Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Bedford CF 230 Diesel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Bedford CF 230 Diesel
Geplaatst door Sypie_Honda op 7-5-2011 18:30
Hits Deze gallery is 6586 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Er is nog geen voertuig aan deze gallery gekoppeld.

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Bedford CF 230 [Toon slechts deze afbeelding]
Bedford CF 230 [Toon slechts deze afbeelding]
Bedford CF 230 [Toon slechts deze afbeelding]
Bedford CF 230 [Toon slechts deze afbeelding]
Bedford CF 230 [Toon slechts deze afbeelding]
5 bak ombouw [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 7-5-2011 18:33 Print reply
Posts: 3376
wreed
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-5-2011 18:36 Print reply

Posts: 10835
mooie dingen.

ook nog ooit voor wezen kijken maar ik vind ze te klein.
Is dat een opel diesel?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Rens 7-5-2011 18:41 Print reply

Posts: 6863
vette opel

Zit er al een isuzu 1,7 turbo diesel in zoals de astra TDS?
 
achter de maan is alles beter
Sypie_Honda 7-5-2011 18:43 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
mooie dingen.

ook nog ooit voor wezen kijken maar ik vind ze te klein.
Is dat een opel diesel?


idd zijn niet erg groot, maar vind ik juist wel mooi. kan er perfect twee, en miss als je fanatiek bent 3 crossers in kwijt.

er ligt een 2.3L GM diesel in.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 7-5-2011 19:59 Print reply

Posts: 29286
Ik vind hem wel tof.
(er missen alleen 4 cilinder. :P)

En zeker handig.
 
De Schout 7-5-2011 20:09 Print reply
Posts: 5327
Vet ding. alleen zonde van het nieuwe type neus, oudere zijn mooier vind ik persoonlijk. Deze heeft dan wel weer schijfremmen op de vooras zeker?

Hoop dat je een beetje geluk hebt met je opel 23D, die dingen hebben wel wat kwaaltjes. Trouwens ook succes met je lucas elektro en je ap-lockhead remmen (ja, we hebben thuis een bedford )
 
tune tweak fiddle bang bummer
Sypie_Honda 7-5-2011 21:27 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Vet ding. alleen zonde van het nieuwe type neus, oudere zijn mooier vind ik persoonlijk. Deze heeft dan wel weer schijfremmen op de vooras zeker?

Hoop dat je een beetje geluk hebt met je opel 23D, die dingen hebben wel wat kwaaltjes. Trouwens ook succes met je lucas elektro en je ap-lockhead remmen (ja, we hebben thuis een bedford )


uiterlijk maakt mij opzich niet veel uit, maar deze heeft idd wel wat minder.

nee rondom trommels! ik dacht ook dat er schijven voor om zaten, aan de specs te lezen, maar zijn dus trommels, miss ooit omgebouwd door iemand. ding remt trouwens prima hoor!

hoor meer verhalen over die GM 2.3, weet jij mij miss meer te vertellen waar ik op moet letten? hij lijkt goed te lopen, start goed, blaast niet keihard uit olievulgat en loopt gewoon mooi.

ik heb hier ook nog een Transit MKII camper staan, zit ook Lockheed remmerij op, voor schijven en achter trommels, maar dat ding dat remt gewooon echt hard!! en deze remt ook prima met die trommels, dus je zult mij niet horen over die remmerij!



 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Makrolon 7-5-2011 21:32 Print reply

Posts: 6733
Dik gek! Verwachtte een ouwe camper te zien toen ik de naam zag :+
 
KTM 525 EXC Supermoto
De Schout 7-5-2011 22:11 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


uiterlijk maakt mij opzich niet veel uit, maar deze heeft idd wel wat minder.

nee rondom trommels! ik dacht ook dat er schijven voor om zaten, aan de specs te lezen, maar zijn dus trommels, miss ooit omgebouwd door iemand. ding remt trouwens prima hoor!

hoor meer verhalen over die GM 2.3, weet jij mij miss meer te vertellen waar ik op moet letten? hij lijkt goed te lopen, start goed, blaast niet keihard uit olievulgat en loopt gewoon mooi.

ik heb hier ook nog een Transit MKII camper staan, zit ook Lockheed remmerij op, voor schijven en achter trommels, maar dat ding dat remt gewooon echt hard!! en deze remt ook prima met die trommels, dus je zult mij niet horen over die remmerij!





We hebben onze kamper wel eens een bergpas over gejaagt volgeledan +1400 kg er achter. dan komen de remmen op een gegeven moment toch te kort.

En de opel diesels,

warme start is vaak moeilijk als ze wat kilometers hebben, nokkenaslagers willen nogal snel uitlopen, diesel opvoerpompje lekt vaak, het excenter van dat pompje wil nog wel eens wegslijten, dynamo steunen willen af en toe spontaan afbreken en het oliefilter wil nog wel eens vanzelf loslopen. en dan niet het filter zelf, maar de draadbus waar je het filter op schroeft.

 
tune tweak fiddle bang bummer
Leen 7-5-2011 23:07 Print reply

Posts: 26877
hee, heb ik vroeger ook aar gekeken, maar dan model voor deze.
idd fijne compacte busjes.

snel een nieuwer blok erin hijssen en ombouwen naar schijven rondom en je bent het mannetje.
 
Sypie_Honda 8-5-2011 13:41 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


We hebben onze kamper wel eens een bergpas over gejaagt volgeledan +1400 kg er achter. dan komen de remmen op een gegeven moment toch te kort.

En de opel diesels,

warme start is vaak moeilijk als ze wat kilometers hebben, nokkenaslagers willen nogal snel uitlopen, diesel opvoerpompje lekt vaak, het excenter van dat pompje wil nog wel eens wegslijten, dynamo steunen willen af en toe spontaan afbreken en het oliefilter wil nog wel eens vanzelf loslopen. en dan niet het filter zelf, maar de draadbus waar je het filter op schroeft.



haha idd dat zal dan wel ja

sow best veel kwaaltjes met die dingen bedankt voor de info, kan ik het wat in de gaten houden!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
hee, heb ik vroeger ook aar gekeken, maar dan model voor deze.
idd fijne compacte busjes.

snel een nieuwer blok erin hijssen en ombouwen naar schijven rondom en je bent het mannetje.


ja lijkt mij ook wel mooi project! nog suggesties?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Danny_H 8-5-2011 14:30 Print reply

Posts: 333
Suggestie?

 
RR89 8-5-2011 15:19 Print reply

Posts: 327
Kenteken begint met een B, heb je dan hier een vrachtwagen rijbewijs voor nodig? althans, ik dacht dat vrachtwagens altijd een met een B begonnen

leuk ding trouwens
ga je deze ook ducttapen?
*edit* oeps, dat was ikkejw


Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 8-5-2011 om 15:25 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-5-2011 15:44 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
Kenteken begint met een B, heb je dan hier een vrachtwagen rijbewijs voor nodig? althans, ik dacht dat vrachtwagens altijd een met een B begonnen

leuk ding trouwens
ga je deze ook ducttapen?
*edit* oeps, dat was ikkejw


Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 8-5-2011 om 15:25 uur.



nee, kan ook een grijs kenteken bus zijn, wat t dus wsl is
 
Sypie_Honda 8-5-2011 16:43 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny_H
Suggestie?
afbeelding


hmm ja dat vind ik net zoiets als een manta of commodore in general lee kleuren spuiten, beetje na aperij wat de plank best wel mis slaat.

en idd gewoon B rbw
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 8-5-2011 21:57 Print reply

Posts: 34930
Tof ding sypie

pakje swiere sjek leit der noch yn sjoch ik wol
 
giggitybyte
mtx-motard 8-5-2011 22:34 Print reply

Posts: 14947
wat een baas ding

Tank vol rode diesel opweg naar DENEMARKEN
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Floris-tsx 8-5-2011 22:57 Print reply

Posts: 3225
gaaf ding.

hot
 
Iedereen kan professioneel worden
jr customs 8-5-2011 23:03 Print reply

Posts: 1057
Ik vind dit ding zo vet! zit er al de hele dag mee in mn hoofd
 
Sypie_Honda 9-5-2011 18:12 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Tof ding sypie

pakje swiere sjek leit der noch yn sjoch ik wol


bedankt! ja klopt vorige eigenaar

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
wat een baas ding

Tank vol rode diesel opweg naar DENEMARKEN


zeker weten dat komt helemaal goed moet nog wat kleine dingen aanpassen dan kan ie het gemakkelijk doen.
helaas cruized dit ding ook ongeveer op span speed

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
Ik vind dit ding zo vet! zit er al de hele dag mee in mn hoofd


hehe baas, je hebt zelf toch ook een ouwe opel?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 9-5-2011 om 18:12 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 9-5-2011 21:23 Print reply

Posts: 14947
peter SPAN SPEED core


zijspan snelheid
` zij - span de -woord (mannelijk) & het -woord zijspannen bakje met zitplaats, opzij van een motor.
Voortbewogen door een v-twin met een topsnelheid van 80km/h wind tegen, 100km/h wind mee. Beschikt over een bereik van ca. 100 km
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/zijspansnelheid/


Agenda:
- 3/4/5 juni kleppertreffen @ h'berg
- 24/25/26 juni ratbike meeting ijselstein
- 1/2/3/?/? july DENEMARKEN???

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 29-5-2011 18:00 Print reply

Posts: 13830
mooi 5 bak ombouw project is van start

de bus draaide veels te veel toeren op top, 85kmh. en had nog vermogen zat over. wil graag wat meer snelheid (90-95) met wat minder toeren.

origineel zit er een ZF 4 bak achter met een 4e versnelling met ratio 1:1
ik heb nu een Getrag R25 5 bak, volgens mij uit een Omega A.met een 4e versnelling van 1:1 en een 5e van 0.81:1 een overdrive dus.

de bak moet met wat kleine aanpassingen zo achter de motor passen. prise as is exact het zelfde, alleen 2 bout gaten en de koppeling zit iets anders.

wat er verder nog aangepast moet worden, en wat er zo al past

wat al past:

- prise as
- bellhouse

wat aangepast moet worden:

- ophanging aan het frame
- schakelpook moet verplaatst en verlengt worden
- aandrijf as moet aangepast worden in lengte en aansluiting, van steek naar flens.
- gat in motorblok voor koppeling maken
- koppelings afsteller in bak maken

foto's van het hele spul:

rechts de originele ZF, links de nieuwe Getrag



links de originele ZF, rechts de nieuwe Getrag



zoals je ziet zit bij de originele bak de pook veel verder naar voren, zit met die nieuwe bak ergens in de laadbak te schakelen wss.









sleutelt trouwens ook best nog wel leuk aan zo'n ding, alles is lekker zwaar en degelijk uitgevoerd, en je kan overal lekker bij.


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 29-5-2011 om 18:03 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Leen 29-5-2011 18:13 Print reply

Posts: 26877
ehhh.... waarom heb je dan geen getrag 240 van een b manta ofzo gepakt?

die heeft al de goeie uitgaande as en die past plug en play verders.


oja, en bak is korter waardoor de pook verder naar voren te zetten is.
aandrijfas van je bedford gaat niet plug en play passen op een getrag 240 btw, 4 bak heeft een kleinere diameter schuifstuk en de lengte is uiteraard anders.



Dit bericht is gewijzigd door Leen op 29-5-2011 om 18:17 uur.
 
Cas1029 29-5-2011 18:20 Print reply

Posts: 242
BRUUT HOT
 
als het niet gaat zoals het moet. dan moet het maar zoals het gaat
Sypie_Honda 29-5-2011 18:45 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
ehhh.... waarom heb je dan geen getrag 240 van een b manta ofzo gepakt?

die heeft al de goeie uitgaande as en die past plug en play verders.


oja, en bak is korter waardoor de pook verder naar voren te zetten is.
aandrijfas van je bedford gaat niet plug en play passen op een getrag 240 btw, 4 bak heeft een kleinere diameter schuifstuk en de lengte is uiteraard anders.



Dit bericht is gewijzigd door Leen op 29-5-2011 om 18:17 uur.


ah ik had al gehoopt dat jij zou reageren

heb net ff wat geneuzd over die bakken en idd die past eigenlijk veel beter :P
ga het toch nog ff door met proberen deze pas te maken, om dat ik simpel gezegd deze al heb!

ben nog een probleem tegen gekomen, je stelt de koppeling van de originele bak af door die kogel waar de gaffel op "beweegt" in of uit te draaien. bij deze R25 bak zit die gewoon vast, weet jij hoe dat bij zo'n 240 bak zit?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved