Gallery afbeeldingen
|
Pagina 2 van 8
|
|
ELSINORE !!
|
|
|
*bewijs*
|
|
|
kut werkje maar heb nu eindelijk een gereedschap plaat :P
|
|
|
kalkje tereur!
|
|
|
kalkje tereur!
|
|
|
heb nog in een waterplas van een halve/3kwart meter gestaan ...
|
|
|
Pirelli MT16 en Renthal tandwielen met een THC O-ring ketting
|
|
|
voetsteuntje, rempedaal, kickstarter, schakelpookje, standaard + ophanging.
|
|
Pagina 2 van 8
|
Frysk |
29-12-2011 23:05 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Kijk aan, ziet er goed uit!
Ja inderdaad, mooi dik ding.. ff wat rustig bij stoeprandjes op gereden vanavond maar zelfs met lage snelheid is het verschil flink te vernemen!
Het dubbel en dwars waard..
Ik heb 250,- betaald voor de hele voorkant (voorspatbord, voorvork, voorwiel, vooras, remschijf + remklauw + remleiding + pomp)
Ik heb geen idee of het een koopje is of niet, maar ik weet wel dat ik er flink blij mee ben
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
29-12-2011 23:05 |
Posts: 14881 |
Ik denk dat het een koopje was
Alhoewel ik voor die prijs een complete auto of motor heb
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Frysk |
29-12-2011 23:19 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik denk dat het een koopje was
Alhoewel ik voor die prijs een complete auto of motor heb
Ik bekijk het zo :
Ik wil mijn KDX in principe zo goed/beter maken als een KTM voor een mindere prijs dan wat zo'n KTM kost (soort streven wat.. net of ga ik een wedstrijd met mezelf aan om te kijken of het lukt )
Of kort gezegd, zo goed mogelijk maken...
KTM betaal je om en bij de 3000,- voor een gebruikte ?
Dit ding heeft nu aan gigantisch veel dingen onderhoud gehad en heeft me op het moment denk ik zo'n 1400,- gekost incl aanschaf en brengen.. Dus in principe wat ik langzaamaan doe is upgrades kopen en dingen verbeteren totdat hij helemaal geweldig is
Doel is vooral off the road ritjes te maken, mee naar het buitenland nemen om daar te rijden etc.
Maar tijd zal het leren, ben iig nog nooit zo blij geweest met een aanschaf van een onderdeel
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
29-12-2011 23:27 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
JB1 |
29-12-2011 23:29 |
Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Frysk |
29-12-2011 23:53 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Euh, dus alleen een goede achterveer en je bent klaar?
Nou, voor 1600 euro heb je heeeeel wat keuze
Wenslijstje
Wat er van komt zien we wel.
Voorvork laten afveren voor mijn gewicht + enduro rijden, dat is nu MX..
Achterveer reageert niet heel snel heb ik het idee.
Lagers + bussen achterbrug + link systeem vervangen
betere lichtspoel
Kx125 kickstart pedaal
Ooit framepje zwart laten coaten..
Uhh dat is het dacht ik wel
|
|
giggitybyte |
|
JB1 |
29-12-2011 23:54 |
Posts: 14881 |
Dan heb je aan 1000 meer dan genoeg?
Misschien cilinder nog eens laten bewerken voor iets leukere prestaties oid?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Frysk |
30-12-2011 0:01 |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
30-12-2011 0:02 |
Posts: 7728 |
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
JB1 |
30-12-2011 0:02 |
Posts: 14881 |
Ahja, gaat wel goedkomen dus
Kom van het zomer wel een keertje langs
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Gerard1793 |
30-12-2011 0:36 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
dit is binne toen hij die kx500 voorvork vond:
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 29-12-2011 om 21:35 uur.
Aaahahahahah lijkt sprekend :')
Ik heb eindelijk een poeporigineel 80blokje gescoord trouwens, met ori HM183 carb en spruitstuk
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Tobias Verhoef |
30-12-2011 8:50 |
Posts: 1832 |
Ik had mijn KTM EXC 200 uit 2001 voor 1900 gekocht, maar ik moet er wel bij vertellen dat ik de pech had dat mn blok na een jaar inelkaar liep en bleek het hele blok gaar te zijn van binnen
Toen heb ik er voor 700 euro aan verspijkerd en is het blok weer helemaal netjes
Nieuwe nikasil wand + cilinder laten lassen + zuiger 300
Bigendsetje + persen + uitklokken 125
15 nieuwe lagers + keerringen + pakkingen 275
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
mxbeunking |
30-12-2011 10:37 |
Posts: 2305 |
wat ook wel eens wil helpen is die bouten waar de achterveer mee vast zit eruit halen, om goed in het vet te zetten. Soms zit daar allemaal zand tussen en beweegd het niet fijn meer. Of ze zijn vast gerrot. Wij halen ze er om de keer rijden ff uit om het bagger er uit te halen Of je veer een keer opnieuw laten vullen met stikstof
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Frisian Nightmare |
30-12-2011 13:04 |
Posts: 930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm
En nu heeft hij wel iets waar ie z'n eigen tijd en moeite in gestoken heeft. Dat maakt het des te mooier als ie eenmaal af is.
|
|
Ea sil ús Fryske grûn en folk wer frij wêze. Oant dan sil ik yn it fjochtsjen foarop gean mei myn striid bile read fan it Hollanners bloed! |
|
Frysk |
30-12-2011 18:27 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dan heb je voor dat geld allang zo'n ktm hoor zijn lang niet zo duur die oudere ktm's. mja heb je wel een 'oude' ktm
Gaat me om de EXC200, dat is in principe de enige echte 'tegenstander' van de KDX200 :P
Zoals Tobias al zegt, 1900,- voor een gebruikte en dan moet er nog eens voor 700,- extra aan verspijkerd worden wat op een 2600,- uit komt.
Dat bedrag ga ik denk ik niet eens halen met m'n KDX (of wel dat kan ik nooit zeggen )
iig bedankt voor de goeie reacties!
|
|
giggitybyte |
|
fonsie2 |
30-12-2011 18:33 |
Posts: 468 |
wat voor achterveer zit daar eigenlijk op öhlins?
|
|
if it aint dutch it aint much |
|
Tom96 |
30-12-2011 18:43 |
Posts: 1719 |
Respect voor dit machientje
|
|
|
|
Frysk |
30-12-2011 19:04 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
wat voor achterveer zit daar eigenlijk op öhlins?
naah, öhlins sticker :(
Ik heb hem op z'n stugste staan maar als ik wat spring dan is hij me wat te slap (96kg).
Maargoed ik spring er weinig tot niet mee en voor in het bos is hij goed genoeg
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Respect voor dit machientje
Danke shön!
|
|
giggitybyte |
|
fonsie2 |
30-12-2011 19:05 |
Posts: 468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
naah, öhlins sticker :(
Ik heb hem op z'n stugste staan maar als ik wat spring dan is hij me wat te slap (96kg).
Maargoed ik spring er weinig tot niet mee en voor in het bos is hij goed genoeg
[...]
Danke shön!
okee maar super wreede machine dat model staat me helemaal aan :P
|
|
if it aint dutch it aint much |
|
Frysk |
30-12-2011 19:08 |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-12-2011 15:30 |
Posts: 7728 |
dat revalven waar je het over hebt is het aanpassen van de shims in je voorpoten.
zo heb je een stapeltje van die shims van verschillende diktes op elkaar, daar moet de olie doorheen bij het in en uitveren. door dat stapeltje aan te passen (revalven) kun je de voorvork nog specifieker afstellen aan het terrein waar je op rijd. maar dat word geloof ik niet altijd gedaan hoor. volgens mij krijg je meestal bij het afveren op gewicht andere veren erin en evt dat stapeltje aangepast als je buiten het bereik van de clicks moet gaan om de vork goed te krijgen.
maar je zou eens langs kunnen gaan bij een vering zaak, dan weet je wat de mogelijkheden zijn. kost je wel altijd weer een honderd of 2/3 ben ik bang
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Frysk |
31-12-2011 19:45 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
dat revalven waar je het over hebt is het aanpassen van de shims in je voorpoten.
afbeelding
zo heb je een stapeltje van die shims van verschillende diktes op elkaar, daar moet de olie doorheen bij het in en uitveren. door dat stapeltje aan te passen (revalven) kun je de voorvork nog specifieker afstellen aan het terrein waar je op rijd. maar dat word geloof ik niet altijd gedaan hoor. volgens mij krijg je meestal bij het afveren op gewicht andere veren erin en evt dat stapeltje aangepast als je buiten het bereik van de clicks moet gaan om de vork goed te krijgen.
maar je zou eens langs kunnen gaan bij een vering zaak, dan weet je wat de mogelijkheden zijn. kost je wel altijd weer een honderd of 2/3 ben ik bang
aah dat bedoelen ze dus.. kijk daar kan ik zelf ook wel wat mee spelen.
Eerst maar eens olie verversen en misschien een beetje minder erin.. kijken hoe dat reageert
|
|
giggitybyte |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
1-1-2012 16:30 |
Posts: 7728 |
kun je indd wel zelf doen. maar moet je wel kaas van gegeten hebben hoor. als je niet precies weet wat je moet aanpassen kun je er imo beter niks aan doen.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Frysk |
1-1-2012 18:44 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
kun je indd wel zelf doen. maar moet je wel kaas van gegeten hebben hoor. als je niet precies weet wat je moet aanpassen kun je er imo beter niks aan doen.
Ja ik lees ook al op thumpertalk dat het niet echt simpel is om het goed te krijgen.. naja ik kijk wel even hoe en wat.
wil het ding nu ook eens op de baan proberen, kijken hoe hij rijd
|
|
giggitybyte |
|
Chiel1994 |
1-1-2012 18:53 |
Posts: 628 |
Het lijkt op die laatste foto net of het voorwiel kleiner is dan het achterwiel, ligt aan de foto of niet? ;p
|
|
BX nr. 19 Superklasse! |
|