Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda cr125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda cr125
Geplaatst door MaXi-PuCh op 3-6-2011 16:13
Hits Deze gallery is 24032 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda CR125 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Rood / 1990
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven

  Gallery afbeeldingen
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
. [Toon slechts deze afbeelding]
pakkingset [Toon slechts deze afbeelding]
. [Toon slechts deze afbeelding]
&stickers [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina

Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

tuono50 13-6-2011 22:32 Print reply

Posts: 301
Gaaf ding!
Als ik toch is de ruimte had thuis dan wist ik het wel.

Vorig jaar heb ik een keer op een 125cc kawa crosser gereden. Heel klein stukje maar, kavelpad op en neer, maar dat was wel even leuk!

Veel plezier hiermee.
 
surf the asphalt
Dvgate 14-6-2011 19:28 Print reply

Posts: 148
Owkeej. Das wel leuk dan. Je kan je filtertje gewoon in een beetje schone benzine schoonmaken. Paar keer spoelen met schone en dan uitwringen , is ie alvast wel superschoon. En die blauwe filterolie is ook niet alles hoor , na een tijdje wordt het wat harder en lijkt ie schoon maar das niet. Als je per jaar een filter koopt kan je m makkelijk 6 keer met benzine schoonmaken. En als je m gewoon goed afspoelt met sop en goed laat drogen. Gaat ie nog langer mee en met benzine kan je wel weer gelijk ermee rijden. Ik had die filterolie ook. Nou echt heel je handen blauw van de zooi en t is superdik Haha

 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
der Chef 14-6-2011 19:34 Print reply

Posts: 3265
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?
 
JB1 14-6-2011 20:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?


Duh, Das vet man
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 14-6-2011 21:09 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dvgate
Owkeej. Das wel leuk dan. Je kan je filtertje gewoon in een beetje schone benzine schoonmaken. Paar keer spoelen met schone en dan uitwringen , is ie alvast wel superschoon. En die blauwe filterolie is ook niet alles hoor , na een tijdje wordt het wat harder en lijkt ie schoon maar das niet. Als je per jaar een filter koopt kan je m makkelijk 6 keer met benzine schoonmaken. En als je m gewoon goed afspoelt met sop en goed laat drogen. Gaat ie nog langer mee en met benzine kan je wel weer gelijk ermee rijden. Ik had die filterolie ook. Nou echt heel je handen blauw van de zooi en t is superdik Haha


nooit wringen, gaat je filter schuim nogal stuk van, gewoon platdrukken en dan in een bakje filter olie leggen.
 
I Can Play With Madness
-simon- 14-6-2011 21:23 Print reply

Posts: 8211
filter olie maakt niet veel uit of je de blauwe of groene (biologische) haalt. werkt allebij goed.
vind zelf de groene fijner werken. die is mooi dun uit het blik en wordt pas goed kleverig als je het filter in aan het kneden bent.
de normale blauwe is meteen als stroperig en dit vond ik niet fijn werken.
de blauwe moet je ook met ontvetter/benzine schoonmaken.
de groene heb je apart spul voor. bio filtercleaner, dat is poeder wat je in heet water doet. een bus kost ongeveer 15 euro meen ik en daar ik zowat een jaar mee doen. en dan probeer ik 2x in de week de baan op te gaan.
maar als je dat spul gaan halen is het het makkelijkste om zo'n set van twinair te kopen. heb je gelijk een paar emmers erbij met rekjes om je filter te wassen en oliën, en een bus reiniger en olie.

en ik zou als ik jou was 1 of 2 filter erbij halen als je er nu maar 1 hebt. dan kun je ze tegelijk wassen en olien en kun je weer een paar x rijden vooruit. en zul je wss je filters ook beter bijhouden als dat je er maar 1 hebt en die iedere keer moet wassen en oliën.

zag dat je in de gallery van sypie een vraag had over de licentie.
een licentie heb je altijd nodig, dat is je verzekering.
dan kun je lid worden van een club (bij de mon verplicht) dan kun je daar normaal gesproken het hele jaar gratis rijden, maar zul je wss ook mee moeten helpen bij wedstrijden of andere evenementen.
bij andere banen geld dit dan natuurlijk niet.
wordt je geen lid van een club, dan moet je 10 euro ofzo betalen om te gaan tranen.
ik heb zelf een stuk of 6/7 filters en dat is toch wel fijn. al gaat het dan nog hard met dat je ze vaak moet wassen.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 14-6-2011 om 21:28 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Ruben2311 14-6-2011 22:39 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?


Hij zit nog in de ontkenningsfase van zijn rookverslaving.
 
Half the strokes, double the power!
MaXi-PuCh 14-6-2011 22:49 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Waarom smeer je hem 1:25 of 1:30?

Lekkur vet

Nee,
Omdat de een zegt 1:40 en de andere weer 1:20 en ik wil wel op safe spelen. 1:30 leek daarom wel goed. Aangezien er nog wat 1:40 in m'n jerrycan zit zou ik er misschien 1:25 bij gooien zodat ik ongeveer op het zelfde zou komen.

Over dat licentie gedoe. Was ik al achter.
Ik wil alleen nog weten hoe lang het duurt vanaf dat je het aanvraagt tot wanneer je het daadwerkelijk hebt.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
-simon- 14-6-2011 22:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

Lekkur vet

Nee,
Omdat de een zegt 1:40 en de andere weer 1:20 en ik wil wel op safe spelen. 1:30 leek daarom wel goed. Aangezien er nog wat 1:40 in m'n jerrycan zit zou ik er misschien 1:25 bij gooien zodat ik ongeveer op het zelfde zou komen.

Over dat licentie gedoe. Was ik al achter.
Ik wil alleen nog weten hoe lang het duurt vanaf dat je het aanvraagt tot wanneer je het daadwerkelijk hebt.


1:40 met goede olie dus castrol rs of hoe heet de opvolger van de tts is voldoende.

over de licentie. aanvragen is rijden, dan krijg je hem in de week erna een keer thuis normaal.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MaXi-PuCh 14-6-2011 23:09 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


1:40 met goede olie dus castrol rs of hoe heet de opvolger van de tts is voldoende.

over de licentie. aanvragen is rijden, dan krijg je hem in de week erna een keer thuis normaal.

Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?

1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.

 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
-simon- 14-6-2011 23:14 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?

1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.



lidmaatschap zal per club idd verschillen.
als je een keer een extra filter haalt haal dan een geoliëd filter. kosten mischien 1 of 2 euro duurder maar je hebt je al 1x de ellende bespaart
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Dvgate 15-6-2011 20:16 Print reply

Posts: 148
1:25 is orgineel standaard voor honda. Staat in de instructie dus 200 ml olie op 5 liter. Das wel het beste. Als i e nog een beetje standaard is qua sproeiers en carberateur en bougie ,maar dat is wel met ideale omstandigheden staat erbij en weertemparatuur.
 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
Dvgate 15-6-2011 20:20 Print reply

Posts: 148
Ik zoek hier ook een crosbaantje in de buurt. Je hebt wel geldermalsen maar daar sta ik gewoon voor aap wat daar allemaal rond rijd. Niet normaal. Ik denk dat ik maar een nieuwe motor moet kopen als ik daar wil rijden. En die geluidsnorm is ook niet echt tof geloof ik

 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
Dvgate 15-6-2011 20:35 Print reply

Posts: 148
Is jouw frame nou orgineel paars of is dat gespoten ?
 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
MaXi-PuCh 15-6-2011 20:46 Print reply

Posts: 1531
als 1:25 origineel is en in de instructie staat, waarom zegt iedereen dan "nou 1:40 is wel goed"?
voor brommers staat in de instructie ook vaak 1:50, dan ga je er toch ook geen 1:65 in gooien

volgens mij is hij wel standaart.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Aprilia RX 50 2003 15-6-2011 20:47 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
als 1:25 origineel is en in de instructie staat, waarom zegt iedereen dan "nou 1:40 is wel goed"?
voor brommers staat in de instructie ook vaak 1:50, dan ga je er toch ook geen 1:65 in gooien

volgens mij is hij wel standaart.


omdat de olien tegenwoordig veel beter zijn kan het zijn dat er minder in hoeft
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Dvgate 15-6-2011 20:59 Print reply

Posts: 148
Als je veel toeren maakt mag en kan ie het makkelijk verbranden. , je moet ff naar de bougie kijken. Je kan er een 9 r Met een klein puntje in hebben. Dan is de verbranding meschien te vet. 9 s is hetzelfde alleen met een grotere punt. Die hoort er ook in in en die is net zo koud alleen verbrand die het beter omdat je wat grotere vonk krijgt , en hij blijft veel langer heel. Das ook belangrijk

 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
mxbeunking 15-6-2011 21:53 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

Ooh, dus als je hem hebt aangevraagd mag je gelijk rijden, zonder dat je hem al thuis hebt gekregen?
En hoe snel dat gaat met lidmaatschap zal wel van de vereniging afhangen?

1:35 is dus ook wel goed? En filter zal ik wel van die biologische spul halen eerst.'meerdere filters is dan een idee voor de toekomst, wanneer ik er geld voor over heb.



die filters voor die ouwe honda's kosten nog geen 15 euro
en ik raad je gewoon aan 1/40 te smeren, vetter is nergens voor nodig... dus dan doe je ongeveer op 10l benzine doe je tussen de 275-300ml olie bij. dan zit je goed
 
Draaiwerk nodig? = PB
MaXi-PuCh 2-7-2011 21:11 Print reply

Posts: 1531
Godverdomme


was al wat twijfelachtige uitlaat. bij aankoop zaten er 2 gaatjes van een mm doorsnee in, maar nu kan ik hem wel wegflikkeren.
is gebeurt op de baan in Joure, de nutsbaan, was de hele tijd aan het rijden, maar op een gegevenmoment merkte ik dat het geluid anders werd, en ik miste vermogen
ik dacht zal wel aan mij liggen, dus ik heb zo een klein halfuur door gereden, pas toen ik de baan af ging, en dus ff praatje maken, kwam ik er achter dat er een gat van zeker 4x8cm in mn uitlaatbocht zat
die man zei tegen mijn vader: "hij begint steeds meer geluid te maken." dus wij ff naar die uitlaat kijken, en jahoor...

word dus een andere uitlaat.

wie heeft er een uitlaat liggen voor cr125 uit 1990?

voor de rest leuk gereden daar, ben alleen op de grasstrack geweest, omdat me dat beter leek voor de eerste keer, en omdat ik er pas half 5 was en de baan om half 6 dicht ging.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
mx-jacob 2-7-2011 21:20 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Godverdomme
afbeelding
afbeelding
was al wat twijfelachtige uitlaat. bij aankoop zaten er 2 gaatjes van een mm doorsnee in, maar nu kan ik hem wel wegflikkeren.
is gebeurt op de baan in Joure, de nutsbaan, was de hele tijd aan het rijden, maar op een gegevenmoment merkte ik dat het geluid anders werd, en ik miste vermogen
ik dacht zal wel aan mij liggen, dus ik heb zo een klein halfuur door gereden, pas toen ik de baan af ging, en dus ff praatje maken, kwam ik er achter dat er een gat van zeker 4x8cm in mn uitlaatbocht zat
die man zei tegen mijn vader: "hij begint steeds meer geluid te maken." dus wij ff naar die uitlaat kijken, en jahoor...

word dus een andere uitlaat.

wie heeft er een uitlaat liggen voor cr125 uit 1990?

voor de rest leuk gereden daar, ben alleen op de grasstrack geweest, omdat me dat beter leek voor de eerste keer, en omdat ik er pas half 5 was en de baan om half 6 dicht ging.



ow dat is kut miss zou je dezen verkoper even moeten mailen heeft echt heel veel cr125 spullen uit de perioden http://verkopers.marktplaats.nl/11062251
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
suzukitsxxx 2-7-2011 21:21 Print reply

Posts: 127
Zeker hot!

toevallig een site of iets waar je veel onderdelen voor deze cr uit 1989-1990 ?
 
mx-jacob 2-7-2011 21:26 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsxxx
Zeker hot!

toevallig een site of iets waar je veel onderdelen voor deze cr uit 1989-1990 ?



http://www.wimrensentuning.nl/

http://www.vmx-service.eu/

meer weet ik er zo gou niet
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
MaXi-PuCh 2-7-2011 21:26 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



ow dat is kut miss zou je dezen verkoper even moeten mailen heeft echt heel veel cr125 spullen uit de perioden http://verkopers.marktplaats.nl/11062251

bedankt, heb hem gelijk ff gemaild

edit:
bij VMX service hebben ze uitlaten van 1975 tot 1989, maar geen 1990.
en ik wil geen 230 uitgeven aan een uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 2-7-2011 om 21:30 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
mx-jacob 2-7-2011 21:42 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

bedankt, heb hem gelijk ff gemaild

edit:
bij VMX service hebben ze uitlaten van 1975 tot 1989, maar geen 1990.
en ik wil geen 230 uitgeven aan een uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 2-7-2011 om 21:30 uur.



ja dat begrijp ik volgens mij hebben wij ook wel eens onderdelen bij die man gekocht voor onze cr [img][/img]
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
MaXi-PuCh 2-7-2011 22:23 Print reply

Posts: 1531
zou een uitlaat van een uit 1998 er ook op passen, en moet ik hem dan opnieuw afstellen?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved