Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Gallery - Kawasaki KDX200 1991 Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat is jouw mening over deze gallery?
Hot
Neutraal
Not
  Gallery gegevens
Naam gallery Kawasaki KDX200 1991 Frysk
Geplaatst door Frysk op 3-1-2011 16:33
Hits Deze gallery is 98538 maal bekeken.

  Voertuig bij deze gallery
Soort voertuig
Motor [Uitgebreide voertuig gegevens]
Merk + type Kawasaki KDX200 (Niet meer in bezit)
Kleur / Bouwjaar Kawa groen met zwart en goud / 1991
Opgegeven max. vermogen 28 pk / 21 kW
Opgegeven max. snelheid 120 km/h

  Gallery afbeeldingen
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Met Elsinore [Toon slechts deze afbeelding]
Ook met Elsinore [Toon slechts deze afbeelding]
Met Elsinore vanaf mijn kant [Toon slechts deze afbeelding]
In elkaar en lopend [Toon slechts deze afbeelding]
Eerste ritje [Toon slechts deze afbeelding]
Groen kopje [Toon slechts deze afbeelding]
schoon [Toon slechts deze afbeelding]
schoon [Toon slechts deze afbeelding]
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

Pagina 18 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Frysk 29-12-2011 23:05 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Kijk aan, ziet er goed uit!


Ja inderdaad, mooi dik ding.. ff wat rustig bij stoeprandjes op gereden vanavond maar zelfs met lage snelheid is het verschil flink te vernemen!
Het dubbel en dwars waard..
Ik heb 250,- betaald voor de hele voorkant (voorspatbord, voorvork, voorwiel, vooras, remschijf + remklauw + remleiding + pomp)

Ik heb geen idee of het een koopje is of niet, maar ik weet wel dat ik er flink blij mee ben


 
giggitybyte
JB1 29-12-2011 23:05 Print reply

Posts: 14881
Ik denk dat het een koopje was
Alhoewel ik voor die prijs een complete auto of motor heb
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 29-12-2011 23:19 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik denk dat het een koopje was
Alhoewel ik voor die prijs een complete auto of motor heb


Ik bekijk het zo :

Ik wil mijn KDX in principe zo goed/beter maken als een KTM voor een mindere prijs dan wat zo'n KTM kost (soort streven wat.. net of ga ik een wedstrijd met mezelf aan om te kijken of het lukt )

Of kort gezegd, zo goed mogelijk maken...

KTM betaal je om en bij de 3000,- voor een gebruikte ?

Dit ding heeft nu aan gigantisch veel dingen onderhoud gehad en heeft me op het moment denk ik zo'n 1400,- gekost incl aanschaf en brengen.. Dus in principe wat ik langzaamaan doe is upgrades kopen en dingen verbeteren totdat hij helemaal geweldig is

Doel is vooral off the road ritjes te maken, mee naar het buitenland nemen om daar te rijden etc.

Maar tijd zal het leren, ben iig nog nooit zo blij geweest met een aanschaf van een onderdeel
 
giggitybyte
kenny77 29-12-2011 23:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Zin aan Tsjechië, dat weet ik wel

[...]


Op dat struikje haar na klopt het helemaal

afbeelding

ziet er zeker geslaagd uit!
 
JB1 29-12-2011 23:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Ik bekijk het zo :
afbeelding
Ik wil mijn KDX in principe zo goed/beter maken als een KTM voor een mindere prijs dan wat zo'n KTM kost (soort streven wat.. net of ga ik een wedstrijd met mezelf aan om te kijken of het lukt )

Of kort gezegd, zo goed mogelijk maken...

KTM betaal je om en bij de 3000,- voor een gebruikte ?

Dit ding heeft nu aan gigantisch veel dingen onderhoud gehad en heeft me op het moment denk ik zo'n 1400,- gekost incl aanschaf en brengen.. Dus in principe wat ik langzaamaan doe is upgrades kopen en dingen verbeteren totdat hij helemaal geweldig is

Doel is vooral off the road ritjes te maken, mee naar het buitenland nemen om daar te rijden etc.

Maar tijd zal het leren, ben iig nog nooit zo blij geweest met een aanschaf van een onderdeel


Euh, dus alleen een goede achterveer en je bent klaar?
Nou, voor 1600 euro heb je heeeeel wat keuze
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 29-12-2011 23:53 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Euh, dus alleen een goede achterveer en je bent klaar?
Nou, voor 1600 euro heb je heeeeel wat keuze

Wenslijstje
Wat er van komt zien we wel.
Voorvork laten afveren voor mijn gewicht + enduro rijden, dat is nu MX..

Achterveer reageert niet heel snel heb ik het idee.

Lagers + bussen achterbrug + link systeem vervangen

betere lichtspoel

Kx125 kickstart pedaal

Ooit framepje zwart laten coaten..

Uhh dat is het dacht ik wel
 
giggitybyte
JB1 29-12-2011 23:54 Print reply

Posts: 14881
Dan heb je aan 1000 meer dan genoeg?
Misschien cilinder nog eens laten bewerken voor iets leukere prestaties oid?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 30-12-2011 0:01 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dan heb je aan 1000 meer dan genoeg?
Misschien cilinder nog eens laten bewerken voor iets leukere prestaties oid?


Kopje bewerken, v-force membraan en fmf koppelpijp
 
giggitybyte
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-12-2011 0:02 Print reply

Posts: 7728
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
JB1 30-12-2011 0:02 Print reply

Posts: 14881
Ahja, gaat wel goedkomen dus
Kom van het zomer wel een keertje langs
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 30-12-2011 0:36 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
dit is binne toen hij die kx500 voorvork vond:

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 29-12-2011 om 21:35 uur.

Aaahahahahah lijkt sprekend :')

Ik heb eindelijk een poeporigineel 80blokje gescoord trouwens, met ori HM183 carb en spruitstuk
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Tobias Verhoef 30-12-2011 8:50 Print reply

Posts: 1832
Ik had mijn KTM EXC 200 uit 2001 voor 1900 gekocht, maar ik moet er wel bij vertellen dat ik de pech had dat mn blok na een jaar inelkaar liep en bleek het hele blok gaar te zijn van binnen

Toen heb ik er voor 700 euro aan verspijkerd en is het blok weer helemaal netjes

Nieuwe nikasil wand + cilinder laten lassen + zuiger 300
Bigendsetje + persen + uitklokken 125
15 nieuwe lagers + keerringen + pakkingen 275

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
mxbeunking 30-12-2011 10:37 Print reply

Posts: 2305
wat ook wel eens wil helpen is die bouten waar de achterveer mee vast zit eruit halen, om goed in het vet te zetten. Soms zit daar allemaal zand tussen en beweegd het niet fijn meer. Of ze zijn vast gerrot. Wij halen ze er om de keer rijden ff uit om het bagger er uit te halen Of je veer een keer opnieuw laten vullen met stikstof
 
Draaiwerk nodig? = PB
Frisian Nightmare 30-12-2011 13:04 Print reply

Posts: 930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm

En nu heeft hij wel iets waar ie z'n eigen tijd en moeite in gestoken heeft. Dat maakt het des te mooier als ie eenmaal af is.
 
Ea sil ús Fryske grûn en folk wer frij wêze. Oant dan sil ik yn it fjochtsjen foarop gean mei myn striid bile read fan it Hollanners bloed!
Frysk 30-12-2011 18:27 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm


Gaat me om de EXC200, dat is in principe de enige echte 'tegenstander' van de KDX200 :P

Zoals Tobias al zegt, 1900,- voor een gebruikte en dan moet er nog eens voor 700,- extra aan verspijkerd worden wat op een 2600,- uit komt.

Dat bedrag ga ik denk ik niet eens halen met m'n KDX (of wel dat kan ik nooit zeggen )

iig bedankt voor de goeie reacties!
 
giggitybyte
fonsie2 30-12-2011 18:33 Print reply
Posts: 468
wat voor achterveer zit daar eigenlijk op öhlins?
 
if it aint dutch it aint much
Tom96 30-12-2011 18:43 Print reply

Posts: 1719
Respect voor dit machientje
 
Frysk 30-12-2011 19:04 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
wat voor achterveer zit daar eigenlijk op öhlins?


naah, öhlins sticker :(
Ik heb hem op z'n stugste staan maar als ik wat spring dan is hij me wat te slap (96kg).
Maargoed ik spring er weinig tot niet mee en voor in het bos is hij goed genoeg

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Respect voor dit machientje


Danke shön!
 
giggitybyte
fonsie2 30-12-2011 19:05 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


naah, öhlins sticker :(
Ik heb hem op z'n stugste staan maar als ik wat spring dan is hij me wat te slap (96kg).
Maargoed ik spring er weinig tot niet mee en voor in het bos is hij goed genoeg

[...]


Danke shön!

okee maar super wreede machine dat model staat me helemaal aan :P
 
if it aint dutch it aint much
Frysk 30-12-2011 19:08 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
[...]

okee maar super wreede machine dat model staat me helemaal aan :P



Jaren 90 crossers zijn altijd wel tof inderdaad allemaal wel een baas stijl vind ik



Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 30-12-2011 om 19:08 uur.
 
giggitybyte
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-12-2011 15:30 Print reply

Posts: 7728
dat revalven waar je het over hebt is het aanpassen van de shims in je voorpoten.

zo heb je een stapeltje van die shims van verschillende diktes op elkaar, daar moet de olie doorheen bij het in en uitveren. door dat stapeltje aan te passen (revalven) kun je de voorvork nog specifieker afstellen aan het terrein waar je op rijd. maar dat word geloof ik niet altijd gedaan hoor. volgens mij krijg je meestal bij het afveren op gewicht andere veren erin en evt dat stapeltje aangepast als je buiten het bereik van de clicks moet gaan om de vork goed te krijgen.
maar je zou eens langs kunnen gaan bij een vering zaak, dan weet je wat de mogelijkheden zijn. kost je wel altijd weer een honderd of 2/3 ben ik bang
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 31-12-2011 19:45 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dat revalven waar je het over hebt is het aanpassen van de shims in je voorpoten.
afbeelding
zo heb je een stapeltje van die shims van verschillende diktes op elkaar, daar moet de olie doorheen bij het in en uitveren. door dat stapeltje aan te passen (revalven) kun je de voorvork nog specifieker afstellen aan het terrein waar je op rijd. maar dat word geloof ik niet altijd gedaan hoor. volgens mij krijg je meestal bij het afveren op gewicht andere veren erin en evt dat stapeltje aangepast als je buiten het bereik van de clicks moet gaan om de vork goed te krijgen.
maar je zou eens langs kunnen gaan bij een vering zaak, dan weet je wat de mogelijkheden zijn. kost je wel altijd weer een honderd of 2/3 ben ik bang



aah dat bedoelen ze dus.. kijk daar kan ik zelf ook wel wat mee spelen.

Eerst maar eens olie verversen en misschien een beetje minder erin.. kijken hoe dat reageert
 
giggitybyte
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-1-2012 16:30 Print reply

Posts: 7728
kun je indd wel zelf doen. maar moet je wel kaas van gegeten hebben hoor. als je niet precies weet wat je moet aanpassen kun je er imo beter niks aan doen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 1-1-2012 18:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
kun je indd wel zelf doen. maar moet je wel kaas van gegeten hebben hoor. als je niet precies weet wat je moet aanpassen kun je er imo beter niks aan doen.



Ja ik lees ook al op thumpertalk dat het niet echt simpel is om het goed te krijgen.. naja ik kijk wel even hoe en wat.

wil het ding nu ook eens op de baan proberen, kijken hoe hij rijd
 
giggitybyte
Chiel1994 1-1-2012 18:53 Print reply

Posts: 628
Het lijkt op die laatste foto net of het voorwiel kleiner is dan het achterwiel, ligt aan de foto of niet? ;p
 
BX nr. 19 Superklasse!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 18 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved