Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Alfa 156 1.9JTD 16V

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Alfa 156 1.9JTD 16V
Geplaatst door Derbi-Olaf op 17-2-2011 19:42
Hits Deze gallery is 30569 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Auto [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Alfa Romeo 156 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Antraciet / 2005
Opgegeven max. vermogen 211 pk / 155 kW
Opgegeven max. snelheid 240 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Alfa [Toon slechts deze afbeelding]
Zo, net hebben jullie de achterkant gezi... [Toon slechts deze afbeelding]
KW schroefset+18ers [Toon slechts deze afbeelding]
KW schroefset+18ers [Toon slechts deze afbeelding]
nojes kopplung [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >

Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

rensss 26-6-2012 23:15 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
tot nu toe 211pk en 400 nm

Wel weer nieuwe bottle-necks tegengekomen!

Ging ik over dat vermogen heen begon 'ie duidelijk enorm te roeten.

Binnenkort een nog grotere LMM, een MAP-sensor die tot 2.5bar boost kan meten en wss LPG erbij





Zegt me om eerlijk te zijn niks Maar ik begrijp dus dat het wel geslaagd was, en dat er beduidend meer vermogen is
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
4takker 26-6-2012 23:35 Print reply

Posts: 2395
gekke ding heeft ook nog meer vermogen dan mijn spider

toch zou ik voor een v6 kiezen.


heb je nog wat foto's van het beun werk?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-6-2012 23:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat laatste is nog chinees voor mij, maar 211pk en 400nm vind ik toch al een hele mooie score.



LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus

en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies
 
4takker 26-6-2012 23:40 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus

en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies


grotere boem

water methanol het ik al wel van gehoord
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kenny77 26-6-2012 23:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus

en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies

Aha weer wat geleerd.
 
4takker 26-6-2012 23:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Aha weer wat geleerd.



kenny je stelt me teleur. dat zou jij toch wel moeten weten als opvoer freak.


of ben je alleen maar bekent met de ouderwetse gasfabriek
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kenny77 26-6-2012 23:47 Print reply

Posts: 29286
Zeker wel.
 
Derbi-Olaf 28-6-2012 0:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]



Zegt me om eerlijk te zijn niks Maar ik begrijp dus dat het wel geslaagd was, en dat er beduidend meer vermogen is

Vermogen is er idd beduidend meer, ik klaag niet.



Nu twijfel ik nog wat ik ga doen, ik denk dat ik deze zo laat, de volle 211pk gebruik je toch zelden. En dat ik over een paar jaar wat leuk speelgoed in elkaar knutsel (iets met BMW enzo, RWD, 6inlijn, turbo etc.etc.)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
gekke ding heeft ook nog meer vermogen dan mijn spider

toch zou ik voor een v6 kiezen.


heb je nog wat foto's van het beun werk?

Als je het zo bekijkt idd! ;p ook een aparte rijervaring met een diesel! Trekt hem zo naar de 5000 toeren als 't moet.
V6 heeft natuurlijk meer charme. Maar voor een 1.9 JTD is dit toch wel aardig wat doet jou alfa van 0-100?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus

en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies



Correct, draait nu max 1.8 bar turbodruk, met andere map-sensor moet het goed mogelijk zijn rond de 2.2-2.4 bar te draaien.

Lpg zorgt om te beginnen voor koudere lucht, dus betere vulling. Daarbovenop zorgt het door zijn hoge verbrandingstemperatuur ook voor een completere verbranding (=> minder roet+meer vermogen)
Water methanol doet eigenlijk dus vrijwel hetzelfde. echter denk ik dat met LPG meer te halen!
Met enkel water-methanol moet op mijn set-up nu ong 250 PK te halen zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker wel.

Dat is ook een veel leukere hobby!


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-6-2012 om 22:50 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 28-6-2012 22:56 Print reply

Posts: 14881
Stiekem heeft ie meer herrie dan vermogen hoor

Heb het zelf gehoord!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 28-6-2012 23:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Stiekem heeft ie meer herrie dan vermogen hoor

Heb het zelf gehoord!

dan heb je me nog geen gas horen geven

Maar je hebt het niet gevoeld !
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 15-7-2012 18:17 Print reply

Posts: 14999
net wat getest, 1.6bar turbodruk vanaf 1750 toeren!

Meer/sneller dan origineel! en dat voor een grotere turbo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 15-7-2012 20:49 Print reply

Posts: 1737
Dit is toch wel echt een hele mooie bak! Ben zelf sterk positief bevooroordeeld ten opzichte van Alfa Romeo maar dit valt voor niemand te ontkennen!

Heel veel plezier er mee! En doe me een plezier, wees er zuinig op
 
Derbi-Olaf 17-7-2012 20:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Dit is toch wel echt een hele mooie bak! Ben zelf sterk positief bevooroordeeld ten opzichte van Alfa Romeo maar dit valt voor niemand te ontkennen!

Heel veel plezier er mee! En doe me een plezier, wees er zuinig op

Erg leuke reactie om te krijgen! vind het zelf achteraf gezien wel wat te modern :P

Nu rest mij wel nog de vraag, jij als zijnde alfa-liefhebber, vind je hem mooier met verlaging en andere velgen etc. of liever gewoon origineel ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 20-7-2012 12:48 Print reply

Posts: 1737
Ik ben zelf ook niet zozeer van het moderne spul maar dergelijke luxe kan ik toch echt wel waarderen Met oude wagens heb je toch altijd van die kleine ongemakken. Die ook altijd op de meest ongunstige momenten voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan de kabel om de achterbak te openen, die breekt precies op het moment wanneer je in Duitsland door de narcotica wordt aangehouden omdat je in een opvallende wagen rijdt met Nederlands kenteken :S Leg dan maar eens uit waarom de achterbak niet meer open gaat Maargoed, met de oude wagens zijn er dan ook altijd wel weer andere mogelijkheden om de achterbak te openen

Maar wat betreft je vraag, dat is natuurlijk heel smaakgevoelig. Ik ben zelf meer van het origineel. Dat is vaak ook wel uit praktisch oogpunt. Verlagen en in de stad wonen is namelijk vragen om problemen. Maar als ik je foto's zo met elkaar vergelijk, vind ik de wagen mooier zoals op de eerste pagina. Dus met de 18"ers

 
Derbi-Olaf 30-7-2012 7:02 Print reply

Posts: 14999

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
4takker 30-7-2012 9:12 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Als je het zo bekijkt idd! ;p ook een aparte rijervaring met een diesel! Trekt hem zo naar de 5000 toeren als 't moet.
V6 heeft natuurlijk meer charme. Maar voor een 1.9 JTD is dit toch wel aardig wat doet jou alfa van 0-100?


7.3 sec volgens de fabrieks opgave
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Derbi-Olaf 1-8-2012 21:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik ben zelf ook niet zozeer van het moderne spul maar dergelijke luxe kan ik toch echt wel waarderen Met oude wagens heb je toch altijd van die kleine ongemakken. Die ook altijd op de meest ongunstige momenten voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan de kabel om de achterbak te openen, die breekt precies op het moment wanneer je in Duitsland door de narcotica wordt aangehouden omdat je in een opvallende wagen rijdt met Nederlands kenteken :S Leg dan maar eens uit waarom de achterbak niet meer open gaat Maargoed, met de oude wagens zijn er dan ook altijd wel weer andere mogelijkheden om de achterbak te openen

Maar wat betreft je vraag, dat is natuurlijk heel smaakgevoelig. Ik ben zelf meer van het origineel. Dat is vaak ook wel uit praktisch oogpunt. Verlagen en in de stad wonen is namelijk vragen om problemen. Maar als ik je foto's zo met elkaar vergelijk, vind ik de wagen mooier zoals op de eerste pagina. Dus met de 18"ers


Haha dat zijn de stomme momenten idd! Maar zoals je nu weer bewijst wel mooi om na te vertellen

Ben aan het twijfelen of ik m'n 18ers niet gewoon zilver metallic laat spuiten, zou ik persoonlijk mooier vinden !

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


7.3 sec volgens de fabrieks opgave



da's wat ik nu ook ongeveer doe ik moet jammer genoeg 3 keer schakelen voor ik aan de 100 zit. Als ik hem in de 2 wil "lanceren" is het toch nog steeds de koppeling die tegenstribbelt helaas. Da's ook de reden waarom ik dit blok toch maar mooi zo houd. Ik voel dat de aandrijflijn hoe je het ook draait of keert het moeilijk heeft!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 1-8-2012 23:43 Print reply

Posts: 29286
Ik vind de kleur van de velgen juist perfect!
 
melvin_dt 2-8-2012 0:45 Print reply

Posts: 279
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-8-2012 9:24 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet


dan verdiep je daar maar eens in, gebeurt steeds meer
 
Derbi-Olaf 5-8-2012 14:26 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik vind de kleur van de velgen juist perfect!

nja ik weet het niet, vind het contrast ook wel weer mooi bij lichtere wielen! dit is natuurlijk wel unieker

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
wow een hele mooie auto maar het is een diesel waarom doe je er dan lpg bij dat snap ik niet


Zorgt op een diesel voor een veel completere verbranding.

=>schoner+sneller





Net trouwens wat gespeeld met de regelstang van de turbo. Scheelt nog heel wat!

Ding zit nu bij 1800 toeren aan 1.8bar druk, en dat tot 5000 toeren (slang van de intercooler is er al afgeknapt.)

Wel lag de vacuumleiding niet 100% en is dus wat dicht gesmolten. gevolg: een langzame reactie vd turbo => laat opspoelen en dan niet optijd druk afbouwen.

2.5bar turbodruk. en ja toerboboys, ik praat over boost, dus effectieve overdruk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-8-2012 om 14:27 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ChielTZR 5-8-2012 14:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja ik weet het niet, vind het contrast ook wel weer mooi bij lichtere wielen! dit is natuurlijk wel unieker

[...]


Zorgt op een diesel voor een veel completere verbranding.

=>schoner+sneller





Net trouwens wat gespeeld met de regelstang van de turbo. Scheelt nog heel wat!

Ding zit nu bij 1800 toeren aan 1.8bar druk, en dat tot 5000 toeren (slang van de intercooler is er al afgeknapt.)

Wel lag de vacuumleiding niet 100% en is dus wat dicht gesmolten. gevolg: een langzame reactie vd turbo => laat opspoelen en dan niet optijd druk afbouwen.

2.5bar turbodruk. en ja toerboboys, ik praat over boost, dus effectieve overdruk

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-8-2012 om 14:27 uur.


2,5 bar stelt niks voor, onze compressor heeft 8 bar werkdruk


Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-8-2012 om 14:42 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Derbi-Olaf 5-8-2012 14:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


2,5 bar stelt niks voor, onze compressor heeft 8 bar werkdruk


Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 5-8-2012 om 14:42 uur.

en mijn injectiesysteem heeft 1750 bar raildruk

nu jij

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-8-2012 om 15:35 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ChielTZR 5-8-2012 14:58 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en mijn incectiesysteem heeft 1750 bar raildruk

nu jij


Nothing left to say!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
brommerfanaat 5-8-2012 18:07 Print reply

Posts: 64
Stoer autootje!
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved