stijn tip |
8-11-2010 8:10 |
Posts: 155 |
kijk, dit zijn nou de mooie buikschuivers
hot!
|
|
|
|
jong |
8-11-2010 12:40 |
Posts: 1445 |
Achja, heb ik weer wat te doen.
Dr komt een rotax 122 (bj 2001) onder met een gianelli pijp en een 34mm dellorto. Verwachte achteriwel peekaa's: +- 35
|
|
|
|
Raoul |
8-11-2010 12:56 |
Posts: 2997 |
heel vet!
|
|
Aprilia MX (H) |
|
BenjaminDG |
8-11-2010 13:45 |
Posts: 4605 |
Mooie motor, een vraagje.
Heb jij toevallig nog een kuipruit liggen
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-11-2010 om 13:46 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
jong |
8-11-2010 14:09 |
Posts: 1445 |
Nope, die zoek ik zelf ook nog. Heb wel een adres gevonden die ze nieuw voor, ik meen, 85 euro verkoopt.
|
|
|
|
BenjaminDG |
8-11-2010 15:03 |
Posts: 4605 |
Spijtig, ja die zijn zeldzaam die ruitjes ik vraag me af waarom
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
jong |
8-11-2010 15:36 |
Posts: 1445 |
Tja.. zeldzaam model denk ik.
|
|
|
|
Jasper_TZR50 |
10-11-2010 16:18 |
Posts: 148 |
Zekerr gaaf model, maak dr wat moois van!
Hot!
|
|
|
|
BenjaminDG |
10-11-2010 16:52 |
Posts: 4605 |
Jong
Kun je eens het adres geven waar je die kuipruiten nieuw kunt kopen, ik heb een winkel gevonden maar die is in Duitsland en zijn ook nog redelijk duur.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-11-2010 om 16:52 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
jong |
10-11-2010 19:28 |
Posts: 1445 |
http://www.centroricambi.de/
Ook in duitsland, en ze zijn inderdaad duur.. maar leveren wel snel.
Ik heb er pas geleden ook spullen besteld en die waren met 2 of 3 dagen hier.
|
|
|
|
De Schout |
2-2-2011 22:14 |
Posts: 5327 |
waar hebben ze die cilinder gehoond? via atm oirschot toevallig?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
jong |
2-2-2011 22:15 |
Posts: 1445 |
Cilinder is gelast en voorzien van nieuwe nicasil wand bij HVG Engineering in Rossum.
|
|
|
|
Gerard1793 |
2-2-2011 22:22 |
Posts: 4006 |
Hot
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
2-2-2011 22:28 |
Posts: 29286 |
Ik volg het ook op mf, zeker mooi allemaal.
|
|
|
|
jong |
2-2-2011 22:35 |
Posts: 1445 |
Koel. Ben inmiddels wel heel benieuwd hoe het zal rijden. Krukas lagers waren echt goed kapot, baklagers ook.
Nog ff..
|
|
|
|
SxStan |
2-2-2011 22:43 |
|
jong |
16-6-2011 18:11 |
Posts: 1445 |
Voor wie het interessant vindt: Carters zitten weer in elkaar met verse lagertjes om de asjes. Heb ze ook in alu-zink gespoten. Volgende week verwacht ik de laatste onderdeeltjes voor het motorblok en dan kan het boeltje in elkaar.
|
|
|
|
Marcooow |
16-6-2011 18:13 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jong
Voor wie het interessant vindt: Carters zitten weer in elkaar met verse lagertjes om de asjes. Heb ze ook in alu-zink gespoten. Volgende week verwacht ik de laatste onderdeeltjes voor het motorblok en dan kan het boeltje in elkaar.
dan kan er weer gereden worden
heb je ook fotos van de uitlaatpoort van die cilinder?
|
|
faster than a bullet! |
|
jong |
16-6-2011 18:19 |
Posts: 1445 |
Kan ik wel ff maken, momentje.
|
|
|
|
jong |
16-6-2011 18:24 |
Posts: 1445 |
Staat er bij
|
|
|
|
Marcooow |
16-6-2011 18:24 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jong
Kan ik wel ff maken, momentje.
dank u
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
16-6-2011 18:46 |
Posts: 29286 |
Ik vind wel de inlaat van zo'n rotax cilinder aan de kleine kant, zeker voor een 34mm carburateur.
Ik heb hier een iets ouder type cilinder liggen, maar zo op de foto is er niet veel veranderd, alleen dan dat bij mij de tapeindes nog door de auxpoorten lopen.
Maar volgens mij is er nog best wat prestatie winst te behalen bij de inlaat.
(al is het wel een redelijk klusje, omdat de carters zo te zien dan ook aangepast moeten worden.)
edit:
deze heeft zich ook wel geamuseerd aan zijn cilinder:
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2011 om 18:55 uur.
|
|
|
|
jong |
16-6-2011 19:01 |
Posts: 1445 |
Dat is een zorg voor later. Voorlopig heb ik er nog geen enkele kilometer mee gereden (heb 'm als opknapper gekocht).
Deze cilinder (gilardoni 2) zou 34pk uit moeten poepen, ook heb ik er een gianelli uitlaat bij. Ik ga er verder niet mee rommelen, sowieso geen goed idee omdat het een nicasil wand is en ze zijn origineel veel geld waard (lees: 350 euro).
Misschien dat ik er in de toekomst een polini, 150 of 160cc meen ik, op gooi. Ik kom van een 130pk gsx-r af dus kwa vermogen valt het altijd tegen.
Al lijkt het me waarschijnlijker dat ik gewoon een 250cc koop als ik deze zat ben. Of een RG500. Probleem is dat die net zo snel is als de gixxer en die heb ik juist weg gedaan omdat ik altijd belachelijk hard reed. Dat heeft dan ook geen zin.
Edit:/ wow ja die is flink onder handen genomen.
Dit bericht is gewijzigd door jong op 16-6-2011 om 19:01 uur.
|
|
|
|
jong |
16-6-2011 19:05 |
Posts: 1445 |
Enig idee wat je winst is met zulke poorten? Behalve dat ie onwijs zal zuipen lijkt me, hoeveel extra pk kan je zo bereiken?
|
|
|
|
kenny77 |
16-6-2011 19:18 |
Posts: 29286 |
Aha vandaar, ja dan zou ik deze ook lekker origineel laten.
Zeker nu het blokje weer zo mooi en netjes uitziet.
Zou jammer zijn als er wat mee gebeurt.
Ow ja als je van een gsx af komt dan is het inderdaad wel een stukje minder.
Maargoed wil niet zeggen dat je er geen plezier mee kunt hebben.
Ik rij op een oude dt175 2 takt, die is nog vele malen slomer dan die van jou.
RG500 is natuurlijk ook helemaal super, kost alleen wat helaas.
Hoeveel pk winst dat is niet echt te zeggen, maar deze zal zeker wel wat sneller van de plaats komen.
Het hoeft niet zo te zijn dat hij meer gaat zuipen, misschien wel met circuit gebruik, maar het kan goed zijn dat hij op normaal weg gebruik niet meer gaat zuipen of zelfs zuiniger is (als het hele blokje goed op elkaar wordt afgestemd).
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2011 om 19:20 uur.
|
|
|
|