Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Kawasaki KDX200 1991 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Kawasaki KDX200 1991 Frysk
Geplaatst door Frysk op 3-1-2011 16:33
Hits Deze gallery is 98562 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Kawasaki KDX200 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Kawa groen met zwart en goud / 1991
Opgegeven max. vermogen 28 pk / 21 kW
Opgegeven max. snelheid 120 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina
schoon [Toon slechts deze afbeelding]
1 of andere josti [Toon slechts deze afbeelding]
dezelfde josti weer :v [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina

Pagina 16 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Gerard1793 7-12-2011 15:53 Print reply

Posts: 4006
Sterkte dan iig
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Frysk 7-12-2011 16:03 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Sterkte dan iig


Ik heb wel van die pilletjes gekregen die helpen tegen een ontsteking.. ben de naam ff kwijt.. het scheelt al :P denk dat ik morgen weer volgas sleutelen ga

prakje in elkaar




Morgen maar in elkaar doppen.. hopen dat ik die uitlaat dan ook krijg

Ok, nu mag ik depressief worden ik had anders 10 minuten geleden m'n uitlaat binnen gekregen MAAR... ik had geen 57,- aan belastinggeld op zak

word er ook al belasting over verzendkosten gerekend ? godsamme.. uitlaat was ¤150,- verzenden was ¤65
totaal plaatje zou dus ¤215,- zijn gooit Nederland er een schepje bovenop waardoor ik dus in totaal 270,- kwijt ben.. *zucht*

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-12-2011 om 16:35 uur.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 7-12-2011 16:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ik heb wel van die pilletjes gekregen die helpen tegen een ontsteking.. ben de naam ff kwijt.. het scheelt al :P denk dat ik morgen weer volgas sleutelen ga

prakje in elkaar
afbeelding
afbeelding
afbeelding

Morgen maar in elkaar doppen.. hopen dat ik die uitlaat dan ook krijg

Ok, nu mag ik depressief worden ik had anders 10 minuten geleden m'n uitlaat binnen gekregen MAAR... ik had geen 57,- aan belastinggeld op zak

word er ook al belasting over verzendkosten gerekend ? godsamme.. uitlaat was ¤150,- verzenden was ¤65
totaal plaatje zou dus ¤215,- zijn gooit Nederland er een schepje bovenop waardoor ik dus in totaal 270,- kwijt ben.. *zucht*

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 7-12-2011 om 16:35 uur.

dat is idd lekker belachelijk
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 7-12-2011 17:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat is idd lekker belachelijk


jep mooi is dat

zo had ik ook nog een pakkingset + zuigertje --> 40,- aftikken ivm belasting lang leve Nederland!

Het lijkt me wel wat om te emigreren naar Australie, sommige staten van Amerika, Canada of Nieuw-Zeeland geweldige omgeving om wat om te rijden, geen gezeik als je op een motor rijd zonder kentekenplaat..

Nederland lokt me al een hele tijd niet meer blegh.
 
giggitybyte
kenny77 7-12-2011 17:16 Print reply

Posts: 29286
Nieuwe zuiger'tjes zijn altijd tof.

inderdaad balen dat de uitlaat op zo veel uit komt.
 
Frysk 7-12-2011 17:27 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nieuwe zuiger'tjes zijn altijd tof.

inderdaad balen dat de uitlaat op zo veel uit komt.


voor dat geld liet ik anders wel een berekenen en maken .. blegh.
naja het is nu niet meer anders..

Hoe moet ik eigenlijk zo'n ding inrijden ? .. als een brommertje inrijden kan natuurlijk niet aangezien ik dan een jaar aan het inrijden ben als ik elk weekend een beetje rijd
 
giggitybyte
MaXi-PuCh 7-12-2011 17:31 Print reply

Posts: 1531
over het algemeen in het begin gewoon niet vol in toeren janken en elke keer goed op temperatuur laten komen voordat je gaat rijden.
niks speciaals dus.

natuurlijk is de 'brommermanier' wel beter, maar wat je zegt, is dat niet makkelijk haalbaar met een kentekenlose crossmotor.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 7-12-2011 17:32 Print reply

Posts: 29286
Tsja dat is wel waar ja.


Gewoon rustig warm rijden en dan kan je wel gas geven.
Tenminste dat is mijn mening.

Nu zal zo'n 200 enduro ook niet veel toeren maken?


 
Frysk 7-12-2011 17:33 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tsja dat is wel waar ja.


Gewoon rustig warm rijden en dan kan je wel gas geven.
Tenminste dat is mijn mening.

Nu zal zo'n 200 enduro ook niet veel toeren maken?




ik denk 9000 toeren ?
 
giggitybyte
kenny77 7-12-2011 17:39 Print reply

Posts: 29286
ja precies en dat zit je denk ik ook niet constant te rijden?
Dus als je er gewoon op rijd dan rij je hem eigenlijk al rustig in.
 
Derbi-Olaf 7-12-2011 17:47 Print reply

Posts: 14999
paar keer warm laten rijden en af laten koelen op je gemakje.

En bij het warmrijden gewoon elke keer steeds wat verder doorgaan in toeren... Na in totaal een tank gereden te hebben ongeveer zou ik gewoon het gas erop gooien!


Mijn ervaring is namelijk dat heel erg ruig ingereden 2taktjes een stuk langer heel blijven dan rustig ingereden 2takters... ook met brommertjes
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 7-12-2011 17:50 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja precies en dat zit je denk ik ook niet constant te rijden?
Dus als je er gewoon op rijd dan rij je hem eigenlijk al rustig in.


hmm ja dat is wel wat waar ja

Ik ben namelijk nooit zo'n held in inrijden

@ Olaf,

Dat ben ik niet met je eens m'n NS1 heb ik nooit rustig ingereden, die zuigers hebben ook nooit lang geleefd.. verloor m'n compressie erg gauw.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 7-12-2011 17:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


hmm ja dat is wel wat waar ja

Ik ben namelijk nooit zo'n held in inrijden afbeelding

@ Olaf,

Dat ben ik niet met je eens m'n NS1 heb ik nooit rustig ingereden, die zuigers hebben ook nooit lang geleefd.. verloor m'n compressie erg gauw.

Hmzz, nja alles ligt natuurlijk ook aan de afwerking en de kwaliteit van je spul, hoe beter iets afgewerkt is, hoe minder er ingereden moet worden hea.

Nja mijn MB bijvoorbeeld. 50cc set-up met immitatiezuiger zelfs.
Blok volledig gereviseerd. En nog voor 'ie de eerste keer warm was gereden had ik de topsnelheid al getest hoor en niet even, meer zeker 3km aan een stuk. Blok ligt nu nog op de plank met 15000km met de immi zuiger en is nooit wat aangeweest.

Kameraad van mij daarentegen, rijd altijd heel rustig en rijd ook heel rustig in. Ik rijd een keer op z'n brommer en wat denk je, huppa zuiger aan gort


Nja als de afwerking en toleranties goed zijn durf ik iig zonder problemen meteen volgas met m'n 2takter
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 7-12-2011 17:59 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Hmzz, nja alles ligt natuurlijk ook aan de afwerking en de kwaliteit van je spul, hoe beter iets afgewerkt is, hoe minder er ingereden moet worden hea.

Nja mijn MB bijvoorbeeld. 50cc set-up met immitatiezuiger zelfs.
Blok volledig gereviseerd. En nog voor 'ie de eerste keer warm was gereden had ik de topsnelheid al getest hoor en niet even, meer zeker 3km aan een stuk. Blok ligt nu nog op de plank met 15000km met de immi zuiger en is nooit wat aangeweest.

Kameraad van mij daarentegen, rijd altijd heel rustig en rijd ook heel rustig in. Ik rijd een keer op z'n brommer en wat denk je, huppa zuiger aan gort


Nja als de afwerking en toleranties goed zijn durf ik iig zonder problemen meteen volgas met m'n 2takter


Dat is dan ook wel weer waar .. ik had een keer een 13,- imitatie zuiger gemonteerd toen m'n MTX nog een 70 malossie had.. Volgens mij heb ik nog nooit een zuiger gehad die zo lang mee ging, zelfs Frisian Nightmare heeft nog een tijdje met die cilinder en zuiger gereden ?
Die zuiger was ook gemonteerd en gas erop inderdaad.

naja ik ga hem dan maar niet laten doorschreeuwen en verder gewoon rijden zoals ik altijd doe denk dat dat het wijste is, nadat ik nog een keer getankt heb gewoon straalgas en nergens om geef
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 7-12-2011 18:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Dat is dan ook wel weer waar .. ik had een keer een 13,- imitatie zuiger gemonteerd toen m'n MTX nog een 70 malossie had.. Volgens mij heb ik nog nooit een zuiger gehad die zo lang mee ging, zelfs Frisian Nightmare heeft nog een tijdje met die cilinder en zuiger gereden ?
Die zuiger was ook gemonteerd en gas erop inderdaad.

naja ik ga hem dan maar niet laten doorschreeuwen en verder gewoon rijden zoals ik altijd doe denk dat dat het wijste is, nadat ik nog een keer getankt heb gewoon straalgas en nergens om geef

beste manier idd
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-12-2011 18:29 Print reply

Posts: 7728
hoe ik mijn motor in rijd met een nieuwe zuiger, nieuw wandje ofzo:

motor starten, paar minuten met het gas spelen(constant toeren wisselen, niet stationair laten draaien) tot je je vingers nog maar amper op de radiateurs kan leggen. dan uitzetten en compleet af laten koelen. dit zeg maar 3 keer doen, en bij de derde keer ga je er ff een stukje mee rijden als hij warm is gedraaid. ook dan weer spelen met gas, niet stationair draaien, niet uit laten rollen zonder gas. ook af en toe even de rem lichtjes erop houden, dat hij wat weerstand heeft. dan weer compleet af laten koelen en dan is ie er klaar voor wel elke keer dat je gaat rijden weer even warmdraaien en dan kan het gas er gewoon op
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 7-12-2011 18:37 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
hoe ik mijn motor in rijd met een nieuwe zuiger, nieuw wandje ofzo:

motor starten, paar minuten met het gas spelen(constant toeren wisselen, niet stationair laten draaien) tot je je vingers nog maar amper op de radiateurs kan leggen. dan uitzetten en compleet af laten koelen. dit zeg maar 3 keer doen, en bij de derde keer ga je er ff een stukje mee rijden als hij warm is gedraaid. ook dan weer spelen met gas, niet stationair draaien, niet uit laten rollen zonder gas. ook af en toe even de rem lichtjes erop houden, dat hij wat weerstand heeft. dan weer compleet af laten koelen en dan is ie er klaar voor wel elke keer dat je gaat rijden weer even warmdraaien en dan kan het gas er gewoon op


hmm, dat klinkt ook wel redelijk alleen is het niet zo dat bij een competitiemotor zuigers toch niet erg lang mee gaan ?

De zuiger die uit dit ding kwam is volgens mij de originele nog ..
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 7-12-2011 18:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


hmm, dat klinkt ook wel redelijk alleen is het niet zo dat bij een competitiemotor zuigers toch niet erg lang mee gaan ?

De zuiger die uit dit ding kwam is volgens mij de originele nog ..

125'er bij competitiegebruik 10-15 uur
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-12-2011 18:44 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


hmm, dat klinkt ook wel redelijk alleen is het niet zo dat bij een competitiemotor zuigers toch niet erg lang mee gaan ?

De zuiger die uit dit ding kwam is volgens mij de originele nog ..

ja na een uur of 18 gaat ie eruit
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 8-12-2011 16:43 Print reply

Posts: 34928
Zonet cilinder gemonteerd
wat een compressie vergeleken met eerst.. had er ook een dunnere voetpakking tussen die bij de nieuwe pakkingset zat ALLEEN is die gescheurd toen ik erachter kwam dat ik het smallend lager vergeten was

Dusja nu zit de dikke voetpakking er weer tussen.. ook leuk maar was toch benieuwd hoe hij zou lopen met die dunnere...
 
giggitybyte
kenny77 8-12-2011 17:05 Print reply

Posts: 29286
small end vergeten?
Achja beter dan een pistonpen clipje want dat met je niet zo 1 2 3 .

Wanneer kan je nu de uitlaat verwachten?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-12-2011 17:13 Print reply

Posts: 7728
hoe kun je nou je small end lager vergeten als je de pistonpen door de drijfstang duwt merk je toch meteen dat je speling hebt en je zuiger op en neer rammelt
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 8-12-2011 17:15 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
small end vergeten?
Achja beter dan een pistonpen clipje want dat met je niet zo 1 2 3 .

Wanneer kan je nu de uitlaat verwachten?


jaa, ik monteerde de zuiger (die ik al in de cilinder had) op de krukas en mooi rustig verder sleutelen.. ga ik kicken.. tikt m'n zuiger tegen de kop ? dus ik denk kut voetpakking te dun.. dus ALLES weer los en ik haal m'n cilinder er af *ondertussen scheurt voetpakking * en voel dat m'n zuiger wat losjes aanvoelt.. ik kijk achterom op werkbank *zucht diep*
dus die ouwe er weer tussen gedrukt en nu kijken wat ie doet

Morgen kan ik de uitlaat verwachten.. haal hem wel bij het postkantoor vandaan


@ Thunderbird
Ja dit is me ook nog niet eerder overkomen maar ik had de zuiger al in de cilinder.. daarom viel het me niet op



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-12-2011 om 17:19 uur.
 
giggitybyte
kenny77 8-12-2011 17:42 Print reply

Posts: 29286
haha.

Wel, jammer dat de dunnen pakking nu kapoet is, maarja is niet anders. :(

Oe dan ben ik eens benieuwd.
 
Frysk 8-12-2011 17:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
haha.

Wel, jammer dat de dunnen pakking nu kapoet is, maarja is niet anders. :(

Oe dan ben ik eens benieuwd.



Achja, we zien wel

Filmpje komt zowiezo wel
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 16 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved