Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Alfa 156 1.9JTD 16V |
Geplaatst door |
Derbi-Olaf op 17-2-2011 19:42 |
Hits |
Deze gallery is 30569 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Alfa Romeo 156 (Niet meer in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Antraciet / 2005 |
Opgegeven max. vermogen |
211 pk / 155 kW |
Opgegeven max. snelheid |
240 km/h |
Pagina 7 van 9
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
rensss |
26-6-2012 23:15 |
Posts: 1110 |
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
4takker |
26-6-2012 23:35 |
Posts: 2395 |
gekke ding heeft ook nog meer vermogen dan mijn spider
toch zou ik voor een v6 kiezen.
heb je nog wat foto's van het beun werk?
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-6-2012 23:38 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat laatste is nog chinees voor mij, maar 211pk en 400nm vind ik toch al een hele mooie score.
LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus
en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies
|
|
|
|
4takker |
26-6-2012 23:40 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus
en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies
grotere boem
water methanol het ik al wel van gehoord
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
26-6-2012 23:42 |
|
4takker |
26-6-2012 23:46 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Aha weer wat geleerd.
kenny je stelt me teleur. dat zou jij toch wel moeten weten als opvoer freak.
of ben je alleen maar bekent met de ouderwetse gasfabriek
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
26-6-2012 23:47 |
Posts: 29286 |
Zeker wel.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
28-6-2012 0:01 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]
Zegt me om eerlijk te zijn niks Maar ik begrijp dus dat het wel geslaagd was, en dat er beduidend meer vermogen is
Vermogen is er idd beduidend meer, ik klaag niet.
Nu twijfel ik nog wat ik ga doen, ik denk dat ik deze zo laat, de volle 211pk gebruik je toch zelden. En dat ik over een paar jaar wat leuk speelgoed in elkaar knutsel (iets met BMW enzo, RWD, 6inlijn, turbo etc.etc.)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
gekke ding heeft ook nog meer vermogen dan mijn spider
toch zou ik voor een v6 kiezen.
heb je nog wat foto's van het beun werk?
Als je het zo bekijkt idd! ;p ook een aparte rijervaring met een diesel! Trekt hem zo naar de 5000 toeren als 't moet.
V6 heeft natuurlijk meer charme. Maar voor een 1.9 JTD is dit toch wel aardig wat doet jou alfa van 0-100?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus
en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies
Correct, draait nu max 1.8 bar turbodruk, met andere map-sensor moet het goed mogelijk zijn rond de 2.2-2.4 bar te draaien.
Lpg zorgt om te beginnen voor koudere lucht, dus betere vulling. Daarbovenop zorgt het door zijn hoge verbrandingstemperatuur ook voor een completere verbranding (=> minder roet+meer vermogen)
Water methanol doet eigenlijk dus vrijwel hetzelfde. echter denk ik dat met LPG meer te halen!
Met enkel water-methanol moet op mijn set-up nu ong 250 PK te halen zijn.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker wel.
Dat is ook een veel leukere hobby!
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-6-2012 om 22:50 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
JB1 |
28-6-2012 22:56 |
Posts: 14881 |
Stiekem heeft ie meer herrie dan vermogen hoor
Heb het zelf gehoord!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
28-6-2012 23:00 |
|
Derbi-Olaf |
15-7-2012 18:17 |
Posts: 14999 |
net wat getest, 1.6bar turbodruk vanaf 1750 toeren!
Meer/sneller dan origineel! en dat voor een grotere turbo
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Fabio |
15-7-2012 20:49 |
Posts: 1737 |
Dit is toch wel echt een hele mooie bak! Ben zelf sterk positief bevooroordeeld ten opzichte van Alfa Romeo maar dit valt voor niemand te ontkennen!
Heel veel plezier er mee! En doe me een plezier, wees er zuinig op
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-7-2012 20:58 |
|
Fabio |
20-7-2012 12:48 |
Posts: 1737 |
Ik ben zelf ook niet zozeer van het moderne spul maar dergelijke luxe kan ik toch echt wel waarderen Met oude wagens heb je toch altijd van die kleine ongemakken. Die ook altijd op de meest ongunstige momenten voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan de kabel om de achterbak te openen, die breekt precies op het moment wanneer je in Duitsland door de narcotica wordt aangehouden omdat je in een opvallende wagen rijdt met Nederlands kenteken :S Leg dan maar eens uit waarom de achterbak niet meer open gaat Maargoed, met de oude wagens zijn er dan ook altijd wel weer andere mogelijkheden om de achterbak te openen
Maar wat betreft je vraag, dat is natuurlijk heel smaakgevoelig. Ik ben zelf meer van het origineel. Dat is vaak ook wel uit praktisch oogpunt. Verlagen en in de stad wonen is namelijk vragen om problemen. Maar als ik je foto's zo met elkaar vergelijk, vind ik de wagen mooier zoals op de eerste pagina. Dus met de 18"ers
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
30-7-2012 7:02 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
4takker |
30-7-2012 9:12 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Als je het zo bekijkt idd! ;p ook een aparte rijervaring met een diesel! Trekt hem zo naar de 5000 toeren als 't moet.
V6 heeft natuurlijk meer charme. Maar voor een 1.9 JTD is dit toch wel aardig wat doet jou alfa van 0-100?
7.3 sec volgens de fabrieks opgave
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Derbi-Olaf |
1-8-2012 21:34 |
|
kenny77 |
1-8-2012 23:43 |
Posts: 29286 |
Ik vind de kleur van de velgen juist perfect!
|
|
|
|
melvin_dt |
2-8-2012 0:45 |
Posts: 279 |
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-8-2012 9:24 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet
dan verdiep je daar maar eens in, gebeurt steeds meer
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
5-8-2012 14:26 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik vind de kleur van de velgen juist perfect!
nja ik weet het niet, vind het contrast ook wel weer mooi bij lichtere wielen! dit is natuurlijk wel unieker
Quote: Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet
Zorgt op een diesel voor een veel completere verbranding.
=>schoner+sneller
Net trouwens wat gespeeld met de regelstang van de turbo. Scheelt nog heel wat!
Ding zit nu bij 1800 toeren aan 1.8bar druk, en dat tot 5000 toeren (slang van de intercooler is er al afgeknapt.)
Wel lag de vacuumleiding niet 100% en is dus wat dicht gesmolten. gevolg: een langzame reactie vd turbo => laat opspoelen en dan niet optijd druk afbouwen.
2.5bar turbodruk. en ja toerboboys, ik praat over boost, dus effectieve overdruk
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-8-2012 om 14:27 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChielTZR |
5-8-2012 14:42 |
Posts: 6016 |
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Derbi-Olaf |
5-8-2012 14:52 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ChielTZR |
5-8-2012 14:58 |
Posts: 6016 |
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
brommerfanaat |
5-8-2012 18:07 |
Posts: 64 |
Stoer autootje!
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 7 van 9
|
|