Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - nsr50 kenny

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery nsr50 kenny
Geplaatst door kenny77 op 2-5-2011 20:12
Hits Deze gallery is 25546 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Bromfiets [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Honda NSR-I (Momenteel in bezit)
Kleur / Bouwjaar Zwart / Niet opgegeven
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 45 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
- [Toon slechts deze afbeelding]
- [Toon slechts deze afbeelding]
- [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina

Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 8-1-2012 17:43 Print reply

Posts: 4605
Heb het over de waterkoelers, de (eerste) olie koelers hadden nog kleinere carbs


 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 8-1-2012 17:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker.
En leuk als het dan ook nog blijkt te werken.

Ik heb deze niet berekend, maar dit is een kopie van de sprint uitlaat die ik in 2010 van Niek had geleend.
Daar heb ik de maten van opgemeten en toen deze weer ervan gemaakt.

Wie de uitlaat oorspronkelijk berekent heeft weet ik niet.


Begin ontwerp kwam ooit van mijn oude setup af die ik gekocht had van ene Tim die de uitlaat had laten ontwerpen bij Salomon Swierts waar 20pk met die setup was gehaald, vervolgens ben ik met de uitlaat en setup op de testbank gegaan en heb hem aangepast tot wat hij was toen jij hem kreeg.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2012 om 17:45 uur.
 
kenny77 8-1-2012 17:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb het over de waterkoelers, de (eerste) olie koelers hadden nog kleinere carbs



Dat kan.

Maar verschil 4t -2t maakt misschien ook nog uit en het is een weg motor.

Op 125cc 2t gp racers zitten 41mm carburateurs.
Nu wil ik niet perse zeggen groter is beter helemaal niet.
Maar ik heb het liggen en dan kan ik het ook gewoon proberen kan er alleen maar wijzer van worden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Begin ontwerp kwam ooit van mijn oude setup af die ik gekocht had van ene Tim die de uitlaat had laten ontwerpen bij Salomon Swierts waar 20pk met die setup was gehaald, vervolgens ben ik met de uitlaat en setup op de testbank gegaan en heb hem aangepast tot wat hij was toen jij hem kreeg.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2012 om 17:45 uur.


Oke leuk om te weten.
Dat hij van Tim was geweest weet ik wel, maar wist niet door wie hij was berekent.
 
mini89 8-1-2012 19:14 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
iedereen die honda rijd is gek..

Kenny...



Jij bent gek...

dank je





Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 2-5-2011 om 21:07 uur.


 
Niek de Wildt 8-1-2012 19:28 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Dat kan.

Maar verschil 4t -2t maakt misschien ook nog uit en het is een weg motor.

Op 125cc 2t gp racers zitten 41mm carburateurs.
Nu wil ik niet perse zeggen groter is beter helemaal niet.
Maar ik heb het liggen en dan kan ik het ook gewoon proberen kan er alleen maar wijzer van worden.

[...]


Oke leuk om te weten.
Dat hij van Tim was geweest weet ik wel, maar wist niet door wie hij was berekent.


Ik had er nog een hoop aan veranderd voordat jij hem kreeg, ik heb het al een keer ergens gepost

 
JB1 8-1-2012 19:30 Print reply

Posts: 14881
Waarom 2 carbu's? Word de luchtsnelheid toch veel te laag van?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 8-1-2012 19:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Waarom 2 carbu's? Word de luchtsnelheid toch veel te laag van?

Vertel.

ik denk er anders over

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik had er nog een hoop aan veranderd voordat jij hem kreeg, ik heb het al een keer ergens gepost



Via inbox geloof ik, dat je er iets aan had veranderd (geloof met dubbele eind conus??) wist ik.
Wist alleen niet wie de oorspronkelijke ontwerper van was.
Maargoed de uitlaat doet het goed, daar gaat het om.
 
JB1 8-1-2012 19:56 Print reply

Posts: 14881
Ik weet ook niet welke grootte carbu je hebt, maar je hebt gewoon de helft aan stroomsnelheid? Vergeleken met een enkele.

Aangezien hij moet verdelen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 8-1-2012 20:05 Print reply

Posts: 29286
In een kleinere carburateur is de stroomsnelheid hoger.
Daarom doet een kleinere carburateur meer in de lage toerentallen.

Een grotere (of te grote) carburateur, doet het wel in de hoge toeren goed maar in de lage toeren waardeloos.

Ideaal zou het zijn als je variabele venturi hebt, klein in de lage toeren, groot in de hoge toeren.

Maar dat bestaat helaas niet (of niet naar mijn weten) dus met 2 carbs zou hij het in theorie beter moeten doen in de lage toeren, maar toch voldoende krijgen in de hoge toeren.

Nog beter zou het zijn, als 1 carburateur normaal mee werkt en daarnaast een variabel mee werkt gelang de toeren.

Deze 2 carbs zijn eigenlijk te groot , gecombineerd hebben ze de zelfde oppervlakte als een 37mm carburateur.

Daarom waren dubbel 22 of 24mm (ik weet al niet meer welke ik moest hebben) beter.

Tenminste zo is hoe ik het heb begrepen, als ik het fout heb hoor ik het graag.

(neemt niet weg, als ik het fout heb dat ik het toch doe proberen. )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2012 om 20:07 uur.
 
j0ren 8-1-2012 20:09 Print reply

Posts: 1298
Ik zou het anders doen.
Als je een kleine en een grote carb pakt bijv 16 en 28, ze beide afsteld op hetzelfde (goede) benzine/lucht mengsel, zou het mogelijk moeten zijn om een ervan af te sluiten onder het rijden.
Dit moet je dan natuurlijk wel aan de binnenkant doen want anders krijg je een choke-idee.

Dan kan je dus met 16mm in de lage toerentallen rijden, en bij 8000+ ofzo gooi die 28mm erbij.

T'is haalbaar, maar erg erg veel werk denk ik
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 8-1-2012 20:22 Print reply

Posts: 29286
16mm is wel erg klein en als je 2 22mm hebt is die 28mm ook overbodig.

Lijkt me het naar mijn idee, makkelijker om 2 de zelfde te pakken, 1 aansluiten op snelgas en 1 aansluiten op normaal gas. (allebei dus aan aan het rechter handvat)

Moet je alleen iets op verzinnen dat als 1 gasschuif boven is de gashendel wel nog verder kan draaien voor de 2de carb, maar de gaskabel (van de snelgas) niet meer verder draait.

Heb je het zelfde idee, alleen dan makkelijker.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2012 om 20:23 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-1-2012 20:28 Print reply

Posts: 8593
Is een 30 mm registercarb van een XL niets (wel viertakt) ?

size does matter

Vraagje; wat heb je gebruikt als zadelbekleding ? Zit er iets van mousse ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Tobias Verhoef 8-1-2012 20:29 Print reply

Posts: 1832
Ik weet dat het vroeger weleens werd gedaan bij 50cc racers, om de dip onderin weg te krijgen.
Eerst ging de grote carb open en halverwege ging de kleine ook mee doen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
16mm is wel erg klein en als je 2 22mm hebt is die 28mm ook overbodig.

Lijkt me het naar mijn idee, makkelijker om 2 de zelfde te pakken, 1 aansluiten op snelgas en 1 aansluiten op normaal gas. (allebei dus aan aan het rechter handvat)

Moet je alleen iets op verzinnen dat als 1 gasschuif boven is de gashendel wel nog verder kan draaien voor de 2de carb, maar de gaskabel (van de snelgas) niet meer verder draait.

Heb je het zelfde idee, alleen dan makkelijker.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2012 om 20:23 uur.



gewoon een plaatje maken met 1 kabel in het midden naar de gashendel en aan de buitenkanten van allebij de carbs. En dan 1 kabel van de kleine carb wat langer laten zodat die later meekomt.
Je kan het natuurlijk ook me een hefboom doen maar dat wordt denk wel weer heel zwaar gas geven.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 8-1-2012 om 20:33 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 8-1-2012 20:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Is een 30 mm registercarb van een XL niets (wel viertakt) ?

size does matter

Vraagje; wat heb je gebruikt als zadelbekleding ? Zit er iets van mousse ?

Wist niet wat een register carburateur was, even opgezocht.
Ja dat is eigenlijk wel wat.
Maar dan moet de carburateur weer worden omgebouwd naar 2 takt.

En dan weet ik nog niet wat ik voor een carburateur heb.
Het idee was, dat ik nu carburateurs heb waarvan ik weet dat ze het erg goed doen.

Maar het zou wel een idee zijn natuurlijk!

Wat erop zit is gewoon bescherm schuim, voor het oog lijkt het dus of er een zadel op zit.
Maar zacht is het niet, aangezien je gewoon op het polyester zitje zit.
Desondanks heb ik er van de zomer wel 7uur achter elkaar op gezeten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik weet dat het vroeger weleens werd gedaan bij 50cc racers, om de dip onderin weg te krijgen.
Eerst ging de grote carb open en halverwege ging de kleine ook mee doen.



Andersom bedoel je , eerst de kleine dan de grote?
 
kenny77 8-1-2012 20:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
gewoon een plaatje maken met 1 kabel in het midden naar de gashendel en aan de buitenkanten van allebij de carbs. En dan 1 kabel van de kleine carb wat langer laten zodat die later meekomt.


Maar als 1 kabel langer is dan gaat 1 carb niet volledig open?

Dan moet je iets hebben dat 1 gaskabel niet meer verder kan en de ander wel.
Dat is allemaal niet zo moeilijk te verzinnen en maken zal ook lukken.

Maargoed ik ga eerst eens dit proberen, voor de rest zie ik het wel verder.
 
j0ren 8-1-2012 20:49 Print reply

Posts: 1298
Gewoon een veer tussen je gaskabel zetten van de carb die als 1e opengaat.
Maar is idd wel een goed idee
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Gerard1793 8-1-2012 20:52 Print reply

Posts: 4006
En als je een plaatje/stripje maakt met aan beide uiteindes een gat voor een gaskabel, en UIT het midden een gat voor de hoofdkabel. Dan ligt 1 kabel lager, maar als de ene carb vol open staat en je geeft nog meer gas komt de ander er ook bij. Hoop dat je het snapt
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-1-2012 20:53 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Wist niet wat een register carburateur was, even opgezocht.
Ja dat is eigenlijk wel wat.
Maar dan moet de carburateur weer worden omgebouwd naar 2 takt.

En dan weet ik nog niet wat ik voor een carburateur heb.
Het idee was, dat ik nu carburateurs heb waarvan ik weet dat ze het erg goed doen.

Maar het zou wel een idee zijn natuurlijk!

Wat erop zit is gewoon bescherm schuim, voor het oog lijkt het dus of er een zadel op zit.
Maar zacht is het niet, aangezien je gewoon op het polyester zitje zit.
Desondanks heb ik er van de zomer wel 7uur achter elkaar op gezeten.

[...]


Andersom bedoel je , eerst de kleine dan de grote?


Waar heb je het 'schuim' vandaan ? Ziet er meer als een lapje rubber uit ?

Ombouw van 4takt naar 2takt...hmm kan dat...wat moet er dan gebeuren ?
Gewoon interesse
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kenny77 8-1-2012 20:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
En als je een plaatje/stripje maakt met aan beide uiteindes een gat voor een gaskabel, en UIT het midden een gat voor de hoofdkabel. Dan ligt 1 kabel lager, maar als de ene carb vol open staat en je geeft nog meer gas komt de ander er ook bij. Hoop dat je het snapt


Ik denk dat ik het snap, maar het probleem is dat je dan nog steeds aan beide carburateur kabels zit te trekken, aangezien je maar 1 hoofdkabel hebt

1 carburateur staat dan wel op volgas en heeft de gasschuif zo zitten dat hij niet meer verder kan.

Dan moet de andere wel nog verder , maar dat gaat niet meer door de carburateur die al vol open staat

Beste is dus in mijn inzien, om een systeem in de gashendel te maken, zodat je 2 aparte kabels krijgt.

1 carb staat vol open en kan niet meer verder stopt dus (hendel nummer 1 in de gashendel), maar de hendel (nummer 2 die parralel zit met nummer 1, maar niet eraan vast zit) kan wel nog verder open voor de 2de carburateur.


Edit: mhh zie dat ik het niet lekker duidelijk heb neer geschreven, maargoed in mijn gedachten zit het gelukkig wel lekker duidelijk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Waar heb je het 'schuim' vandaan ? Ziet er meer als een lapje rubber uit ?

Ombouw van 4takt naar 2takt...hmm kan dat...wat moet er dan gebeuren ?
Gewoon interesse

Lag op mijn vaders werk.

Weet ik ook niet precies.
Maar dacht dat dan de gasnaald/gasnaaldbuis en etc ook aangepast moesten worden.

Kortom nog iets te veel variabelen om het systeem met 2 carbs te testen om waar te nemen of het beter is ja of nee.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2012 om 21:01 uur.
 
-PuchSjonnie- 8-1-2012 21:00 Print reply
Posts: 735
mooi ding, was je daar alleen aan het rijden?
 
kenny77 8-1-2012 21:05 Print reply

Posts: 29286
In de ardennen bedoel je?

Jups.
(uitgezonderd de rest van het verkeer natuurlijk, maargoed zonder bekende in ieder geval)
 
-PuchSjonnie- 8-1-2012 21:45 Print reply
Posts: 735
ah wel leuk ja, moet die niet stuk gaan , woon je daar vlakbij?
 
kenny77 8-1-2012 21:56 Print reply

Posts: 29286
Beetje vertrouwen hebben in wat je zelf prutst.
al is het inderdaad wel minder als het kapot gaat, dan wordt het een lange wandeling

Waar de foto's zijn gemaakt, dat is 110 km rijden ongeveer.
Dus goed te doen.
 
-PuchSjonnie- 8-1-2012 22:05 Print reply
Posts: 735
ja klopt,ik had het niet aangedurft denk ik alleen dat bos in gaan, als het stuk gaat midden in het bos, ben je zwaar de klos:P al lijkt het met wel heel leuk rijden, wel ver vanuit friesland
 
kenny77 8-1-2012 22:07 Print reply

Posts: 29286
Vanuit Friesland is het inderdaad niet te doen in 1 dag.
Zou je er al een weekend (of 3 dagen) van moeten maken, ook leuk.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved