gisteren had ik bijde zijkappen afgemaakt, (zijn nu zwart met wit ipv wit met zwart) dus kon ik het vandaag mooi afmonteren.
ook de uitlaat gespoten en in de oven gehad dus die kon er ook op.
na het afmonteren naar buiten gereden, koelsysteem vol gegoten en ontlucht. toen goed op laten warmen ff helm gepakt je kent het wel.
ben gelijk gaan rijden, niet te hoge toeren gemaakt enz. reed ik naar een maat, en daar wat heen en weer gereden, op een gegeven moment bij het omkeren leek het alsof ik niet kon terugschakelen van 6 naar 1. na een paar keer trappen denk je dus dat hij wel in de versnelling staat, en ik probeerde gewoon weg te rijden, liet de koppeling opkomen en merkte dat hij toch niet in de goede versnelling stond. hij viel namelijk direct uit +
toen heb ik er eerst een paar minuten over gedaan om hem in de neutraal te krijgen. ik dacht oke, 2 maanden niet gereden dus is best logisch. toen had ik hem eenmaal in de 0, wilde hij niet starten vanalles geprobeert want ja stonden daar nog in de weilanden.
toen toch maar terug geduwt, bougie eruit enz. (was gewoon mooit bruin) even droog gespoten enalles en er weer in gedraait. even geprobeert maar deed nogsteeds niks.
toen dacht ik ligt aan het uit-knopje, aangezien het wel vaker was gebeurt dat hij moeilijk startte, en dat dat verholpen was als ik het knopje ertussenuit haalde. die er tussenuit, maar nog steeds geen verschil. alle keren gaf hij wel een vonk, maar die was wit, en wat kleiner dan normaal. in principe zou dat toch nog wel genoeg moeten zijn om te verbranden?
nouja we waren zo ver dat we hem met spanbanden op de kuildrager hebben vastgezet en zo ben ik met motor thuisgekomen.
ik ga straks de tank er maar eens af halen en de ontsteking even doorkijken.
heeft iemand dit al eens meegemaakt of waar denken jullie dat het aan ligt?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
gisteren had ik bijde zijkappen afgemaakt, (zijn nu zwart met wit ipv wit met zwart) dus kon ik het vandaag mooi afmonteren.
ook de uitlaat gespoten en in de oven gehad dus die kon er ook op. afbeelding afbeelding afbeelding
na het afmonteren naar buiten gereden, koelsysteem vol gegoten en ontlucht. toen goed op laten warmen ff helm gepakt je kent het wel.
ben gelijk gaan rijden, niet te hoge toeren gemaakt enz. reed ik naar een maat, en daar wat heen en weer gereden, op een gegeven moment bij het omkeren leek het alsof ik niet kon terugschakelen van 6 naar 1. na een paar keer trappen denk je dus dat hij wel in de versnelling staat, en ik probeerde gewoon weg te rijden, liet de koppeling opkomen en merkte dat hij toch niet in de goede versnelling stond. hij viel namelijk direct uit +
toen heb ik er eerst een paar minuten over gedaan om hem in de neutraal te krijgen. ik dacht oke, 2 maanden niet gereden dus is best logisch. toen had ik hem eenmaal in de 0, wilde hij niet starten vanalles geprobeert want ja stonden daar nog in de weilanden.
toen toch maar terug geduwt, bougie eruit enz. (was gewoon mooit bruin) even droog gespoten enalles en er weer in gedraait. even geprobeert maar deed nogsteeds niks.
toen dacht ik ligt aan het uit-knopje, aangezien het wel vaker was gebeurt dat hij moeilijk startte, en dat dat verholpen was als ik het knopje ertussenuit haalde. die er tussenuit, maar nog steeds geen verschil. alle keren gaf hij wel een vonk, maar die was wit, en wat kleiner dan normaal. in principe zou dat toch nog wel genoeg moeten zijn om te verbranden?
nouja we waren zo ver dat we hem met spanbanden op de kuildrager hebben vastgezet en zo ben ik met motor thuisgekomen.
ik ga straks de tank er maar eens af halen en de ontsteking even doorkijken.
heeft iemand dit al eens meegemaakt of waar denken jullie dat het aan ligt?
sinds zaterdag loopt hij weer! na een nieuwe pakkingset voor de cilinder en de carburateur goed te hebben schoongemaakt loopt hij weer helemaal top!
Helaas deze winter dus net niet meer het ijs op gekunt :[
ik heb ook definitief besloten dit seizoen weer de baan op te gaan
heeft nu bijna half uur op de nieuwe zuiger gelopen. nou nog een paar kleine dingetjes en ik kan het hele seizoen weer vooruit
wanneer komt de midden-nederland/friesland crossmeeting??
edit:
nieuwe fotos volgen dit weekend !
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 20-2-2012 om 21:23 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
sinds zaterdag loopt hij weer! na een nieuwe pakkingset voor de cilinder en de carburateur goed te hebben schoongemaakt loopt hij weer helemaal top!
Helaas deze winter dus net niet meer het ijs op gekunt :[
ik heb ook definitief besloten dit seizoen weer de baan op te gaan
heeft nu bijna half uur op de nieuwe zuiger gelopen. nou nog een paar kleine dingetjes en ik kan het hele seizoen weer vooruit
wanneer komt de midden-nederland/friesland crossmeeting??
edit:
nieuwe fotos volgen dit weekend !
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 20-2-2012 om 21:23 uur.
Crossen kan ik niet echt, 1 keer de crossbaan opgeweest.. het ligt me niet echt.. denk dat ik wat te schijterig ben hou meer van wat langzaam door de bomen te zigzaggen en zelf een paadje zoeken/maken en moeilijke bulten beklimmen
Crossen kan ik niet echt, 1 keer de crossbaan opgeweest.. het ligt me niet echt.. denk dat ik wat te schijterig ben hou meer van wat langzaam door de bomen te zigzaggen en zelf een paadje zoeken/maken en moeilijke bulten beklimmen
jaa dat is ook hartstikke mooi, maarjah dat kan hier in de sudwesthoek niet echt, helemaal niet zonder rijbewijzen enalles
daarnaast moet je het crossen ook eerst wat doorhebben voordat het leuk is..?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
hij blijft wel een beetje hoog in de toeren hangen als je stopt...
En heb je hem uberhaupt al in gereden?
ja heb hem wel ingerede hoor
inderdaad, loopt wat hoog stationair maar dat is altijd al zo geweest en aangezien het niet kwaad kan laat ik het ook zo
btw in het filmpje had hij het gas niet helemaal los