Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Honda Mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Honda Mb
Geplaatst door ChielO op 25-5-2011 18:30
Hits Deze gallery is 8897 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda MB (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Blauw/zwart / 1979
Opgegeven max. vermogen 6 pk / 4 kW
Opgegeven max. snelheid 80 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
25-08-2013 [Toon slechts deze afbeelding]
25-08-2013 [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina

Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ChielO 15-9-2011 17:58 Print reply

Posts: 322
Heb de velg en rem nog wel maar de rem die ik bij de MBX wielen kreeg was wel paars gespoten...
Heb nu dus gewoon oude trommel er weer opgezet met die andere remsegmenten
 
THE CRAZY DOCTOR 13-11-2011 22:07 Print reply

Posts: 1302
Zeker een strak ding, ook irl
Hot
 
Wizard1894 1-12-2011 21:47 Print reply

Posts: 695
Heb ook origineel 31 cm met 1 achterop nergens problemen mee.
 
Marcooow 2-12-2011 20:19 Print reply

Posts: 5713
hotje

kheb nog fotos van die cilinder

http://img823.images...3/2784/dscf2695h.jpg

in het echt wel netter

die uitlaat mag je uiteraard nog keer proberen

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 2-12-2011 om 20:20 uur.
 
faster than a bullet!
HFH 2-3-2013 17:23 Print reply

Posts: 157
dat gaat niet goed zo,die vering is het frame niet op berekend.
koop een paar ophoog bussen dan berijk je de zelfde hoogte.

nette mb velgen nog, die dingen zijn meestal roodveroest

mt kroonplaten zijn wel apart, ga je de americaanse versie bouwen?
 
m-serie_ownd..
Brommers en meer 2-3-2013 19:14 Print reply

Posts: 1966
Mb altijd leuk
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Marcooow 3-3-2013 12:56 Print reply

Posts: 5713
heb nog een mooie 50 snel voor deze, eurocilindro (is nieuw, uit oude voorraad) of blijf je rijden met die 70cc rijden?
 
faster than a bullet!
ChielO 4-4-2013 20:44 Print reply

Posts: 322
Hé verdomme...



 
maerijn 4-4-2013 20:53 Print reply

Posts: 2455
Das kut, ori spullen?
 
ChielO 4-4-2013 20:58 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
heb nog een mooie 50 snel voor deze, eurocilindro (is nieuw, uit oude voorraad) of blijf je rijden met die 70cc rijden?


Late reactie, maar nee dankje.
Op het moment geen geld voor nieuw spul.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Das kut, ori spullen?


Membraan was wss wel origineel, vraag me wel af hoe zo'n ding zomaar af kan knappen...
Cilinder was maar imitatie ding dus is het honen enzo ook niet waard.
 
WestlandMB 4-4-2013 21:04 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Late reactie, maar nee dankje.
Op het moment geen geld voor nieuw spul.

[...]


Membraan was wss wel origineel, vraag me wel af hoe zo'n ding zomaar af kan knappen...
Cilinder was maar imitatie ding dus is het honen enzo ook niet waard.


Zelf heb ik het ook gehad. Ik had het geluk dat de mijne onder me zuiger was gekomen via een van me poorten, daarom had ik geen schade. Dat was ook nog een origineel membraan met stalen/alu? plaatjes.

Nieuwe imi is maar 50 euro, al zou ik zelf toch eerder een Airsal nemen, maar daar moet een luhao onder.

Waarom zitten je veren trouwens verkeerd gemonteerd? Originele veren zijn trouwens 29cm

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 4-4-2013 om 21:09 uur.
 
ChielO 4-4-2013 21:09 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Zelf heb ik het ook gehad. Ik had het geluk dat de mijne onder me zuiger was gekomen via een van me poorten, daarom had ik geen schade. Dat was ook nog een origineel membraan met stalen/alu? plaatjes.

Nieuwe imi is maar 50 euro, al zou ik zelf toch eerder een Airsal nemen, maar daar moet een luhao onder.


Malossi 6 kleps is al onderweg dus hopen dat die het wel beter houd.

Heb nog een oude imi 50cc liggen die ik der weer op gooi, weet niet hoe lang ik hem nog hou dus wil er komende tijd niet al te veel meer aan uitgeven..

Btw, bedankt voor je 1000e post
 
ChielO 20-4-2013 16:33 Print reply

Posts: 322
Updeet!

Via Marktplaats 2ehands Athena met kop gescoord, Malossi 6 kleps membraan der in en loopt al stukken beter dan die imitatie prut..

Ook oud bagagerekje aangepast en lege krat opgezet, kan ik eindelijk m'n bagage eens ergens in dumpen
 
maerijn 20-4-2013 18:07 Print reply

Posts: 2455
Leuk!
 
NS1-Whisperer 20-4-2013 22:42 Print reply

Posts: 2160
Goed bezig! Hij is dus klaar voor zondag de 28ste? :P
 
"Risico is extra leven"
ChielO 23-7-2013 19:22 Print reply

Posts: 322
Nog een updeet!

Athena is vorige week warmgelopen en toen was het ook wel zo'n beetje afgelopen met de hele cilinder.





m'n zuigerveren waren al gebroken maar zaten nog in de zuiger dus nog mazzel gehad dat die niet helemaal vastgeslagen was..

Dus toen weer beetje marktplaats rond gekeken en daar vond ik deze dan:




Had ook een aantal lichte beschadigingen maar was met nieuwe zuiger dus loopt gewoon prima!
Merk wel datie iets minder fel is als de Athena maar alsnog goed vermogen en lekker lange powerband!

Vind het wel achterlijk dat m'n Malossi 6 kleps niet eens in een Malossi cilinder past...

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 23-7-2013 om 19:32 uur.
 
bartbrouwer 23-7-2013 20:26 Print reply
Posts: 529
heb je daar niet altijd zoon wigje voor nodig? tussen je membraan en cilinder

 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
ChielO 24-7-2013 9:25 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
heb je daar niet altijd zoon wigje voor nodig? tussen je membraan en cilinder



Ik heb er ook wel zo'n wigje bij maar dat is het probleem niet, het het membraan is gewoon te breed...
 
ChielO 4-9-2013 21:10 Print reply

Posts: 322
Godverdommelsch...


20km van huis, begon die steeds slechter te lopen tot die er op een gegeven moment maar mee op hielt...
Langs de weg nog effe lopen beunen, sproeier schoon gemaakt, bougie vonkte nog mooi en had nog genoeg compressie.
Toch maar op laten halen en thuis zooitje uit mekaar gehaald en daar trof ik dit dus ALWEER aan..

Deze keer zaten er gelukkig carbonnen kleppen in ipv de gewone ijzeren dus schade is nog beperkt gebleven.
Zuiger en cilinder hebben aan de inlaat kant wel lichte krasjes maar had naar mijn mening nog genoeg compressie om te kunnen lopen.


Misschien effe nieuw zuigerveertje maar probeer het nog zo goedkoop mogelijk te houden.

 
NS1-Whisperer 4-9-2013 21:15 Print reply

Posts: 2160
Alweer


Nieuwe veer? Kan je deze niet oplassen dan en weer bijslijpen :P
 
"Risico is extra leven"
ChielO 4-9-2013 21:18 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Alweer


Nieuwe veer? Kan je deze niet oplassen dan en weer bijslijpen :P


Zuigerveer klemde aan de inlaatkant beetje in de zuiger, is dus wss iets tussengekomen ofzo.
Denk effe veer de uithalen, met klein vijltje randje er af halen en gewoon met nieuwe zuigerveer der in spul weer in mekaar ploffen en kijken hoelang het nog mee gaat.
 
NS1-Whisperer 4-9-2013 21:21 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Zuigerveer klemde aan de inlaatkant beetje in de zuiger, is dus wss iets tussengekomen ofzo.
Denk effe veer de uithalen, met klein vijltje randje er af halen en gewoon met nieuwe zuigerveer der in spul weer in mekaar ploffen en kijken hoelang het nog mee gaat.



Dat heb ik ook eens gedaan. Ging 500km goed ofzo. toen was het zuigerveerslotje eruit gegaan, dus de veer gaan draaien. Kwam met de opening in de uitlaatpoort en toen was het afgelopen.

Gek genoeg liep die toen nog wel maar was er gewoon een stukje zuigerveer tussen de zuiger en cilinderkop aan het stuiteren.
 
"Risico is extra leven"
ChielO 4-9-2013 21:25 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Dat heb ik ook eens gedaan. Ging 500km goed ofzo. toen was het zuigerveerslotje eruit gegaan, dus de veer gaan draaien. Kwam met de opening in de uitlaatpoort en toen was het afgelopen.

Gek genoeg liep die toen nog wel maar was er gewoon een stukje zuigerveer tussen de zuiger en cilinderkop aan het stuiteren.


Kwil dat slotje der ook niet uit gaan vijlen...
Alleen effe lichtelijk op het punt waar die hem nou klemt, dan moet het wel weer goed zijn

Anders maar effe kijken of ik ergens nog een Cheap-o vervangende zuigert vandaan kan halen
 
NS1-Whisperer 4-9-2013 21:30 Print reply

Posts: 2160
Heb nog wel wat cheap zuigers voor je staan. moeten enkel een beetje opgeknapt worden..
 
"Risico is extra leven"
ChielO 4-9-2013 21:39 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Heb nog wel wat cheap zuigers voor je staan. moeten enkel een beetje opgeknapt worden..


Moet ik ze zelf zeker nog weer dichtlassen en afdraaien?
Zo goedkoop hoef ik ze nou ook weer niet..

Ook meteen maar effe nieuwe foto's toegevoegd, onlangs effe hoognodige onderhoudsbeurt gegeven.

Remblokken voor en achter vervangen, blokolie vervangen, nieuwe tandwielen en ketting, nieuwe veertjes achter (335mm), zijstandaart erbij, en nog voorvorkkeeringen gehaald om binnenkort nog te vervangen.
Zat oorspronkelijk bij de bestelling ook nog een nieuwe binnendemper voor de Luhao uitlaat maar konden ze blijkbaar ook niet meer leveren dus maar een dop 25 van oude ratelset in gepropt

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 4-9-2013 om 21:42 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved