop en goed laat drogen. Gaat ie nog langer mee en met benzine kan je wel weer gelijk ermee rijden. Ik had die filterolie ook. Nou echt heel je handen blauw van de zooi en t is superdik Haha
nooit wringen, gaat je filter schuim nogal stuk van, gewoon platdrukken en dan in een bakje filter olie leggen.
|
|
I Can Play With Madness |
|
-simon- |
14-6-2011 21:23 |
Posts: 8211 |
filter olie maakt niet veel uit of je de blauwe of groene (biologische) haalt. werkt allebij goed.
vind zelf de groene fijner werken. die is mooi dun uit het blik en wordt pas goed kleverig als je het filter in aan het kneden bent.
de normale blauwe is meteen als stroperig en dit vond ik niet fijn werken.
de blauwe moet je ook met ontvetter/benzine schoonmaken.
de groene heb je apart spul voor. bio filtercleaner, dat is poeder wat je in heet water doet. een bus kost ongeveer 15 euro meen ik en daar ik zowat een jaar mee doen. en dan probeer ik 2x in de week de baan op te gaan.
maar als je dat spul gaan halen is het het makkelijkste om zo'n set van twinair te kopen. heb je gelijk een paar emmers erbij met rekjes om je filter te wassen en oliën, en een bus reiniger en olie.
en ik zou als ik jou was 1 of 2 filter erbij halen als je er nu maar 1 hebt. dan kun je ze tegelijk wassen en olien en kun je weer een paar x rijden vooruit. en zul je wss je filters ook beter bijhouden als dat je er maar 1 hebt en die iedere keer moet wassen en oliën.
zag dat je in de gallery van sypie een vraag had over de licentie.
een licentie heb je altijd nodig, dat is je verzekering.
dan kun je lid worden van een club (bij de mon verplicht) dan kun je daar normaal gesproken het hele jaar gratis rijden, maar zul je wss ook mee moeten helpen bij wedstrijden of andere evenementen.
bij andere banen geld dit dan natuurlijk niet.
wordt je geen lid van een club, dan moet je 10 euro ofzo betalen om te gaan tranen.
ik heb zelf een stuk of 6/7 filters en dat is toch wel fijn. al gaat het dan nog hard met dat je ze vaak moet wassen.
Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 14-6-2011 om 21:28 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Ruben2311 |
14-6-2011 22:39 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?
Hij zit nog in de ontkenningsfase van zijn rookverslaving.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
MaXi-PuCh |
14-6-2011 22:49 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?
Lekkur vet
Nee,
Omdat de een zegt 1:40 en de andere weer 1:20 en ik wil wel op safe spelen. 1:30 leek daarom wel goed. Aangezien er nog wat 1:40 in m'n jerrycan zit zou ik er misschien 1:25 bij gooien zodat ik ongeveer op het zelfde zou komen.
Over dat licentie gedoe. Was ik al achter.
Ik wil alleen nog weten hoe lang het duurt vanaf dat je het aanvraagt tot wanneer je het daadwerkelijk hebt.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
-simon- |
14-6-2011 22:50 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
Lekkur vet
Nee,
Omdat de een zegt 1:40 en de andere weer 1:20 en ik wil wel op safe spelen. 1:30 leek daarom wel goed. Aangezien er nog wat 1:40 in m'n jerrycan zit zou ik er misschien 1:25 bij gooien zodat ik ongeveer op het zelfde zou komen.
Over dat licentie gedoe. Was ik al achter.
Ik wil alleen nog weten hoe lang het duurt vanaf dat je het aanvraagt tot wanneer je het daadwerkelijk hebt.
1:40 met goede olie dus castrol rs of hoe heet de opvolger van de tts is voldoende.
over de licentie. aanvragen is rijden, dan krijg je hem in de week erna een keer thuis normaal.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
MaXi-PuCh |
14-6-2011 23:09 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
1:40 met goede olie dus castrol rs of hoe heet de opvolger van de tts is voldoende.
over de licentie. aanvragen is rijden, dan krijg je hem in de week erna een keer thuis normaal.
Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?
1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
-simon- |
14-6-2011 23:14 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?
1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.
lidmaatschap zal per club idd verschillen.
als je een keer een extra filter haalt haal dan een geoliëd filter. kosten mischien 1 of 2 euro duurder maar je hebt je al 1x de ellende bespaart
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dvgate |
15-6-2011 20:16 |
Posts: 148 |
1:25 is orgineel standaard voor honda. Staat in de instructie dus 200 ml olie op 5 liter. Das wel het beste. Als i e nog een beetje standaard is qua sproeiers en carberateur en bougie ,maar dat is wel met ideale omstandigheden staat erbij en weertemparatuur.
|
|
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit. |
|
Dvgate |
15-6-2011 20:20 |
Posts: 148 |
Ik zoek hier ook een crosbaantje in de buurt. Je hebt wel geldermalsen maar daar sta ik gewoon voor aap wat daar allemaal rond rijd. Niet normaal. Ik denk dat ik maar een nieuwe motor moet kopen als ik daar wil rijden. En die geluidsnorm is ook niet echt tof geloof ik
|
|
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit. |
|
Dvgate |
15-6-2011 20:35 |
Posts: 148 |
Is jouw frame nou orgineel paars of is dat gespoten ?
|
|
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit. |
|
MaXi-PuCh |
15-6-2011 20:46 |
Posts: 1531 |
als 1:25 origineel is en in de instructie staat, waarom zegt iedereen dan "nou 1:40 is wel goed"?
voor brommers staat in de instructie ook vaak 1:50, dan ga je er toch ook geen 1:65 in gooien
volgens mij is hij wel standaart.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-6-2011 20:47 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
als 1:25 origineel is en in de instructie staat, waarom zegt iedereen dan "nou 1:40 is wel goed"?
voor brommers staat in de instructie ook vaak 1:50, dan ga je er toch ook geen 1:65 in gooien
volgens mij is hij wel standaart.
omdat de olien tegenwoordig veel beter zijn kan het zijn dat er minder in hoeft
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Dvgate |
15-6-2011 20:59 |
Posts: 148 |
Als je veel toeren maakt mag en kan ie het makkelijk verbranden. , je moet ff naar de bougie kijken. Je kan er een 9 r Met een klein puntje in hebben. Dan is de verbranding meschien te vet. 9 s is hetzelfde alleen met een grotere punt. Die hoort er ook in in en die is net zo koud alleen verbrand die het beter omdat je wat grotere vonk krijgt , en hij blijft veel langer heel. Das ook belangrijk
|
|
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit. |
|
mxbeunking |
15-6-2011 21:53 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?
1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.
die filters voor die ouwe honda's kosten nog geen 15 euro
en ik raad je gewoon aan 1/40 te smeren, vetter is nergens voor nodig... dus dan doe je ongeveer op 10l benzine doe je tussen de 275-300ml olie bij. dan zit je goed
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
MaXi-PuCh |
2-7-2011 21:11 |
Posts: 1531 |
Godverdomme
was al wat twijfelachtige uitlaat. bij aankoop zaten er 2 gaatjes van een mm doorsnee in, maar nu kan ik hem wel wegflikkeren.
is gebeurt op de baan in Joure, de nutsbaan, was de hele tijd aan het rijden, maar op een gegevenmoment merkte ik dat het geluid anders werd, en ik miste vermogen
ik dacht zal wel aan mij liggen, dus ik heb zo een klein halfuur door gereden, pas toen ik de baan af ging, en dus ff praatje maken, kwam ik er achter dat er een gat van zeker 4x8cm in mn uitlaatbocht zat
die man zei tegen mijn vader: "hij begint steeds meer geluid te maken." dus wij ff naar die uitlaat kijken, en jahoor...
word dus een andere uitlaat.
wie heeft er een uitlaat liggen voor cr125 uit 1990?
voor de rest leuk gereden daar, ben alleen op de grasstrack geweest, omdat me dat beter leek voor de eerste keer, en omdat ik er pas half 5 was en de baan om half 6 dicht ging.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mx-jacob |
2-7-2011 21:20 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Godverdomme
afbeelding
afbeelding
was al wat twijfelachtige uitlaat. bij aankoop zaten er 2 gaatjes van een mm doorsnee in, maar nu kan ik hem wel wegflikkeren.
is gebeurt op de baan in Joure, de nutsbaan, was de hele tijd aan het rijden, maar op een gegevenmoment merkte ik dat het geluid anders werd, en ik miste vermogen
ik dacht zal wel aan mij liggen, dus ik heb zo een klein halfuur door gereden, pas toen ik de baan af ging, en dus ff praatje maken, kwam ik er achter dat er een gat van zeker 4x8cm in mn uitlaatbocht zat
die man zei tegen mijn vader: "hij begint steeds meer geluid te maken." dus wij ff naar die uitlaat kijken, en jahoor...
word dus een andere uitlaat.
wie heeft er een uitlaat liggen voor cr125 uit 1990?
voor de rest leuk gereden daar, ben alleen op de grasstrack geweest, omdat me dat beter leek voor de eerste keer, en omdat ik er pas half 5 was en de baan om half 6 dicht ging.
ow dat is kut miss zou je dezen verkoper even moeten mailen heeft echt heel veel cr125 spullen uit de perioden http://verkopers.marktplaats.nl/11062251
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
suzukitsxxx |
2-7-2011 21:21 |
Posts: 127 |
Zeker hot!
toevallig een site of iets waar je veel onderdelen voor deze cr uit 1989-1990 ?
|
|
|
|
mx-jacob |
2-7-2011 21:26 |
Posts: 2938 |
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
MaXi-PuCh |
2-7-2011 21:26 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
ow dat is kut miss zou je dezen verkoper even moeten mailen heeft echt heel veel cr125 spullen uit de perioden http://verkopers.marktplaats.nl/11062251
bedankt, heb hem gelijk ff gemaild
edit:
bij VMX service hebben ze uitlaten van 1975 tot 1989, maar geen 1990.
en ik wil geen 230 uitgeven aan een uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 2-7-2011 om 21:30 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mx-jacob |
2-7-2011 21:42 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
bedankt, heb hem gelijk ff gemaild
edit:
bij VMX service hebben ze uitlaten van 1975 tot 1989, maar geen 1990.
en ik wil geen 230 uitgeven aan een uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 2-7-2011 om 21:30 uur.
ja dat begrijp ik volgens mij hebben wij ook wel eens onderdelen bij die man gekocht voor onze cr [img] [/img]
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
MaXi-PuCh |
2-7-2011 22:23 |
Posts: 1531 |
zou een uitlaat van een uit 1998 er ook op passen, en moet ik hem dan opnieuw afstellen?
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 7
|
|