Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Wat is jouw mening over deze gallery? |
Gallery gegevens
|
Naam gallery |
Paul's SS50 |
Geplaatst door |
Paul de Salmiakbal op 5-2-2011 22:42 |
Hits |
Deze gallery is 31975 maal bekeken. |
Voertuig bij deze gallery
|
Soort voertuig |
|
Merk + type |
Honda SS50 (Momenteel in bezit) |
Kleur / Bouwjaar |
Robijn rood / 1977 |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
Niet opgegeven |
Gallery afbeeldingen
|
Pagina 1 van 6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina 1 van 6
|
Pagina 3 van 7
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
4takker |
9-2-2011 23:12 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]
maar wel bij mij bestellen dan... en anders kan ik ook nog wel voor een paar tientjes aan een 19mm setje komen, dit rijdt een stuk beter kan ik je uit ervaring vertellen, is wel immi maar is goed zat, ik rijdt er ook mee en is een eitje om af te stellen en ook nog goed als je over stapt op 70cc
Verders leuk ding, hoeveel heb je er nou uiteindelijk voor betaald?
die 19mm imi carbu's die zijn klote af te stellen lang niet zo nauwkeurig als de keihin 19mm
dan kan je beter de cheng way 16mm kopen daar mee lopen de brommer vaak al goed zonder af te stellen.
mocht je toch nog een 19mm imi willen dan heb ik denk ik nog wel ergens zoon ding liggen. als je een orgi 19mm wil ken ik nog wel iemand die zulke dingen heeft liggen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
afbeelding
?
daar kan je een leuke Auto voor kopen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Ja dat begrijp ik. Maar het gaat me om de moer zelf:
afbeelding
Een sleutel kost 45 euro. De imitatiesleutel kost 25 maar die was er niet.
Opzich kun je zelf wel wat maken, gewoon een buis nemen en daar vier inhammen in zagen. Maar dan moet ik eerst nog ergens een stukje buis halen.
als je zoon moet besteld heb je het grote model nodig voor een ss.
als je een goedkope oplossing zoekt voor die moet los te halen. je zal vast wel een goedkoope dop set rond slingeren of niet. als ik mij niet vergis moet je een dop 19 hebben daar met een slijptol een beetje ijzer weg slijpen tot je 4 nokken hebt die in die moer passen. kost een paar cent. anders een hamer en een platte schroeven draaier
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 9:41 |
Posts: 5285 |
Klopt, je kunt er ook een mooie uitlaat van kopen
Ik heb die kickveer trouwens kunnen vervangen zonder de hele koppeling en sec. tandwiel eraf te halen. Hij zit alleen nog niet goed gespannen, kicker komt niet heel sterk terug. Vandaag nog ff naar kijken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is hij weer lekker fris.
Succes ermee, alleen jammer dat je net het mooie weer de afgelopen dagen hebt gemist. :(
Ja idd, ik had hem eigenlijk af willen hebben zodat ik lekker kon rijden, mja. Vandaag dus hopelijk af
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 10-2-2011 om 9:47 uur.
|
|
|
|
tsxhunter |
10-2-2011 9:43 |
|
hondansr91 |
10-2-2011 14:27 |
Posts: 697 |
hot, net dink..
|
|
|
|
4takker |
10-2-2011 14:43 |
Posts: 2395 |
paul aan die uitlaat moet je echt wat aan gaan doen dit ziet er namelijk niet uit. een voor bocht van een pitbike en een ss50 demper er aan gebakken.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 16:10 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
paul aan die uitlaat moet je echt wat aan gaan doen dit ziet er namelijk niet uit. een voor bocht van een pitbike en een ss50 demper er aan gebakken.
Ik weet 't, ziet er niet uit
Komt wel een andere pijp voor in de plaats naarmate ik hem aan ga passen.
http://link.marktplaats.nl/421419779
Ajosdfsbncvsaoiuhfc
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 10-2-2011 om 16:16 uur.
|
|
|
|
JB1 |
10-2-2011 16:23 |
Posts: 14881 |
Beun er een MT bak in
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 17:00 |
|
4takker |
10-2-2011 18:03 |
Posts: 2395 |
pas maar op met zoon ss50 5bak die zijn sneller kapot dan je denkt.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 19:55 |
Posts: 5285 |
Nou, alles in mekaar gebakken, olie derin, voetsteunen erop, alle moeren en bouten nagetrokken.
Kickstarter komt ook weer mooi terug omhoog
Dus naar buiten rollen, kraan open, choke derop, sleutel erin, aantrappen.
En toen gebeurde het onvermijdelijke
Hij liep in 1 kick
Even stationair afgesteld en wat gas gegeven. Loopt heel net stationair en reageert best goed op gas. Alleen volgas stottert hij een beetje, dus dat wordt halfgas rijden morgen :p
Komt misschien omdat ik er een andere gasnaald in heb gedaan. Bij de revisieset zat een gasnaald met een andere code dan de ouwe gasnaald. Mja dat bekijk ik morgen of zometeen nog wel even.
Hij loopt iig en je kunt er best mee rijden
En ik snap niet hoe je een luchtschroef moet afstellen, mja ik vind het best
Versnellingsbak giert wel een beetje, mja dat doet mn poegje ook wel, dus ik geloof het allemaal wel.
En ik haal de 40 halfgas en met best veel toeren, dus ik trap er een tandje groter op vooraan. In de eerste versnelling ga ik net 5km/h oid.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 10-2-2011 om 19:59 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
10-2-2011 20:14 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pro-tuning
De luchtstelschroef regelt de hoeveelheid lucht die naar de statonaire sproeier (doseur) gaat.
Het bereik van de luchtstelschroef is een 1/2 tot 2 slagen uitgedraait.
Valt hij buiten dit bereik dan moet de stationaire sproeier groter danwel kleiner.
De opbrengst van de stationaire sproeier wordt opgeteld bij de opbrengst van de hoofdsproeier.
Je laat de motor stationair ± 1500 rpm draaien en draait de luchtstelschroef zo ver open dat de motor het hoogste (stationaire) toerental gaat lopen en draait de schroef dan 1/4 slag in.
Daarna regelt men het stationaire toerental met de stationair schroef terug naar het gewenste stationaire toerental.
Dat is wat protuning er van zegt.
Ik stel hem gewoon op gevoel af.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 20:17 |
Posts: 5285 |
Ik zal wel eens even kijken..
Nog even de oude gasnaald erin duwen, misschien maakt het wel verschil, aangezien hij het wel volgas deed voordat ik hem uit elkaar haalde.
Dus ik duik nog even de schuur in.
Opschrift originele gasnaald: 200501
Opschrift nieuwe gasnaald: 183010
Originele gasnaald is wat dikker dan de nieuwe. Loopt nu wel beter. Betere gasreactie en hij loopt weer iets minder rijk bovenin, maar nog steeds teveel. Van de week even aankloten met sproeiers en groter vtw kopen.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 10-2-2011 om 21:02 uur.
|
|
|
|
Broem |
10-2-2011 21:52 |
Posts: 112 |
prachtig dat die met 1 kickje weer liep. heb hetzelfde met mijn ss50 gehad stond een paar maandjes stil in het hok en jawel 1 kickje en hij liep weer wat zijn je plannen? ori maken? opvoeren?
|
|
yn't skiet |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 21:58 |
Posts: 5285 |
Ik vind origineel maken erg mooi, maar ik sla een andere richting in waarvan ik hoop dat er ook iets moois en aparts uit komt.
Over een paar weken ga ik er aan beginnen, dan maak ik wel een project aan, kun je alles zien
|
|
|
|
JB1 |
10-2-2011 21:59 |
Posts: 14881 |
Beter maak je hier een scooterblok onder.
Ben je helemaal de man enzo.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Paul de Salmiakbal |
10-2-2011 22:00 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Beter maak je hier een scooterblok onder.
Ben je helemaal de man enzo.
Dan heb ik wel single sided swingarm
|
|
|
|
JB1 |
10-2-2011 22:07 |
Posts: 14881 |
Kun je nu ook maken joh, slijptoltjoening alluhz MHR R&R jewaitzelluff g
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Broem |
10-2-2011 22:15 |
Posts: 112 |
oke ben benieuwd, je moeten hem natuurlijk maken zoals jij hem het mooiste vind. maar ss50 is in bijna iedere staat wel een hotje waard
|
|
yn't skiet |
|
Paul de Salmiakbal |
11-2-2011 15:57 |
Posts: 5285 |
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
11-2-2011 16:17 |
Posts: 3376 |
of de achter vering is te hoog of achtervelg/band te klein
|
|
|
|
XDr4g0nX |
11-2-2011 16:19 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
of de achter vering is te hoog of achtervelg/band te klein
Allebei een beetje zo te zien.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Paul de Salmiakbal |
11-2-2011 16:22 |
Posts: 5285 |
Band is te klein. Velg is origineel.
Vering is wel normaal, als je erop gaat zitten is het weg.
|
|
|
|
kenny77 |
11-2-2011 17:29 |
Posts: 29286 |
Schakelen is zeker leuk.
Wanneer gaat de snelheid omhoog?
|
|
|
|
4takker |
11-2-2011 17:57 |
Posts: 2395 |
smeer is een partij tectyl in je voor spatbord die is geld waars als hij iet door gerot is
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
11-2-2011 19:08 |
Posts: 5285 |
Nja hij is niet zo heel erg netjes, paar deuken en paar doffe plekken, maar geen roest.
Ik zal hem wel behandelen ja, gaat toch de deur uit als ik met em aan de slag ga.
Hij gaat sneller als ik klaar ermee ben, wat nog wel even gaat duren denk ik :p
Loopt momenteel btw niet, begon weer beetje moeilijk te doen en viel uit tijdens stationair lopen. Vonkt gewoon en heeft bakken compressie, maar geeft niets. Ook niet na 30 meter aanlopen
Had ik op school ook, toen wachtte ik even en daarna ging hij na 10 meter lopen weer aan om vervolgens probleemloos naar huis toe te rijden. Denk dat de sproeier snel verstopt raakt aangezien de tank niet kraakschoon is en er nergens een filter zit. Kraantje lag ook een kleine laag aan gruis in dus ik ga van de week een filter halen. Tot die tijd blijft ie ff in de schuur staan.
Momenteel sproeier 78 maar stottert volgas, halfgas is er goed mee te rijden en maakt hij ook toeren.
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 7
|
|